Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

Så deilig med caprilykke! :) Her har det vært mulig å gå uten jakke, og det er deilig. Det som ikke er fullt så deilig er at naprapatens "søte kløe", har nå ført til en sår og øm rumpeskalk. Det var jo forventet da, etter 25 minutters dypvevsmassasje på høyre skinke. ;)

Men, fytti, det hjelper hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at det funker! Jeg synes forresten "rumpeskalk" er et utrolig morsomt ord :fnise:. Er det mange som bruker det ordet, tro?

(vi sier også det, på min dialekt, som forsåvidt ikke er så ulik din :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så vi har liknende dialekter. Jeg snakker jo forsåvidt ganske bergensk, men har litt rogalending i meg enda. Er bare ikke så ofte den kommer frem, noe som i grunnen er like greit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ihvertfall hvor du kommer fra, så vi har på en måte lignende dialekter, selv om vi internt i fylket høres riktig så forskjellige ut :ler:.

FOR en dag! :sol:

Tenk å oppleve sol og sommer allerede i april, det er helt utrolig! Stakkars mannen har jobbet hardt på Uendelig Prosjekt her hjemme (utendørs vel og merke, men ikke akkurat i solsteiken), mens jeg har kost meg med D. A sov en laaang lur i vognen midt på dagen, så det var ikke akkurat hardt arbeid :ler:. D har lekt ute nesten hele dagen sammen med de andre ungene som bor rundt her. Jeg har blomstret i capri og singlet og har faktisk fått litt hudfarge på kroppen :fnise:. Dessverre har jeg også blomstret med den lekre åreknuten på leggen... lurer på hvordan jeg skal bli kvitt den?

Til middag dro vi inn til byen for å spise pizza. Det var fullt av mennesker i byen og nesten umulig å parkere, men det gikk da til slutt. Skjønner godt at "alle" var i byen i dag, det var rett og slett helt utrolig bra vær. Fullt på alle uterestaurantene :).

Etter at barna var i seng jobbet mannen litt til på Uendelig Prosjekt mens jeg shinet huset, og vi satte oss endelig ned for en drøy halvtime siden. Litt kjedelig å slite så mye på en lørdag, men samtidig litt tilfredsstillende! Ihvertfall deilig å sette seg ned i et noenlunde ryddig hus.

Blir litt jobbings i morgen også, men snart er vi ferdige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en deilig solskinnsdag, men mannen har jobbet og jobbet på Uendelig Prosjekt, og fått lite glede av helgen totalt sett. Ikke noe moro :(.

Håper det snart blir slutt på prosjektene slik at vi kan nyte helgene i solskinnet!

D har lekt ute hele dagen og fått sol i kinnene. Jeg smører og smører med faktor 30 på den lyse huden hennes, håper virkelig de følger det opp i barnehagen!

Vi strever sånn for tiden med D's soverutiner. Hvis hun sover for lenge om dagen, strever hun med å falle til ro om kvelden. Hun kan ligge og turne, synge og rope på oss i opptil halvannen time om kvelden... Likevel våkner hun altfor tidlig om morgenen. Hvis hun ikke sover om dagen, blir hun utrooolig sliten, og det er så forferdelig å se henne så sliten! Stakkars liten, hun er jo bare to år! I dag har vi holdt henne våken, siden hun stod opp så sent som halv åtte. Men hun har vært kjempesliten halve dagen, og jeg synes så synd på henne! Hvordan i alle dager skal vi klare å få til en god løsning på dette? :klø:

Jeg strever også med A's rutiner. Hun er tre måneder i morgen, men vi er ikke i nærheten av en positiv utvikling i forhold til soving og nattmåltider. Nå vet jeg at jeg ikke "har lov" til å klage - hun legger seg jo tross alt klokken 20 og sover i teorien hele natten. Men utviklingen har likevel gått feil vei de siste ukene, og jeg er så SINNSYKT lei av nattamming og smokkdytting.... Begynner å bli litt frynsete i nervene, kjenner jeg! Hun våkner bare tidligere og tidligere for første nattmåltid. For noen uker siden sov hun til fem, men har sakte men sikkert våknet tidligere, og har gått fra ett til to nattmåltider. Jeg syntes det tok kaka i går da hun våknet rundt midnatt, men i kveld våknet hun klokken 22! Åååårhh så frustrerende!

Og jeg skal gjerne nattamme noen måneder til, og jeg skal også klare to måltider hvis det trengs, men da vil jeg SOVE mellom slagene! Men nei - her er det ca. tusen oppvåkninger i løpet av natten hvor smokken må puttes inn. I natt skal jeg prøve å begrense smokkdyttingen til et minimum, og se om det øker antall gråte-oppvåkninger som fører til pupping.

Ellers må jeg bare understreke at jeg har noen vidunderlige barn som jeg elsker høyere enn himmelen :strix:. Men jeg er også veldig glad i å sove... Det er nesten fælt å klage over nettene når jeg har en frisk baby som ikke gråter om natten, men som sover mesteparten av tiden. Men jeg forvandles til en Momzilla i løpet av natten, og jeg mister litt kontrollen over meg selv. Ekkelt, egentlig.

I går natt slo jeg faktisk til mannen i ryggen - jeg ble så utrolig sinna og frustrert etter den 674. smokkdyttingen at jeg bare MÅTTE slå hardt i noe - og dæljet til madrassen, men der lå visst mannen.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er A 3 måneder, og vi har hatt en av de verste nettene siden hun ble født. Nok en gang har jeg kanskje ikke "lov" til å klage, men jeg tåler virkelig dårlig å få så oppstykket søvn. Og når vesla bikker tre måneder begynner man liksom å forvente at nattesøvnen skal bli bedre, ikke dårligere!

Men i dag skinner solen igjen, og jeg kjenner at jeg er ved bedre mot enn jeg var i natt. D klarte heldigvis å sove ganske lenge, så hun våknet uthvilt og stod opp selv etter at jeg og A hadde stått opp og hatt morgenstell og morgenpupp.

Mange kjedelige ærender å løpe i dag, og i tillegg må jeg shine huset... Er litt lei av å være super-Mom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjedelige ærender å løpe i dag, og i tillegg må jeg shine huset... Er litt lei av å være super-Mom.

Jeg også. Denne uka er kalenderen min så full at jeg faktisk tendenserer til å være STRESSA. :overrasket: Det burde være totalt unødvendig når man er i fødselspermisjon... :sjenert:

Håper nettene blir bedre snart. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Denne uka er kalenderen min så full at jeg faktisk tendenserer til å være STRESSA. :overrasket: Det burde være totalt unødvendig når man er i fødselspermisjon... :sjenert:

Håper nettene blir bedre snart. :klemmer:

Håper på en bedre natt i natt!

Dagen i dag har ikke vært super, akkurat. Jeg har faktisk vært stresset nesten hele dagen. Helt enig, hverdagslykke - fullstendig unødvendig!!

Dagen startet jo bra, og A tok seg en laaang lur i vognen da jeg fulgte D i barnehagen. Jeg skyndte meg i dusjen mens hun sov, og da hun fortsatte å sove satte jeg meg ned med frokost. Da hun fortsatte å sove, bestemte jeg meg for å skynde meg å støvsuge. Og slik fortsatte det og fortsatte det :fnise:, helt til jeg hadde støvsugd hele huset, vasket et par maskiner med klær, ryddet, skiftet diverse sengetøy, ryddet i kommoden med barnas klær.... Og hele tiden skyndte jeg meg, fordi jeg skulle rekke det før A våknet. Men hun sov i over tre timer :ler:. Så man kan trygt si at jeg fikk gjort en del!

Da A hadde fått pupp og ny bleie var det ut på ørten ærender: Ikea (fritthengende parasoll :tommelsmil: ), Europris (kjøpe trampoline, men de hadde ikke) Elkjøp (bytte ødelagt mikser + hente bilder), Maxbo (kjøpe list som har manglet i loftsstua i to år + kjøpe heller til parasollfoten) og Kiwi (ukeshandling). PUH! Måtte amme i bilen på Maxbo... Vel hjemme var det bare å hive A i vognen for å løpe til barnehagen for å hente D. DobbeltPUH!

For en TULLEdag! Jeg hadde liksom fått for meg at det var lurt å gjøre flest mulig ærender på samme dag, sånn at jeg kunne ta det med ro resten av uka.... Men både jeg og A har jo vært stresset og løpt rundt hele dagen. Hadde sikkert vært bedre å ta litt om gangen, men....

:klemmer: til både lille katt og hverdagslykke.

Takk! :kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også litt avslapning i morgen. :fy_fy: Men jeg er stadig like imponert over hvor mye du får gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe å utsette på effektiviteten her i gården! *imponert*

Så du får ta det med ro i morgen! :regler::kyss2:

Jeg anbefaler også litt avslapning i morgen. :fy_fy: Men jeg er stadig like imponert over hvor mye du får gjort!

Hehe, takk for omtanken :).

Jeg er nok ganske effektiv av natur, og kan også være effektiv uten å stresse. Men gårsdagen var stress, og det er jo noe riktig tull.

I dag har jeg ikke noen stressende planer. Hadde en megler her på morgenkvisten etter at jeg hadde fulgt D i barnehagen, og A sov hele tiden mens han var innom for å gjøre prisvurdering. Nå åndser jeg på KG mens jeg spiser frokost, og A leker med den grelle Fisher-Price-babygymmen.

I dag er det 3-måneders-kontroll! Blir spennende å veie den lille bolla vår :fnise:. Jeg mistenker henne for å være rundt 7 kg, og det er det samme som D veide da hun var 6 måneder :overrasket:.

Dagens gullkorn fra barnemunn: A lå på stellematte på badegulvet mens D kledde seg. D gikk rundt til hodeenden for å kose med A, og kom med følgende kommentar: "mamma, A ligger feil vei!"

Hvorpå jeg måtte forklare at det bare var å gå rundt til fotenden av stellematten, så lå hun riktig vei :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte jo å skrive det beste - at natten var bra! :tommelsmil:

A la seg klokken 20, og fikk første og eneste nattmåltid klokken 3 :). Minimalt med smokkdytting, bare da hun våknet opp og var sulten. Heller ingen nattlige bleieskift! Dagen startet halv syv da, da bæsjebleia kom, men det var helt greit :).

I dag har jeg kjøpt trampoline også :hoppe:. Håper på hoppings til helgen!

3-måneders-kontrollen gikk også greit. Traumatisk å se på at barnet ditt får sprøyte - vi gråt begge to! Hun var ikke så tjukk som fryktet/forventet :fnise:, hun var 6,5 kg. Likefullt en kilo mer enn storesøster var på samme alder, og hun har doblet fødselsvekten sin! Tror D var 6,5 kg ved ca. fem måneders alder.

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper å få prøve trampolina deres etterhvert... :sjenert: Når jeg får hus med hage skal jeg definitivt også ha trampoline. Stor fare for at jeg kommer til å bruke den mer enn barna. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er hjertelig velkommen til å hoppe hos oss :). Og ta gjerne med deg barna :ler:.

Jeg vil også! ;)

Selv om det er aller mest gøy å se sånne små tusle rundt på tampolina.

Ha en fin dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også! ;)

:ler:

Da foreslår jeg at vi tar et nytt KG-mamma-treff hos meg, så får vi babyene til å sove, og så tar vi oss noen runder på trampolinen alle sammen!

(jeg kan kjøpe inn en pakke Tena til å dele ut :fnise: )

Ha en fin dag du også, iingvild!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...