Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Og hvorfor folk går inn i skumle, mørke hus og rom. Slå på lyset!!

Anonymous poster hash: e0a83...4cd

Ja, og ofte er de alene i tillegg. Som om man går inn i et random hus alene for moro skyld, uten å skru på lys/ringe politiet!

Apropos det, i filmer er det aldri noen som har med mobilen eller har dekning så de kan ringe etter hjelp.

Anonymous poster hash: e912c...a3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At de aldri vasker seg på hendene når de har vært på toalettet. Når de gidder å ha med toalettflushingen, syntes jeg de kunne vasket hendene og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aldri vasker seg på hendene når de har vært på toalettet. Når de gidder å ha med toalettflushingen, syntes jeg de kunne vasket hendene og...

Det er så sant! Æsj ... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aldri vasker seg på hendene når de har vært på toalettet. Når de gidder å ha med toalettflushingen, syntes jeg de kunne vasket hendene og...

Har jeg aldri sett. Har du eksempler?

Unntaket er selvsagt sloppie-Poppie i Seinfeld, men det var jo hele poenget i den episoden.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri sett. Har du eksempler?

Unntaket er selvsagt sloppie-Poppie i Seinfeld, men det var jo hele poenget i den episoden.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Stort sett alle amerikanske filmer og serier. Bare legg merke til det. Friends er vel det jeg kommer på i farten hvor det skjer konsekvent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett alle amerikanske filmer og serier. Bare legg merke til det. Friends er vel det jeg kommer på i farten hvor det skjer konsekvent

Har de toalettscener i Friends?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de toalettscener i Friends?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Ja. noen låner toalettet, og så sitter de i stuen og prater, og i det personen som lånte toalettet er på vei ut døren, hører du at det flusher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EEEENIG! Særlig hele "Friends"-serien lider under dette (slik den er gitt ut på DVD). Ser ut som en tredjeklasse har fått i oppgave å oversette, annenhver setning er upresist oversatt, og noen ganger er det direkte feil. Eksempel:

Joey: I thought he (van Gogh) cut of his ear because he sucked?

Oversatt: Jeg trodde han kuttet av øret fordi han ville suge på det?

Eller hva med "We gave him a wedgie" (=å dra i strikken på undertøyet så man blir "most" nedentil) som ble oversatt til "Vi ga ham LSD"????

Jaaaa.... Slike feil er det flust av i "Friends". Det verste er at det er mange ulike oversettere som har bidratt, men alle har bidratt med hårreisende feil. Og det har de fått betalt for. Fyttikatta.

Ole H. P Disen er også i særklasse hva angår oversettelser. Hans "Star Wars"-blødmer er antakelig viden kjent - det var han som oversatte "light saber" med "lettsabel", og som mente at "You will become invincible" betyr "du vil bli usynlig".

Men han har også hatt andre udødelige filmoversettelser, blant annet i "Wild Hogs":

"Life is short - go nuts" = Livet er kort, spis nøtter

"I got a cheap-ass wife" = Kona di er gjerrig

Bring on "sminke-sex".... :skratte:

Hahhaa, i den Friendsepisoden hvor Ross har vært utro mot Rachel, så sier Rachel: You can´t just kiss me, and make it all go away.

Oversatt: Du kan ikke bare kysse meg, og gjøre alt julekake.

:fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 4347f...379

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en annen ting som irriterer meg med sitcoms. Dette gjelder egentlig alt fra friends til HIMYM. De er BARE med hverandre, men når det er snakk om overraskelsesfester ol har de plutselig ufattelig mange venner vi aldri hører snakk om ellers.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhaa, i den Friendsepisoden hvor Ross har vært utro mot Rachel, så sier Rachel: You can´t just kiss me, and make it all go away.

Oversatt: Du kan ikke bare kysse meg, og gjøre alt julekake.

:fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 4347f...379

Det MÅ være med vilje... Kom på en til i friends. Når Monica har time hos "Dr Burke", tar han fram en håndfull med øyedråper og sier "drops?" som logisk nok blir oversatt til: Vil du ha drops?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Første gang to personer skal til å kysse blir de alltid avbrutt. Så blir det merkelig stemning mellom de, later som det ikke holdt på å skje.

Sexen på film og tv er alltid vellykka (hvis det ikke er viktig for poenget at den ikke skal være det) og dama får alltid orgasme/vellykket sex

I Grease så er Danny og Sandy veldig fram og tilbake, men når hun forandrer seg til den superhotte baben så er det ingen tvil hos noen av de. Så moralen er: forandre deg utseendemessig, bli "bad" og begynn å røyke. Da satser gutta på deg!

Anonymous poster hash: e0a83...4cd

Haha. Det med Grease har jeg alltid stusset på. Må være en av filmene med verdens dårligste moral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg litt at av alle jentene i Sex and the city så er Carrie bestevenninna til alle virker det som.



Anonymous poster hash: e0a83...4cd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de "spiller" et instrument og det er så utrolig tydelig at de absolutt ikke spiller det. Det er spesielt tydelig på blåseinstrumenter hvor man ser på ansiktet til skuespilleren at han/hun ikke en gang prøver og på gitarspilling der grepet er helt på jordet og ikke endrer seg selv om akkorden gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg kom på. Hvorfor ser vi aldri noen ligge og slenge på sofaen i joggebuksa og spise godteri? Sånn som vanlige folk gjør? Det er ingen som løper rundt og er med venner hele tiden..



Anonymous poster hash: e912c...a3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. noen låner toalettet, og så sitter de i stuen og prater, og i det personen som lånte toalettet er på vei ut døren, hører du at det flusher

Hvordan vet du at de ikke vasker hendene før de flusher?

Og kan du henvise til en episode hvor dette skjer?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg kom på. Hvorfor ser vi aldri noen ligge og slenge på sofaen i joggebuksa og spise godteri? Sånn som vanlige folk gjør? Det er ingen som løper rundt og er med venner hele tiden..

Anonymous poster hash: e912c...a3b

Man viser 20 minutter av en ukes liv til noen karakterer, og du vil fokusere på sjokoladespising i joggebukse? Ville nok gitt høye seertall, ja.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det irriterer meg litt at av alle jentene i Sex and the city så er Carrie bestevenninna til alle virker det som.

Anonymous poster hash: e0a83...4cd

Hvorfor er dette irriterende?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhaa, i den Friendsepisoden hvor Ross har vært utro mot Rachel

Anonymous poster hash: 4347f...379

Hva mener du? Rosa var da aldri utro mot Rachel.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Rosa var da aldri utro mot Rachel.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Pink Ross!

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Åherregud, hvorfor skal folk alltid kverulere? :P Men det har jo faktisk blitt en kjent sak og ofte spøker man med at de mørkhudede alltid dør først. Skal se på skrekkfilmer om igjen, og da skal jeg komme med et eksempel. Men husker faktisk ikke sist gang en mørkhudet person overlevde. De er alltid en gjeng, og det er alltid en mørkhudet person med, og gjerne kjærestepar. Alle dør. Så overlever den hvite (mest sannsynlig blonde) jenta. Er faktisk mange eksempler på det, men kommer ikke på noen på sparket. Så skal finne fram ''bevis'' etterpå når jeg får bedre tid :)

Nei det er den hvite mørkhårede jenta som oberlever. Hun blonde pleier å være dum eller slem og hun dør alltid.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...