Gå til innhold

You can tune a piano


-Mags-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

... og i denne boken kommer jeg mest sannsynligvis til å skrive om reisedrømmer, trening, matlaging for en nybegynner med svært begrensede kjøkkenressurser :ler:, litt interiør, bøker, sko & kjoler, kanskje litt fotografering?

Ja.

Og hverdagspjatt, selv om jeg selvsagt kunne tenke meg at jeg var full av ideer om mer fornuftige og innholdsrike ting enn småting i hverdagen. Men samtidig - jeg er en slik type som er ganske glad i hverdagene, så for meg er det tross alt ganske innholdsrikt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-Ren! :hoppe:

Jeg kom nettopp inn døra etter en fin kveld med middag, skravling og utblåsninger sammen med en god venninne. Det er fint å ha noen som er støpt i nogenlunde samme form, som jeg kan frustrere meg oppover ørene til, og som skjønner hva jeg mener uten å måtte dra inn alle mulige nyanser, diplomatiske omstendigheter og gode forklaringer på at vi alle er forskjellige ogsåvidere ogsåvidere. :ler: (toleranse er no' dritt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden leste jeg ut min første Murakami-bok, Kafka på stranden.

Jeg er ikke flink til å konkretisere hvorfor jeg liker en bok, så her ligger en anmeldelse jeg slik omtrentelig kunne skrevet under på selv. Denne boken er ganske merkverdig, og da jeg kom litt ut av stemningen ved å legge den bort noen dager samt nå etter å ha lest den - så vet jeg ikke helt hvorfor jeg likte den så godt. Men det gjorde jeg altså! En av mine absolutte favorittbøker. Jeg forsvant, nesten som når jeg får til en vellykket meditasjonsøkt hvor sinnet befinner seg på et sted jeg ikke har kontroll på. Det hørtes jo forferdelig svevende ut, men det får stå sin prøve.

Av alle karakterene i boka, så tror jeg nesten jeg ble mest glad i Hoshino? Fantastisk oversettelse av dialekten hans i den norske utgaven jeg har... Du hændels! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Høres ut som en fortreffelig kveld i går! Det er virkelig herlig med mennesker man ikke trenger å være så forklarende overfor.

Nå får jeg enda mer lyst til å lese Murakami. Men noe sier meg at det ikke blir så mye lesing før bryllup osv er overstått. Du må komme å holde meg i ørene sånn at jeg ikke blir zilla. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er noen fare, du. Det er vel snart (!), men det glemmer jeg siden du nesten ikke skriver noe om det. Det er godt å se at det er mulig. Jeg har nemlig vært vitne til at min mest jordnære, stabile, fornuftig og anti-drama queen-venninne ble oppløst i biter på grunn av en detalj ved bli-kjent-festen kvelden før bryllupet. Jeg fikk lyst til å gå og gjemme meg og ikke komme frem igjen før verden igjen var stabilisert. :ler:

Når det er sagt så er det jo ingen grunn til å bli mer slurvete enn man vanligvis er - det ville jo blitt litt rart ("jeg bruker timesvis på å finne riktig sommerkjole, men bruker en brukt søppelsekk fra finn.no til brudekjole"). Jeg synes det er helt fint og totalt uproblematisk å være opptatt av detaljer om man vanligvis er opptatt av detaljer, bare det ikke blir urimelig og man krever at alle skal føye seg etter ens eget hode. Har noen skrekkeksempler fra KG på det, tror jeg leste det i går; "du spørre bruden om det er greit å bruke støvletter i bryllupet". Ja ha, bør man spørre om det er greit å bruke billig First Price-dasspapir til å tørke seg i ræva mellom kirken og festen også kanskje.

Jaja, poenget var uansett at det bare er moro å følge med deg, O-Ren, bryllup er jo innmari spennende og fint når man fokuserer på hvorfor man gjør det! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en plan om å oppdatere meg politisk.

Tidligere hadde jeg stålkontroll (vel - kontroll ihvertfall!) og var politisk aktiv, nå har jeg meldt meg helt ut. Og det er pinlig. Problemet er at jeg ikke kan fordra de fleste politiske diskusjoner i media, siden det nesten utelukkende er fokus på skyld og drittkasting, og det interesserer meg veldig lite. Jeg skal starte med å surfe hjemmesidene til de partiene jeg sånn halvveis tror jeg kan identifisere meg med først, for å igjen få oversikt over hva programmene faktisk sier.

Dette blir bra - og det er på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lucy!

Takk for besøk. :)

Ha en god natt du også - jeg skal straks gjøre et forsøk på å sove, og dermed trosse lakenskrekkspøkelsene. Jeg har imidlertid ikke særlig lyst, siden jeg skal ha en ytterst kjedelig dag på jobb i morgen, og jeg har egentlig bare lyst til å ligge i en park og vifte med tærne. Fredagen starter i tillegg med et lite oppdrag som jeg over hodet ikke har forberedt. Men men.

Jeg sitter her og drømmer meg bort til Italia.

Jeg har utrolig lyst til å dra til en liten, italiensk landsby som denne ved Comosjøen hvor Villa Elena leier ut rom. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_hjerte.gif' alt=':hjerte:'> Nydelig sted! Eller her, ved Alassiobukta, med trange, koselige gater i en typisk, romantisk italiensk landsby.

Mannen vil gjerne til Roma, og det sier jeg selvsagt ikke nei takk til... Jeg har også hørt at Firenze skal være flott, mens Venezia hører jeg flere har vært skuffet over. Jeg har aldri vært i Italia, men håper vi kan få til første tur kanskje neste år. Det er jeg sikker på at hadde vært ganske så fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Jeg har nemlig vært vitne til at min mest jordnære, stabile, fornuftig og anti-drama queen-venninne ble oppløst i biter på grunn av en detalj ved bli-kjent-festen kvelden før bryllupet. Jeg fikk lyst til å gå og gjemme meg og ikke komme frem igjen før verden igjen var stabilisert. :ler:

:overrasket:

Håper ikke det skjer meg. Men man vet jo aldri.

Når det er sagt så er det jo ingen grunn til å bli mer slurvete enn man vanligvis er - det ville jo blitt litt rart ("jeg bruker timesvis på å finne riktig sommerkjole, men bruker en brukt søppelsekk fra finn.no til brudekjole"). Jeg synes det er helt fint og totalt uproblematisk å være opptatt av detaljer om man vanligvis er opptatt av detaljer, bare det ikke blir urimelig og man krever at alle skal føye seg etter ens eget hode. Har noen skrekkeksempler fra KG på det, tror jeg leste det i går; "du spørre bruden om det er greit å bruke støvletter i bryllupet". Ja ha, bør man spørre om det er greit å bruke billig First Price-dasspapir til å tørke seg i ræva mellom kirken og festen også kanskje.

:hoho:

Men jeg er enig i det du skriver om detaljer. Det ville vært fullstendig unaturlig om jeg, som stort sett alltid har på meg et gjennomtenkt antrekk, plutselig ikke skulle bry meg om hva jeg har på meg på bryllupsdagen. Men jeg har merket meg at det er litt poppis å liksom ikke skulle bry seg om det, selv om man er av dem som funderer i timesvis på om man skal ha sorte eller røde sko til kveldens antrekk.

Jeg var heldig, og fant brudekjole kjapt. Det må være usigelig kjedelig å ikke finne noe, og lete til man blir grønn i trynet. På den annen side så må man innimellom bare slå seg til ro med at det bildet man har oppi hodet av hvordan alt skal se ut sjelden stemmer med virkeligheten. Jeg er en planleggingsfreak, og har i tillegg en kraftig bildegenerator inni hodet, så jeg vet alt om det å danne seg bilder av hvordan ting skal være på forhånd. :fnise:

Jeg har en plan om å oppdatere meg politisk.

Tidligere hadde jeg stålkontroll (vel - kontroll ihvertfall!) og var politisk aktiv, nå har jeg meldt meg helt ut. Og det er pinlig. Problemet er at jeg ikke kan fordra de fleste politiske diskusjoner i media, siden det nesten utelukkende er fokus på skyld og drittkasting, og det interesserer meg veldig lite. Jeg skal starte med å surfe hjemmesidene til de partiene jeg sånn halvveis tror jeg kan identifisere meg med først, for å igjen få oversikt over hva programmene faktisk sier.

Dette blir bra - og det er på tide!

Dette har jeg tenkt på jeg også. Jeg hadde plan om å gjøre det til Stortingsvalget i 2005, men kom aldri så langt. Nå begynner det virkelig å bli på tide her også. Det er jo kliss umulig å få noe ut av TV-debattene, men jeg vet at de (altså programledere osv) skal visst begynne å fokusere mer på ideologi og ikke så mye på sak nå; NRK kutter bl.a. folkemøtene. Men det spørs om de får det til; politikerene har jo blitt så vant til å diksutere sak/person på en populistisk måte at det nok ikke kommer til å endre seg med det første.

Det jeg synes er positivt er at partilederutspørringen kommer tilbake på TV ifm årets valg. Ellers tror jeg at jeg støtter meg på radiodebatter. De er ofte langt mer saklige synes jeg.

Så spennende at du var politisk engasjert før! Det har jeg aldri vært (selv om jeg har en del ganske bestemte oppfatninger). :sjenert:

Jeg sitter her og drømmer meg bort til Italia.

Jeg har utrolig lyst til å dra til en liten, italiensk landsby som denne ved Comosjøen hvor Villa Elena leier ut rom. :hjerte: Nydelig sted! Eller , ved Alassiobukta, med trange, koselige gater i en typisk, romantisk italiensk landsby.

Mannen vil gjerne til , og det sier jeg selvsagt ikke nei takk til... Jeg har også hørt at Firenze skal være flott, mens Venezia hører jeg flere har vært skuffet over. Jeg har aldri vært i Italia, men håper vi kan få til første tur kanskje neste år. Det er jeg sikker på at hadde vært ganske så fantastisk.

Italia! :hjerte: Jeg elsker Italia. Åh. Dere bare må dra. Og det ene utelukker jo ikke det andre; det går jo an å både dra til Roma og til små, søte landsbyer.

Jeg blir alltid så sulten av å tenke på Italia. :fnise:

Ha en fin dag, Mags! Jeg håper det går bra med dumt og uforberedt oppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært fullstendig unaturlig om jeg, som stort sett alltid har på meg et gjennomtenkt antrekk, plutselig ikke skulle bry meg om hva jeg har på meg på bryllupsdagen. Men jeg har merket meg at det er litt poppis å liksom ikke skulle bry seg om det, selv om man er av dem som funderer i timesvis på om man skal ha sorte eller røde sko til kveldens antrekk.

Ja! :ler: Et argument er selvsagt at det bare er for én dag, men det trenger jo ikke nødvendigvis være dyrt selv om det er gjennomtenkt.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på kjolen din... :sjenert:

Når det gjelder politikk, så høres radio ut som en god idé mtp seriøsitet. Jeg hører riktignok aldri på radio (har ingen heller), men for dem som gjør det er det nok et godt alternativ. Jeg er også skeptisk til om politikerne vil klare å diskutere saklig - med noen unntak, selvfølgelig. Jeg finnes ikke opptatt av intriger, drittkasting og drama, jeg liker blodseriøse, objektive og saklige diskusjoner om slike tema. Jeg må lære noe og bli tilført noe om jeg skal gidde å følge med (ikke slik at det skal mye til å lære meg noe, jeg kan jo pinlig lite om dette for tiden, men det må altså være saklig). Regner med at flere har det som meg.

Det skal også sies at jeg har vært slapp - det er jo andre kilder til politisk stoff enn dårlige TV-debatter. ;) Det tar jeg på egen kappe. Når det gjelder da jeg var politisk engasjert, så er det noen år siden nå, og jeg tror faktisk jeg sliter mer nå siden jeg har blitt mer nyansert i synet på en del ting. Jeg er også litt "splittet" når det gjelder hvilke saker som er viktig for meg (på den måten at det er ganske forskjellig type saker, og jeg finner ingen som håndterer disse viktigste sakene på en måte som jeg kan gå nogenlunde god for).

Italia! :hjerte: Jeg elsker Italia. Åh. Dere bare må dra. Og det ene utelukker jo ikke det andre; det går jo an å både dra til Roma og til små, søte landsbyer.

Hah, det var det jeg trodde!

Hvor har du vært hen?

Det gikk forøvrig bra med teit og uforberedt oppdrag, og nå er det helg! Innviet helgen med nydelig entrecôtemiddag, og siden jeg er syk, svak og dårlig bak skal være hjemme og starte fredagskvelden mens Mannen er på trening.

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii

Brudekjole: PM er på vei til deg hvert øyeblikk. :)

Jeg finnes ikke opptatt av intriger, drittkasting og drama, jeg liker blodseriøse, objektive og saklige diskusjoner om slike tema. Jeg må lære noe og bli tilført noe om jeg skal gidde å følge med (ikke slik at det skal mye til å lære meg noe, jeg kan jo pinlig lite om dette for tiden, men det må altså være saklig). Regner med at flere har det som meg.

Tror det er mange som har det som deg. Jeg tror ikke jeg kjenner en kjeft som holder ut en hel debattsending på TV.

Når det gjelder da jeg var politisk engasjert, så er det noen år siden nå, og jeg tror faktisk jeg sliter mer nå siden jeg har blitt mer nyansert i synet på en del ting.

Det er sånn det er med alle: Willoch, Jagland, Bondevik og Mags. :tommelsmil:

Måtte bare. Men det er ikke så rart tror jeg at man blir mer nyansert når man ikke er partipolitisk aktiv lenger. Man har ikke et program man skal forsvare, man føler ikke at man skal være enig i alt parti X står for.

Hvor har du vært hen?

Jeg reiste fire uker i Italia for noen år siden. Start/slutt i Milano, og så reiste vi litt på måfå i den mer nordlige delen. Verona, Genova, Cinque terre, Ancona (liten, herlig by et stykke sør for turisthølet Rimini) og Garda. Og sikkert et par plasser til, men jeg har litt dårlig husk. :fnise: Nå har jeg lyst til å legge sør-Italia for mine føtter. :sjarmor:

Har dere noen konkrete planer om å dra dit? Jeg har utrolig lyst til å dra til Sardinia, og Sicilia selvfølgelig. Mannen og jeg vurderer også å etterhvert ta oss en tur til Garda-området igjen. Mye bra klatring der, og kombinert med nydelig mat og herlig vin må det jo bli en suksess.

Det gikk forøvrig bra med teit og uforberedt oppdrag, og nå er det helg! Innviet helgen med nydelig entrecôtemiddag, og siden jeg er syk, svak og dårlig bak skal være hjemme og starte fredagskvelden mens Mannen er på trening.

:strix:

Men i alle dager, hva er det du driver med? :hoho:

*barnslig*

God kveld, Mags! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjole: PM er på vei til deg hvert øyeblikk.

:hoppe:

Det er sånn det er med alle: Willoch, Jagland, Bondevik og Mags.

:ler::sjarmor:

Men det er ikke så rart tror jeg at man blir mer nyansert når man ikke er partipolitisk aktiv lenger. Man har ikke et program man skal forsvare, man føler ikke at man skal være enig i alt parti X står for.

Ja, også tror jeg det har litt med alder å gjøre. Jeg var i min verste besserwisser-periode da jeg var mest engasjert, og det meste var behagelig svart/hvitt. :ler: Jeg er forsåvidt fortsatt litt slik i mange saker, men alt er ikke like enkelt lenger, gitt.

reiste fire uker i Italia for noen år siden. Start/slutt i Milano, og så reiste vi litt på måfå i den mer nordlige delen. Verona, Genova, Cinque terre, Ancona (liten, herlig by et stykke sør for turisthølet Rimini) og Garda.

Vi vurderte faktisk å dra til Rimini i år, bare for å komme til Italia! :fnise: Vi har nemlig veldig stramt feriebudsjett. Men etter litt sørfing og lesing så kom vi frem til at det er uaktuelt. Men jeg har tenkt tanken på å bestille fly dit, og så dra litt utenfor, kanskje Ancona hadde vært en mulighet?

Mulig det blir neste år istedet, og at vi får nøye oss med en uke i Hellas eller et eller annet bare for å få oss en tur.

Når det gjelder jutuben så tenkte jeg mest på tittelen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O-Ren Ishii
Men jeg har tenkt tanken på å bestille fly dit, og så dra litt utenfor, kanskje Ancona hadde vært en mulighet?

Det er absolutt en mulighet! :hoppe:

Nå kjente jeg at jeg fikk litt prestasjonsangst her. Tenk om det bare var vi (altså jeg og eks'en) som syntes Ancona var fantastisk?

Når det gjelder jutuben så tenkte jeg mest på tittelen... :fnise:

Den øllen tror jeg har gått rett i hodet på meg. *hikk*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken frisør? Jeg aner ikke, og det er jo det som er så skummelt! :ler: Min faste hadde ikke tid, og jeg oppdaget plutselig et akutt behov for klipp og farging.

Er du god på frisyrer? Noen ideer om hva som kan passe? Jeg ser ikke slikt, og tør ikke stole på frisører jeg ikke kjenner. :paranoid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Er du god på frisyrer? Noen ideer om hva som kan passe? Jeg ser ikke slikt, og tør ikke stole på frisører jeg ikke kjenner. :paranoid:

Åh, det var vanskelig. Jeg er ikke supergod på sånt jeg heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...