Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde oså et nytt utbrudd i starten av forrige uke :sur:

Så kosleig med Hellastur da :) Vi hadde oprinnelig planlagt Kretatur i sommer, men syntes det ble litt slitsomt med to små. Men så reiser vi til England istedet og det er vel ikke så mye bedre det egentlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har god smak på mannebein. Når sant skal sies så er jeg riktig så fornøyd med egen mann også. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det gikk overraskende bra, jeg. A er jo veldig grei, hun var liksom bare med på lasset :). D klarte seg også veldig bra, selv om hun var temmelig sliten om kveldene. Vi var sikkert de eneste på resorten som hadde begge barna i seng klokka 7 norsk tid :ler:.

Jeg er litt sær når det gjelder soling, da. Soleferie for meg vil si å ligge i horisontalen og steke på sterk varme i ca. 20-30 minutter på hver side i tilsammen et par timer hver dag :ler:. Det var tilnærmet umulig å få til på denne ferien, det ble bare ca. 15-30 minutter daglig. Jeg elsker å sole meg og MÅ bli brun i løpet av sommeren, men jeg er nok litt over gjennomsnittlig snål med solfaktor, vinkler og tidtaking :fnise:. Når man er på ferie med en toåring blir det mye rusling og leking i solen, og dermed mye grilling av skuldre og rygg :(.

Cloudberry: har du vært hos legen? Bruker du kontaktlinser? Jeg blir så gaaal av at jeg ikke kan bruke linser når jeg har utbrudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloudberry: har du vært hos legen? Bruker du kontaktlinser? Jeg blir så gaaal av at jeg ikke kan bruke linser når jeg har utbrudd!

Jeg har ikke vært hos legen når jeg har fått utbruddene, men har vært både med lillemannen og lillemor. Fikk da en resept jeg kunne ta ut på flere ganger og beskjed om å begynne å behandle meg selv hvis jeg fikk symptomer (les: røde øyne)

Jeg bruker ikke kontaktlinser for øyeblikket, bare briller så da har jeg ikke det problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det, ihvertfall. Det er det verste for min del, det er så utrolig kjipt å måtte gå med briller. Er litt usikker på om jeg bør kaste mascaraen som jeg har brukt den siste måneden?

Nå må jeg ned og ordne klesvasken! Har ca. hundre små baby- og barneplagg å henge opp - uten overdrivelse! Det blir ekstremt mye skittentøy av en ukes ferie. Vi hadde med oss ALTFOR mye tøy, og jeg må vaske det som er rent også. Alt vi hadde med oss har blitt så rått og fuktig, at jeg føler det lukter av det selv om det er rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg overdrev visst likevel - det var visst bare seksti små plagg, ikke hundre... :fnise:

Men nå er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg overdrev visst likevel - det var visst bare seksti små plagg, ikke hundre... :fnise:

:ler:

Velkommen hjem!

Sov godt! :natti:

Endret av hverdagslykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, ikke sant! Men jeg nærmer meg hundre uansett, for nå har jeg nettopp hengt opp en maskin til, med mine og mannens klær. Så er det bare to-tre maskiner igjen før jeg er gjennom alt...

Lillesnuppa sover, og jeg bruker tiden på KG. Mens huset flyter, og vi har tomt kjøleskap. Jaja :fnise:.

A har forresten utviklet seg masse bare den siste uka, typisk at det skjer så masse på ferie når storesøster er rundt oss hele tiden og stjeler showet. Hun har blitt så flink til å gripe ting og putte ting i munnen! Hun kan sitte leeenge og leke med en leke hvis hun først har fått tak i den. Hun har også blitt kjempeflink til å ligge på magen, og ruller seg over på ryggen rett som det er. Hun viser faktisk også interesse for å snu seg fra rygg til mage hvis hun ser en spennende leke ved siden av seg, men det er nok en liten stund til hun faktisk klarer det. Kjempegøy! Men nå roper hun på meg - må stikke :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde oså et nytt utbrudd i starten av forrige uke :sur:

Så kosleig med Hellastur da :) Vi hadde oprinnelig planlagt Kretatur i sommer, men syntes det ble litt slitsomt med to små. Men så reiser vi til England istedet og det er vel ikke så mye bedre det egentlig :sjenert:

Har ikke til vane å trekke frem mine egne innlegg på denne måten, men som lærer både i norsk og engelsk gir jeg meg selv karakteren stryk... Makan til skrivefeil :hakeslepp: Burde egentlig tatt frem rødpenna ser jeg :flau:

:sjenert: Beklager så mye altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det ikke er like lett å holde dagboken oppdatert for tiden! Er mye innom og leser hos andre, men har ikke så mye lurt å meddele selv :).

Men egentlig har jeg det ganske så bra for tiden :). Man skulle kanskje ikke tro det, om man var flue på veggen på soverommet om nettene :fnise:, eller om man observerte meg og mannen når det hersker dårlig stemning i heimen.

Jeg er UTROLIG lei av nattamming og andre oppvåkninger, for eksempel smokkdytting. Stakkars A er jo bare drøyt 3,5 måned, man kan jo ikke forvente at hun skal sove hele natten. Men jeg tror kanskje tålmodigheten og toleransen har avtatt litt med nr. 2. Søvnen blir mer dyrebar når jeg skal stå opp med en toåring og få henne i barnehagen. I helger og ferier er jeg jo også "på" i 12 timer uten et snev av pause, ikke rart man trenger all den søvnen man kan få!

Jeg er heller ikke en så grei kone og kjæreste som jeg skulle ønske, og det har vært mye dårlig stemning den siste tiden. Vi hadde en lang prat i går, og forhåpentligvis klarer vi å finne bedre løsninger fremover!

Likevel - alt i alt har jeg det veldig bra! Jeg er så stolt, rørt og fascinert over de to vidunderlige barna våre at det veier opp for all søvnmangel og småkrangling!

I dag viste vi D hvordan man får rar stemme når man holder for nesen :fnise:. Hun skjønte konseptet og skrattlo når hun hørte seg selv prate mens jeg holdt henne for nesen. A begynner å bli supersterk, ligger på magen med hodet høyt hevet og tar etter leker foran seg. Hun skubber ivrig fra med beina, og dytter seg fremover hvis vi lar henne sparke fra mot oss. Hvis hun veiver med en leke kan hun kaste den nesten en meter bortover gulvet! Lille sumobryteren vår... :fnise:

Deilig å ha permisjon i denne årstiden! :strix:

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må også påpeke hvor fantastisk morsomt det er å høre D si "nisk" i stedet for "niks". "Buske" og "kjesk" er liksom søtt nok, men å høre henne være skikkelig bastant med konsonantene i feil rekkefølge, er aldeles uimotståelig :fnise: : "NISK".

Er forresten også veldig søtt når hun sier "jeg snulba" :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...