Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

....selv om jeg selvfølgelig feiler på andre punkter. Men det var ikke det mitt forrige innlegg skulle handle om :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg blir noen supermamma, gjenstår å se, men jeg skal da gjøre mitt for at barnet får en god oppvekst. Er skummelt dette, særlig når jeg gjennom studiene lærer om alt mulig som kan gå galt! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg blir noen supermamma, gjenstår å se, men jeg skal da gjøre mitt for at barnet får en god oppvekst. Er skummelt dette, særlig når jeg gjennom studiene lærer om alt mulig som kan gå galt! :sjenert:

I know...

Men over til noe annet. Jeg har for lengst innsett at jeg ikke egner meg til håndarbeid. Men i går satte jeg meg altså ned for å sy en meitai, etter tettinntils "superenkle meitaioppskrift".

Superenkelt? Mulig det, men det bekrefter bare nok en gang at håndarbeid IKKE står på mitt repertoar.

Etter fem timers intenst arbeid i går kveld/natt (og jeg var SVETT etterpå :fnise: ) pluss en liten time i dag, hadde jeg altså ferdig en slags meitai. Jeg vet nesten ikke om jeg tør å offentliggjøre alle feilene jeg gjorde underveis... Teorien er enkel - ta to stoffstykker rett mot rett, sy rundt og vreng. Første forsøk på panel endte altså med at jeg puttet fyllstoffet i midten (for det skal jo være i midten...). Altså kom det ut da jeg vrengte... (det er jo nesten pinlig å klare et slikt kunststykke...)

Jeg gadd ikke sprette opp, så jeg klipte opp nye biter. Andre forsøk på panel endte med at jeg la fyllstoffet riktig, men klarte å legge de andre bitene vrangt mot rett.... altså kom den ene vrangen ut da jeg vrengte.

ÆREMULI liksom???

Fy pokker så sur og svett jeg var da jeg endelig hadde lykkes på tredje forsøk. Stroppene gikk heldigvis greit, og monteringen gikk også uten de store smerteskrikene. Men produktet var ikke særlig vellykket. Stroppene er for korte, og stoffet er i stiveste laget. For ikke å snakke om at jeg ikke hadde nok tråd til dette prosjektet, så undertrådene er en salig blanding, av svart, blå, og grønn :fnise:.

I tillegg var det en helsikes kamp med symaskinen. Tråden røk ca. hundre ganger (ingen overdrivelse), og jeg har såpass dårlig finmotorikk at det er et herk å tre tråden...

smilefjes - du kan slappe av. Jeg trer IKKE inn i KG-syerskenes rekker :ler:.

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Grattis med ferdig prosjekt uansett. Jeg kommer jo aldri til å begynne på noe sånt en gang... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :). Det verste er at jeg virkelig føler at jeg må lage en til. Kan liksom ikke ha brukt så mange timer (og svettet så mye) uten å få et brukbart produkt. Og nå vet jeg sånn noenlunde hva jeg kan gjøre bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, så hadde jeg rukket å gjøre akkurat de samme feilene som deg, fått til noen salige trådfloker OG knukket nåla på symaskinen MINST 2 ganger før jeg hadde hatt et skakkjørt ferdigprodukt i hendene.

Jeg innså mine ganske så solide begrensninger alt på barneskolen, og de ble bare bekreftet på ungdomsskolen. Så det holdt! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Du er nå søt også, da! Og du skal ha for forsøket!!! Melder meg gjerne inn i en antisyklubb med deg!!! :jepp:

Har forresten en uv-drakt i str to år om du vil låne. Den er hel og fin, antakelig bare brukt på to sydenturer, buksen bærer vel preg av å ha blitt brukt litt mer enn ganseren. Kan ta med på tirsdag så kan du velge om du vil låne eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, så hadde jeg rukket å gjøre akkurat de samme feilene som deg, fått til noen salige trådfloker OG knukket nåla på symaskinen MINST 2 ganger før jeg hadde hatt et skakkjørt ferdigprodukt i hendene.

Jeg innså mine ganske så solide begrensninger alt på barneskolen, og de ble bare bekreftet på ungdomsskolen. Så det holdt! :sjenert:

Sukk... høres veldig kjent ut. Og ja, jeg hadde et tyvetalls salige trådfloker også. At nåla ikke knakk anser jeg som et lite mirakel!

:fnise: Du er nå søt også, da! Og du skal ha for forsøket!!! Melder meg gjerne inn i en antisyklubb med deg!!! :jepp:

Har forresten en uv-drakt i str to år om du vil låne. Den er hel og fin, antakelig bare brukt på to sydenturer, buksen bærer vel preg av å ha blitt brukt litt mer enn ganseren. Kan ta med på tirsdag så kan du velge om du vil låne eller ikke. :)

Takk, smilefjes :). Vi får opprette en gruppe på Facebook :).

Og jeg vil gjerne låne UV-drakt, hadde vært toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da bøyer jeg meg i støvet! :pls: En som er like elendig på håndarbeid som meg!

:fnise:

Ja, du skal ikke se bort fra at du har møtt din likekvinne der. Jeg husker ikke noe særlig fra håndarbeidstimene på barneskolen, antakelig fordi det var så enkelt at selv jeg klarte å mestre det sånn noenlunde, men ungdomsskolens kreasjoner står sterkt i minnet. Vi skulle lage putetrekk, og mine medelever tryllet frem de utroligste ting med teknikker jeg ikke engang kan navnet på. Mens jeg klarte såvidt å snurpe sammen et putetrekk med sjakkmønster - det vil si 3 x 3 svart/hvite ruter...

Heldigvis var jeg flink i andre fag da, så det plaget meg ikke så mye... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte meg godt i andre fag jeg også, dessuten hadde jeg en venninne som var like håpløs som meg. Sa noen felles skjebne, felles trøst? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra sydentur :):sol:.

iingvild - takk, men det var lite 17. mai-feiring der vi var :). Vi hadde en fin dag, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Saeria - skulle akkurat til å sende deg en PM. Har ikke fått sendt kremen enda, det var litt hektisk før avreise :).

Vi har hatt det deilig ja, godt og varmt, selv om man får solt seg litt lite med en baby som skal være i skyggen (og som sov og var våken på heeelt feil tidspunkt :fnise: ), og en toåring som ikke er overbegeistret for vann.

Har vært en uke i Hellas, forresten :). Har blitt litt brunere, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke klage :). Godt og varmt, god mat, har sovet godt, alt har gått bra med barna. Slitsom reise frem og tilbake, men det har gått overraskende bra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forresten - jeg må klage litt. Jeg klarte å få en ny runde med øyekatarr 16. mai. Så hvem måtte til legen på selveste nasjonaldagen - på en søndag? Dyrt var det, og det kjipeste var jo å få linseforbud resten av ferien :(. Jeg er helt avhengig av solbriller, i tillegg til at jeg virkelig IKKE liker å gå med briller.

:sur:

Føler ikke at jeg er helt bra i øynene, må kanskje ta en tur til legen her hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket nok ikke på at du var ute og reiste da jeg sendte hilsen om 17. mai. ;)

Bra dere hadde en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipern da!

De var forresten helt :hjerte: de to dine. Var det en kjekkas av en pappa jeg fikk se og? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...