Nótt Skrevet 24. mai 2009 #141 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg må innrømme at jeg kun har lest litt i forrige boken din, men ikke fått med meg at du har fått deg en ny dagbok. MEN nå skal jeg klare å følge deg, da jeg får boken på mine innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hverdagslykke Skrevet 24. mai 2009 #142 Del Skrevet 24. mai 2009 Morsomt med ombytting av konsonanter! Men D sine var spesielt sjarmerende! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #143 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg må innrømme at jeg kun har lest litt i forrige boken din, men ikke fått med meg at du har fått deg en ny dagbok. MEN nå skal jeg klare å følge deg, da jeg får boken på mine innlegg. Velkommen . Jeg vet veldig godt hvor vanskelig det er å få med seg alt... Morsomt med ombytting av konsonanter! Men D sine var spesielt sjarmerende! :rødme: "Mamma, jeg snulba!" Hun er sååå søt! Må forresten få med at hun snulba og fikk skrubbsår på knærne da vi var på ferie. På flyet hjem gikk hun stolt rundt og viste frem skrubbsårene sine til alle de godt voksne passasjerene med besteforeldrepotensiale . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. mai 2009 #144 Del Skrevet 24. mai 2009 Hun vet å se an sitt publikum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 25. mai 2009 #145 Del Skrevet 25. mai 2009 På flyet hjem gikk hun stolt rundt og viste frem skrubbsårene sine til alle de godt voksne passasjerene med besteforeldrepotensiale . Åå, så skjønn D er! Håpar du har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 25. mai 2009 #146 Del Skrevet 25. mai 2009 Merker at det ikke er like lett å holde dagboken oppdatert for tiden! Er mye innom og leser hos andre, men har ikke så mye lurt å meddele selv . Men egentlig har jeg det ganske så bra for tiden . Man skulle kanskje ikke tro det, om man var flue på veggen på soverommet om nettene , eller om man observerte meg og mannen når det hersker dårlig stemning i heimen. Jeg er UTROLIG lei av nattamming og andre oppvåkninger, for eksempel smokkdytting. Stakkars A er jo bare drøyt 3,5 måned, man kan jo ikke forvente at hun skal sove hele natten. Men jeg tror kanskje tålmodigheten og toleransen har avtatt litt med nr. 2. Søvnen blir mer dyrebar når jeg skal stå opp med en toåring og få henne i barnehagen. I helger og ferier er jeg jo også "på" i 12 timer uten et snev av pause, ikke rart man trenger all den søvnen man kan få! Jeg er heller ikke en så grei kone og kjæreste som jeg skulle ønske, og det har vært mye dårlig stemning den siste tiden. Vi hadde en lang prat i går, og forhåpentligvis klarer vi å finne bedre løsninger fremover! Likevel - alt i alt har jeg det veldig bra! Jeg er så stolt, rørt og fascinert over de to vidunderlige barna våre at det veier opp for all søvnmangel og småkrangling! I dag viste vi D hvordan man får rar stemme når man holder for nesen . Hun skjønte konseptet og skrattlo når hun hørte seg selv prate mens jeg holdt henne for nesen. A begynner å bli supersterk, ligger på magen med hodet høyt hevet og tar etter leker foran seg. Hun skubber ivrig fra med beina, og dytter seg fremover hvis vi lar henne sparke fra mot oss. Hvis hun veiver med en leke kan hun kaste den nesten en meter bortover gulvet! Lille sumobryteren vår... Deilig å ha permisjon i denne årstiden! Vet du, det der kunne jeg like godt ha skrevet selv Vi har ogå endel irritasjonsmomeneter i hverdagen for tida, men når man tenker seg om så har en det egentlig veldig bra Jeg lærte også lillemannen å snakke mens han holder seg for nesen for en tid tilbake. Nå skal det sies at han stappet fingrene oppi nesen i starten, men nå har han fattet pointet. Er jo så søt når vi sier noe han ikke er enig i og han klyper for nesen og sier "næænænæ" :rødme: Og ja... Permisjon når skinner er fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. mai 2009 #147 Del Skrevet 25. mai 2009 Du har to skjønne unger, altså. Jeg må si jeg gleder meg litt til lillejenta er like gammel som D, det er en herlig alder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #148 Del Skrevet 27. mai 2009 Cloudberry: *Joyce*: det som er så fascinerende, er at den alderen de til enhver tid er i, er den mest fantastiske! Og det ser ut til at det bare blir morsommere og morsommere. Det er fantastisk å ha en på 2 år og fire måneder, og det er like fantastisk å ha en på fire måneder . Er det ikke rart? Forresten - kan noen fortelle minstejenta at hvis hun bare skal bæsje en gang i døgnet, så er det IKKE klokka tre på natta MENS HUN SOVER!!! Hvem måtte rett og slett ta en sovende jente på stellebordet i natt (og dermed vekke henne) fordi hun presterte å komme med en døgndose - i søvne?! (svaret var forresten: mannen ) Ellers blir de jo bare søtere og søtere, disse barna mine. Jeg er så oppover ørene forelsket i begge to for tiden! :rødme: Og for dere som ser Lost - er det flere enn oss som ikke klarer å la være å si "spektraaaaalsteinene" med Tom Mathisen-stemme når "Lost"-teksten kommer på skjermen med skikkelig Brødrene Dal-musikk? Samme greia hver onsdag her i huset . Jeg og mannen hadde forresten en aldri så liten latterkrampe midt i Lost i dag. Jeg la merke til hvor elegant moren til Faraday lukket øynene hans, og så lurte jeg på hvorfor de alltid gjør det sånn på film (for dem som ikke ser Lost - så er det måten man lukker øynene på, på døde folk). Mannen sa at det er fordi det ikke er mulig å spille død hvis noen prøver å pelle deg i øynene . Så vi måtte teste det ut - spilte død hver vår gang, og så skulle den andre lukke øynene på den som skulle være død, på en mindre elegant og mer intuitiv måte, liksom. Vi holdt på å le oss i hjel - det er jo umulig å spille død når noen poker deg i øyet . Må prøves hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. mai 2009 #149 Del Skrevet 27. mai 2009 Nå måtte jeg rekvirere mannen til spille død-testing her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #150 Del Skrevet 28. mai 2009 Ikke sant det er umulig å spille død når noen poker deg i øyet? Så nå har jeg endelig skjønt hvorfor man gjør det på den måten på film. Og forresten - A gjorde det IGJEN i natt!! Æremuli liksom? (hihi, jeg liker å skrive æremuli - det er så utrolig fjernt fra dialekten min ) Jeg hørte et brak i bleia hennes i to-tiden mens hun virkelig sov søtt. Jeg dristet meg til å sniffe litt på pysjen, men siden jeg ikke kjente noen utpreget lukt, valgte jeg å forholde meg til det som en promp . Slemme mamma! Men klokka var drøyt fire da hun begynte å veive og herje, og da kom gigabæsjen, og DEN luktet lang vei. Stakkars mannen ble utkommandert igjen , og for andre natt på rad bæsjet hun også hele stellebordet fullt. Noen tips til hvordan man kan lære en baby å bæsje om dagen? :klø: litt for 4 måneder i dag, forresten! Oppdaget i går at jeg ikke kan kjenne fontanellen hennes. Den var der helt tydelig da hun var mindre, men nå er den borte? Burde jeg sjekke det på helsestasjonen, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 28. mai 2009 #151 Del Skrevet 28. mai 2009 Noen tips til hvordan man kan lære en baby å bæsje om dagen? :klø: Gratulerer med 4 måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 28. mai 2009 #152 Del Skrevet 28. mai 2009 Noen tips til hvordan man kan lære en baby å bæsje om dagen? :klø: Kjenner jeg ble litt betenkt når du skriver det der, for lillemanen har ofte bæsjet når vi står opp. Og siden han ligger på eget rom vet vi jo ikke når det skjer :klø: Kanskje vi også har en nattbæsjer sånn egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mai 2009 #153 Del Skrevet 28. mai 2009 Hurra for 4 måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #154 Del Skrevet 28. mai 2009 Takk, Saeria og *Frida* . Cloudberry: bæsjen hadde vel vært ganske tørr/størknet på huden hvis han hadde bæsjet for lenge siden? Jeg synes ihvertfall det er ganske lett å se forskjell på ny og gammel bæsj. Og ofte bæsjer jo de små idet de våkner, eller de våkner av at de bæsjer . JEG HAR JOGGET I DAG!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mai 2009 #155 Del Skrevet 28. mai 2009 Jogget?!? Du er GAL! Flink er vel riktig betegnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #156 Del Skrevet 28. mai 2009 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. mai 2009 #157 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Imponert over at du jogger. Endret 28. mai 2009 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 28. mai 2009 #158 Del Skrevet 28. mai 2009 Jogget?!? Du er GAL! Flink er vel riktig betegnelse. slenger meg på denne jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #159 Del Skrevet 29. mai 2009 Imponert over at du jogger. slenger meg på denne jeg Jeg er SÅ stolt av meg selv! Det verste er at jeg faktisk jogget ni kilometer. Vel og merke ikke uten stans, og jeg valgte å gå opp de bratteste bakkene, men likevel! (og så brukte jeg 55 minutter, da... ikke akkurat superfort heller). MEN - jeg har ikke løpt på MANGE ÅR! Kondisen er faktisk upåklagelig. Er det fordi jeg nettopp har vært gravid, tro? Hvor lenge varer det ekstra blodet som man lager i svangerskapet? Muskulaturen var faktisk det som hindret meg i å løpe lengre strekk - jeg ble ganske fort sur i beina. Men både pusten og pulsen var i toppform! *venter på stølheten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. mai 2009 #160 Del Skrevet 29. mai 2009 Imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå