Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

Edit: Vi prøver oss med lille katts potespor, vol. III også. Så får vi se om jeg klarer å riste liv i en gammel bok :ler:.

Velkommen til lille katts potespor, vol. II :).

Litt om meg:

Litt over 30 ;), lykkelig gift, tobarnsmamma. Har to vidunderlige jenter født i januar 2007 og januar 2009. Bor i Oslo.

Jeg elsker å være mamma, så denne dagboken vil nok inneholde en god del baby- og småbarnsprat, i tillegg til GPP.

Velkommen til nye og gamle besøkende! :hallo:

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med ny dagbok! OG grattis med ny pc. Det er mye enklere å titte på bilder når de ligger på pc'n. Lager du album på noen måte?

Ha en fortsatt fin påske!

:)

Gleder meg til treffe deg og lille jenta di på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt, titt! Her er jeg! :smilbla: grattis med vol. II. :nigo:

Juhu - førstemann! :nigo:

Gratulerer med ny dagbok!

:danser:

Takker :).

Grattis med ny dagbok! OG grattis med ny pc. Det er mye enklere å titte på bilder når de ligger på pc'n. Lager du album på noen måte?

Ha en fortsatt fin påske!

:)

Gleder meg til treffe deg og lille jenta di på nytt.

Takk, og takk :). Hyggelig å ha bildene tilgjengelig igjen, ja. Har mapper inndelt stort sett etter måneder, men også etter spesielle hendelser (ferier etc.). Så kjører jeg alle bildene på skjermspareren - det er veldig koselig :).

Gleder meg til å treffe dere igjen også - og det blir kanskje ikke så lenge til?

Har vært på påskefamiliemiddag hos svigers i dag. Hyggelig selskap og god mat :). Har også begynt å gruble på innredningen av det nye leke-/barnerommet. Lurer på om vi skal sette opp en hel vegg med Bestå fra Ikea, for å få masse skapplass. Så kan de nederste hyllene/skapene være til barna, og de øverste til generell lagring.

Gøy med shopping på Ikea :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med hjemmepåske! Har trillet en liten tur for lur og ellers vasket bilen innvendig (meg) og utvendig (mannen). Storesøster D fikk endelig brukt huske- og skliestativet igjen, det har endelig smeltet frem etter vinteren. :sol:

Jeg og D hadde verdens artigste rollelek i ettermiddag. Jeg måtte legge meg i hennes seng for å sove. Måtte ha dyne på, og ligge med hodet på puten. Så gikk hun ut av rommet for å "passe på" (akkurat slik vi pleier å si til henne når hun skal sove). Jeg tenkte at jeg selvfølgelig måtte ta den helt ut, så jeg begynte å kjøre alle hennes treneringsstrategier: "D, jeg er tøøøørst! D, koooom! D, jeg vil ha smokken! D, det er hår på den, du må skylle den! D, jeg vil ha nytt vann, dette er gammelt! D, du må sitte her inne! D, du må synge "trollmor"!" Det var utrolig artig å se hvordan hun reagerte - det var tydelig at hun ble både frustrert og litt oppgitt av alle kravene mine :fnise:. Men hun gjorde det hun kunne for å beverte meg, da. Gikk for å finne vann og skylle smokk (da spurte hun pappaen om hjelp), og prøvde å synge "trollmor" med varierende hell. Hun prøvde første linjen, men måtte erkjenne at "jeg kan ikke den" (selv om jeg har sunget den for henne hver kveld i to år). Likevel hørte jeg "aiaiaiaiai boff" utenfor døren da hun gikk ut av rommet. Hun tittet inn døren, og jeg lå med hodet utenfor sengen og hadde tøyseansikt. "Neeeeii, du må sove!" sa hun strengt.

Vet ikke om denne rolleleken hadde noen overføringsverdi, men det gikk iallefall overraskende lett å legge henne i dag :ler:.

Sitter og koser meg med alle bildene våre som endelig er tilgjengelig på min nye, flotte Acer :nigo:. Barna våre er bare fascinerende like som babyer! Vi har endelig klart å ta noen OK smilebilder av A, så jeg skal prøve å bestille takkekort i kveld :). Og kanskje ta et fotbad :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Rolleleken hørtes fantastisk ut! :rødme:

Takkekort ja... Så langt har vi ikke kommet enda.

Kos deg med fotbad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekort er bestilt! Endelig!

kaffedama: kjempekoselig :rødme:. Hun er virkelig supersøt for tiden! I dag slo mannen min tåa si, og holdt på å knekke sammen av smerte. D ble kjemperedd og begynte å gråte, helt til jeg fikk forklart at pappa bare slo tåa og at det var veldig vondt, men at det kom til å gå over, og at det gikk bra med ham. Da ble hun beroliget og gikk bort til ham og ga ham en klem :rødme:, og sa "går bra, pappa!". Jeg ble rørt til tårer og måtte stramme meg opp for at hun ikke skulle bli bekymret for meg også :ler:.

Saeria: det spørs nok. Det skal nok litt til at hun skjønner at jeg faktisk spilte henne, og at hun oppfører seg slik om kveldene, og at den frustrasjonen og oppgittheten hun følte er den samme som vi føler når vi skal legge henne :ler:.

Men moro var det!

Nå er fotbadet vel overstått, må legge meg snart... A er kjempeflink til å sove for tiden, vi legger henne ca. 8, og så sover hun til 4-5 før hun får pupp! Det er kjempebra, hun er jo bare 10 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville nok vært litt mye forlangt av ei lita jente, ja. Selv om hun er Storesøster og greier. :ler:

:ler:

Jeg er nesten litt rusa på livet i dag! Det er mulig solskinnet og varmen har gjort sitt, men livet føles virkelig helt superdupert! Dagen har vært knall - vi sløste bort litt solskinn på Ikea, men fikk handlet noen meter med Bestå, så nå skal vi innrede det nye barne-/lekerommet :). Jeg har også begynt å mentalt møblere stue og hall med Bestå, så vi kommer vel til å legge igjen enda noen tusenlapper på Ikea :fnise:.

I tillegg har A blitt så utrolig søt, myk og god i det siste! Hun har jo vært det helt siden fødselen, men har liksom digimert seg litt de siste dagene :fnise:. Hun smiler masse og er mye mer interessert i omverdenen. Jeg er så utrooolig forelsket! Og D blir også bare mer og mer fantastisk for hver dag som går. Jeg er bare så sinnsykt heldig, som har så nydelige barn :rødme:.

Og solen skinner, og jeg kunne sitte på terrassen med bare legger og sole meg litt i dag, mens D lekte med sandkassespadene og hageredskapene i snøen. Gleder meg til snøen er borte, da skal vi kjøpe trampoline :).

Åååå det er så gøy å være tobarnsmamma! Jeg synes allerede det virker helt idiotisk å stoppe etter to.... :fnise:

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Jeg begynner så smått å ane litt av gledene som skal oppleves når jeg blir mamma. :)

Jeg gleder meg ihvertfall på dine vegne :).

Jeg er skikkelig hekta, ihvertfall. Ekstra artig synes jeg, når jeg slett ikke var spesielt gira på å få barn i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Jeg tror sola må være medvirkende her, hvor stor ville ellers oddsen være for at vi blei rusa akkurat samme dag? :fnise:

Men uansett grunn er det en utrolig deilig følelse! :strix:

Åååå det er så gøy å være tobarnsmamma! Jeg synes allerede det virker helt idiotisk å stoppe etter to.... :fnise:

Jeg for min del tenker heller at det er et argument FOR å stoppe, man veit jo ikke om det er like fantastisk med tre. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sola må være medvirkende her, hvor stor ville ellers oddsen være for at vi blei rusa akkurat samme dag? :fnise:

Du skal ikke se bort fra at luften her vi bor også er medvirkende :ler:.

Men uansett grunn er det en utrolig deilig følelse! :strix:

Jeg for min del tenker heller at det er et argument FOR å stoppe, man veit jo ikke om det er like fantastisk med tre. :ler2:

Tja... kanskje. Men det føles jo nesten dobbelt så fantastisk med to - hvorfor skulle det ikke bli tre ganger så fantastisk med tre?

Uansett: :strix:

Vi har montert Ikea-stæsj for harde livet - nå blir det bra her :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde forresten en herlig scene med D i dag: hun peker ofte på bilder og ber meg "synge denne" (noe de gjør i barnehagen med sang- og billedkort). Hun satt med Ikea-katalogen på fanget, og jeg måtte improvisere Ikea-relaterte sanger for harde livet :ler:. Så pekte hun på et bilde av Ikea-målebåndet og sa "synge denne, mamma!"

Og jeg komponerte følgende mesterverk (med god hjelp av mannen):

Mel.: "Jeg er en liten undulat"

"Jeg er et liiite målebånd,

som får så dårlig med vom,

for de jeg bor hos,

for de jeg bor hos,

de er så sla-anke så.

De spiser sild

hver eneste dag,

og det vil jeg ikke ha!

For jeg vil heller,

ja mye heller,

ha coca cola, og hamburgere, og sjokola-ade og is!"

..hvorpå D så på meg med større og større øyne (hun vet veldig godt hvordan sangen slutter) og protesterte vilt da jeg la på litt ekstra på slutten. "Neeeeei, det går ikke aaaaan!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Neeeeeiiii, ikke grådige mamma, grådige målebånd!

Her har vi hatt en god natt :). A sov fra 20 til ca. 3 før hun fikk sitt eneste nattmåltid, og jammen var det ikke natt frem til ti på åtte i dag! Ikke hadde vi bleieskift i natt heller, det er første gang :nigo:. Jeg hadde en del sit-ups i løpet av natten for å gi smokk (note to self: kjøp sprinkelseng med nedfellbar side hvis det blir en nr. 3), men alt i alt veldig bra. Mannen har fått to frinetter på rad nå (han pleier å bli utkommandert til bleieskift :fnise: ), så jeg lurer på om jeg skal smiske meg til å sove på hans side i natt, så han kan ta seg av smokkedyttingen :).

Krysser fingrene for en bra dag :sol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...