Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Om de ser noe interessant på tv. F.eks at en av hovedrolleinnehaverne uttaler seg om noe eller at det blir sagt noe som angår de som ser på, så skrur de alltid av TVen med en gang det som er aktuelt for plottet er sagt.
I virkeligheten ville jo dette være verdens verste tidspunkt å skru av tven på.
Man hadde man jo ropt "ikke skru av... xxx er jo på TV!!!"

Eller hvis noen ringer dem og sier "skru på TVen!" så setter de den på riktig kanal med en gang, akkurat i det den interessante tingen starter.  I virkeligheten hadde det jo vært mer som "Åh, skjer det noe spennende?  Hvilken kanal sa du?  Jeg ser en dokumentar om kuer?  Åh, DEN kanalen. "  Og så får man med seg de to siste ordene, før nyhetene bytter til noe annet.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wanda Maximoff

Bruker samme skuespiller med noen års mellomrom til å spille i samme serie som en annen person. Det er vell litt sånn med de krimseriene, de går kanskje tom for skuespillere etterhvert :PMen fortsatt irriterende for jeg forbinder dem jo med en helt annen person fra tidligere av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme skuespiller med noen års mellomrom til å spille i samme serie som en annen person. Det er vell litt sånn med de krimseriene, de går kanskje tom for skuespillere etterhvert :PMen fortsatt irriterende for jeg forbinder dem jo med en helt annen person fra tidligere av 

Enig! Hayden Panettiere hadde to forskjellige roller i Special Victims Unit. Ble litt forrvirret da gitt .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

 

jeg tittet innom en eller annen krim-serie en gang, hvor en person hadde blitt skutt i magen.
karakteren overlevde jo da selvfølgelig. Karakterer som spiller en viktig rolle, overlever som regel alltid.


han satt i alle fall i en lenestol for å bli bandasjert, da han sa "turn on the television"
og med en gang noen skrudde på tv-apparatet, så var det en sak på nyhetene om akkurat denne hendelsen hvor denne personen hadde blitt skutt!  nøyaktig i samme øyeblikk som nyhetsoppleseren skulle begynne med akkurat denne historien også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Enig! Hayden Panettiere hadde to forskjellige roller i Special Victims Unit. Ble litt forrvirret da gitt .

Oj, dine var jo bare med 4 års mellomrom! Oj, det var virkelig tett på. Det er nesten pinlig når de velger noen som er så kjent så nære i en så kjent tv serie. Mine eksempler er med rundt 10 års mellomrom, ikke så kjente serier og ikke så kjente skuespillere 😜Vet CSI har drevet med gjenbruk og. Noe teit. Jeg var blodfan når jeg var yngre så kjente jo igjen de som hadde vært i Miami to ganger (som to forskjellen karakterer) som plutselig var en ny person i New York. Ikke et konkret eksempel det der for begynner å bli en del år siden, men fant flere sånne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Enig! Hayden Panettiere hadde to forskjellige roller i Special Victims Unit. Ble litt forrvirret da gitt .

Vist de 2 rollene hun spilte var totalt forskjellige så ser jeg ikke problemet. Om de var identiske så kan jeg forstå det.

Men jeg synes også at det er merkelig at folk blir forvirret fordi en skuespiller. Spiller 2 forskjellige roller jeg mener. Vet dere ikke hva en skuespillers jobb er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vist de 2 rollene hun spilte var totalt forskjellige så ser jeg ikke problemet. Om de var identiske så kan jeg forstå det.

Men jeg synes også at det er merkelig at folk blir forvirret fordi en skuespiller. Spiller 2 forskjellige roller jeg mener. Vet dere ikke hva en skuespillers jobb er ?

Problemet? Det er forvirrende når en skuespiller spiller Becka og så noen år senere spiller hun Jenny i samme serie. Annerledes hvis det er lagt opp til at det er en dobbeltgjenger som i f.eks The Vampire Diaries.

Endret av Brimi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme skuespiller med noen års mellomrom til å spille i samme serie som en annen person. Det er vell litt sånn med de krimseriene, de går kanskje tom for skuespillere etterhvert :PMen fortsatt irriterende for jeg forbinder dem jo med en helt annen person fra tidligere av 

Det er ikke bare krimserier som driver mye gjenbruk. Om jeg ikke husker feil så har jeg sett Benedict Cumberbatch spille tre forskjellige karakterer i Heartbeat. Det var litt rart å se han være lordens nevø i en episode, for så å være en annen fyr i en senere episode 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Problemet? Det er forvirrende når en skuespiller spiller Becka og så noen år senere spiller hun Jenny i samme serie. Annerledes hvis det er lagt opp til at det er en dobbeltgjenger som i f.eks The Vampire Diaries.

Jeg synes ikke dette er forvirrende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dette er skrevet før, gidder ikke lese gjennom hele tåden. :P

-Når de aldri lukker dørene etter seg.

-Når de snakker i telefon og aldri tar pauser til å høre hva den andre sier.

-Når de kjører bil en rett strekning og svinger med rattet som en 4-åring som lekekjører.

-Når gjester helt random kommer inn uten å banke på.

-Når 10åringer henger alene med venner på kjøpesentre, diskotek, stranden, konserter osv. Foreldrene er aldri med, de er helt uavhengige. Ikke at jeg synes det er irriterende, men de trenger nesten ikke å ha foreldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når de ringer ambulansen uten og gi dem adressen.

Det at de så og si bare er på kjøkkenet eller ihvertfall veldig mye på kjøkkenet. Dette var spesielt vanlig med serier på 80 tallet

Anonymkode: bf5b5...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når de ringer ambulansen uten og gi dem adressen.

Anonymkode: bf5b5...489

Nå for tiden er det mulig om den som ringer har en moderne telefon med GPS. Teknisk sett skal man si hvor man er, men så lenge ikke man legger på, så skal det være mulig å finne frem til hvor den som ringer er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hotellrom i Paris har utsikt til Eiffeltårnet.
Det er alltid ledig parkeringsplass rett framfor den bygningen du skal til.
Som soldat vil du overleve alle slag i hvilken som helst krig, med mindre du er så dum at du viser noen et bilde av kjæresten din der hjemme.
Når du skal betale drosja, ser du ikke etter i lommeboka, og spør ikke om prisen, du bare tar en tilfeldig seddel - og det passer akkurat, bestandig.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
16 timer siden, Brimi skrev:

Problemet? Det er forvirrende når en skuespiller spiller Becka og så noen år senere spiller hun Jenny i samme serie. Annerledes hvis det er lagt opp til at det er en dobbeltgjenger som i f.eks The Vampire Diaries.

Problemet er jo ikke at skuespillere gjør det. Det er jo ikke de som lager episodene. Jeg skjønner godt at de ønsker seg jobb og syns det er stas med to episoder i en populær serie. Det er mer at det er dårlig arbeid av dem som lager serien og 4 år mellom er jo bare sløvt. 

Nå ble det kanskje feil å sitere deg på det, men men 😊 

Nå syns jeg Vampire Diaries begynner å ta av med dobbeltgjengere, og er litt forvirret over den, men jeg datt av det toget der etter noen sesonger. Det er forsåvidt en annen diskusjon. 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
16 timer siden, Hjarte skrev:

Det er ikke bare krimserier som driver mye gjenbruk. Om jeg ikke husker feil så har jeg sett Benedict Cumberbatch spille tre forskjellige karakterer i Heartbeat. Det var litt rart å se han være lordens nevø i en episode, for så å være en annen fyr i en senere episode 😂

Der snakker vi jo skikkelig resirkulering. Fascinerende. De har i det minste litt mellomrom mellom hver gang får jeg håpe ;) Og det var det jo ikke. Det var hele seks års mellomrom. Dæven ;) Det var jo.. Hahahaha 😂 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Steve Rogers skrev:

Der snakker vi jo skikkelig resirkulering. Fascinerende. De har i det minste litt mellomrom mellom hver gang får jeg håpe ;) Og det var det jo ikke. Det var hele seks års mellomrom. Dæven ;) Det var jo.. Hahahaha 😂 

 

5 minutter siden, sofie777 skrev:

Hehe

Benedict Cumberbatch's Imdb:

Med hjartet på rette staden (TV Series) 
Toby Fisher / Charles / Party Guest

- No Hard Feelings (2004) ... Toby Fisher
- The Good Doctor (2000) ... Charles
- Hot Rocks (1998) ... Party Guest (uncredited)

 

Jeg vet, det er liksom ikke måte på heller :ler:

Hadde han bare spilt en tilfeldig fyr som er på gjennomreise hver gang så hadde det for så vidt vært greit nok, men her så har de brukt samme skuespiller til å spille to forskjellige karakterer som har noe med Lorden å gjøre, der den ene karakteren er en del av Lordens nærmeste familie.

Jeg har av og til fundert på hvorfor slike ting går gjennom under planleggingen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Her har dere en liste over skuespillere som har spilt flere roller i samme serie

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_actors_who_have_played_multiple_roles_in_the_same_television_series

Som dere ser er det ikke uvanlig. Og jeg kan helt ærlig ikke forstå hva som er så forvirrende med det.

 

 

Men for å nevne noe som irriterer meg. Det irriterer meg at det framstilles at det å være singel er den største tragedie som finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen skal føde, så sitter hele vennegjengen på sykehuset å venter. De drar samtidig som den som skal føre. Det er jo bare helt merkelig at hele vennegjengen skal sitte å vente på sykehuset på venterommet. 

Anonymkode: d70ae...528

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Steve Rogers skrev:

Problemet er jo ikke at skuespillere gjør det. Det er jo ikke de som lager episodene. Jeg skjønner godt at de ønsker seg jobb og syns det er stas med to episoder i en populær serie. Det er mer at det er dårlig arbeid av dem som lager serien og 4 år mellom er jo bare sløvt. 

Nå ble det kanskje feil å sitere deg på det, men men 😊 

Nå syns jeg Vampire Diaries begynner å ta av med dobbeltgjengere, og er litt forvirret over den, men jeg datt av det toget der etter noen sesonger. Det er forsåvidt en annen diskusjon. 

Haha, jaa, de tar helt av! Men det blir bedre ;-)

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Her har dere en liste over skuespillere som har spilt flere roller i samme serie

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_actors_who_have_played_multiple_roles_in_the_same_television_series

Som dere ser er det ikke uvanlig. Og jeg kan helt ærlig ikke forstå hva som er så forvirrende med det.

 

 

Men for å nevne noe som irriterer meg. Det irriterer meg at det framstilles at det å være singel er den største tragedie som finnes. 

Fordi jeg liker å tenke meg at disse seriene er "virkelige" og selv om det tydeligvis finnes ca. 7 personer som ser helt like ut som meg så er sannsynligheten veldig liten at flere av dem er i samme land, by osv til samme tid. Derfor er det forvirrende for meg. En ting er å bruke en skuespiller som barn i en rolle og voksen i en annen (med mindre de ligner veldig), men det andre blir forvirrende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...