Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

Synes jeg ser katt dele ut Tena til alle damene som er på vei opp på trampolinen. .fnise:

:ler:

Men jeg regner med at terminklubbmammaene har knepet iherdig siden fødslene og derfor trygt kan hoppe uten beskyttelse ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja, burde knepet litt mer selv, jeg... :sjenert:

Trenger heldigvis ikke Tena, da!

Lillenurket har vært eksemplarisk i natt også! Jeg blir så glad, så glad! Litt morsomt at vi hadde en monsternatt den natten hun ble tre måneder, for så å gå direkte over til praktnetter. Skal det være en magisk grense ved tre måneder, så skal det være en magisk grense :ler:. Bank i bordet, vel og merke - det har jo bare gått to netter.

Ihvertfall la hun seg kl. 1930 og sov søtt uten smokkdyttebehov helt frem til fire i natt! Da våknet hun og var sulten, og så sov hun videre til halv syv, da hun bæsjet - akkurat som i går morges :ler:. Passer fint at mannen står opp halv syv, så jeg kan delegere morgenbleia til ham :lur:.

Har forøvrig fått øyekatarr - våknet med pussete og halvveis gjenklistret øye i dag :sprettoy:. Luuuuurer på hvor jeg kan ha pådratt meg noe slikt? :roll:

Har heldigvis fått time på dagen hos legen, og skal dit senere.

Ellers ingen avtaler i dag - bare kos og avslapning og kanskje litt effektivt husstell! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Trasig med øyekatarr, men deilig med ingen (andre) planar for dagen! Eg har heller ingen planar for i dag, og det er deilig etter fleire dagar med turing :)

Så flink jenta er blitt til å sove! A legg seg kl 9, men det hadde vore deilig om ho hadde sovna litt før, f.eks. kl 8. Men då får jo pappaen mindre tid med henne :(

(Og ja, eg veit at eg ikkje har lov til å klage. A søv frå 9-halv 10 til halv 9-9, ofte utan nattmåltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, *Frida*, det var ganske bra soving på A! Men jeg skjønner godt at du vil at hun skal legge seg tidligere. Man får lite alenetid/voksentid når barnet legger seg så sent.

Edit: men hun vil nok sakte men sikkert legge seg tidligere og tidligere, det ordner seg! :)

Må bare kjefte litt! Hvorfor i huleste tar de aldri slutt, de der "hvorfor kan vi ikke slå barna våre"-trådene??? :kjefte:

Hva slags IDIOTER er det som bare MÅ forsvare vold mot barn, side opp og side ned? Grrrr....

Blir så rasende, trist og lei meg når jeg hører om folk som mener det er greit å slå, daske, knipse, rise barn...

Her forleden spurte jeg naboen min hvorfor snart-treåringen hennes gråt så fælt. Da sa hun at hun hadde knipset ham på fingrene fordi han hadde gjort sånn og sånn, "og da raste jo verden hans sammen". Mens hun himlet med øynene.

Jeg sa bare noe sånt som "ikke rart verden hans raser sammen da!", men skulle ønske jeg var tøff nok til å si fra ordentlig. Jeg er feig, jeg vil ikke bli uvenner, jeg er allerede "den vanskelige naboen" her... Men det koker inni meg. Jeg har sett disse foreldrene ta hardt i barna sine flere ganger.... og jeg har vært for feig til å si fra. Hva skal man gjøre? Merker at jeg ikke har så lyst til at D skal leke inne hos dem uten at jeg er der....

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har laget deg ny bok du... Må vel jeg også gjøre :)

Med tanke på øyekatarr så har du min dypeste medfølelse :klemmer: Noe dritt altså :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Cloudberry og Saeria! Ser ut til at det går bedre nå. Har dryppet som en helt de siste dagene, og foreløpig ingen spredning til mann, barn eller det andre øyet.

Gårsdagen var virkelig en strålende dag! :sol:

Varmt og deilig, og vi fikk satt opp trampoline og shinet terrassen. Så nå er vi klar for sommeren :).

Hadde kanskje litt store forventninger til dagen i dag da, og var litt skuffet over temperaturen. Det var bare kjipt å være ute med D (hun storkoser seg ute for tiden), stod og hutret og frøs (ja, jeg kunne ha kledd på meg mer...) og ville egentlig bare inn :fnise:.

Vi endte opp med å dra på kjøpesenter og spise på Burger King :nigo:.

Så var det den meitaien da, som jeg skulle sy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink flink flink flink flink flink flink flink fliiiiiiink! :digge:

:danse:

(Ville bare si hei, jeg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tilbake, smilefjes! Du er flink du også. Veldig flink, faktisk! :klemmer:

Nå sitter jeg her og åndser foran PCen mens A sover. Jeg har vært litt lat i dag, og kjenner at jeg ikke gidder bruker hvert ledige permisjonsminutt til å gjøre fornuftige ting og husarbeid.

Tiden går så fort! Stooooopp! Lillejenta vokser så fort at det er helt fælt. Hun er fantastisk skjønn og god :rødme:. Har begynt så smått å strekke begge hendene mot ting man holder foran henne, for så å gripe det og putte det i munnen. Hun er utrolig søt i sine ultrakonsentrerte, men akk så feeble forsøk :fnise:. De små og ukontrollerte armene dirrer formelig av konsentrasjon og kraftanstrengelse. Hun blir flinkere og flinkere for hver gang, da :).

Ellers er hun tålmodigheten selv, kan ligge helt stille i grinda eller stolen og bare være til stede i verden. Når hun er lei, sier hun fra :). Høyt!

Vi har gått tilbake til bare ett nattmåltid, og nesten ikke noe smokkdytting, så mamma er fornøyd! Dessverre har hun det med å våkne til liv i seks-halv syv-tiden, og da kaver hun såpass høylydt at hun av og til vekker storesøster. Det er en smule ugunstig, da D trenger hvert minutt av nattesøvnen som hun kan få! Får håpe det går seg til.

Det er så utroooolig stas med disse barna, altså! :rødme: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ganske så :hjerte: når jeg leser det du skriver om barna dine!

Og jeg gleder meg så veldig på dine vegne! Håper (og tror) du vil bli minst like forelsket :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss håpe det. Blir jeg halvparten så flink mamma som deg, skal jeg heller ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søt! :kyss:

Men jeg er nok bare en helt vanlig mamma da. Tipper du blir en super-mamma, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er søt! :kyss:

Men jeg er nok bare en helt vanlig mamma da. Tipper du blir en super-mamma, jeg!

Bare så du vet det... Vi er ALLE supermamma'er :):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så du vet det... Vi er ALLE supermamma'er :):fnise:

Takk, Cloudberry - og du har HELT rett! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også supermamma! :nigo:

:fnise:

Det er du!

Og jeg tenkte litt på dette i går - jeg er kanskje bare en helt vanlig mamma (selv om vi alle er supermammaer :) ), men det er jammen meg noen ting som gjør meg til en flink mamma også:

- jeg elsker barna mine betingelsesløst

- jeg har dyp respekt for barna mine

- jeg snakker aldri nedsettende om barna mine til andre (og hvorfor i all verden skulle jeg det?)

- jeg slår ikke, knipser ikke, dasker ikke, rister ikke, tar ikke hardt i

- jeg vet ganske mye om hva slags situasjoner og voksenatferd som skremmer barn og gjør dem utrygge, og jeg gjør det jeg kan for å unngå dette

Gjør dette meg til en flink mamma? Burde ikke dette være et minstekrav, en baseline for "vanlige mammaer"?

Dessverre har jeg møtt, og møter, ALTFOR mange foreldre (inkludert mine egne) som feiler på absolutt alle disse punktene - samtidig! Og de er liksom også "vanlige" foreldre. Ergo er jeg vel en flink mamma, da.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...