Gå til innhold

You can tune a piano


-Mags-

Anbefalte innlegg

Det er bare litt irriterende enkelte ganger, når man tror man kommer til å dø uten frenchfries for eksempel. Nå er det jo selvsagt ikke egentlig noe som hindrer meg i å åpne posen likevel, men når han sitter der og knasker gulrøtter så... :sjenert:

Hehe, jeg syns jeg ser deg sitte med furtetryne og knaske misfornøyd på de jævla gulrøttene. :ler:

Sånn oppførsel er helt latterlig. Han må jo ha forstått hva du mente. Jeg har nemlig også bedt om blank lipgloss på parfymeriet, og det gikk helt fint.

Jeg ble litt lattermild over at han tok det så blodseriøst, ja. :fnise:

:fnise: Jeg vet ikke hva som ville vært frekkest. Han som hjalp meg hadde nok ikke tatt det som en fornærmelse om jeg spurte. Jeg tviler ikke et sekund på at mye av kunnskapen han hadde om foundation kom fra egne erfaringer. En godt voksen dame jeg kjenner kunne nok sagt "Han der er nok litt "H", tror du ikke?" Hun sier nemlig det når hun står for nær til at hun tar sjansen på å bruke hele ordet. :fnise: Jeg tror forøvrig ikke han hadde brydd seg noe særlig om det ene eller det andre.

Da skjønner de heeeelt sikkert ikke hva hun mener! :ler: Han var nok litt sånn H han her og, men likkavæl!

Dette har vært en sløv dag, selv om vi har gått en tur rundt her vi bor. Jeg liker egentlig ikke slike sløve dager, og føler at jeg kaster bort dagen... :sjenert: Vi tenkte å dra på joggetur, i marka eller noe, men vi sov lenge og ingenting ble noe av. Ikke sånn å forstå at jeg må gjøre noe hele tiden (planlagt sløving kan være helt perfekt), men jeg mener slike dager som man sover bort og er inne absolutt hele dagen, sitter på PCn og timene går uten at man får gjort noe som føles nogenlunde givende. Da blir jeg misfornøyd, sur og grinete.

Og det hjelper ikke at Mannen skal se fotball i 4 timer nå....... :kjefte::ler:

***

Jeg skal ikke lyve og si at jeg er i kjempehumør i dag, men det er ikke verre enn at jeg vet jeg kan finne på noe selv, altså. Jeg bare GIDDER ikke, og det irriterer meg det også. Skal imidlertid bruke kvelden på å finne turløyper vi kan gå senere, og måter å komme seg dit på med t-bane/buss. Forslag mottas med takk! Spesielt østmarka, men det spiller ikke så stor rolle, så lenge det går buss eller bane.

Jeg klarer forøvrig ikke å være grinete lenge av gangen. Mannen får meg alltid til å le, selv om jeg er litt mer tungrodd enn vanlig enkelte ganger. :hjerte:

***

By the way, jeg skjønner ikke helt hvilke størrelser de har oppgitt her. Franske?

EDIT: måtte omformulere noen sure formuleringer og rot.

Endret av -Mags-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi gikk tur i dag traff vi på et gammelt par på rundt åtti år, som gikk rundt og holdt hverandre i hendene. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Da vi gikk tur i dag traff vi på et gammelt par på rundt åtti år, som gikk rundt og holdt hverandre i hendene. :hjerte:

:rødme:

Det skulle vel ikke mer til for å få deg i godt humør igjen? :ler: Neida, jeg vet hvordan det er. Jeg blir også sur av slike dager.

Turforslag er jeg ikke så god på. Jeg har trasket litt i Østmarka, men det er stort sett enten inn til Hauktjern for å klatre, eller så har jeg løpt rundt Nøklevann. Lite å melde ellers. Men det er veldig fint å telte rundt Hauktjern. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt misunnelig på deg og kjæresten som er slike aktive friluftsfolk, O-Ren! Jeg skulle gjerne vært, men har liksom aldri kommet i gang. Mannen er heller ikke så ivrig, men det tror jeg er mest fordi han ikke har drevet så mye med det, og dermed ikke forbinder det med noe positivt. Det er ihvertfall min teori, da. :ler:

Jeg har verken vært ved Hauktjern eller Nøklevann, men nå er det satt opp på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Nåja, vi er ikke så superaktive, og om vinteren holder vi oss mest inne. :ler:

Jeg tror det er mange fine turalternativer i Østmarka. Rundt Nøklevann er det traktorvei, så det er fint å løpe og sykle der (evt gå med barnevogn om det skulle bli aktuelt). Men det er nok mange gode stier man kan benytte seg av også. Hvis du velger Østmarka på denne søkesiden (og bare trykker søk) kommer det iallefall opp en del sykkel- og skituralternativer. Kanskje du kan finne noe der?

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Den skal jeg saumfare. Også skal systematikeren i meg lage en oversikt, så det bare er å velge et-eller-annet når det blir aktuelt, så vi slipper å bruke halve dagen på å finne ut hva vi skal og hvordan det kan gjennomføres.

Forresten, når det gjelder klatring: hvor mange kurs må man gå for å kunne klatre ute slik dere gjør? :fnise: Vi har tilgang til en liten innendørs klatrevegg, men har ikke brukt den. Det blir nok uansett ikke kurs i år, men jeg har veldig lyst til å drive med flere aktiviteter sånn etterhvert. Klatring vil jo være super trening for grepsstyrken også - det vil sikkert være nok som argumentasjon overfor Mannen, ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii
Vært på joggetur.

:hoppe:

Så sent på kvelden? :blink:

Men superflinka! Hvordan gikk det med ryggen? For den er litt vrang nå, er den ikke?

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk nok av sturinga mi, så det ble en veldig deilig, liten joggetur før sengetid. :)

Det gikk heldigvis helt fint med ryggen. Har vært til kiropraktor i dag, og det føles MYE bedre. Det er nesten skummelt så dårlig man kan bli uten å skjønne hvor ille det står til når ting sniker seg gradvis innpå! Først etter timen kjente jeg hvor sliten jeg hadde vært pga det. Han mente det skulle fikses ganske greit, men ingen vekttrening enda. Kan jogge litt i morgen hvis alt føles bra.

Nå er det vel tre uker siden forrige trening med vekter, men jeg tar det veldig greit, og det er jeg både overrasket og litt stolt av. :fnise: Kanskje jeg endelig har klart å fått et litt mer avslappet syn på saker og ting. Det er kjedelig særlig med tanke på fremgangen som gikk så bra, og det er alltid kjedelig å måtte gå tilbake og starte på'n igjen, men sånn er det liksom bare, og det er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å merke at vi har bodd en stund på veldig liten plass. Vi bor i en knøttliten leilighet, og kommer sannsynligvis til å fortsette å gjøre det i et års tid fremover. Årsaken er mye flytting i forbindelse med jobb nå, noe som blir mer stabilt en gang i løpet av neste år.

Det skal bli ekstremt godt å få en leilighet med ålreit størrelse - og da mener jeg ikke noe palass, men en leilighet med blant annet soverom og kjøkken hadde gjort seg ... :fnise:

Det er ikke noe stort problem enda, vi er vel ganske flinke til å tilpasse oss og se at dette er midlertidig, men det blir jo en relativt lang periode til å være "midlertidig". Ser for meg at jeg har fått sånn akkurat passelig nok etter to år med to personer på en litt stor hybel. Vi trives her, og synes vi har fått det fint tatt i betraktning hva vi har, men det er litt irriterende å bare kunne være én på kjøkkenet av gangen, måtte legge seg på likt, rygge ut av badet istedet for å snu seg, osv. :ler:

Jaja, sånn er det nå. Og vi kommer sannsynligvis til å være verdens lykkeligste når vi endelig sitter med huset/leiligheten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Kanskje jeg endelig har klart å fått et litt mer avslappet syn på saker og ting. Det er kjedelig særlig med tanke på fremgangen som gikk så bra, og det er alltid kjedelig å måtte gå tilbake og starte på'n igjen, men sånn er det liksom bare, og det er OK.

Så synd med ryggen, men det er fint å lese at du er optimist! Jeg tror du har veldig rett i det du skriver over her. Jeg husker du nevnte at du ble litt for opphengt i andres treningslogger i en periode, og jeg kjenner meg veldig godt igjen.

Jeg har selv periodevis problemer med å være avslappet ifht trening. Jeg er det stort sett, men innimellom henger jeg meg fullstendig opp, og det blir fullstendig krise om jeg ikke får trent akkurat den dagen. :rolleyes: Jeg trener alltid best når jeg trener for min egen del, ikke for det jeg tror andre tror om treningen min. Er jeg avslappet, kommer resultatene på en jevnere og bedre måte enn hvis jeg kun kjører på med konkurranseinstinktet mitt.

Supert at du er avslappet ifht treningen nå. Du er jo så gjennomtrent at kroppen din uansett ikke har noe problemer med å takle slike avbrekk. :)

Angående leilighet: Jeg skal egentlig ikke klage, siden vi har både soverom og kjøkken, men jeg skjønner godt følelsen av å bo alt for trangt. Og jeg husker godt følelsen av å for første gang eie sin egen leilighet. Det var bare herlig. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, treningen blir jo som regel mer fornuftig også, om man har et mer langsiktig perspektiv. Det nytter jo ikke å sammenligne seg med andre heller (hva er poenget?), men det er lett å la seg rive med i en slags poengløs konkurranse mot kjappe resultater. Det er jo begrenset hvor langt man kan nå, så hva stresser vi egentlig etter? :ler:

Uansett, veldig god følelse nå. Jeg gleder meg til å få trene igjen, men det er nesten utelukkende fordi det er morsomt og gir meg energi og en god følelse både fysisk og mentalt - ikke for å få presset resultatene oppover.

Har dere det også litt trangere enn optimalt? Det går jo an å ha det for trangt uten å være fullt så ekstreme som oss. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Uansett, veldig god følelse nå. Jeg gleder meg til å få trene igjen, men det er nesten utelukkende fordi det er morsomt og gir meg energi og en god følelse både fysisk og mentalt - ikke for å få presset resultatene oppover.

Og det er jo det aller beste! :hoppe:

Har dere det også litt trangere enn optimalt? Det går jo an å ha det for trangt uten å være fullt så ekstreme som oss. :ler:

Vi gror snart ut av leiligheten vår vi. :sjenert: Men det er vel egentlig bare naturlig at man ønsker å finne seg noe større sånn etterhvert. Vi bor på 53 kvm, og det er jo ikke gæernt i Oslo sånn egentlig, men vi føler virkelig behovet for plass melde seg nå. Dessuten kan det hende at vi blir flere i husstanden sånn forhåpentligvis etterhvert om ikke alt for lenge om man treffer blinken, og da er det greit å ha litt plass rundt seg. Hvisomatte.:sjenert:

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii

Sånne halvkonkrete planer som egentlig er veldig konkrete, men vi synes begge det er skummelt og klarer ikke å være helt konkrete om det om dagen. :fnise:

Men planen er å starte etter hymnens lenker er smidd. Skummelt. Og fint. Jeg er nå uansett overbevist om at dette kommer til å ta årevis jeg da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så koselig, da! :hjerte: Ja, jeg har ingen problemer med å forstå at det er skummelt også (jeg tar slikt veldig alvorlig har jeg inntrykk av, eller kanskje jeg bare ikke er like sikker som de fleste andre?), men det må jo være utrolig spennende og helt fantastisk når det skjer. Og de årene dine kan vel fort bli noe forkortet tenker jeg - uten at man kan vite noe sikkert om dét. Fnis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager. :sjarmor:

Du får si ifra hvis du ikke helt stoler på den eminente krypteringen vår, og vil ha slettet litt. Fra én paranoid til en annen.

Jeg er fryktelig rastløs, og har et veldig konkret behov for en løpetur. Lufta er nydelig, og jeg får lyst til å være ute hele tiden. Fine våren. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Du får si ifra hvis du ikke helt stoler på den eminente krypteringen vår, og vil ha slettet litt. Fra én paranoid til en annen.

Kan hende det skjer. Jeg må bare rekke å bli paranoid først. Jeg er jo som sagt litt molbo om dagen. :fnise:

Jeg er fryktelig rastløs, og har et veldig konkret behov for en løpetur. Lufta er nydelig, og jeg får lyst til å være ute hele tiden. Fine våren. :hjerte:

:strix:

Men du har noen syke treningstider!

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe av, siden jeg ikke får lov til å løpe i dag. Jeg har bare fryktelig lyst og er grusomt rastløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...