Gå til innhold

You can tune a piano


-Mags-

Anbefalte innlegg

Nei. Heldigvis har jeg frisørtime så tidlig at jeg ikke kommer til å være mentalt til stede mens det skjer, så får vi heller ta brannslukking og luekjøp etterpå. :drama queen:

Jeg surfer etter klesinspirasjon. I dag så jeg ei jente som hadde helt fantastisk stil, akkurat slik jeg liker, men som aldri ser så bra ut på meg. Veldig enkel stil, altså, men det er dette med å finne akkurat DET plagget som sitter SLIK, og ikke minst å kombinere riktig. Og bruke tid på dette, og helst ha penger til å kjøpe plagg av god nok kvalitet til at det sitter fint.

Jadda. Jeg var på jeansjakt forrige helg. I den ene butikken var det en ytterst hjelpsom ansatt. Jeg pleier ikke å like slike ytterst hjelpsomme ansatte. Det er noe med å få prøve klærne i fred og ro, få glo og granske og studere og analysere på egen hånd, og ikke med et fremmed menneske hengende over deg (som du vet har veldig lyst til å selge). I tillegg er det gjerne ei ganske ung jente med halvparten av min hoftebredde, som entusiastisk forteller om hvor utrolig kul den og den buksa er, og hun har den på selv, og den sitter så bra og og og. Jeg savner både klesmodeller (i kataloger/på nett) og klesbutikkansatte med kroppsfasong som meg selv, som vet hva som sitter fint på folk som meg. Da jeg var innom Boa var det ei veldig hyggelig jente der, som fortalte at spesielt klærne til Mette Møller var laget for "kvinnelige former", og vi hadde en halvlang dialog om denne problematikken. Endelig! :) Jeg må innom der igjen, men da er jeg nødt til å være et lite hakk rikere enn jeg er nå.

Nå er jeg rett og slett på jakt etter jeans. Baggy jeans, men også trange/smale som jeg skal bruke til pumps (her bruker man buksene til skoene, og ikke omvendt :ler: ).

Jeg skal kjøpe meg ballerinasko til sommeren, ellers har jeg vel nok høyhælte tenker jeg. Har funnet jakke også hittil i år, og det er jo et under i seg selv!

Nå babler jeg masse tull bare for å glemme at jeg må sove og stå opp tidlig igjen.

Natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for besøk, så hyggelig! :hallo:

Jeg er nyklipt, og sitter endelig og vifter med tærne ut av vinduet. Jeg har nemlig ikke veranda, men jeg har jævlig store vinduer som jeg åpner helt opp og bruker rikelig med fantasi slik at jeg TROR jeg har det. Funker som bare det.

Mannen har tørna og snakker om joggetur. Joggeturer er fint det, men midt i solsteiken frister det ikke sånn kjempemye må jeg ærlig innrømme. Ihvertfall ikke når vi veier det opp mot å sitte her på "terassen" (høres enda bedre ut) og drikke kald Pepsi med lime.

<Bimboalarm:>

Jeg var innom Esthetique i dag, og møtte tidenes mest elskverdige sminkebutikkdame. Voksen dame med helt passelige mengder sminke, og ingen utagerende farger eller dobbeltdekklag eller noen ting. Men det fine var altså at hun var dønn ærlig når det gjaldt produktene jeg spurte om. Hun innrømte glatt at det ikke var noen forskjell på den nye varianten av produktet - den var til og med litt vanskeligere å få på, og hun anbefalte den billigste typen concealer hun hadde. Halv pris av den dyreste, fordi hun mente den passet meg best. Slik BØR det jo være, men det er det jammen ikke ofte, synes jeg.

I tillegg mikset hun massevis av prøver til meg uten at jeg egentlig ba om det, og skrev lapper med instruksjoner. :hjerte: Super service - og jeg kommer helt sikkert til å gå til henne igjen neste gang!

Nå skal jeg etterhvert finne frem antrekk til kveldens vennemiddag.

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*leser Murakami mens jeg fascineres av hvor hvit huden på leggene klarer å bli*

Anton Geist om "Å kunne sin Murakami". Jeg kan ikke si jeg får særlig mange middagsinvitasjoner fra villastrøkene her i byen, og ligger nok litt under gjennomsnittet på Geists analyse av Murakamis lesere (selv om jeg har et par tendenser). Og jeg steiler litt når han skriver om å "namedroppe et par av de riktige forfatterne", for det kjenner jeg meg ikke igjen i. For meg handler det mer om å bli inspirert av bøker andre anbefaler. Men når det er sagt innrømmer jeg glatt at jeg ikke setter de dårlige krimpocketene mine fremst i bokhylla. De er faktisk helt innerst og bakerst, alle sammen. *flau* :ler: Bortsett fra Harry Hole - er du så barsk, er det greit å tilhøre krim.

Og det siste avsnittet føler jeg meg veldig hjemme i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

:vinke:

Her var det som vanlig mye interessant å lese. Jeg er enig i jeansselgerproblematikken, elsker også Mette Möller for de kvinnelige snittene (jeg har også diskutert dette med jentene på Boa et utall av ganger), synes Esthetique-damen hørtes helt genial ut (hvilken E var det?) og misliker generelt bås-setting av mennesker ut fra det de leser/hva de hører på av musikk/osv (selv om jeg selvfølgelig gjør det selv). Men utover det hadde Anton Geist mye moro å si om den saken. Dessuten likte jeg bloggen veldig godt.

Egentlig liker jeg ikke å være enig i alt som skrives, men hos deg er jeg stort sett alltid veldig enig. Av og til lurer jeg på om vi er en og samme person. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii

Oj. Etsy.com (linket til fra Hjartesmil). Fantastisk side, jeg er fengslet, og sannsynligvis snart blakk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg, O-Ren. :ler:

Når det gjelder Etsy.com - ja ja ja! Men jeg har heldigvis en hindring: jeg er helt blond på handling på nett fra slike steder (altså ulike selgere, hvordan man betaler, registrerer seg, plukker ut hvem man skal stole på og lignende), og holder meg derfor unna. Men det er utrolig mye fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 minutter igjen til vi MÅ gå, og Mannen står fortsatt i dusjen. Som vanlig stresser det livet av meg, men han rekker det jo alltid på mystisk vis, så jeg får puste med magen. :ler:

:øver:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Det er 10 minutter igjen til vi MÅ gå, og Mannen står fortsatt i dusjen. Som vanlig stresser det livet av meg, men han rekker det jo alltid på mystisk vis, så jeg får puste med magen. :ler:

:øver:

Velkjent problemstilling! :tommelsmil:

Jeg begynner å bli ganske god nå, tror jeg. Selv om jeg ikke alltid klarer å være stoisk, lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - det er så hyggelig at du er tilbake her igjen. Du har vært savnet! :hug:

Hei Mags! :vinke! Tilbake med nesten-ny-gammel navnprakt? Jeg har lest, og tar sjansen på å signere på det over fra O-Ren. Veldig godt å ha deg tilbake! :hug:

(For jeg føler meg ganske (helt) sikker på at jeg vet hvem du er, så om du tror jeg tar feil får du rope ut. :ler: ) Har vært både syk, travel og litt kg-lei i det siste selv også, men nå kjenner jeg at det begynner å bli gøy igjen.

Forresten godt å lese at ikke alle har vært ute og løpt i dag. :) Hilsen meg som spiser Lovehearts og snart skal steke indrefilét, til mannens store glede.

Kos deg på vennemiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
(For jeg føler meg ganske (helt) sikker på at jeg vet hvem du er, så om du tror jeg tar feil får du rope ut. :ler: )

Du tar ikke feil. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krynkel

Mens jeg ikke tror jeg har vært borti -Mags- før, men det kan jo hende jeg tar feil. :fnise:

Imponert over Estetique-ekspeditør. Det er sjelden vare. Håper du fikk på mannen klær innen dere måtte dra. Noe annet skulle jo tatt seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke feil. :lur:

Godt å høre. Ellers ville det være to skremmende like damer isåfall. :ler:

Imponert over Estetique-ekspeditør. Det er sjelden vare.

Jeg tenkte det samme. Jeg, og flere kjente, har mange dårlige erfaringer med den andre, og dessverre mer utbredte, typen Esthetiquedamer. Min beste erfaring var faktisk med en mann. Han virket akkurat så oppriktig som de bør være, og kunne virkelig sine saker. Han plukket blant annet ut en øyenskygge jeg først lo av, men som faktisk var fin til meg.

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Ja, er det ikke rart. Lurer på hvorfor ikke ekspeditører skjønner at vi kanskje handler oftere hos dem hvis de er ærlige og dermed viser at de er troverdige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten - det er så hyggelig at du er tilbake her igjen. Du har vært savnet! :hug:

Hei Mags! :vinke! Tilbake med nesten-ny-gammel navnprakt? Jeg har lest, og tar sjansen på å signere på det over fra O-Ren. Veldig godt å ha deg tilbake! :hug:

Ju gais! :hjerte: Det er fint å være tilbake, altså - selv om jeg var lei av selve KG og skriving, så var jeg jo ikke lei av dere jeg "følger" her inne. Det er rart med det, men man blir jo liksom litt godt kjent på en måte. :fnise:

Du har forresten helt rett, Imogen, men det har du jo skjønt. Det er så fint at du er litt tilbake også, jeg har savnet deg her!

Forresten godt å lese at ikke alle har vært ute og løpt i dag. :) Hilsen meg som spiser Lovehearts og snart skal steke indrefilét, til mannens store glede.

Takk! :ler: Den middagen hørtes nydelig ut. Regner med at han ble fornøyd! Vi har vært på thairestaurant og spist hundretusen retter, og jeg er mett som bare det, men stapper i meg kokosboller og popcorn likevel. Mens jeg ligger i senga og ser thaiboksing på TV. Jadda!

Imponert over Estetique-ekspeditør. Det er sjelden vare. Håper du fikk på mannen klær innen dere måtte dra. Noe annet skulle jo tatt seg ut.

Det har du helt rett i. Han kom i mål som vanlig, og vi kom til og med først frem dit vi skulle møtes. Han var veldig kry. :fnise:

Jeg tenkte det samme. Jeg, og flere kjente, har mange dårlige erfaringer med den andre, og dessverre mer utbredte, typen Esthetiquedamer. Min beste erfaring var faktisk med en mann. Han virket akkurat så oppriktig som de bør være, og kunne virkelig sine saker. Han plukket blant annet ut en øyenskygge jeg først lo av, men som faktisk var fin til meg.

Ja, det er mye rart. Jeg ville jo ikke bedt om hjelp til klesstil fra verken bestemor eller Linni Meister, så da utgår jo også godt over halvparten av de ansatte på Esthetique for sminkehjelp. (ok, den var litt slem, men det kan jo fort bli overflod av godhet også, ikke sant)

... også skulle jeg skrive noe om mannlige ansatte i "sminkebutikker" (for et forferdelig ordforråd jeg har i dag - hva heter det da?), men det ble så langt og innviklet at jeg måtte bare gi opp. Mistenker at det er ølen sin skyld - jeg drikker jo to ganger i året og det skal ikke så mye til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ju gais! :hjerte: Det er fint å være tilbake, altså - selv om jeg var lei av selve KG og skriving, så var jeg jo ikke lei av dere jeg "følger" her inne. Det er rart med det, men man blir jo liksom litt godt kjent på en måte. :fnise:

Du har forresten helt rett, Imogen, men det har du jo skjønt. Det er så fint at du er litt tilbake også, jeg har savnet deg her!

:hug:

Den middagen hørtes nydelig ut. Regner med at han ble fornøyd! Vi har vært på thairestaurant og spist hundretusen retter, og jeg er mett som bare det, men stapper i meg kokosboller og popcorn likevel. Mens jeg ligger i senga og ser thaiboksing på TV. Jadda!

:ler: Akkurat som meg. Middagen ble knallbra, og sen, så jeg var mer enn behagelig mett til langt på natt. Men hvem spiste paprikafrenchfries likevel? Jeg har nemlig hatt lyst på det i to uker, men begge lørdagene har merkelig nok blitt borte uten at jeg har orket/husket på det. Resten av uka har posen ligget i skapet og hånet meg. Men vi har satt lørdag som eneste godtedag, og mannen er mye flinkere og mer strikt enn meg, så posen har fått ligge i fred. Jeg har selvsagt argumentert for at søndag kan være godtedag om man ikke spiser noe på lørdag, men mannen er irriterende streng (evt selvdisiplinert). Så i går var det ingen bønn, jeg skulle ikke la enda en sjanse gå fra meg. Jeg var nesten mett enda da jeg sto opp i dag. :ler:

(ok, den var litt slem, men det kan jo fort bli overflod av godhet også, ikke sant)

:ler: Jeg liker deg litt slem!

... også skulle jeg skrive noe om mannlige ansatte i "sminkebutikker" (for et forferdelig ordforråd jeg har i dag - hva heter det da?), men det ble så langt og innviklet at jeg måtte bare gi opp. Mistenker at det er ølen sin skyld - jeg drikker jo to ganger i året og det skal ikke så mye til. :ler:

Jeg hadde også tenkt å skrive mer om det, men det ble bare tull. Han var i allefall, som sagt, kjempedyktig, og det er jo defor han står der. Men jeg skal innrømme at det var en ny og litt pussig opplevelse, å bil sminket av en mann. -Som helt tydelig kunne mye mer om sminke enn jeg kan selv. Men, alle de beste makeupartistene er vel mannfolk? Uansett, han var langt mer behagelig å ha med å gjøre enn damene som normalt står der, så jeg handler gjerne av ham igjen.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du hadde tenkt å skrive da Mags. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Akkurat som meg. Middagen ble knallbra, og sen, så jeg var mer enn behagelig mett til langt på natt. Men hvem spiste paprikafrenchfries likevel? Jeg har nemlig hatt lyst på det i to uker, men begge lørdagene har merkelig nok blitt borte uten at jeg har orket/husket på det. Resten av uka har posen ligget i skapet og hånet meg. Men vi har satt lørdag som eneste godtedag, og mannen er mye flinkere og mer strikt enn meg, så posen har fått ligge i fred. Jeg har selvsagt argumentert for at søndag kan være godtedag om man ikke spiser noe på lørdag, men mannen er irriterende streng (evt selvdisiplinert). Så i går var det ingen bønn, jeg skulle ikke la enda en sjanse gå fra meg.

:ler:

Jeg synes det er fantastisk å høre flere med slike "tvangstanker". Nå har ikke jeg fått trent på lenge, og da orker jeg ikke å være så nøye med kosten, men før dette lille avbrekket hadde jeg samme regel som dere. Jeg husker jeg drømte om kokosboller en hel uke - jeg gledet meg skikkelig til å kunne fråtse i kokosboller på lørdagen, og gledet meg hver dag den uka - også hadde de ikke i butikken da lørdagen endelig kom. Jeg så sånn ut: :sjokkert:

Så da måtte jeg vente ei uke til, og det var sjikkli traumatisk assa.

Jeg synes du er heldig med irriterende streng mann. :ler:

hadde også tenkt å skrive mer om det, men det ble bare tull. Han var i allefall, som sagt, kjempedyktig, og det er jo defor han står der. Men jeg skal innrømme at det var en ny og litt pussig opplevelse, å bil sminket av en mann. -Som helt tydelig kunne mye mer om sminke enn jeg kan selv. Men, alle de beste makeupartistene er vel mannfolk? Uansett, han var langt mer behagelig å ha med å gjøre enn damene som normalt står der, så jeg handler gjerne av ham igjen.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du hadde tenkt å skrive da Mags. :fnise:

Jo, jeg ble litt perpleks der et øyeblikk.

For det første så kjeftet han på meg fordi jeg sa jeg skulle ha en blank lip gloss, og han mente at "blank" betyr skinnende, mens jeg mente "uten farge". Man kan vel bruke begge deler? Jeg måtte fnise litt av ham, siden han tok dette veldig alvorlig. "Du kan da ikke si at du skal ha blank hvis du mener fargeløs. Det er to forskjellige ting, det" - med alvorlig mine. Men det hadde jo ikke noe med at han var mann å gjøre.

Jeg fikk meg ikke helt til å spørre om han kunne anbefale et produkt til meg. Når jeg spør om det så lurer jeg jo på om de har prøvd det selv, helst, og

hva er frekkest av å gå ut ifra at en ansatt i en butikk ikke kan svare på spørsmålene du har og å faktisk regne med at han har prøvd lip glossene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så sånn ut: :sjokkert:

Så da måtte jeg vente ei uke til, og det var sjikkli traumatisk assa.

:ler: Jeg kjenner igjen både følelsen og ansiktsutrykket. Det er nedtur det!

Jeg synes du er heldig med irriterende streng mann. :ler:

Ja, det er ikke tvil om at det er svært gunstig for meg å bo sammen med ham når det kommer til godisinntak. Og når det kommer til alt annet også. :ler: Det er bare litt irriterende enkelte ganger, når man tror man kommer til å dø uten frenchfries for eksempel. Nå er det jo selvsagt ikke egentlig noe som hindrer meg i å åpne posen likevel, men når han sitter der og knasker gulrøtter så... :sjenert:

Men for all del, takk gud for at han er litt streng. Hadde han vært et godtemonster hadde det gått meg ille.

Jo, jeg ble litt perpleks der et øyeblikk.

For det første så kjeftet han på meg fordi jeg sa jeg skulle ha en blank lip gloss, og han mente at "blank" betyr skinnende, mens jeg mente "uten farge". Man kan vel bruke begge deler? Jeg måtte fnise litt av ham, siden han tok dette veldig alvorlig. "Du kan da ikke si at du skal ha blank hvis du mener fargeløs. Det er to forskjellige ting, det" - med alvorlig mine. Men det hadde jo ikke noe med at han var mann å gjøre.

Sånn oppførsel er helt latterlig. Han må jo ha forstått hva du mente. Jeg har nemlig også bedt om blank lipgloss på parfymeriet, og det gikk helt fint. :fnise:

Men som du sier, det har antagelig mer med mennesketype å gjøre, enn med kjønn. Man møter slike overalt, som virkelig ikke kan legge godviljen til. De benytter hver eneste lille mulighet til å oppdra oss uvitende, til å behandle deres fagfelt med den respekten det fortjener. Jeg fatter ikke en gang at de orker. Jeg kan gjerne snakke om det jeg kan best også, om jeg synes det passer, om personen er interessert, og ikke minst om jeg synes noen har riv ruskende gale oppfatninger som jeg ikke vil ha på meg at de kan ha fått fra meg. :fnise: Men gudene skal vite at jeg jatter mye også. Og når det kommer til sminke, som tross alt er mest gøy for de fleste, så er det absolutt lov å fnise når noen oppfører seg som om det var liv og død.

Jeg fikk meg ikke helt til å spørre om han kunne anbefale et produkt til meg. Når jeg spør om det så lurer jeg jo på om de har prøvd det selv, helst, og

hva er frekkest av å gå ut ifra at en ansatt i en butikk ikke kan svare på spørsmålene du har og å faktisk regne med at han har prøvd lip glossene selv?

:fnise: Jeg vet ikke hva som ville vært frekkest. Han som hjalp meg hadde nok ikke tatt det som en fornærmelse om jeg spurte. Jeg tviler ikke et sekund på at mye av kunnskapen han hadde om foundation kom fra egne erfaringer. En godt voksen dame jeg kjenner kunne nok sagt "Han der er nok litt "H", tror du ikke?" Hun sier nemlig det når hun står for nær til at hun tar sjansen på å bruke hele ordet. :fnise: Jeg tror forøvrig ikke han hadde brydd seg noe særlig om det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...