Gå til innhold

You can tune a piano


-Mags-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fantastisk svar! :hoho:

Jeg har også drukket øl, og skal nå legge meg. :overrasket: Men jeg har bestemt meg for å bli full av overskudd igjen, og da må man ty til slike drastiske tiltak. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn kan gjøre underverker, så det høres fornuftig ut. :)

Jeg har så lyst til å bli litt flink på kjøkkenet! :hoppe:

Vanligvis handler jeg i verdens kjedeligste matbutikk, men i går var jeg et sted med mye større utvalg, og herregud så lyst jeg fikk til å lage... NOE godt og spennende, men siden jeg er en slik kjøkken-noldus har jeg jo ikke peiling på hva jeg ville laget.

Nå har vi jo svært begrensede kjøkkenmuligheter, men jeg SKAL sette meg mer inn i dette når vi flytter. Nå kunne jeg tenke meg å finne ut noen måter å avansere litt når det gjelder wok, stekte grønnsaker, kylling og svin. Det går mest i det, vi er ikke så veldig varierte her i huset. Jeg har lyst til å lære meg å lage sataysaus/marinade, og vite hva slags type krydder, sammensetninger osv som er gode når det gjelder det jeg nevnte ovenfor. Innspill? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superstøl i forsiden og baksiden av lårene, og i rumpa, og det er så bra! Vondt, men jeg er sjeleglad for at ryggen er bittelitt bedre og at jeg derfor kan trene.

Er forresten litt fornøyd siden jeg ser utviklingen i endel muskelgrupper siden i fjor - særlig skuldrene og ryggtykkelsen har kommet seg.

Gleder meg til å få kjørt gjennom hele kroppen neste uke, i tre-fire økter. Tror det skal gå bra nå. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Takk for fine ord i boken min, jeg måtte jo da selvsagt komme innom, og skjønte raskt at jeg hadde hilst på deg før. ;)

Skjønner godt hva du mener angående trening og behovet for å makse til enhver tid. Jeg har et problem; deload. Det er tydeligvis ikke noe for meg, selv om jeg selvsagt hadde hatt godt av det ;) Det er mitt neste mål; lage meg et program (finner et ferdigsydd, selvsagt) som planlegger DELOAD. Hvorfor skal det være så vanskelig? :klø:

Ha en strålende reservesøndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Trener du styrkeløft-rettet?

Du kan jo bestemme deg for å ta en pause etter så-så mange måneder, eventuelt ta en pause etter at du er ferdig med hvert program, dersom du følger et slikt.

Jeg er veldig happy med endret fokus nå, og deload tas med et smil. Må bare passe på å ikke henge for mye med styrkeløftere og bli påvirket igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenkte etter hvert program før jeg begynner på ny runde. Er mange aktuelle som jeg kunne tenke meg å teste ut, 5x5 eller RYP. Skal lese meg litt rundt først :)

Jeg blir også lett påvirket, og må si til meg selv at det er urimelig å sammenligne meg med han på 100 kg der borte som løfter slik, eller hu med den nydelige fettprosenten der borte som løfter sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 5x5 i perioder, med ganske bra resultat. Synes imidlertid det blir litt vanskelig med økningene etterhvert, når det minste man kan øke er 2,5 kg. Tenker spesielt på benk. Synes også det er litt skummelt i f.eks. knebøy, da det ihvertfall for meg er slik at jeg får dårlig teknikk når ryggen ikke er vant til den tunge vekta. Slikt blir det lett skader av, selv om man får gjennomført øvelsen på et vis. Men jeg likte det, altså, ihvertfall om man bruker huet i tillegg og ikke følger progresjonsplanen blindt.

Og ja, det er tåpelig å sammenligne seg med alle mulige andre; folk som er tyngre enn deg, folk som har trent lenger enn deg, folk som har bedre teknikk enn deg, folk som bruker steroider, folk som har bedre disiplin, folk som har totalt andre mål enn deg. Men det er jaggu lett å gjøre likevel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttet kvelden på den aller beste måten: massasje på rygg og føtter. Utrolig hvor mange spenninger det er mulig å ha i alle mulige deler av kroppen, og så deilig å få løst det opp.

Funderer på å starte en liten blogg eller en dagbok blant treningsdagbøkene her inne, med fokus på allsidig trening og "velvære" fremfor bestemannsfokus. Men jeg pleier å være dårlig til å følge opp slike skriveprosjekter, så det er vel liten vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, benk kan jo bli en utfordring. Særlig siden det ikke alltid er lett å få noen til å spotte. Men det løser seg gjerne med litt planlegging :)

Jeg tror jeg har prøvd meg på tre blogger, som alle ble nedlagt etter tre innlegg. Men jeg har også vurdert en treningsblogg, faktisk. Så kan jeg ta bilde av maten min så alle ser hva jeg spiser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotter er gull verdt! Jeg trener alltid med Mannen, så det er heldigvis ikke noe problem. Det er jo som regel bare å spørre noen, men det er jo ikke alltid det er like artig. Spesielt ikke hvis man har som vane å kjefte på spotteren hvis man ikke får opp stanga... :sjenert::fnise:

Ta bilder av maten og konstatere at man har trent. Kjempeinteressant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*er på nattevakt og kjeder seg og har ikke mer fornuftig å skrive, men skriver likevel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste feriefrokost: fruktsalat med mango, kiwi, appelsin og vannmelon. Jeg har en mann som ikke er noe særlig fan av stranda, noe som er litt synd, men jeg skal etterhvert legge meg ute på plenen for å grille legger, slappe av og lese bok.

Skal prøve å få tatt en joggetur og litt yoga i dag også.

Fantastisk med bonusfridag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bonusfridag er fantastisk. Jeg setter virkelig pris på alle fridagene i mai, og fri på en mandag er om mulig enda bedre. Fri på ukens kjipeste dag er helt greit. :ler:

Imponert over joggeplaner etter solings. Mine treningsplaner gikk som kjent i vasken i dag. Pytt pytt, jeg kjører på i morgen. Jeg skal begynne å kjøre knebøy og markløft på samme økt igjen nå, så jeg må psyke meg skikkelig opp. :sprettoy:

Angående trening er jeg blitt sterkt inspirert av deg (og muligens av min egen fornuft), og har bestemt meg for å snart begynne å kjøre mer teknikktrening, mao gå ned i vekt og opp i reps. Jeg har kjørt blytungt i hele vinter og vår, og jeg ser at jeg lett kan finne på å slurve litt med teknikken. Dermed tror jeg at jeg har godt av litt fokussifte på treningen og kjører superstrikt, i tillegg til at variasjon er en god ting når fremgangen begynner å flate ut.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker heller ikke tanken på å trene etter soling (ikke etter solarium heller). Nå er det mange timer siden jeg lå ute, og ikke lå jeg ute særlig lenge heller, siden jeg er utålmodig. :ler: Men jeg er helt avhengig av å få noen slike dager for å ikke gå i lås når høsten kommer tilbake.

Blir nok mye gåing og litt jogging innimellom, mest for å være litt i aktivitet og for å få god, frisk luft. Temperaturen innendørs er litt vel het for vår smak. Spent på hvordan det går med løping i dag, siden hamstrings er småstøle fortsatt, på dag tre eller fire. Jeg har endelig blitt venn med strakmark!

Høres lurt ut å endre treninga litt etter mye tung trening en ganske lang periode. Det tror jeg er bare positivt for fremgangen også, og det betyr jo ikke nødvendigvis at man trener lett. Bare med litt annerledes fokus.

Nå må jeg komme meg ut her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig tur på to og en halv time. :hjerte:

Ble lite jogging, men gange i greit raskt tempo, og ikke minst flere stopp ved vannet for å sitte og se utover. Jeg kommer til å trives så utrolig godt når vi flytter ut av byen!

Ble også litt yoga i dag, og det føles bra i ryggen og skuldrene.

:lykke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Löplabbet er forøvrig førstepri ved neste lønn. Innser at alle joggeskoene mine er for gamle nå, og kjente det ekkelt i beina på turen i dag. Som om sålen var syltynn og jeg nesten gikk på grusen, og vondt innerst på ankelen/leggen og i knærne. Typisk feilbelastnings-vondter.

Så forresten en av de få personene i verden som kan forsvare å løpe rundt i bar mage på runden i dag; jente med six packen i orden og friidrettslook som løp som en gal. Dæven, det er ganske imponerende igrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Nydelig tur på to og en halv time. :hjerte:

Ble lite jogging, men gange i greit raskt tempo, og ikke minst flere stopp ved vannet for å sitte og se utover. Jeg kommer til å trives så utrolig godt når vi flytter ut av byen!

Herlig tur! :hjerte:

Har dere konkrete flytteplaner?

Löplabbet er forøvrig førstepri ved neste lønn. Innser at alle joggeskoene mine er for gamle nå, og kjente det ekkelt i beina på turen i dag. Som om sålen var syltynn og jeg nesten gikk på grusen, og vondt innerst på ankelen/leggen og i knærne. Typisk feilbelastnings-vondter.

Å kjøpe seg sko på Löplabbet er definitivt verdt pengene (men jeg tror ikke det er noe særlig dyrere der enn andre steder)! Gode sko er utrolig viktig.

Så forresten en av de få personene i verden som kan forsvare å løpe rundt i bar mage på runden i dag; jente med six packen i orden og friidrettslook som løp som en gal. Dæven, det er ganske imponerende igrunnen.

Sånne O2-snappere er utrolig fascinerende! Likevel noe deprimerende at snakketempo for dem er høyintensitetstrening for meg. :ler:

Forøvrig hender det at jeg av og til løper med bar mage om det er innmari varmt, men jeg tror ikke jeg kan forsvare det på samme måte som hun du så i går. :sjenert: Men det er veldig sjelden altså.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konkrete flytteplaner, det avhenger mye av jobb for oss begge. Jeg tror vi kommer til å flytte ut av byen ihvertfall, uansett kommer vi til å bo nærmere marka og ha mer uteplass. Sånn sett er området bittelitt lenger ut enn her vi bor ganske ideelt ( :sjarmor: ), på samme måte som rundt Røa/Eiksmarka osv. - dersom vi skulle bli her i byen.

Løper du med bar mage?! :hakeslepp::Hehe:

Jeg ser den praktiske biten av det hvis det er veldig varmt altså (slik det var i går), siden jeg er litt fan av å være opptatt av hva som er praktisk fremfor hva som får andre til å tenke hva. :ler: Men av og til så må jeg jo bare være litt smålig og rynke på nesa, i stedet for å passe mine egne saker. Hadde jeg LØPT slik de gjorde, i stedet for å rusle rundt i sakte pratetempo hadde jeg ikke engang lagt merke til dem, så jeg går i meg selv! ;)

I dag har jeg nok engang fått betalt for å trene. :triumferer:

Fikk en OK ryggøkt. Merker at det var lenge siden sist, men føles bra slik det alltid pleier etter markløft - ryggen trenger det, tror jeg. Brukte reimer på nedtrekk på de aller siste settene etter at hendene ikke klarte mer - damn, det tar godt! Ekstremt god følelse. Når jeg tenker meg om var økta mer enn "OK" siden jeg fikk god kontakt og mye ut av økta, jeg er bare ikke vant til å tenke slik når jeg løfter lettere enn vanlig. :)

Og siden jeg synes jeg har fått størrelse som en middels lat hvalross i det siste, skal jeg straks en tur til for å gå en times tid på mølla (på mølla for å holde tempoet oppe, jeg begynner gjerne å loffe rundt om jeg går en vanlig tur). Dritkjedelig, men sånn ær'e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ganske deilig med den timen på mølla! Kjørte 4x4-intervall den første halvtimen, så gikk timen litt fortere. Ellers var det litt rask gange i motbakke, og jogging/rolig løping. Gjennomsvett og god, og avsluttet med tøying, spesielt hofteleddsbøyerne skriker litt på mølla innimellom.

Mannen og jeg har bestemt oss for å sette opp en treningsplan for ferien, slik at vi ikke faller helt ut av det og har en plan vi faktisk må følge. Uten er det lett å utsette i ferien, synes jeg... Ihvertfall når vi ikke har tilgang til treningsstudio. Skal prøve å få til noen fjellturer, sykkelturer, gå-/joggeturer, og styrke i form av armhevinger, magetrening, chins osv. Det hjelper ihvertfall litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...