Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

Dagen i dag har også vært bra :). Vi har trillet en lang tur med jentene i solskinnet, og har fått gjort mer fornuftig Bestå-montering på barne-/lekerommet.

Det skal forøvrig ikke mye til for å glede en liten katt. Jeg har klart å skvise inn en hel Billy-hylle og Benno CD-hylle på vår allerede overfylte, mikroskopiske bod. Vips, så ble alle de gamle fagbøkene fjernet fra lekerommet uten at det dukket opp et nytt problem - hvor vi skulle gjøre av dem. Nå skal jeg uten blygsel si at jeg er rågod på å rydde og organisere, men jeg ble rett og slett overrasket over meg selv over det kunststykket jeg utførte på boden :ler:.

kaffedama - jeg husker du skrev at du var venn med Ivar. Jeg må innrømme at jeg er hekta på Bestå :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg, aimee!

Ammetåke - hva er det? Seriøst altså, jeg tror aldri jeg har hatt noen ammetåke. Heldigvis, for det virker ikke noe moro. Føler meg egentlig ganske klar i toppen, jeg :).

Men forrige natt var ingen suksess. Jeg fikk lov av mannen å sove på hans side (snille mannen), men Momzilla slo til igjen.

Jeg la meg en god stund før ham, kl. 23, og ble egentlig bare liggende og dytte smokk frem til midnatt, for A sov litt urolig.

Så viste det seg at nattsmokkdyttingen min, om enn aldri så kjedelig bruk av ønsket sovetid, har en viktig funksjon - det begrenser behovet for nattmåltider. For jeg sov tyngre, i og med at mannen skulle ta seg av smokken, men mannen sov dessverre også like tungt. Konsekvensen var jo at A våknet og kavet seg opp til gråt fordi hun ikke fikk smokk, og da måtte jo puppen frem. Opptil flere ganger, og første gang før kl. ett... Så da hadde jeg jo knapt fått blund på øyet. Neste gang klokken fire... og så klokken syv.

Og jeg var dritsur på mannen som "ikke våknet fort nok" slik at jeg måtte frem med puppen. Slemme Momzilla... :sjenert:

Men jeg snek meg til å sove litt ekstra på morgenkvisten når mannen stod opp med D :).

Konklusjon - jeg dytter smokk, og slipper unna med 1 amming om natten. Så kan jeg heller spørre pent om å sove litt ekstra om morgenen mens han tar D.

Ellers har dagen vært fin - synd med det kjipe været, men vi har da hatt en OK innedag. Vi har ryddet ferdig på det nye lekerommet slik at det er klart til bruk. Har også hatt besøk av svigers og spist boller :).

Dette har virkelig vært en super påskeferie, det har vært utrolig koselig å være sammen med begge barna hver dag, hele dagen. Kommer til å savne D når hun skal i barnehagen igjen i morgen, men samtidig blir det bra å gi mer oppmerksomhet til A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har virkelig vært en super påskeferie, det har vært utrolig koselig å være sammen med begge barna hver dag, hele dagen. Kommer til å savne D når hun skal i barnehagen igjen i morgen, men samtidig blir det bra å gi mer oppmerksomhet til A.

Enig! :jepp:

Egentlig bare innom for å takke for koselige meldinger og omtanke! :klemmer:

Hils de skjønne jentene dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble du en erfaring rikere. Smokkdytting er mammajobb. ;)

Sant :ler:. Timingen er ihvertfall viktig, og da er nok mammaer bedre egnet til å våkne på riktig tidspunkt enn pappaer :fnise:.

Egentlig bare innom for å takke for koselige meldinger og omtanke! :klemmer:

Hils de skjønne jentene dine! :)

Hils du også :). Må bare fortelle at D faktisk pratet om jentene dine her forleden! Ble overrasket over at hun husket navnene, men det gjorde hun :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for en bra natt! Lillejenta var i seng før åtte, og sov søtt frem til nesten halv seks i dag tidlig! Ikke var det mye smokkdytting i natt heller - så lite at jeg rett og slett har problemer med å huske det :nigo:. Det tok litt tid å få henne til å sove etter puppen - hun lå bare og kavet og veivet, gråt ikke - så jeg tok henne tilbake til min seng for å ha lettere tilgang på munnen hennes :ler:. Men jeg følte meg uthvilt etter så mange timers sammenhengende søvn - deilig!

Jeg innser at jeg er utrooolig heldig som slipper unna med bare ett nattmåltid. Det kan vel knapt kalles nattmåltid heller, når klokken har bikket fem...

Jeg pleier å ta henne opp når hun begynner å våkne og veive i femtiden, men har aldri testet ut om hun klarer å drøye det litt til hvis hun får smokk... Hun rekker aldri å gråte før hun får pupp, og jeg har så utrolig melkespreng at jeg ikke klarer å vente lenger.

Det er jo ikke noe mål at en baby på under tre måneder skal sove natten gjennom, så vi holder på morgenkvistammingen en liten stund til. Så får jeg se om jeg skal prøve å drøye det litt.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med mye søvn!

Definitivt! Men jeg er visst vanvittig sigen i kveld likevel.... Burde nok ha lagt meg tidlig, men så var det disse frustrerte fruene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn har jeg følt meg de siste dagene: :sprettoy:

Men nå er Slitsomt Besøk over. Tiden har vært min venn, og det er helg! :hoppe:

Det er meldt flott vær, og jeg gleder meg. Kanskje vi kan skifte dekk på bilen, sope utenfor huset, rake i hagen, kjøpe trampoline :). Gjøre vår-ting!

Aaaahhhh.... livet smiler igjen :strix: !!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma 2.0 har slått til igjen - jeg har vært på bytur med begge jentene i dag! Tvillingvogna duger på Oslo City, selv om den er stor :).

D har vært superkul. Først var vi på kafe og spiste bolle og drakk kakao. Hun fikk litt av min i en cappucino-kopp, og var storfornøyd med å få "kaffe latte", som hun selv sier :fnise:.

Etterpå var på på shopping på H&M. Vi prøvde solbriller, og D tuslet selv rundt i butikken og plukket ut ting hun likte. Hun prøvde sko og solhatter, og fant flere vesker som hun ville ha. Lillejenta mi har visst shoppingtalent !

(det har hun forøvrig ikke arvet fra sin mor)

Vi hadde det kjempekoselig :rødme:. Hun fikk seg solbriller da, og en liten rød veske som hun puttet solbrillene oppi... hun var virkelig kjempesøt. Etterpå tok vi toget hjem, og hun gikk rundt i vognen og hilste på alle passasjerene og viste frem de nye tingene sine :fnise:.

Nå er det fredagskveld! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Frida*

Denne boka var ny for meg også!

Så koselig å lese om jentene dine :hjerter: Gleder meg til mi blir så stor som D, og kanskje blir storesøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...