Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

At Buffy slo en Gud synes jeg var litt irriterende. Greit nok med demoner og vampyrer. Men at hun skal slå en Gud var litt vel overdrevent. 

 

 

Hadde vært mer naturlig om hun hadde drept Ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At alle dyr lager lyd, alltid!

 

Er det en hest på skjermen så vrinsker den. Er det en katt så mjauer den. Og ser du en hund, ja gjett hva! Den bjeffer!

 

Hvor mange vrinskende hester ser du til vanlig? Jeg har vært rundt mange hester, og det er ytterst sjelden jeg hører de vrinske. 

 

Så klart dyr lager lyd, men hele tiden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg irriterer meg over elendige oversettelser!

Feks:

- "He`s a Navy seal" = Han er en marineblå sel! 

- "Let`s have make up sex" = La oss ha sminkesex! 

Jeg mener...come on...

 

I f.eks evighetsserier som Days of our lives eller The young and the restless tar ting så vanvittig lang tid. Noen setter på en kanne kaffe på kontoret på mandag, jeg går glipp av alle episodene et par ukers tid, og når jeg ser på igjen, er omsider kaffe`n ferdig :P

 

I actionfilmer med Bruce Willis holder han aldri pistolen rett, han skyter på skrå i to timer og et kvarter. Romantiske komedier er det mest forutsigbare i verden. Boy meets girl, boy falls in love with girl, lots of misunderstanings, they get married and live happily ever after...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

At Buffy slo en Gud synes jeg var litt irriterende. Greit nok med demoner og vampyrer. Men at hun skal slå en Gud var litt vel overdrevent. 

 

 

Hadde vært mer naturlig om hun hadde drept Ben.

 

Hun døde jo, så hvor mye hun slo guden kan vel diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Buffy slo en Gud synes jeg var litt irriterende. Greit nok med demoner og vampyrer. Men at hun skal slå en Gud var litt vel overdrevent. 

 

 

Hadde vært mer naturlig om hun hadde drept Ben.

Det sier bare noe om hvor hardt hun ruler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Hun døde jo, så hvor mye hun slo guden kan vel diskuteres.

 

Ja hun døde fordi hun offret seg selv. Hun døde ikke pga Glory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Det sier bare noe om hvor hardt hun ruler.

 

Joda hun ruler...........Men jeg synes det blir litt vel overdrevent at hun skulle slå en Gud. Den samme Guden som har knust henne i vær kamp før finalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over elendige oversettelser!

Feks:

- "He`s a Navy seal" = Han er en marineblå sel! 

 

 

:icon_lol:

Anonymous poster hash: b7077...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Slutten på Normal Again i sesong 6 i Buffy er også litt irriterende. Siden det kan tolkes som at alt som skjer i Buffy skjer i hodet til en mentalt forstyrret jente\kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, var det slik Buffy-serien sluttet? At Buffy døde? Jeg så aldri siste sesongen, og aner derfor ikke hvordan det sluttet. Hadde noen giddet meg å gi meg en kort resymé av det som skjedde i siste sesong? :P



Anonymous poster hash: 8b549...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ah, var det slik Buffy-serien sluttet? At Buffy døde? Jeg så aldri siste sesongen, og aner derfor ikke hvordan det sluttet. Hadde noen giddet meg å gi meg en kort resymé av det som skjedde i siste sesong? :P

Anonymous poster hash: 8b549...abe

 

Buffy og gjengen vant over alle de slemme og hele byen ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ah, var det slik Buffy-serien sluttet? At Buffy døde? Jeg så aldri siste sesongen, og aner derfor ikke hvordan det sluttet. Hadde noen giddet meg å gi meg en kort resymé av det som skjedde i siste sesong? :P

Anonymous poster hash: 8b549...abe

 

Nei, hun døde i en tidligere episode, men vennene hennes bragte henne tilbake til livet. Det var litt kjipt, fordi hun ofret seg jo for å stoppe en ond gud, og som takk for det kom hun til himmelen. Scooby-gjengen tok det liksom for gitt at hun ville havne i helvete, siden hun i egenskap av å være slayer, også var en anelse demonbesatt. Eller noe slikt.

Bad call.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy og gjengen vant over alle de slemme og hele byen ble borte.

Akkurat. Spike fikk kunstnersjelen sin tilbake og stengte helvetesgapet en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for info og link (om hva som skjedde siste sesongen i Buffy).

 

Ellers, det har sikkert vært nevnt før, men jeg nevner det likevel: kvinner som våkner, fiks ferdig sminket og like fin som dagen før. Ingen sovetryne, sikling, bustete hår. 



Anonymous poster hash: 8b549...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer der en person dør og blir "spøkelse", men ikke oppdager det selv før han eller hun detter gjennom vegger eller dører. Eller ikke kan ta på ting og påvirke dem. Hvorfor detter de aldri gjennom gulvet?

 

Godt poeng. Samme problem i sci-fi serier, der personer titt og ofte "phaser" gjennom dører og vegger, men så godt som aldri gjennom gulvet. Siden tyngdekraften vinner med en gang underlaget ikke lenger holder deg oppe, burde man falle like fort gjennom betonggulv (og hvorfor ikke jordskorpa) som gjennom lufta.

Nå aner jeg ikke om spøkelser er påvirket av tyngdekraft da, men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at de kvinnelige karakterene ofte har høye heler selv om de har jobber e.l. der det ville være høyst upraktisk.



Anonymous poster hash: ec2ec...891
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I moderne superheltserier og lignende er det irriterende mye "ta av hetten og avslør hvem jeg er" etter at man har slåss litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...