Gå til innhold

You can tune a piano


-Mags-

Anbefalte innlegg

Temaet er litt annerledes enn den andre retningen jeg tenkte på - men ikke nødvendigvis. Det blir ihvertfall ulike fakulteter. Det er så mye spennende å fordype seg i... Jeg kommer vel aldri til å klare å bestemme meg. :)

Denne dagen har vært veldig rar, og ganske tung på et vis. Tanker og følelser som kom litt overraskende på i forhold til noe bestemt som kom opp. Nå skal man passe seg for å si A når man overhodet ikke har noen planer om å si B, men ... ok, jeg har gjort det allerede. Skade skjedd. Men jeg har også hatt en dag med mye og vanvittig interessant faglig input, mye tungfordøyelig og mange tanker å spinne videre på. Det er slitsomt å være engasjert. :ler:

Nå er det snart natt. Håper dagen i morgen blir av det litt lettere slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, det ble den virkelig! Flott kveld med venninne. :hjerte:

Jeg har vært på biblioteket og lånt en stabel med mest faglitteratur, og jeg blir veldig hyper av det. Nerd. :ler: Nå leser jeg om Sartre.

Endret av -Mags-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bæsjing. Herregud. :ler:

Grensa mi gikk riktignok ved løsningen på forrige arbeidsplass: doen var plassert inne på kontoret der alle satt, så alle hørte og luktet absolutt alt som var mulig å høre og lukte. Det var ganske klassisk at de fleste damene brukte en annen do, mens usedvanlig mange av mannfolka ikke brydde seg i det hele tatt. At det går an! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det ble den virkelig! Flott kveld med venninne. :hjerte:

Jeg har vært på biblioteket og lånt en stabel med mest faglitteratur, og jeg blir veldig hyper av det. Nerd. :ler: Nå leser jeg Jean-Paul Sartre av Østerberg.

Så godt å høre at gårsdagen var bedre. Det er så deilig med en sånn dag etter en tung en. Og fine timer med gode venner er noen ganger det beste som finnes! :hjerte:

Jeg er forresten veldig glad i bibliotek, men har ikke vært på lenge. Det var jo mest faglitteratur jeg lånte, og da jeg studerte hadde jeg tilgang til enorme biblioteker. Jeg brukte mye tid der også, men nå er jo behovet for timesvis på lesesal eller med research for oppgaver borte. Men jeg har gode minner av turer til biblioteket helt fra jeg var liten, og bare jeg får litt tid/ roen over meg til å lese igjen, så burde jeg teste ut biblioteket her jeg bor nå. For jeg liker roen og lydene der, følelsen av å stå blant alle millioner av historier og uendelig med kunnskap, å bla i godt brukte bøker, og ikke minst lukten av dem. :hjerte:

Håper du får en fin, og akkurat passe engasjert dag, Mags! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bæsjing. Herregud. :ler:

Grensa mi gikk riktignok ved løsningen på forrige arbeidsplass: doen var plassert inne på kontoret der alle satt, så alle hørte og luktet absolutt alt som var mulig å høre og lukte. Det var ganske klassisk at de fleste damene brukte en annen do, mens usedvanlig mange av mannfolka ikke brydde seg i det hele tatt. At det går an! :ler:

Er det mulig? :hoho:

Så bra at dagen i går ble fin. Nerdign støtter jeg veldig fullt opp om, og jeg også savner biblioteket. Jeg :hjerte: bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fin dag begynner visstnok ofte med nok søvn - slik som i dag. Jeg fikk omtrent sju timers søvn i natt, og gud bedre så deilig det er. Jeg våknet uthvilt, ikke-sur, og har hatt en knalldag. Igjen superspennende kurs, og overskudd til en (betalt :sjarmor: ) treningsøkt før middag med påfølgende hvil. Ja, jeg hviler middag hver dag, som en ekte, gammel kjerring. Men når jeg får nok søvn om natta er tydeligvis og heldigvis ikke behovet til stede.

Det vil si at jeg har fått en laaang ettermiddag og kveld, som jeg bruker på å lese bok og glede meg til langhelg. Jeg merker jeg ikke er helt vant til å lese filosofi og innimellom må jeg virkelig sparke igang hjernen for å få med meg meningen og innholdet, men det er enklere enn fryktet. Husker med gru tilbake på ex phil og hvilken avsmak jeg fikk av filosofi den gangen. Denne boka er lettlest (selv om jeg altså må venne meg til tenkemåten) men samtidig interessant!

Treningen gikk som smurt, jeg fikk usedvanlig god kontakt med skuldrene og det var fantastisk. Jeg har virkelig slått meg til ro med denne treningsgreia mi nå, og det er vanvittig deilig. Fokus nå er verken å bli sterkest eller størst, men å ha god kvalitet på styrkeøktene med fokus på de øvelsene og muskelgruppene jeg synes er mest gøy, litt bygging på enkelte områder, kondisjonstrening og å gå litt ned i fettprosent. Sistnevnte er min siste bekymring, det går av seg selv ved å justere kostholdet.

Det er skikkelig merkelig å ikke hige etter å perse i bøy, benk og mark lenger, men jeg er uhorvelig fornøyd med at jeg trives slik som nå.

Kjenne etter hos seg selv hva som er rett - jobbe med mental innstilling - fokusere på det som gir ekte glede og tone ned og "jobbe bort" det som gir ødeleggende tilfredsstillelse (på den ene og andre måten). Flink jente!! :tommelsmil:

Er veldig spent på om jeg klarer å gå oppreist i morgen, etter å ha testet ut en forholdsvis ny (i mitt treningsopplegg) mageøvelse. Den tar på hele "packen" (den finnes jo der et sted for oss alle - ikke sant? ;)), og brant noe innst inn i helvete. Jeg fikk trent et par ganger på ferien også, og da fant jeg en "magebenk" som fungerte helt knall. Vi har ikke den hos oss, men jeg skal prøve å improvisere. Jeg har aldri noensinne vært så støl i magen før. Det var som om jeg ikke hadde muskler i magen, og jeg ble veldig oppmerksom på hvor ofte vi bruker de musklene i hverdagen... Artig å finne ting som funker.

Nå ble jo dette et litt selvfornøyd innlegg, men jeg synes det er greit jeg, å klappe seg litt på skulderen og være fornøyd når man føler man har fått til noe. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en fin dag (det vil si at det også ble en natt med nesten nok søvn)! :sol:

Tok treningen i arbeidstida i dag. Det gikk greit, selv om det var tungt i varmen. Har jo ikke trent kontinuerlig på hundre år (nærmere bestemt 3 måneder - herregud, så fort tida har gått!) pga ryggen, så fornøyd med innsatsen og gjennomføringa i forhold til det. Deilig med litt knebøy og strakmark igjen. Mistenker at ganglaget blir noget spesielt i helga, siden det er så grufullt lenge siden sist. :ler:

Er skuffende lite støl i magen i dag, kjenner bittelitt i festene bare. Får jobbe med teknikken på Ny Mageøvelse.

I ettermiddag skal jeg lese i Sartre-boka :hjerte: (har fått lyst til å lese noe av Sartre selv også), og i kveld blir det biffmiddag og kanskje noe fruktsalatdessertopplegg for å lette godterinulltoleransen på fredager. Lang, fin frikveld i nyvasket leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer seriøst å kjøpe meg en sånn løpetights-sak til trening (den kan vel fint brukes til styrketrening også). Jeg er hyperskeptisk i forhold til kroppsfasongen min i en slik kondomdrakt light, men kanskje det ikke blir så verst.

Har sett litt på Nike sine, de ser ihvertfall fine ut på hengeren. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange voksenpoeng får man forresten for å rynke litt på nesa over at gullrekka er borte på frædda'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at treningen går bra om dagen! :hoppe: Du er virkelig flink som klarer å fokusere på den måten du gjør. Vi er nok litt like på det der med å alltid skal løfte tyngre osv. vi to (bombe!), dermed er jeg desto enda mer imponert. Nysgjerrig på mageøvelse, forresten. Jeg er sørgelig lite oppfinnsom om dagen. I tillegg til litt fin mental innstilling kan du godt sende over noen vibber når det kommer til soving. Det hadde vært kjekt! :tommelsmil:

Det er forresten fint å lese at du har det så bra om dagen og virkelig trives. :hjerte:

Jeg vurderer seriøst å kjøpe meg en sånn løpetights-sak til trening (den kan vel fint brukes til styrketrening også). Jeg er hyperskeptisk i forhold til kroppsfasongen min i en slik kondomdrakt light, men kanskje det ikke blir så verst.

Har sett litt på Nike sine, de ser ihvertfall fine ut på hengeren. :lur:

Jeg er løpetightsfrelst (bruker det til både løping og styrketrening), og synes stort sett jeg ser bedre ut i slike med en overdel med ørlite lengde på enn vanlige trenings/fitnessbukser. Fitnessbukser synes jeg liksom skal være litt løste i lårene, men med de lett kraftige lårene mine blir alt trangt uansett. Dermed ser jeg litt pæreaktig ut, og da synes jeg det er bedre å ta på seg noe som faktisk skal sitte klistret. :ler:

Jeg bruker Nike sine, pluss at jeg har en fra adidas, men den er bortimot utslitt. Nike sine liker jeg veldig godt, og siden jeg er av det bedagelig anlagte slaget, havner jeg alltid opp med å kjøpe lik for da slipper jeg å prøve. :fnise: Dessuten er de ikke av de dyreste tightsene. Så det er den eneste formen for input jeg har på løpetights.

Hvor mange voksenpoeng får man forresten for å rynke litt på nesa over at gullrekka er borte på frædda'n?

Rimelig mange. Du har iallefall passert meg i antall poeng. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sender sovevibber:

Håper det fungerer, det unner jeg deg virkelig. Vanvittig forskjell på humør og energi!

Mageøvelsen tror jeg at jeg har nevnt før, men er ikke sikker. Man tager en olympiastang og putter på noen skiver. Står på knærne, tar tak i stanga som ligger på gulvet (cirka skulderbredde), armene strake og litt fremfor kroppen på en måte. Så ruller du fremover, så kroppen blir mest mulig strak, for å bruke magen til å komme deg tilbake til startposisjon. Dårlig forklart, sannsynligvis. Jeg blir innmari imponert over de som klarer å komme helt ned - jeg har ikke sjans.

Da blir det Nike-bukse! Med forbehold om at jeg ikke får disserumpe i den, jeg er nemlig veldig bimboopptatt av å ikke ha disserumpe. :sexy:

Jeg pleier å trene i løse dansebukser (fra Nike), slike "jazzbukser" er forferdelig.

Rimelig mange. Du har iallefall passert meg i antall poeng. :fnise:

Nå hørtes du nedlatende ut, di førkje. :snurt: (jeg tar den :ler: )

Den nye avataren din er så fin! Jeg blir nesten litt forelsket.

Jeg óg! :fnise: Den er veldig lite meg egentlig, altfor søt og sart, men jeg kan jo late som om jeg er litt slik på internettet...

Vi får spontanbesøk i kveld! Yes! Det passer utmerket, da blir det en artig kveld. :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mageøvelsen tror jeg at jeg har nevnt før, men er ikke sikker. Man tager en olympiastang og putter på noen skiver. Står på knærne, tar tak i stanga som ligger på gulvet (cirka skulderbredde), armene strake og litt fremfor kroppen på en måte. Så ruller du fremover, så kroppen blir mest mulig strak, for å bruke magen til å komme deg tilbake til startposisjon. Dårlig forklart, sannsynligvis. Jeg blir innmari imponert over de som klarer å komme helt ned - jeg har ikke sjans.

Den øvelsen kjørte jeg mye i vinter jeg også! Glimrende øvelse, lurer på hvorfor jeg har sluttet med den? :klø:

Mannen kjører den med vektskive på ryggen. Dustemannen. :ler:

Da blir det Nike-bukse! Med forbehold om at jeg ikke får disserumpe i den, jeg er nemlig veldig bimboopptatt av å ikke ha disserumpe. :sexy:

Selvfølgelig skal man være bimboopptatt! Jeg er generelt bittelitt bimboopptatt når jeg trener jeg. Ikke sånn at jeg fresher opp sminken og sånn, men synes det er greit å føle meg vel i treningsklærne.

Jeg pleier å trene i løse dansebukser (fra Nike), slike "jazzbukser" er forferdelig.

Dansebukser, hm, det vet jeg ikke hva er en gang. :ler:

Nå hørtes du nedlatende ut, di førkje. :snurt: (jeg tar den :ler: )

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, sympati ække mi sterke sie. :ler:

Jeg ser egentlig foruroligende lite på TV, såpass lite at jeg aldri finner noe å se på. Bortsett fra 24 og Fruene. Nytt på nytt syne jeg er superbra, men pleier stort sett å glemme å se på det. :sjenert:

Jeg óg! :fnise: Den er veldig lite meg egentlig, altfor søt og sart, men jeg kan jo late som om jeg er litt slik på internettet...

Du, du er da en tander porselensvase, er du ikke? You and me both.

Vi får spontanbesøk i kveld! Yes! Det passer utmerket, da blir det en artig kveld. :danser:

:hoppe: Kos deg masse! Spontanbesøk er noe av det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder løpetights, har du slike som går til nedenfor knærne eller hele? Jeg har mest lyst på til knærne, men for et jævla pes å ha barberte og brune legger hele tida, da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder løpetights, har du slike som går til nedenfor knærne eller hele? Jeg har mest lyst på til knærne, men for et jævla pes å ha barberte og brune legger hele tida, da! :ler:

Nettopp derfor har jeg lange tights. :briller:

Jeg synes faktisk jeg kler lange best. Jeg har litt korte bein, og sånne som stopper under knærne synes jeg gjør at beina mine ser enda kortere ut. :sjenert: Men det kan være noe jeg innbiller meg.

Bimboopptatt på trening? Neida! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fnis!

Jeg er også kortbent, men jeg tror liksom at de norske (les: kraftige) leggene tar seg bedre ut uten heldekkende drakt. Men det må nok bli det likevel, av nevnte problemstilling. Herlig at du har tatt samme vurdering. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bimbotightsdiskusjon! :ler: Jeg er sikker på at dere ser skikkelig hotte ut i dem begge to. Go for it Mags! :tommelsmil:

Kos deg med impulsbesøk! Og goood helg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig dag! Vi har vært ute stort sett hele dagen, og jeg har endelig funnet en plen utenfor her uten noe særlig innsyn. Da er jeg fornøyd; et sted å ligge i sola med en bok, og et sted å sitte og grille og drikke øl. Eller vin, for den saks skyld.

Deilig å ligge rett ut, lese aviser og ikke ha en plan i hele verden.

:hjerte:

Det eneste jeg synes er bittelitt irriterende, er at hele Norge er stengt, og jeg rakk ikke å kjøpe vin. Da blir det ekstra godt neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...