Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Sminke, frisyre, hårfjerning og andre moderne ting. Altså, vi SER at håret er krøllet, øyenbrynene er påtegnet, det er sminke i tjukke lag, det er ikke tegn til hår under armene på samtlige av kvinnene... i middelalderen? Seriøst? De klarte å lage til drager og magi, men ikke å be skuespillerinnene å gro ut øyenbrynene litt?

Jeg forventer ikke monobryn og svære busker, men det er vel ikke for mye å forvente at slavejentene i middelalderserier ikke har to streker til øyenbryn?

Også dårlig fargekomposisjon. Greit nok at de farger håret, men må det se så jævla unaturlig ut? F.eks Daenerys i GOT. Jeg tar den at hun er litt spesiell men de er jo så glade i blondiner fra før disse filmskaperne, kunne de ikke funnet en til å spille en faktisk blondinerolle? Mørke øyenbryn og dyp hudtone og platinablond parykk ser bare teit ut!



Anonymous poster hash: 699bf...a07
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Enig. Og så er skuespillerne for pene. Man har da sett gamle bilder og folk så eldre og mer slitne ut i gamle, gamle dager. De burde sminka de styggere slik at det så mer autentisk ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når mannen min kommer inni meg, legger jeg meg ikke bare til for å sove, det kan jeg garantere deg. Jeg har svært liten sans for sæd som renner ut av fitta og nedover lårene og ut i senga. I "nødstilfeller" tar jeg i allefall på meg trusa med et bind (Jeg ligger som regel naken når jeg sover).

Anonymous poster hash: be1a5...4ac

Åh, så enig! Jeg må alltid ha et håndkle i nærheten av senga eller gå på do etterpå, som for øvrig er anbefalt for å minske risikoen for urinveisinfeksjon. Tror jeg har lagt meg til å sove rett etterpå én gang, og det var ikke spesielt delikat morgenen etter, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når mannen min kommer inni meg, legger jeg meg ikke bare til for å sove, det kan jeg garantere deg. Jeg har svært liten sans for sæd som renner ut av fitta og nedover lårene og ut i senga. I "nødstilfeller" tar jeg i allefall på meg trusa med et bind (Jeg ligger som regel naken når jeg sover).

Anonymous poster hash: be1a5...4ac

Har du bind ved senga?

Anonymous poster hash: bdac6...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like tynne og pene rett etter fødselen, og ikke ser de spesielt slitne ut heller. Ingen som lider av strekkmerker, urinlekkasjer og lignende heller. Og babyene sover hele natta og lager nesten aldri noe lyd, skikkelig drømmebaby.



Anonymous poster hash: e0a83...4cd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Vel, når mannen min kommer inni meg, legger jeg meg ikke bare til for å sove, det kan jeg garantere deg. Jeg har svært liten sans for sæd som renner ut av fitta og nedover lårene og ut i senga. I "nødstilfeller" tar jeg i allefall på meg trusa med et bind (Jeg ligger som regel naken når jeg sover). Anonymous poster hash: be1a5...4ac

Men du skrev "ta vare på sæden". Det høres da ut som at du tar vare på den til en annen gang :ler:

Vi pleier å ha noen kluter liggende i nærheten som vi kan tørke oss med, og heller legge på vask når vi skal ut på badet, men om jeg ikke har noen liggende så kniper jeg bare litt igjen en stund så kan jeg fint sovne uten at det renner ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ være med vilje... Kom på en til i friends. Når Monica har time hos "Dr Burke", tar han fram en håndfull med øyedråper og sier "drops?" som logisk nok blir oversatt til: Vil du ha drops?

Eller når Monica kommer hjem full en gang, tar seg et glass vann eller noe, og sier "Water rules!". Oversatt med "husregler!". :klo:

Anonymous poster hash: bd08a...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen dør, varer sørgeperioden i ca 10 sekunder. Etter det er det som om personen aldri fantes. Utenom de tre Spiderman-filmene, der varte sørgeperioden i overkant lenge.

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dødsfall: gravsteinen er alltid på plass allerede ved begravelsen. Er dette vanlig i USA?

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke, frisyre, hårfjerning og andre moderne ting. Altså, vi SER at håret er krøllet, øyenbrynene er påtegnet, det er sminke i tjukke lag, det er ikke tegn til hår under armene på samtlige av kvinnene... i middelalderen? Seriøst? De klarte å lage til drager og magi, men ikke å be skuespillerinnene å gro ut øyenbrynene litt?

Jeg forventer ikke monobryn og svære busker, men det er vel ikke for mye å forvente at slavejentene i middelalderserier ikke har to streker til øyenbryn?

Også dårlig fargekomposisjon. Greit nok at de farger håret, men må det se så jævla unaturlig ut? F.eks Daenerys i GOT. Jeg tar den at hun er litt spesiell men de er jo så glade i blondiner fra før disse filmskaperne, kunne de ikke funnet en til å spille en faktisk blondinerolle? Mørke øyenbryn og dyp hudtone og platinablond parykk ser bare teit ut!

Anonymous poster hash: 699bf...a07

Om det bare er GoT du sikter til, så er ikke det en middelalderserie, men en serie om en fantasiverden, hvor det meget vel kan være slik at damer ikke har hår under armene. Det burde kanskje irriterert deg mer at det er drager der, for det var jo ingen drager i middelalderen.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Det som forundrer meg til stadighet når jeg ser på film er hvor pent kvinnene spiser bestandig. De ser rett og slett ikke skikkelig sultne ut. Tar hver sin lille minibit på gaffelen og putter pent i munnen. Så tygger og tygger de i det uendelige på den lille biten. Til slutt så er det en liten slurk med vin også tørkes det med en diger stoff-serviett pent i munnvikene :fnise: Etter 2-3 slike biter så er man mette - da legges servietten på tallerken og man er ferdige - gode og "mette".

Ja, bortsett fra når de har kjærlighetssorg. Da er det verdens største isbøtte og en diger skje i sengen eller sofakroken - og noen gedigne strikkede strømper på bena.

Endret av Mary Quant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer med over at de aldri avtaler tid og sted når de gjør avtaler.

Bare "let's have dinner next friday!" OK, it's a deal!"

Er det universelt at alle dater begynner kl 20, eller noe sånt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg til stadighet når jeg ser på film er hvor pent kvinnene spiser bestandig. De ser rett og slett ikke skikkelig sultne ut. Tar hver sin lille minibit på gaffelen og putter pent i munnen. Så tygger og tygger de i det uendelige på den lille biten. Til slutt så er det en liten slurk med vin også tørkes det med en diger stoff-serviett pent i munnvikene :fnise: Etter 2-3 slike biter så er man mette - da legges servietten på tallerken og man er ferdige - gode og "mette".

Ja, bortsett fra når de har kjærlighetssorg. Da er det verdens største isbøtte og en diger skje i sengen eller sofakroken - og noen gedigne strikkede strømper på bena.

Dette er for skuespillernes del. Det er mange opptak og om de skulle spise et helt måltid, og holde en ok samtale hver gang, så hadde skuespillerne blitt overmette, veldig store eller det ville tatt forferdelig lang tid (altså vente noen timer til maten er fordøyd mellom hver tagning). Synes akkurat dette er greit nok.

De spiser ikke mye av isen heller...

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Irriterer med over at de aldri avtaler tid og sted når de gjør avtaler.

Bare "let's have dinner next friday!" OK, it's a deal!"

Er det universelt at alle dater begynner kl 20, eller noe sånt?

De pleier jo å si. Ill pick u up at eight? Av og til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når noen dør, varer sørgeperioden i ca 10 sekunder. Etter det er det som om personen aldri fantes. Utenom de tre Spiderman-filmene, der varte sørgeperioden i overkant lenge.

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

Det pleide å irritere meg også. Helt til jeg så

The L Word

. En av karakterene døde og sørgeperioden varte en hel sesong. Da skjønte jeg plutselig hvorfor de alltid varer så umenneskelig kort i vanlige serier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dødsfall: gravsteinen er alltid på plass allerede ved begravelsen. Er dette vanlig i USA?

Anonymous poster hash:

a48bd...bdb

Ikke uvanlig tror jeg, har slekt der borte som alt har navnet sitt på gravsteinen da de har "kjøpt" plass. Type Anne Amerikaner f.1950 - d. (altså åpen plass til utfylling da personen ennå ikke er død).

Anonymous poster hash: c3e4b...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting sm irriterer meg er at i siste episode i en sesong så skjer det noe skikkelig uventet og du venter på ny sesong så du får vite hva det er/hva som skjer(skjedde) også kommer det ikke ny sesong! Gjelder filmer og forøvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En annen ting sm irriterer meg er at i siste episode i en sesong så skjer det noe skikkelig uventet og du venter på ny sesong så du får vite hva det er/hva som skjer(skjedde) også kommer det ikke ny sesong! Gjelder filmer og forøvrig.

jaa. Holdt på å klikka da jeg så the ringer. 1 s2song var så spennende men så ble det ingen ny sesong..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...