Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Når de klipper filmene og oss som ser på ser det. Dama kan ha jakka åpen og 3 sekunder etterpå er den lukket. Har også sett noen snakke med en telefon som var oppned.

Irriterer meg også når folk skal hviske i telefonen, så står det noen rett ved sidenav og liksom ikke hører noen ting

Anonymous poster hash: 2e782...a7c

Ah prating i mobil.  Gjenganger. Som regel er den lukket (selv om det er click-mobil), du ser startskjermen lyse fortsatt, selv om de "prater".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som irriterte meg nå nylig var det store amerikanske flagget de veivet med på slutten av San Andreas. Gud, så klisje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mikrofoner piper ikke bare man stiller seg bak dem. Som regel må man rette mikrofonen mot en høyttaler for å få pipelyden, noen unntak finnes, men ikke så mange som i serier og filmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at Europa blir framstilt som om det skulle være den tredje verden i Amerikanske serier\filmer



Anonymous poster hash: 12797...d55
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det irriterer meg at Europa blir framstilt som om det skulle være den tredje verden i Amerikanske serier\filmer

Anonymous poster hash: 12797...d55

 

Meg også. Alle vet jo at den tredje verden er den delen av verden som ikke var en del av hverken NATO's allianser eller tok side med Sovjetunionen og Warzawa-pakten under den kalde krigen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle katastrofefilmer ender lykkelig. Altså i den betydningen at hovedrolleinnehaver og hans eller hennes familie overlever og allting går sin vante gang med opprydding etter det som skulle ført til jordas undergang.

 

Kan ikke de ha en unhappy ending for en gangs skyld, og der jorda faktisk går under?



Anonymous poster hash: 8b549...abe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

 

At alle katastrofefilmer ender lykkelig. Altså i den betydningen at hovedrolleinnehaver og hans eller hennes familie overlever og allting går sin vante gang med opprydding etter det som skulle ført til jordas undergang.

 

Kan ikke de ha en unhappy ending for en gangs skyld, og der jorda faktisk går under?

Anonymous poster hash: 8b549...abe

 

 

Ingenting tror jeg irriterte meg mer en den idiotiske måten menneskehten vant i The Independence

 

Men jeg er helt enig.

 

Men det er en film som ikke har noen lykkelig slutt. The Day the Earth Stood still,  Men det er egentlig den eneste katastrofe filmen jeg kommer på hvor det ikke er en lykkelig slutt. Og hvor menneskeheten ikke vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

At noken skyter og skyter og skyter på helten, men helten blir ALDRI truffe, så får helten eit våpen frå ein eller anna plass, og treffer dei som skyter h*n på første skudd!

Folk som kysser ser først på kverandre jævla lenge, før dei glide mot kvarandre også etter 1 time, så kysser dei ENDELIG.

Eter aldri opp maten.

Kan bli skutt 5 ganger i brystet, men overlever og er like fin i neste scene.

Folk om blir tatt inn til avhør nekter først å sei noke som helst og er yppete mot politiet, men når dei helde på å gå ut døra, då byrja dei å snakke og sei sannheten. Wtf.

Først etter at man har satt seg inn i bilen, ser at det er ein farlig mann di baksetet.

At alle skrekkfilmer er dønn like.

Når noken ringer, så tar den andre parten telefonen med ein gang.

Om dei skal danse/synge elns, så kan alle andre rundt heile dansen/sangen uten å ja sett/hørt den før.

At dei står og snakker til seg sjølv. Herregud.

At alltid når noke er trist, så blir det regn.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

At noken skyter og skyter og skyter på helten, men helten blir ALDRI truffe, så får helten eit våpen frå ein eller anna plass, og treffer dei som skyter h*n på første skudd!

 

Som den scenen i Desperado det er hva 10-15 personer som skyter mot El Mariachi med maskin pistoler\gæver og alle mulig våpen ser det ut som. Og alle bommer mens El Mariachi skyter 10-15 skudd og treffer alle. Mens skurkene skyter sikkert flere 100 skudd.

 

Nå er det en stund siden jeg har sett filmen. Men det er nå slik jeg husker den scenen i baren.

 

Ja det er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter ALDRI å irritere meg over måten et offer ALLTID forsøker å flykte UTEN å gjøre noe forsøk på å sette sin forfølger ut av spill, i det minste midlertidig.

Damsel in distress klarer å komme seg fri fra sine håndjern/lenker/tau, overrasker overfallsmannen med et spark og får han i gulvet, der han blir liggende litt desorientert og omtåket. Hun følger da ALDRI opp med et spark mot hode eller brystkasse, og hun griper ALDRI et våpen for å skade ham såpass at han ikke kan angripe henne igjen.

Nei, hun klynker og løper mot døren. Mens hun fortvilet og ineffektivt forsøker å få den opp, kvikner morderen/vokteren/overfallsmannen til og angriper henne på nytt.

Det jeg ville gjort, var å påføre ham en ikke livstruende skade som ville hindret ham i å gjøre noe som helst av den sorten. F.eks, dersom man stempler foten ned på kragebeinet til en liggende mann, så brekker det rett av. Det er skrøpelig saker. Det er ikke farlig, men det gjør, som alle beinbrudd, sinnsykt vondt, og man kan bare glemme å slå noen, ettersom skulderen henger på kragebeinet. Vil man være ultra konservativ her, kan man brekke begge kragebeina.

Man trenger ikke engang å sparke drittsekken i hodet eller ødelegge kneskålene hans. Et kragebein gror sammen helt fint på noen uker.

Men neeeeeida. "Klynk, jeg må flykte fra den slemme mannen!"

Det irriterer meg grenseløst. Til og med kvinner med kampsporttrening gjør dette på film. Som nå i den siste episoden av "Stalker". Djeeeeez!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den scenen i Desperado det er hva 10-15 personer som skyter mot El Mariachi med maskin pistoler\gæver og alle mulig våpen ser det ut som. Og alle bommer mens El Mariachi skyter 10-15 skudd og treffer alle. Mens skurkene skyter sikkert flere 100 skudd.

 

Nå er det en stund siden jeg har sett filmen. Men det er nå slik jeg husker den scenen i baren.

 

Ja det er irriterende.

Når tullinger skyter på full auto, så er det tryggeste stedet å være, antakelig det stedet de sikter på, for maskingeværet peker sannsynligvis i alle andre retninger enn akkurat der.

En iskald helt som sikter før han skyter, derimot......

Se "Unforgiven" med Clint Eastwood og Gene Hackman. Særlig scenene der Gene Hackman forteller litt om hvem som overlever duellerl, og hvem som ikke gjør det. Han som trekker for fort, er nervøs og skyter for fort, bommer som regel, mens den som tar seg tid og sikter, ofte dreper med sitt første skudd og sjelden har behov for å skyte en gang til.

Litt senere i filmen demonstrerer en drita full Clint Eastwood dette prinsippet når han går inn i saloonen og dreper alle som er til stede, inkludert Gene Hackman, som til tross for sin forelesning trakk litt for fort og bommet.

Før han forlater lokalet, gjør han det klart at han kommer til å forlate lokalet og at dersom det blir noe mer kødd, så dreper han hver eneste innbygger. Og bikkjene deres!

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle lyver til politiet.

"Var du i nærheten av drapsstedet?"

"Nei"

Så viser det seg at de var i nærhen men ikke hadde noe med drapet og gjøre, men løy for å dekke over utroskapen/alkohlismen/etc.

Om venninnen min var død og jeg kunne bidra på noen måte hadde jeg da lagt alle korta på bordet for å bidra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en karakter står og snakker høyt med seg selv.

 

At amerikanske filmer er så overpatriotiske.

 

Når det er filmer med afro amerikanske i hovedrollen der de gjør vitser om typisk hvite greier, det eneste gangen motsatt skjer i en film er når det handler om rasisme. det er liksom lov for svarte å gjøre narr av hvite men gud forby om det er omvendt.

 

Når idiotene i skrekkfilmer alltid skal gå ned i kjelleren for å finne ut av den merkelige lyden, eller de gangene det er så opplagt at morderen kommer NÅ! for eksempel at de står på badet og ser seg i speilet, så ser de bort og når de ser i speilet igjen er såklart morderen der.

 

Når de alltid skal "lets split up and look",man vet at man ikke burde gjøre det.

 

Når hysteriske foreldre er villig til å få alle drept for å finne ungen sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på et par til:

 

Er de i Paris så har de alltid utsikt til Eiffeltårnet.

 

I flystyrter så eksploderer aldri flyet, de lander omtrent like helt og hovedrollefiguren er skadd,men så klart ikke så hardt skadd at han ikke kommer seg ut.

 

Er de i Roma så er det alltid sånn merkelig liksom italiensk musikk i bakgrunnen.

 

Når det telles ned til bomben sprenger og det er 30sek igjen så har de alltid tid til å ta en lang tlf samtale

 

de klarer alltid å desarmere bomben når den står på 00:00:01

 

når de blir beskutt med ak47 så klarer de alltid å unngå skuddene selv om det avfyres 10 kuler på 5 sekunder.

 

når de skal finne på navn til karakterer fra Europa så er det navn som ikke stemmer, for eksempel Gunther i Friends(som jobber på kafeen) som liksom er fra Sverige..har da aldri hørt om noen svensker som heter Gunther. og alle kvinner fra Tyskland heter tydeligvis Olga eller Heidi.

 

når de slemme alltid er fra russland,Midtøsten eller Mexico. det er aldri sånn at det er amerikanerne som er korrupte..

 

alle asiatere i serier er enten fra kina eller japan, Thailand,vietnam og de andre landene eksisterer visst ikke.

 

når de spiser lunsj så er det alltid salat. gjerne cæsar.

 

alle smartingene er enten fra japan eller India.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et par til:

 

Er de i Paris så har de alltid utsikt til Eiffeltårnet.

 

I flystyrter så eksploderer aldri flyet, de lander omtrent like helt og hovedrollefiguren er skadd,men så klart ikke så hardt skadd at han ikke kommer seg ut.

 

Er de i Roma så er det alltid sånn merkelig liksom italiensk musikk i bakgrunnen.

 

Når det telles ned til bomben sprenger og det er 30sek igjen så har de alltid tid til å ta en lang tlf samtale

 

de klarer alltid å desarmere bomben når den står på 00:00:01

Jeg har aldri skjønt vitsen med å ha store røde tall på disse bombene. Bedre å bare sløyfe hele displayet, så the good guys ikke vet når det smeller.

En ting som irriterer enda mer; hvorfor drar de ikke bare ut fenghetta? Den er ofte lett tilgjengelig, og da slipper man den patetiske "cut the red wire" scener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som gidder å følge med på såkalte "reality"-programmer, og så påstår de at dem kjenner disse kjendisene som deltar på disse programmene ut og inn. 

 



Anonymous poster hash: cce28...4d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At alle lyver til politiet.

"Var du i nærheten av drapsstedet?"

"Nei"

Så viser det seg at de var i nærhen men ikke hadde noe med drapet og gjøre, men løy for å dekke over utroskapen/alkohlismen/etc.

En klassiker.

Det verste eksempelet er sesong 1 av Forbrytelsen, herregud så teit!

Anonymous poster hash: b964b...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

At alle lyver til politiet.

"Var du i nærheten av drapsstedet?"

"Nei"

Så viser det seg at de var i nærhen men ikke hadde noe med drapet og gjøre, men løy for å dekke over utroskapen/alkohlismen/etc.

Om venninnen min var død og jeg kunne bidra på noen måte hadde jeg da lagt alle korta på bordet for å bidra!

 

Ja det er ganske tullete

 

Jeg så akkurat på Broadchurch på blu-ray. Hvor faren nekter og si hvor han var Det faktum at han eller vil la folk tro at han drepte sin sønn en at han var utro er jo ganske idiotisk.

 

også når de løper uansett om de har gjort noe galt eller ikke. Men jeg tror noen allerede har skrevet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt vitsen med å ha store røde tall på disse bombene. Bedre å bare sløyfe hele displayet, så the good guys ikke vet når det smeller.

En ting som irriterer enda mer; hvorfor drar de ikke bare ut fenghetta? Den er ofte lett tilgjengelig, og da slipper man den patetiske "cut the red wire" scener.

Eller man kan gjøre som i Dødelig Våpen 2 (eller var det 3? 4? Husker ikke) kjøl hel greia ned med flytende nitrogen. Det dreper batteriene og senker reaktiviteten i elektronikken, tennsatsen og selve sprengladningen. Mythbusters sjekket det, og for en gangs skyld holdt "movie physics" tritt med virkeligheta. Faktisk så virker det enda litt bedre enn på film når man gjør det IRL. I filmen får Reggs og Murthaugh akkurat nok tid til å kaste seg opp i badekaret og kaste et teppe over seg før det smeller. IRL kunne de slentret ut av badet med tid til overs.

Men jeg er enig. Bomber som fremstår som en lett identifiserbar boks med et blinkende rødt lys og nedtelling i lysende dioder, det er virkelig kontra intuitivt. "It's a böööömb!" Duger ikke.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan gjøre som i Dødelig Våpen 2 (eller var det 3? 4? Husker ikke) kjøl hel greia ned med flytende nitrogen. Det dreper batteriene og senker reaktiviteten i elektronikken, tennsatsen og selve sprengladningen. Mythbusters sjekket det, og for en gangs skyld holdt "movie physics" tritt med virkeligheta. Faktisk så virker det enda litt bedre enn på film når man gjør det IRL. I filmen får Reggs og Murthaugh akkurat nok tid til å kaste seg opp i badekaret og kaste et teppe over seg før det smeller. IRL kunne de slentret ut av badet med tid til overs.

Men jeg er enig. Bomber som fremstår som en lett identifiserbar boks med et blinkende rødt lys og nedtelling i lysende dioder, det er virkelig kontra intuitivt. "It's a böööömb!" Duger ikke.

 

Interessant! Har alltid trodd også den scenen var det sedvanlige teknobabbelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...