Gå til innhold

You can tune a piano


-Mags-

Anbefalte innlegg

Fnis! Og (:hjerte:.)

Det som er enda verre enn panfløytemusikk, er sutrete og frekke liksomtiggere som liksomhalter når det passer dem. Jeg er vanligvis ganske fredelig, men jeg får lyst til å sparke dem. :sjenert:

Også enig ang. "sats-musikk"; knebøy til Britney Spears blir aldri noen höydare... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også enig ang. "sats-musikk"; knebøy til Britney Spears blir aldri noen höydare... :ler:

Oooops, i did it -bøy- again -opp- you played with - bøy - my heart - nnnnnnng -opp - got lost - bøy - in the - nnnng, faen, faen, faen nnnnnnnnnnnnnng - opp - game.

Puh, ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg virkelig til ferie. Jeg går rundt som en liten udetonert bombe her, og irriterer meg over alt. Jeg er ikke sint, men synes alt er teit og er i kjempestrengt humør. Nå kan jeg kanskje skylde meg sjæl siden jeg har på MGP som trigger i bakgrunnen. Men altså, jeg gleder meg til ferieroen kommer innover meg, og til at denne trangen til å plukke en høne med omtrent hele verden forsvinner. Nå sitter jeg nemlig og tenker på alle dem jeg gjerne skulle kjeftet på. :ler:

I kveld er vi i krimhjørnet (ble litt inspirert av diskusjonen i Engelens dagbok også - nok en gang), har sett Criminal Minds og skal se Hack selv om det er for sent. Har kortere dag i morgen, og hurra! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops, i did it -bøy- again -opp- you played with - bøy - my heart - nnnnnnng -opp - got lost - bøy - in the - nnnng, faen, faen, faen nnnnnnnnnnnnnng - opp - game.

Puh, ferdig.

Nemlig. Sjikkli inspirerende, esse.

Jeg foretrekker Shoot me again, I'm not dead yet for å tøffe meg opp. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg meldt meg inn i Foreningen for Hypokondriske Skadeskutte.

Det er stort sett alltid noe galt med meg, og jeg får vondt på de merkeligste plasser. Nå er det lilletåa som er problemet; hele tåa er et eneste stort sår og hovnet opp, så jeg får ikke på meg sko! :ler: I dag har jeg hoppet rundt med én sko og én sokk med sko nummer to i hånda og jeg får ikke trent. Grin og hyl! Men jeg overlever, det passer jo forsåvidt greit nå som det blir en uke i sandaler/barbent.

Fredagskvelden blir rolig og fin hjemme i feriemodus. Herregud, så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: for dum lilletå.

:hoppe: for ferie og for at du snart er under varmere himmelstrøk!

Hvor skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyrkia.

Mannen sitter med hodetelefonene på og ser på teite klipp på jutuuub. Han hikster og ler og jeg blir nesten irritert, men han er nå ganske søt óg.

Hatt besøk av en kamerat i kveld, veldig hyggelig. Nå sitter vi oppe og venter på at del to av en egentlig ganske dårlig film skal fortsette... En nordisk sak som visstnok skal ha inspirert Tolkien, og jeg synes det er litt gøy, men jeg innser at det ikke akkurat er kvalitet.

Jeg er i litt lei-modus, så engasjementet er så der på Det Store Internettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk dag! :hoppe:

Jeg hadde glemt hvor deilig feriefølelsen er - og tydeligvis har jeg også glemt hvor anstrengt/stressa jeg må være til vanlig. Denne dagen har vært superavslappet, uten at den har vært slapp - faktisk ganske effektiv. Minner meg om den fine sommerferien i fjor, gleder meg allerede. Vi skal tilbake til samme sted i år (her til lands). :hjerte:

Sandaler, baggy bukser som ikke er for trange ( :humrer: ), lite sminke, sol i ansiktet (og regn, men det er bare godt), frisk luft, lang rusletur, koselig besøk hos en bestemor, innkjøp av et og annet til ferien, verdens fineste mann, frikveld, sen avreise i morgen.

Lykke! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo veldig hyggelig å lese i dag! :hjerte: Høres ut som du har giret litt ned, og det er jo ypperlig å gjøre det før man skal på tur. Iblant synes jeg den ordentlige feriefølelsen kan la vente på seg til man fysisk er på plass et annet sted, og vips så har man sløst bort dyrebare feriedager uten den gode følelsen. Nå får du jo maks ut av turen! :strix: Jeg lurer forresten også på hvor dere skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får snart besøk, så Rosenborg får sette inn giret her - ellers blir jeg vel sittende med to sure og skuffa mannfolk her i kveld. :fnise:

Jeg gidder ikke lage eller bestille mat i kveld, så det blir pølse, lumpe og godis. Jeg er sannsynligvis den eneste dama i verden som er troende til å invitere på pølse og lumpe til annet enn barnebursdag!

Registrerer at det finnes en tråd her på KG om at det ikke gjør noe å være hvit - vel, i teorien skulle jeg gjerne vært enig men jeg har vel smurt inn leggene omtrent fjorten ganger i dag, så det er noe med liv og lære og alt det der. Men nå begynner det vel å bli bra, tenker jeg!

Nå skal jeg ta for meg Morgenbladet og pakke bittelitt mer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se tredje innlegg over - liksomkamuflert. :fnise:

Aah. Høres akkurat passe ut. :)

Jeg gidder ikke lage eller bestille mat i kveld, så det blir pølse, lumpe og godis. Jeg er sannsynligvis den eneste dama i verden som er troende til å invitere på pølse og lumpe til annet enn barnebursdag!

Noen ganger synes jeg det er stas å lage litt ekstra fancy mat når vi får besøk (dvs, litt mer fancy enn vanlig tjueminutters tirsdagsmat, jeg er ingen mesterkokk), men iblant er det helt herlig å gjøre det helt enkelt. Dessuten er det veldig deilig å være gjest når det er litt avslappa opplegg. Jeg liker det sånn, jeg. Vet om ei jente som har fortsatt tradisjonen fra barndommen og inviterer til pølsefest hver eneste bursdag. Det er skikkelig pølsebod, folk kommer og går hele dagen, og ingen har så mange bursdagsgjester som henne. :)

Registrerer at det finnes en tråd her på KG om at det ikke gjør noe å være hvit - vel, i teorien skulle jeg gjerne vært enig men jeg har vel smurt inn leggene omtrent fjorten ganger i dag, så det er noe med liv og lære og alt det der. Men nå begynner det vel å bli bra, tenker jeg!

Jeg føler meg også definitivt mer fresh med litt farge. Og når du skal sprade lettkledd rundt er det hvertfall deilig å ikke være helt blåhvit. Så får det være så greit man bare synes å være bleik, om man liker det. :fnise:

Jeg blir imidlertid ikke brun før langt utpå høsten om jeg ikke jukser, så jeg har kjøpt inn ny Dove etter å ha lest her hos deg, og skal begynne i kveld.

Jeg prøvde vanlig selvbruner i fjor, med overraskende godt reultat faktisk, men både smørenøyeprosedyren og tørketiden tar jo en liten evighet hver, og jeg har jo ikke tålmodighet til sånt. Det blir med den ene gangen, og så gidder jeg ikke vedlikeholde. Så jeg gikk over til Dove som man ikke trenger være så pirkete med. Bruker du den i ansiktet forresten? Jeg kjøpte med den som skal være til ansiktet, men har ikke prøvd den enda. Litt skeptisk, ettersom huden min er kresen på hva jeg smører akkurat i ansiktet, men jeg tror jeg skal teste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en strålende tur, Mags! Gleder meg til å høre hvordan dere har hatt det. :)

Så jeg gikk over til Dove som man ikke trenger være så pirkete med. Bruker du den i ansiktet forresten? Jeg kjøpte med den som skal være til ansiktet, men har ikke prøvd den enda. Litt skeptisk, ettersom huden min er kresen på hva jeg smører akkurat i ansiktet, men jeg tror jeg skal teste den.

Jeg er også fan av Dove! Jeg har rett og slett ikke tålmodighet til de andre selvbrunergreiene, selv om jeg tappert prøver en gang i blant. Men jeg bruker ikke Dove i ansiktet. Huden min er også veldig kresen på slikt, og jeg ser for meg at den blir for "tung" for ansiktet. Jeg mener at jeg har lest at billige selvbrunere inneholder mineraloljer (?) som tetter til porene, og det ser jeg for meg er en dum ting å gjøre med ansiktshuden. Sikkert dumt å gjøre det med huden på kroppen også, men den tåler liksom så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen!

Det har vært deilig med ferie, og skuldrene senket seg flere centimeter (nå er de imidlertid tilbake på plass igjen - det vil si oppetter ørene - jeg fatter ikke hvordan jeg får det til). Stedet vi var på var vel mye turisthelvete for oss begge, noe vi egentlig visste fra før, riktignok. Vi er uansett fornøyde med å ha fått oss en friuke helt borte fra "hverdagen", og fant da frem til veier å gå utenom svensktalende tyrkere og mas og kjas. Vi hadde noen fantastisk flotte kvelder med nydelig mat og vin, rolig jazz, latter og vinfnising og kjærleik og solnedgang på strand og når vi i tillegg fikk oss noen opplevelser i form av minifjellturer med fantastisk utsikt og kultur, ble det ganske så fint. :rødme:

Men vi kommer nok til å planlegge annerledes neste gang, men da har vi forhåpentligvis også litt mer romslig økonomi. Det blir så bra, så!

Det aller deiligste med denne uka, bortsett fra å ha det utrolig fint sammen bare vi to, var nesten å ikke ha tilgang til TV og internett. Faktisk. Så mye ro det skaper, og så mye annet man kan finne på - tro det eller ei. :fnise: Vi fikk til og med sove om kveldene og var våkne om morgenen, noe som til vanlig virker umulig for oss to. Jeg tror det har noe med fraværet av skjermene som vi ofte blir sittende å glo på...

Uansett, jeg har lest ut Vindens skygge nå, og elsket den. Herregud. :hjerte: Jeg pleier å rive litt i arkene der det står noe jeg vil huske/lese om igjen, og i denne boka ble det ganske mange rifter i arkene. En av de bedre, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og tenkeplanlegger hvordan jeg bor og jobber få år fremover. Det er ganske morsomt og litt spennende, og ja jeg nekter ikke for at jeg blir litt inspirert av Englefjeset sin dagbok med huskjøpsplanlegging, jobbintervjuer, bryllup og slike "voksne ting". :ler:

Veranda eller balkong er nesten førstepri. Jeg simpelthen elsker å sitte ute og lese bok, drikke vin, ha besøk, skravle, tenke. Jeg ser for meg en veranda som også kan brukes om vinteren, med varmelamper og ullpledd. Jeg vet ikke hvor vi kommer til å bosette oss enda, men jeg vil bo i nærheten av mark/skog så det er lett å komme seg ut i naturen. Helst i nærheten av vann - jeg kan sitte og se på vann i timesvis... :sjenert:

Jeg surfer interiørsider og drømmer meg helt bort i ulike stiler her... Samtidig som jeg gleder meg enormt til ferien, med tid til slike ting. Vann, natur, aktivitet, ro til å gjøre stilleting.

Når det gjelder jobb var jeg på et interessant kurs i dag, hvor temaet er noe jeg kanskje kan tenke meg å jobbe videre med i en master i tillegg til i praksis. Jeg fikk noen griller i hodet i dag, småideer bare, men jeg elsker å engasjeres.

Jeg lever litt inni hodet mitt i dag, siden jeg egentlig er stuptrøtt og dermed bittelitt grinete etter en kræsjstart med jobb i dag etter bare noen puslete timers søvn i natt. Jeg bør egentlig bare få lagt meg, for jeg er ikke noe hyggelig med søvnunderskudd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint å se deg tilbake! :klem: Det høres ut som om dere har kost dere masse til tross for turisthelvetet. :hjerte: Og du har gode poeng når det kommer til dette med å glo på skjermen fremfor å finne på ting sammen.

Jeg skal skrive mer senere, men akkurat nå er jeg helt pumpet etter utagerende bryllupsshopping i tre timer etter jobb (uten hverken vått eller tørt), så jeg må komme meg litt mer til hektene først. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdens dårligste kjæreste i dag, og sitter bare i sofaen med laptopen på fanget og gjør ingenting. Det eneste jeg kan skryte av i dag er å ha vært på jobb og laget middag, mens den nydelige Mannen min fikser og ordner og organiserer og gjør klart uten å grine fordi jeg er lat. Nå har han laget ferdig frokost og lunsj til meg til i morgen også. Elsk! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg trenger en ny avatar. Jeg ser jo så fryktelig sur ut nå.

Du ble veldig fin! :hoppe:

Jeg sitter her og tenkeplanlegger hvordan jeg bor og jobber få år fremover. Det er ganske morsomt og litt spennende, og ja jeg nekter ikke for at jeg blir litt inspirert av Englefjeset sin dagbok med huskjøpsplanlegging, jobbintervjuer, bryllup og slike "voksne ting". :ler:

Voksenfjeset! :tommelsmil:

Forøvrig kan det nevnes at selv om vi titter etter hus så kan det ta tid før planen settes ut i live. Men innen et år bør vi nok ha funnet ett eller annet.

Veranda eller balkong er nesten førstepri. Jeg simpelthen elsker å sitte ute og lese bok, drikke vin, ha besøk, skravle, tenke. Jeg ser for meg en veranda som også kan brukes om vinteren, med varmelamper og ullpledd. Jeg vet ikke hvor vi kommer til å bosette oss enda, men jeg vil bo i nærheten av mark/skog så det er lett å komme seg ut i naturen. Helst i nærheten av vann - jeg kan sitte og se på vann i timesvis... :sjenert:

Vi har veldig like preferanser. Siden vi ser etter hus, tenker vi selvfølgelig på uteområde, men nærhet til marka er ganske viktig for oss. Normalt sett (men dessverre ikke i år) ferdes vi en del i marka, spesielt i forbindelse med klatring, så vi ser virkelig for oss å bo markanært, men helst litt sentrumsnært også, i det minste i nærheten av en T-banestasjon.

Når det gjelder jobb var jeg på et interessant kurs i dag, hvor temaet er noe jeg kanskje kan tenke meg å jobbe videre med i en master i tillegg til i praksis. Jeg fikk noen griller i hodet i dag, småideer bare, men jeg elsker å engasjeres.

Er det innenfor samme temaet som du vurderte master innen tidligere i vår?

Jeg bør egentlig bare få lagt meg, for jeg er ikke noe hyggelig med søvnunderskudd.

Da er vi to. :fnise:

Jeg er verdens dårligste kjæreste i dag, og sitter bare i sofaen med laptopen på fanget og gjør ingenting. Det eneste jeg kan skryte av i dag er å ha vært på jobb og laget middag, mens den nydelige Mannen min fikser og ordner og organiserer og gjør klart uten å grine fordi jeg er lat. Nå har han laget ferdig frokost og lunsj til meg til i morgen også. Elsk! :rødme:

Fine mannen. Det er så godt å lese hvor bra dere har det sammen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...