Gå til innhold

You can tune a piano


-Mags-

Anbefalte innlegg

Imogen! :kaklehone:

Ja, det er ubeskrivelig kjedelig, og jeg blir litt sur av det. Jeg blir jo for det første snytt for alle de gode hormonene treningen produserer, og i tillegg er jeg sur fordi jeg ikke får gjort som jeg vil. Manko på lykkehormoner og økning av sytehormoner er en dårlig kombo.

Huff, det er jeg enig i! Jeg er vel inne i 4. uka uten trening nå (først pga ryggen, nå pga sylteforkjølelse), og jeg merker godt hvordan det går utover humøret. Dessuten så mister jeg Strategi Nummer En for de dagene jeg allerede er i dårlig humør: nemlig ta en treningsøkt. Det funker alltid, og jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre når jeg ikke kan gjøre dét.

Håper virkelig at de finner ut hva det er med deg! :hug:

Det må være frustrerende å ikke ha noenting å gå på i forbindelse med jobben - den har jeg aldri kjent på.

Men: hurra for gjennomført møkkaøkt! :tommelsmil:

(Ang. masteren - jeg sender PM!)

Det burde jeg også gjort. Det er pinlig hvor lite oversikt jeg har, men det er så vanskelig å henge med på debatter hvor sakene kommer i bakgrunnen av usakligheter, og alle bruker mer tid på å trekke frem hverandres feil, istedetfor å bruke tiden til å forklare meg hva de selv vil gjøre riktig.. Jeg må skjerpe meg og gjøre en egeninnsats, helt klart.

Som om jeg skulle sagt det selv. ;)

Jeg skal nå prøve å få tak i de ulike ideologiene mer enn enkeltsaker tror jeg. Ikke at det er så veldig lett, men jeg starter med å se litt på nettsidene til de ulike partiene, hvor det gjerne står litt om ideologi, visjon og verdier.

Jeg tror det kan være lurt å gå etter dette fremfor hvem man er enig i i enkeltsaker, siden man jo heller kanskje kan engasjere seg for å påvirke i saker man er uenig. Det var bare det å finne frem til riktig informasjon og sette alt i sammenheng...

***

Jeg er superforkjøla, og har en plan om å holde meg innendørs i dag. Dermed er jeg strengt tatt godt fornøyd med at det er overskya, siden jeg ikke hadde klart å sitte inne i sola. Vi hadde tenkt å dra i parken i dag, og kanskje ta en lett joggetur i marka i kveld (LETT siden ingen av oss er i nærheten av å ha løpeformen inne ;)), men det blir nok heller innkjøp av god mat, film og innegreier. Kan være fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krynkel

God mat, film og innegreier høres ut som en flott lørdag! Hvilken film ender dere opp med, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det synes jeg også, etter å ha om-innstilt hodet.

Har lyst på sunn og mager middag i dag, siden kostholdet disse ukene med treningsfri har vært langt under norm. Ny time hos kiropraktor på mandag, så jeg satser på at han gir klarsignal da.

Huset* er vasket, vi har hørt på mimremusikk veldig høyt og vi har bestemt at vi ikke har råd til å bestille ferie nå på grunn av såkalte "uforutsette utgifter" og jeg er skuffa men kanskje vi får råd til å hoppe på noe mer spontant (høres ikke så kjipt ut når det sies i bare én setning).

Jeg tror egentlig at vi ender opp med Ringenes Herre, på høyt volum (viktig). I går så jeg endelig Slumdog Millionaire, men var ikke like imponert som mange andre. Mulig det hadde noe med at jeg var trøtt og helst ville sove.

* det høres så flott ut med "huset"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... det er noen fordeler med å være syk. Når man ikke er skikkelig influensasyk, vel og merke.

Mannen har vasket leiligheten før i dag (jeg stod og skrubbet litt på en flekk på veggen, for å føle at jeg var litt med :ler: ) og nå står han og fikser middag. Jeg har fått beskjed om å sette meg ned.

Og, mannesyk som jeg er, setter jeg meg ned med et blikk som halveis er takknemlig, halveis åh-herregud-så-syk-jeg-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Fin lørdag. Det blir omtrent lik vår lørdag tror jeg, bare at vi ikke skal mager middag. Her blir det nok tynnbunnet pizza. For andre gang denne helgen. :sjenert: Og i dag spiste jeg burger nr. 2 ila ett døgn. :sjenert: Det har kommet et alt for bra burgersted rett ved der vi bor. Ups.

Ringenes herre! :strix: Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett de filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krynkel
Altså... det er noen fordeler med å være syk. Når man ikke er skikkelig influensasyk, vel og merke.

Mannen har vasket leiligheten før i dag (jeg stod og skrubbet litt på en flekk på veggen, for å føle at jeg var litt med :ler: ) og nå står han og fikser middag. Jeg har fått beskjed om å sette meg ned.

Og, mannesyk som jeg er, setter jeg meg ned med et blikk som halveis er takknemlig, halveis åh-herregud-så-syk-jeg-er.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollen. Det er jo POLLEN! :klaske:

Har ikke tenkt på at det kan være det, jeg har aldri vært allergisk. Men det ligner veldig på det allergikerne rundt meg klager over.

Litt bra, for da trenger jeg ikke ta hensyn til at jeg er "syk" - siden jeg ikke er det (sannsynligvis).

Kanskje det blir en rolig joggetur i morgen!

Det ble forøvrig 4 timer med utvidet versjon av Ringenes Herre (første filmen). Jeg digger filmene; historien, språket og musikken... Har en plan om å se alle tre i strekk en gang, men da må jeg ha tid og lyst til å sitte cirka 12 timer sammenhengende foran skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Pollen. Det er jo POLLEN! :klaske:

Har ikke tenkt på at det kan være det, jeg har aldri vært allergisk. Men det ligner veldig på det allergikerne rundt meg klager over.

Litt bra, for da trenger jeg ikke ta hensyn til at jeg er "syk" - siden jeg ikke er det (sannsynligvis).

Kanskje en liten tur til legen denne uken for å sjekke det ut? :kose:

Det ble forøvrig 4 timer med utvidet versjon av Ringenes Herre (første filmen). Jeg digger filmene; historien, språket og musikken... Har en plan om å se alle tre i strekk en gang, men da må jeg ha tid og lyst til å sitte cirka 12 timer sammenhengende foran skjermen.

Jeg ble inspirert av dere, så vi kjørte også i gang med førstefilmen (extended) i går. :ler: Vi ga oss imidlertid etter tre timer, da var mannen så trøtt at han slet med å holde gluggene åpne.

Mannen har vært på LoTR-maraton et par ganger, og vi dro også sist det var maraton på Colosseum (for litt over et år siden, tror jeg). Ikke extended-versjon, da. Problemet var at opplegget startet kl 00.00, og skulle snurre og gå frem til kl ni neste dag. Vi kapitulerte i sekstida. :fnise: Men absolutt moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Så utrolig gøy med LotR-maraton! :hoppe: Det har jeg aldri prøvd. (Og det skjer vel neppe før jeg blir femogførr heller :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollen. Det er jo POLLEN! :klaske:

Har ikke tenkt på at det kan være det, jeg har aldri vært allergisk. Men det ligner veldig på det allergikerne rundt meg klager over.

Litt bra, for da trenger jeg ikke ta hensyn til at jeg er "syk" - siden jeg ikke er det (sannsynligvis).

Jeg vet ikke hva som er kjedeligst, er det allergi kan man jo trene, men samtidig må man belage seg på flere tette dager enn om det er en forkjølelse. Isåfall krysser jeg fingrene for at medisinene tar det, og du slipper være syltet resten av den fine tiden. Er uansett bare å komme seg til legen så fort som mulig!

Høres ut som dere har hatt en fin helg Mags! Noen planer for i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LoTR-maraton har jeg faktisk aldri hørt om, men det hørtes jo genialt ut. Tidspunktet var imidlertid noget spesielt, vi hadde nok også hadde slitt med å holde ut. :ler:

Imogen: ja, det er begrensa hvor artig det er med rennenese på jobb, men jeg er jo veldig glad for å kunne trene, da. Jeg går virkelig aldri til legen, så jeg har ikke noe lyst til å gjøre det nå heller egentlig - det går vel over... :sjenert:

Helga har vært bra den, selv om formen begrenset aktivitetene en smule. Men det har vært deilig med langfri, tredagers helg kan jeg like! :sjarmor:

Egentlig ingen planer for dagen, siden jeg er ganske sylta. Skal prøve å ta en liten joggetur i kveld for å se om det går. I tillegg spiser jeg bare frukt og grønnsaker idag - alt for å få vekk den ekle følelsen av drittmat jeg har opparbeidet meg i det siste. Føles ikke bra!

Du skulle jobbe i dag, mener jeg å ha lest et sted? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis. "Jeg spiser bare frukt og grønnsaker i dag". Je rait.

Vi fikk lyst til å se To tårn i dag, siden vi begynte så bra i går, og når man skal se To tårn i mange timer, da må man jo gjerne ha litt mat. Og hvordan kombinere kos og middag? Jo, da lager man pannekaker med is.

Som Mannen så treffende sa, så ligger vi fort nærmere "fatness" enn "fitness" hvis vi fortsetter som nå... Eventuelt må vi begynne med maratonløping eller Tour de France for å veie opp. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii

Pannekaker med is. :sikle:

Nå fikk jeg lyst til å se Ringens Herre i dag igjen jeg også. Lettpåvirkelig? :fnise: To tårn er faktisk favoritten min av de tre filmene (selv om det er vanskelig å velge en favoritt).

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To tårn er knall, og pannekaker med is er nesten enda bedre. :wow:

Har vært ute på en liten joggetur, og det var deilig. Det ble riktignok mest gange halve turen, siden jeg fikk et innpåslitent hold, men fikk jogget og spurta litt fra meg. Herlig!

Gleder meg ikke veldig til å være Rennenesa på jobb imorgen, men. Sånn er det. Kiropraktortime blir det også, og jeg er en smule spent på om jeg får klarsignal til styrketrening. Det hadde vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Så spennende med kiropraktortimen! Jeg krysser fingrene for at du snart er bra i ryggen igjen.

Ha en fin mandag, Mags! Regner med at du trenger både Zyrtec og Kleenex i dag. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos kiropraktoren, jeg krysser fingrene for at han er fornøyd og lar deg trene. Og som O-Ren sier, kjør på med alt som kan hjelpe. (Og selv om jeg fikk med meg at du ikke er så ofte hos legen; om det er allergi som gjør deg så tett vil det nok være verdt en tur dit. Om ikke annet for å få en resept, Zyrtec'en er jo svindyr ellers!

Ha en fin mandag Mags! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Signerer ORI og Imogen. Ha en fin mandag, og forhåpentligvis kan du trene styrke snart! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...