Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

På krimserier (CSI spesielt), når de finner beviss med en gang. Ser et hårstrå fra andre siden av rommet, et fingeravtrykk som morderen har lagt fra seg på en eller annen kinky plass.Er ikke mye troverdig da spør du meg.

Er også irriterende med folk som ruller ut av senga med perfekt hår og sminke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og på alle sånne konkurranser fra USA viser de det samme klippet minst 3 ganger...

Først viser de at en av deltakerne driver å tar ett eller annet valg f.eks

Så viser de hva som skjer etter reklamen (deler av det samme klippet som sist)

Så viser de dette skjer staks (samme klippet igjen)

Så viser de selve klippet

Blir sprø av det der!

Tro meg, det er fordi det er hundretusen reklamepauser i USA!

Husker jeg så på American Idol en kveld da jeg var på ferie der med familien og det var uutholdelig.

Jeg tuller ikke da jeg sier at det var 3 minutter program, 5 minutter pause, så 3 minutter program, så 2 min pause, så 3 min program..osv!

Helt. Forferdelig. Irriterende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er fordi det er hundretusen reklamepauser i USA!

Husker jeg så på American Idol en kveld da jeg var på ferie der med familien og det var uutholdelig.

Jeg tuller ikke da jeg sier at det var 3 minutter program, 5 minutter pause, så 3 minutter program, så 2 min pause, så 3 min program..osv!

Helt. Forferdelig. Irriterende!

Jeg vet, har sett litt på TV i USA jeg og, men trenger de å fortelle hva som skal skje og hva som har skjedd HELE tiden liksom. De har vel såppass hukommelse over fjorden at de klarer å huske hva de egentlig ser på!? :fnise:

1 times program kunne sikkert vært kuttet ned til 20 min :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV-serien 7th Heaven er en veldig konservativ kristen-propaganda. Veldig mange episoder handler om viktigheten med å vente med sex til etter at man har giftet seg. Familien skal vel forestille den stereotypiske perfekte amerikanske familien. I en episode skaffet en av guttene i familien seg ett hull i det ene øret, og dette utgjorde en fullstendig krise!

Alle barna i den familien dumper nesten alltid borti forskjellige "store problemer" for eksempel med skulking fra skolen, at de forsover seg om morgenen, røyking eller alkohol osv. osv. Hver eneste gang blir det masse ståhei og en lang moralpreken..



Anonymous poster hash: 4e3aa...314
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV-serien 7th Heaven er en veldig konservativ kristen-propaganda. Veldig mange episoder handler om viktigheten med å vente med sex til etter at man har giftet seg. Familien skal vel forestille den stereotypiske perfekte amerikanske familien. I en episode skaffet en av guttene i familien seg ett hull i det ene øret, og dette utgjorde en fullstendig krise!

Alle barna i den familien dumper nesten alltid borti forskjellige "store problemer" for eksempel med skulking fra skolen, at de forsover seg om morgenen, røyking eller alkohol osv. osv. Hver eneste gang blir det masse ståhei og en lang moralpreken..

Anonymous poster hash: 4e3aa...314

Hehe den serien er ganske søt alikevel da :) Et bittelite problem som at en av døtrene ikke har samme venninne lenger fremstilles som om verden går under hvis man ikke får gjennomlyst problemet, pratet masse om det med alle, hatt familiemøte om det, tatt et viktig valg som kan forandre resten av livet ditt, og selvfølgelig henvendt seg til Gud for å finne svar. Etterpå har alle i familien lært en lekse og blitt bedre mennesker :)

Åh ja- jeg synes matlagingSprogram som hells kitchen er ekstreme på " hva skjer/ har skjedd" klipp. Dette har vi gjort. Dette kommer snart. Dette kommer etter pausen. Dette skjer nå. *gjenta 3 ganger*, dette skjedde før pausen ( oppsummering av alt som skjedde og snart skulle skje istad) gjenta 3 ganger.

Enkelte klipp ser man 6 ganger. Tre ganger før det skjer, en gang når det skjer og tre ganger etter det har skjedd.Blæ! *rive seg i håret- smiley*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7th heaven, ja.. Den serien får vi aldri se igjen, nå som "faren" har innrømmet pedofili og overgrep.

Og det er litt synd for man skal lete lenge etter bedre program å se på når man ligger på sofaen med influensa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I TBBT er det ekte publikum. Det ser/hører man tydelig her.

Man ser tydelig at det ikke (i hvert fall ikke bare) er det her;

Noe som irriterer meg - overdreven bruk av laugh track. :tongue:

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er fordi det er hundretusen reklamepauser i USA!

Husker jeg så på American Idol en kveld da jeg var på ferie der med familien og det var uutholdelig.

Jeg tuller ikke da jeg sier at det var 3 minutter program, 5 minutter pause, så 3 minutter program, så 2 min pause, så 3 min program..osv!

Helt. Forferdelig. Irriterende!

Så det er faktisk så ille, ja. Jeg legger jo merke til at de er utallige pauser i amerikanske programmer ("we'll be right back...", "coming up after the break"), og har lurt på hvor lange reklamepausene faktisk er. Jeg har tenkt at jeg aldri hadde orket å se på TV i USA, med mindre jeg kunne ha tatt opp programmene og spolt over all reklamen.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er faktisk så ille, ja. Jeg legger jo merke til at de er utallige pauser i amerikanske programmer ("we'll be right back...", "coming up after the break"), og har lurt på hvor lange reklamepausene faktisk er. Jeg har tenkt at jeg aldri hadde orket å se på TV i USA, med mindre jeg kunne ha tatt opp programmene og spolt over all reklamen.

Ikke alle programmer er slik da, men det er mye pauser.. Pausene har en varighet som tv3 hadde før (5min pause) ett program på 45minutter har rundt 4-5 pauser på 5min..Veldig irriterende :fnise:

Filmer er verst! >.> tenk deg om de viste ringenes herre som varer i rundt 3 timer...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer er verst! >.> tenk deg om de viste ringenes herre som varer i rundt 3 timer...!

Huff! Det er jo ille nok å se film på reklamekanaler her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle programmer er slik da, men det er mye pauser.. Pausene har en varighet som tv3 hadde før (5min pause) ett program på 45minutter har rundt 4-5 pauser på 5min..Veldig irriterende :fnise:

Filmer er verst! >.> tenk deg om de viste ringenes herre som varer i rundt 3 timer...!

Jeg fikk en video fra USA for vell 15 år siden med en film som noen hadde tatt opp til meg. Jeg endte opp med å ta tiden og fant ut at det var 10 minutter film etterfulgt av 5 minutter reklame gjennom hele. Jeg kan ikke tenke meg at det har blitt noe særlig bedre siden den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke skittent når man går med sko inne? Riper man ikke opp gulvet? Blir det ikke kaldt uten vindfang?

Det er ikke bare på film de går inne med sko. I USA og på de engelske øyer er det helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare på film de går inne med sko. I USA og på de engelske øyer er det helt vanlig.

Men spørsmålene mine er like relevante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste faktisk ikke hvor mye jeg irriterte meg over forskjellige tv program og serier før dere alle gjorde meg oppmerksom på det! Takk!!

Nå kan jeg se sååå mye mer ukritisk på alt. NOT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at enkelte unger får gjort veldig mye før de går på skolen. Skoleprosjekter, lekser osv. blir gjort om morgen. Er det ingen som sover lenge? Joda, det er jo de også, men de er ikke flink på skolen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ser ut til at enkelte unger får gjort veldig mye før de går på skolen. Skoleprosjekter, lekser osv. blir gjort om morgen. Er det ingen som sover lenge? Joda, det er jo de også, men de er ikke flink på skolen...

En ting som irriterer/ sjokkerer meg er når disse barna har prosjekter de skal gjøre hjemme og så vise frem på skolen. Selv de dårligste lager teknisk vanskelige og vakre ting som en gjennomsnittlig voksen nordmann hadde hatt problemer med. For å ikke snakke om de norske barna. Når jeg gikk på barneskolen var det mest at vi dyrket en solsikke eller klipte og limte noe på en stor plakat. Aldri vulkaner av papirmasje(?) med flytende lava som kommer ut eller realistiske modeller av verdensrommet.

Er amerikanske skolebarn virkelig så flinke i forhold til norske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som irriterer/ sjokkerer meg er når disse barna har prosjekter de skal gjøre hjemme og så vise frem på skolen. Selv de dårligste lager teknisk vanskelige og vakre ting som en gjennomsnittlig voksen nordmann hadde hatt problemer med. For å ikke snakke om de norske barna. Når jeg gikk på barneskolen var det mest at vi dyrket en solsikke eller klipte og limte noe på en stor plakat. Aldri vulkaner av papirmasje(?) med flytende lava som kommer ut eller realistiske modeller av verdensrommet.

Er amerikanske skolebarn virkelig så flinke i forhold til norske?

Nei de er ikke det.

Anonymous poster hash: 13442...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at omtrent ingen kan førstehjelp i filmer/serier. Hvis en faller om, så holder de personen i armene og sier "nooooooooooo" eller "dont leave me" el. I stedet for å prøve å gjennopplive de.....

Ikke alltid de ringer etter ambulanse heller. Også sitter de der å sipper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake så jeg på en episode av en eller annen krim-serie, CSI: Miami eller noe. Noen folk hadde blitt drept med pil og bue, og det satt igjen flere små metall-biter fra pilene i skrotten på de døde folkene. Disse metall-bitene var visstnok fra en spesiell type piler som tilhørte ett slags kostbart luksus-merke, og det bare bare noen få butikker som solgte slikt utstyr. Politi-etterforskerne fant ut at det var bare en håndfull personer som hadde kjøpt en slik pil og bue. Så noen politifolk skulle ta seg en prat med alle som hadde kjøpt slike piler, og se om noen utmerket seg, virket mistenkelige eller ikke hadde noe alibi for drapstidspunktet..

Men av alle som hadde kjøpt pil og bue av samme merke som drapsvåpenet, så var det bare en av disse som faktisk ble avhørt i denne episoden. Det blir jo temmelig tydelig at det er denne personen som faktisk er den skyldige. Greit nok at de ikke har plass til å snakke med alle sammen, for episoden varer vel bare i en times tid. Men når de bare snakker med en person, så blir det alt for åpenbart at det er denne personen som er gjerningsmannen..



Anonymous poster hash: 4e3aa...314
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...