Jump to content
Sign in to follow this  
-Mags-

You can tune a piano

Recommended Posts

-Englefjes-
Ingen konkrete flytteplaner, det avhenger mye av jobb for oss begge. Jeg tror vi kommer til å flytte ut av byen ihvertfall, uansett kommer vi til å bo nærmere marka og ha mer uteplass. Sånn sett er området bittelitt lenger ut enn her vi bor ganske ideelt ( :sjarmor: ), på samme måte som rundt Røa/Eiksmarka osv. - dersom vi skulle bli her i byen.

Kanskje vi havner på samme sted? :lur:

Løper du med bar mage?! :hakeslepp::Hehe:

Det har skjedd noen ganger når jeg løper intervall og har bommet på bekledningen, type hatt på meg langermet superundertrøye når det er 25 grader ute og sånt. Ja, det er fullt mulig, jeg er av det sløve slaget som ikke alltid har nøyaktige observasjoner av vær og sånt. :fnise: Normalt sett bruker jeg singlet når jeg løper og det er varmt, og da er det jo begrenset hvor stor effekt man får av å flekke av seg den, lzm.

I dag har jeg nok engang fått betalt for å trene. :triumferer:

Jeg vil også! :grine:

Når jeg tenker meg om var økta mer enn "OK" siden jeg fikk god kontakt og mye ut av økta, jeg er bare ikke vant til å tenke slik når jeg løfter lettere enn vanlig. :)

Så bra at treningen funker så bra for deg! Etter gårsdagens trening har jeg virkelig innsett at jeg må opp i reps og løfte lettere (ihvertfall på enkelte øvelser som knebøy) siden jeg både har stagnert noe og er sliten i kroppen. Da kan det jo også være ekstra fint å fokusere på teknikk.

Det var egentlig ganske deilig med den timen på mølla! Kjørte 4x4-intervall den første halvtimen, så gikk timen litt fortere. Ellers var det litt rask gange i motbakke, og jogging/rolig løping. Gjennomsvett og god, og avsluttet med tøying, spesielt hofteleddsbøyerne skriker litt på mølla innimellom.

4x4! :tommelsmil:

Mannen og jeg har bestemt oss for å sette opp en treningsplan for ferien, slik at vi ikke faller helt ut av det og har en plan vi faktisk må følge. Uten er det lett å utsette i ferien, synes jeg... Ihvertfall når vi ikke har tilgang til treningsstudio. Skal prøve å få til noen fjellturer, sykkelturer, gå-/joggeturer, og styrke i form av armhevinger, magetrening, chins osv. Det hjelper ihvertfall litt.

Slikt er viktig! Vi er alt for lite flinke til det, selv om vi stort sett har ganske aktive ferier. Men det er noe med det å holde kroppen i gang, og sist, men ikke minst, gir det en fin variasjon i treningen.

Ha en fin dag, Mags! :vinke:

Fortsetter under...

-Mags-
Kanskje vi havner på samme sted? :lur:

Det er jo faktisk ikke umulig. :fnise:

Skikkelig trøtt dag - jeg har fått gjort endel, men jeg har gått på automat. Jeg har ikke ledd av én kollegavits, og har vært litt av en humørspreder, kan dere tro. :sol:

Nå i kveld tvang jeg meg til å gå raskt/jogge en time ute etter en liten bicepsgjennomgang, og begge de tingene var skikkelig kjedelig, for å være ærlig. Men jeg fikk gjennomført, og det er bra.

Tja. Jeg har jo ingenting fornuftig eller interessant å meddele, så jeg tror jeg logger av!

-Mags-

Jeg er inspirert!

Sjekk somminedagerer.blogspot.com.

Vi må nok definitivt få oss et hus, ja. :drømmer:

-Mags-

Det var ikke akkurat stilen på terassen (verandaen? hva er forskjellen?) i linken jeg likte så godt, men... stemningen? Får jeg meg en veranda kommer jeg til å bo der i de delene av året det går an, og jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn å tilbringe lange sommerkvelder utendørs med vin og og og... Da er det morsomt å gjøre litt ut av det, med skikkelig sitteplass, riktig belysning osv.

Jeg har registrert at de fleste er møkklei "shabby chic"-stilen nå - jeg har omtrent akkurat begynt å like den. :ler: Nå vet jeg ikke helt definisjonen, og mye av det jeg ser er for søtt, romantisk og kjedelig hvitt for meg. En blogg jeg har lest litt i, handler liksom om interiør, men alt skal bare males hvitt og that's it, og da blir det ikke sjarmerende eller spesielt synes jeg. Noe av sjarmen synes jeg ihvertfall er å bruke litt gamle ting på nye måter - som i bloggen jeg linket til der hun har laget et speil av et gammelt vindu. Det krever en kreativitet jeg har mistet, men jeg kan jo prøve å spa litt frem igjen når jeg engang får utfolde meg i eget hus... :lur:

Jeg liker også veldig godt "tunge", mørke (brunsvart) møbler, gjerne litt Østen-inspirert. Skikkelig bjelker kombinert med lange, tynne, hvite gardiner for eksempel. Det er kontrastene som gjør det sjarmis synes jeg, ikke "heldekkene hvitt".

-Mags-

... mer som dette! :hjerte:

:babler:

-Englefjes-
... mer som dette! :hjerte:

:babler:

Så mye fint! :hjerter: Litt vel stilistisk for meg, men det var absolutt en fin inspirasjonskilde.

Jeg skjønner aldri hvordan folk kommer på alt, men jeg kjenner at kreativiteten min har ligget litt i dvale en stund nå også. Jeg gleder meg veldig til den vekkes til live igjen, forhåpentligvis innen vi kjøper nytt sted å bo.

Annonse

-Mags-

I dag er jeg inspirert av Tulip & Tatamo. Forrige gang jeg var innom nettsidene fikk jeg ikke helt sansen, men nå har jeg sett på nytt, både de nyeste klærne og gamle kolleksjoner, og jeg tror jeg liker det veldig godt. Jeg må nok ta en tur for å prøve hvordan de sitter på kroppen om ikke så alt for lenge... Det blir kanskje litt søtt med hjertene og alt, men jeg synes de er morsomme, og med fin fasong. Også er det kvalitet.

Mye fint man kan bruke på vinterstid også, og det har jeg sett etter lenge.

:hjerte:

-Englefjes-

Tulip & Tatamo. :hjerte:

Har du en fin kveld?

-Mags-

Har du kjoler derifra? Hvis du har, sitter de fint og bør jeg dra dit på lørdag? :lur:

Kvelden begynner å bli ganske fin egentlig. Jeg har vært i et noget merkverdig humør de siste dagene, og jeg tipper det er fordi jeg ikke har fått trent. Det merkes. Tok en kjapp, liten økt i kveld, og det hjalp ihvertfall litt. Når jeg lar feriefølelsen komme også nå, så blir det virkelig bra.

Enn du? Jeg leser hos deg, som vanlig, men har ikke skrevet noe på KG på grunn av det merkelige humøret. Hi hi.

-Englefjes-
Har du kjoler derifra? Hvis du har, sitter de fint og bør jeg dra dit på lørdag? :lur:

Jeg har ikke kjoler derfra, men det har stått høyt på ønskelisten tidligere. Nå har jeg glemt det litt siden det er sommer. :ler: Men jeg har prøvd et par, og de sitter veldig fint. Beregnet for oss som har litt hofter og rumpe. :tommelsmil:

Jeg leser hos deg, som vanlig, men har ikke skrevet noe på KG på grunn av det merkelige humøret. Hi hi.

Det er fullstendig lov å ikke skrive noe. Jeg er ikke alltid inspirert selv, selv om jeg er innom og leser ofte. :)

Så deilig med feriefølelse! Går du ut i ferie nå?

-Mags-
Jeg har ikke kjoler derfra, men det har stått høyt på ønskelisten tidligere. Nå har jeg glemt det litt siden det er sommer. :ler: Men jeg har prøvd et par, og de sitter veldig fint. Beregnet for oss som har litt hofter og rumpe. :tommelsmil:

Supert, det er slik det ser ut på bilder også. Ser ut som om de tar hensyn til hofte/rumpe, som du sier, og smal midje. Det er det ikke mange som gjør! Åh, nå gleder jeg meg, kjenner jeg. Håper jeg får råd! :)

Så deilig med feriefølelse! Går du ut i ferie nå?

Jepp! Og jammen blir det enda en tur til sydligere strøk om få dager... Det blir artig. Litt mindre turistpreget denne gangen enn sist, tror (og håper) jeg.

Det er vel ikke så lenge igjen til du har ferie heller, med alt det det innebærer i år? :lur:

-Englefjes-
:lete:

-Mags-

Jeg har ingenting å bidra med om dagen (skrivelei/KG-lei), men jeg er glad du er hjemme igjen og gleder meg til rapporter og dagbokaktivitet hos deg! ;)

Annonse

-Mags-

Jeg holder på med research mot en mulig tur til Peru om noen år. Noen år, fordi den kanskje skal være en del av en rund bursdagsfeiring... Jeg blir så ivirg! :hoppe:

Selv om det er lenge til er det morsomt å lese, drømmeplanlegge, se på bilder og reiserapporter, og jeg liker å ha litt oversikt over hva jeg har tenkt. Spesielt om vi dropper gruppeturen, og satser på å fikse ting selv. Jeg kjenner jeg har litt lyst til det. Det innebærer også spanskkurs for min del - jeg holdt på å kalle det "oppfrisking", men jeg er stygt redd jeg må begynne ganske på nytt. :fnise:

-Englefjes-

Så gøy med reiseplanlegging! :hoppe:

Sekretæren

Det hørtes fantastisk spennende ut! :)

-Mags-

Ja, jeg blir veldig ivrig når jeg tenker på det. Halve moroa med reiser er (nesten) å planlegge og glede seg, synes jeg. Fy søren, så mye moro man kan ha det med det i forkant!

Ellers surfer jeg interiør i kveld, og har kommet over fantastiske Colonial House Design. Sør-afrikansk, og sikkert steike dyrt og vanskelig å få tak i, men... Gisp. Sikler bittelittegrann på flere av bordene der, blant annet.