Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Gjest Cupcakes

Gratulerer så masse med en liten :babygutt: i magen! det blir nok kjempe stas! :)

og gratulerer med studieplass også :hoppe:

håper du kose deg i ferien!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker at jeg blir dårligere og dårligere på dette med tipping altså :ler:

Men grattis med :babygutt::strix:

Hehe, joja. Helt sikre blir vi jo ikke før i desember, da! Men vi skal tilbake på enda en ultralyd til mandag, så da ser vi kanskje litt bedre da. Men når legen mener at han så en snopp og en pung, så må man jo nesten stole på han også. :nigo:

Woaaah! En GUTT! :babygutt:

Herlighet! Gratulerer så mye! Jammen hadde ikek Glagutten rett i de maskuline knærne, hehe! :klappe:

Håper dere får med klare og fine bilder neste gang da, moro at dere får se en gang til. Alt er helt sikkert bra med den lille gutten! :)

Ja, det er ganske så utrolig! :ler: Jaggu, fikk han rett. Kjære tid, så høy i hatten han har vært siden vi var på forrige ultralyd. Hver gang det er et eller annet jeg ikke vet eller lurer på, så sier han bare; "... ja, og sånn er det. For når jeg har sagt at det er sånn, så er det sånn!" :fnise: Teite Glagutten.

Jeg håper også at vi får noen flotte bilder nå til mandag, men han har visst rykte på seg at han tar ganske dårlige bilder. Får håpe at den lille vil vise seg frem fra sin beste side nå på mandag i alle fall. :Nikke:

Merker at jeg begynner å bli dreven på å tippe riktig kjønn! :ler:

Gratulerer med guttebaby, var vel det dere trodde selv også? Og så fint at alt står bra til :)

Hehe, jammen hadde du ikke rett! Jo, Glagutten var jo overbevist, og han fikk jo meg med på tanken også. Dessuten er jeg jo i så fin form og sånn også, og det tilsier jo sånn egentlig gutt. Men, mamma var like fin med både meg og broren min, så jeg vet ikke helt. Det er godt å ha noe sånt å slekte på også egentlig. Sånn at hvis jeg får jente en gang, så kommer jeg, forhåpentligvis, ikke til å være dårlig da heller. :Nikke:

Alt var bra i magen! :strix:

Gratulerer med en :babygutt: i magen.

Vi har heller ikke planlagt noe i ferien, deilig å ta dagene som de kommer :)

Planen var egentlig å dra til syden, men nå er jeg nesten glad vi droppet det.

Gratulerer med studieplass, jobber selv i barnehage og stortrives med det :)

Takktakk! :rødme:

Jeg tror ikke jeg hadde hverken orket eller turt å dra til syden nå, jeg. Denne influensaen som herjer og med mitt immunforsvar virker som en dårlig idé rett og slett.

Det er egentlig ganske godt å bare kunne daffe rundt her hjemme. Brodere litt på babyteppet, strikke litt videre og se noen episoder. Være med venner når man føler for det osv. Nei, jeg liker ferie altså. Selv om jeg virkelig gleder meg til semesterstart også! :hoppe:

Ja, jeg gleder meg veldig til å få startet i år merker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jeg oppdaterer terminlista med gutt og termin 12. desember :)

Så bra! Satser fortsatt på at han kommer i slutten av november, jeg da. Mtp at termindatoen ble satt til 12., går jeg jo ikke på overtid før etter 2. juledag! :hakeslepp: Og dét gidder jeg rett og slett ikke! :ler:

Produkt- og systemdesign, ja :)

Det hører med at det ikke er så langt unna da, og vi har masse venner og familie der..så vi kunne nok tenkt oss å flyttet dit uansett. Det er et nytt studie, og ifjor var snittet veldig lavt, så jeg var sikker på å komme inn...i år var snittet 48 eller noe sånt da, og jeg hadde 54..så jeg var ubehagelig nær ;)

Å, ja. Det er godt at du ikke bare flyttet kun pga studieplass, da! Høres jo ut som om dere kommer til å trives uansett hvordan det går med skolen egentlig ;) Jeg gikk datateknikk første året, og da gikk jeg sammen med mange som gikk på produktdesign her. Det er jo egentlig bare ny tittel på maskiningeniør egentlig her, da. Men noe mer tegning og dac-lab er det jo. Jaja, 48 og 54 er jo litt forskjell da. Så flink du er som har hele 54 poeng forresten! Jeg tror jeg ligger på 48-52 et sted. Jeg har ikke regna ut helt nøyaktig med alle disse tilleggspoengene. Man får jo 2 poeng per 60 stp, sant?

Gratulerer så masse med en liten :babygutt: i magen! det blir nok kjempe stas! :)

og gratulerer med studieplass også :hoppe:

håper du kose deg i ferien!

:klemmer:

Jo, takktakk! Gleder meg mer og mer til desember merker, jeg! :hoppe: Ja, her skal det studeres og ordnes til høsten. :nigo:

Håper alt er bra med deg :)

Jada, alt er fint! Bare innmari dårlig på å oppdatere her inne nå om sommeren! Alt står bra til, både med meg og magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fått lest de to siste sidene, men må få lagt inn et par ting!

Veldig glad for å høre at Margrethe ikke var så ille navn allikevel! :jepp: Bedre å spørre dem som er gravide eller prøver å bli, istedenfor 21-åringer som skal være så kule. :ler: Jeg er NØDT til å få meg eldre venninner! :ler:

Oppkalt etter katten? jaja...Da blir sønnen min hetende Sparks i så fall! :ler: Men så har jeg også hatt tre andre katter som het Phillip, Maja og Tiffany da. ;)

Og...og... Gratulerer med GUTT i magen!! :klemmer:

Skal snart få oppdatert meg på de siste sidene dine! Du er så flink med å skrive flotte, lange innlegg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en skjønn liten prins i magen!!! :danse:

Gleder meg masse til vi får dratt på UL, blir det nok mer "real" for mannen i huset også ;)

Er magen din babystor enda? Jeg vil og ha mage snart, føler meg bare småtjukk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo ut som om dere kommer til å trives uansett hvordan det går med skolen egentlig ;) Jeg gikk datateknikk første året, og da gikk jeg sammen med mange som gikk på produktdesign her. Det er jo egentlig bare ny tittel på maskiningeniør egentlig her, da. Men noe mer tegning og dac-lab er det jo. Jaja, 48 og 54 er jo litt forskjell da. Så flink du er som har hele 54 poeng forresten! Jeg tror jeg ligger på 48-52 et sted. Jeg har ikke regna ut helt nøyaktig med alle disse tilleggspoengene. Man får jo 2 poeng per 60 stp, sant?

:Nikke: Her er produktdesignlinjen delt i to forskjellige spesialiseringer, maskin og marin. Og så er det mye verksted- og laboratoriearbeid i studiet, og arbeid med case som en får fra lokalt næringsliv :)

Tror det er to poeng per 60 stp ja, men jeg har ikke noen 'sånne' poeng for jeg kommer rett fra vgs..så det er jeg ikke helt sikker på. I tillegg kan du få poeng for alder(2 per år over 20), kjønnspoeng dersom en søker på en mannsdominert linje, og realfagspoeng for realfag fra vgs, 1 for hvert fag på vg3-nivå og ,5 for hvert fag på vg2-nivå. :)

Endret av babord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fått lest de to siste sidene, men må få lagt inn et par ting!

Veldig glad for å høre at Margrethe ikke var så ille navn allikevel! :jepp: Bedre å spørre dem som er gravide eller prøver å bli, istedenfor 21-åringer som skal være så kule. :ler: Jeg er NØDT til å få meg eldre venninner! :ler:

Oppkalt etter katten? jaja...Da blir sønnen min hetende Sparks i så fall! :ler: Men så har jeg også hatt tre andre katter som het Phillip, Maja og Tiffany da. ;)

Og...og... Gratulerer med GUTT i magen!! :klemmer:

Skal snart få oppdatert meg på de siste sidene dine! Du er så flink med å skrive flotte, lange innlegg! :)

Haha, jeg hørte faktisk med lillesøsteren til sambo, og hun synes også at Margrethe ikke var noe fint. :ler: Så det har kanskje noe med alder å gjøre. Hun er forøvrig 17 ;) Likevel holder jeg jo også fast på at det har med erfaringer å gjøre. Jeg kjenner flere Margrethe'r, og har kun positivt å si om dem.

:fnise: Her er gutten min, da. Sparks! :hoho: Det blir jo et morsomt opprop første skoledag i alle fall! Phillip og Maja går jo så absolutt an! Tiffany er jeg litt mer usikker på her i Norge egentlig ;) Jeg tenker kun på Audrey Hepburn og frokost selv. :ler: Men koselig navn på en pus, da! Jo, takktakk! Koselig med gratulasjoner! :Nikke: Jeg føler meg ikke helt 100% sikker selv, men det vet jeg ikke om jeg kommer til å gjøre før i desember uansett. Blir det en jente, så får hun heller bare få på seg noen lyseblå pysjer og slikt. Klærne kan jo brukes for det. Men legen var jo helt sikker i sin sak, da. Så jeg får vel stole på han.

:rødme: Tenk å få skryt for lange og fine innlegg nå, da. Nå som jeg har vært såå dårlig til å skrive her inne! :sjenert: Men jeg skal skjerpe meg fremover nå, da! Har planer om å skrive litt oppdateringer idag! :opplyse:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en skjønn liten prins i magen!!! :danse:

Gleder meg masse til vi får dratt på UL, blir det nok mer "real" for mannen i huset også ;)

Er magen din babystor enda? Jeg vil og ha mage snart, føler meg bare småtjukk :P

Ja, takktakk! :strix:

Jeg er enig i det med ultralyd, ja. Det var en temmelig stolt Glagutt som gikk ut av legekontoret forrige gang for å si det sånn. :ler: Jeg kan se om jeg får tatt et bilde idag, og får lagt det ut. Den har ikke blitt nevneverdig større enn det bildet som er litt bakover i sidene her egentlig, og føler meg egentlig ikke så veldig gravid uten klær på heller. Men med mammaklær, er jeg veldig gravid! Selv om jeg har en liten kul nederst på magen når jeg ligger flatt på ryggen, føler jeg meg egentlig fortsatt småtjukk jeg også. Gleder meg til magen blir ordentlig hard, jeg. Men jeg burde vel egentlig bare være glad for at jeg ikke er sånn kjempestor egentlig. Det blir nok tungt nok etterhvert uansett!

:Nikke: Her er produktdesignlinjen delt i to forskjellige spesialiseringer, maskin og marin. Og så er det mye verksted- og laboratoriearbeid i studiet, og arbeid med case som en får fra lokalt næringsliv :)

Tror det er to poeng per 60 stp ja, men jeg har ikke noen 'sånne' poeng for jeg kommer rett fra vgs..så det er jeg ikke helt sikker på. I tillegg kan du få poeng for alder(2 per år over 20), kjønnspoeng dersom en søker på en mannsdominert linje, og realfagspoeng for realfag fra vgs, 1 for hvert fag på vg3-nivå og ,5 for hvert fag på vg2-nivå. :)

Å ja! Her har vi egen "fløy" med maritime studier, vi. Nautikk, skipsfart og logistikk og marinteknisk drift tror jeg det er. Og så kommer ingeniørtitlene i tillegg tror, jeg. Ingeniørfag produktdesign i alle fall. Tror ikke de på maritim har helt de samme fagene fra 1. semester sånn som de på ingeniørfag. Men man ender nok opp med så og si samme utdannelse samme hvor i landet man går vil jeg tro. :jepp: Så fint at dere får case fra det lokale næringslivet, da! Da blir man jo veldig intergrert tidlig! Lett å få en fot innenfor da. (Selv om du egentlig har det fra før, så vidt jeg vet?)

Jøsses, da har jeg jo hele 8 poeng bare der, da. :ler: Jeg tror jeg har flere poeng enn jeg trodde, gitt. Jaja, det er igrunn det samme nå, da. Ettersom jeg har kommet inn på det jeg ville uansett. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er jeg vel ikke 21+5 idag, men 21 akkurat. Likevel har jeg funnet ut at overtid regnes 14 dager over termin, men egentlig 14 dager over menstermin. Altså "”overtidig svangerskap” gjelder først når fosteret er mer enn førti uker gammelt (regnet fra unnfangelsen) og svangerskapet har vart i mer enn 42 uker (regnet fra siste menstruasjons første dag). Så da beholder jeg jo min gamle ticker som da tilsier at jeg ikke skal måtte behøve å gå helt frem til 2. juledag før jeg blir satt igang. (Nå har jo jeg bestemt meg for å få barnet helt i slutten av november/første dagene i desember, da. Så det er jo ikke noe problem sånn egentlig.. :ler:)

Jess, jess. Jeg husker ikke helt hva jeg skrev om sist sånn egentlig, men det får så være. På søndag var Glagutten og jeg på fotballkamp, også dro jeg på hytten til ei venninne etterpå. Glagutten hadde uansett besøk her hjemme, og de kapra TV'n. På hytta endte vi opp med å være 5 jenter, og sammen med Kokkelimonke, potetgull, grønnsaker og dip ble det en fortreffelig kveld! Jeg tror ikke jeg kan huske sist gang jeg lo så mye! Kokkelimonke er noe av det morsomste jeg har spilt tror, jeg. :hoho: Nå kan det jo også nevnes at jeg er veldig glad i brettspill, mens sambo ikke er det. Det hender at mamma, broren min og jeg klarer å få dratt han med på det, og det virker som om han liker det ganske så godt, men så gidder han plutselig ikke mer. :sukk: Jaja, men sånn er det bare antar jeg. Jeg får nøye meg med å spille med venninnene mine istedet.

Idag skal Glagutten og jeg på kino. Bare oss to! :hjerte: Det tror jeg ikke vi har vært på et år elns. Det er i alle fall kjempelenge siden vi har gjort noe sånt helt alene. Jeg merker at jeg gleder meg veldig egentlig. Har litt lyst til å legge mobilene våre hjemme også, sånn at vi ikke blir forstyrret hele dagen. Dessuten er jeg nedfor idag. Jeg er jo aldri trist, men idag er jeg det visst. Merkelig egentlig. For jeg har ingen grunn til å være det. Det tar seg vel opp i løpet av dagen vil jeg tro! Det er som om jeg er skikkelig sliten. Men så har jeg ikke gjort noe! Det eneste jeg har gjort idag, er så stå opp, spise frokost, se en Supernaturalepisode, dusje og kledd på meg. That's it. Synes ikke det er så ufattelig mye å bli sliten av egentlig. Jeg slenger inn at jeg regner med at det endrer seg utover dagen, da. :Nikke:

Jeg har faktisk kommet ganske så langt på babyteppet jeg broderer, da! Når jeg fikk det i posten og så hvor stort det egentlig er, må jeg innrømme at jeg ikke trodde jeg kom til å bli ferdig til desember! Men det tror jeg jammen meg at jeg blir. Også har jeg begynt å strikke på et skjerf til meg selv. Bare sånn at hvis jeg blir lei av alt pirkearbeidet med teppet, så har jeg noe annet å henge fingrene i når jeg ser på TV. (Klarer nesten ikke å se på TV uten å ha noe i hendene lenger.. Blitt skikkelig "bestemor". :ler:) Det er så ille, at jeg har med strikketøy i veska! Sånn at hvis det blir noe dødtid mens jeg venter på ei venninne på kafé elns, så har jeg noe å gjøre. Kanskje jeg kan begynne å produsere julegaver? Jeg har veldig lyst til å strikke votter til meg selv også, men det får jeg ikke til. Får ikke til disse rundpinnene, jeg. :sjenert: Skjønner ikke hvorfor de skal være så mye vanskeligere enn de vanlige, men jaja. Kanskje jeg får det til i løpet av ferien? :nigo:

Jeg har også fått kjøpt meg en del pensumlitteratur, da. Også har jeg fått begynt litt sånn i det små med å ta notater til kapitlene og sånn også. Det er så deilig sånn i starten av hvert semester. Før man har gått lei av faget og bøkene.

Jess, jeg tror jeg går og gjør noe annet nå, jeg. Blir litt sliten av å sitte foran skjemen og glo også. :ler: Snakkes plutselig! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Begynt å lese på pensum allerede :sjokkert: Så flink du er da! Jeg har ikke makket meg til å kjøpe bøker en gang.. Men tror ikke jeg får kjøpt bøkene her heller, faktisk, hehe ;)

Tenk du er over halvveis, wæ! Snart Glababy :)

Håper dere koser dere masse på kino! Koselig med litt alenetid :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvorfor jeg har hatt det så dritt idag. Jeg sjekket akkurat postkasset, og der lå det et brev fra Lånekassen hvor det stod at jeg ikke får støtte nå dette året. Og heller ikke rentefritak eller avdragsfrihet på det eksisterende lånet. Jeg mangler visst 5 studiepoeng! Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal gjøre av meg, eller hvordan vi nå skal klare oss. Tårene triller og panikken har tatt meg med storm. Hvorfor i helvete meldte jeg meg av de eksamene? Jeg trodde jeg hadde nok, men så var 10stp-fagene, bare 5 og 8 og sånn. Også nå som jeg er gravid, da! Hadde jeg ikke vært det, hadde jeg ikke stressa så innmari. Da hadde det bare vært å skaffe seg en jobb til elns, men det vil ikke samboer at jeg skal. Faen. Tror dere at jeg kan konte på en eksamen jeg egentlig ikke har tatt?! Sånn at konten blir det ordentlige? Altså melde meg opp til en eksamen i matte eller noe annet "lett" noe på lærerutdannelsen elns? Sånn at jeg kan lese meg opp nå i august, og ta eksamen i september? Tror ikke jeg kommer til å klare statistikk, finansregnskap eller mikro-marked uten å lese mye mer..

Faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får du ikke støtte i år?? :lete::omg:

Send en mail til lærestedet du hadde i fjor da, og forklar situasjonen. Hør med de om du kan ta en eksamen til slik du får nok poeng! Huff.. For en trasig situasjon :( Håper virkelig det ordner seg altså! Du får jo heller bare ta en liten deltidsjobb eller noe da kanskje? Hvorfor vil ikke samboeren din at du gjør det da?

Uff, føler så med deg. Typisk at slike teite ting skjer når det passer dårligst! Lykke til, håper du får fikset et eller annet med lærestedet ditt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor får du ikke støtte i år?? :lete::omg:

Send en mail til lærestedet du hadde i fjor da, og forklar situasjonen. Hør med de om du kan ta en eksamen til slik du får nok poeng! Huff.. For en trasig situasjon :( Håper virkelig det ordner seg altså! Du får jo heller bare ta en liten deltidsjobb eller noe da kanskje? Hvorfor vil ikke samboeren din at du gjør det da?

Uff, føler så med deg. Typisk at slike teite ting skjer når det passer dårligst! Lykke til, håper du får fikset et eller annet med lærestedet ditt :klem:

Så deilig å få svar så fort, Miam! :klemmer: Trenger egentlig noen å "prate med" nå, ja. :sukk:

Første året mitt på ingeniørfag, hoppet jeg av før eksamene på vårparten, samtidig som jeg strøyk i matte til jul. Så det året fikk jeg kun 20 stp. Trodde jeg. Men det var jo bare 15! (På vårparten var det flere dødsfall i familien, jeg var usikker på om det var riktig studie osv. Mye som skjedde rett og slett) Så begynte jeg på økonomi, og tok 30 stp før jul. Nå på vårparten var jeg jo litt dårlig, og ikke helt motivert. Så jeg meldte meg jo av noen eksamener. De to fagene jeg tok var visst bare 5 stp hver. Så da tok jeg jo bare 10 nå. Til sammen utgjør dette 55, (og langt fra 120), og siden "kravet" er 60 stp per år, regner de meg nå som over et år forsinket. Dermed får jeg ikke støtte, og heller ikker rentefritak, ettersom jeg ikke har rett på støtte. :sukk:

Jeg jobber jo egentlig ganske mye ved siden av skolen fra før, men sambo og jeg har igrunn vært enige om at jeg skal trappe ned nå til høsten pga graviditeten. Jeg jobber jo på en dementavdeling, hvor det ofte er en del tunge løft og mange utagerende gamle. Så jeg tenkte jo at jeg kanskje skulle skaffe meg en jobb i kassen på Meny elns nå i tillegg, men ser jo også selv at det mest sannsynlig blir for dumt. Ingen ansetter vel noen bare for noen måneder nå på høsten? Dessuten vet jeg ikke om jeg kommer til å orke det heller. Jeg har begynt å kjenne at det tærer bra på ryggen allerede, og jordmor anbefaler å ligge med bena høyt en liten stund flere ganger om dagen. Det får jeg nok ikke til i pausene på Meny.. :ler: Uff. :sukk:

Så alt ordner seg med Lånekassen så fort jeg får tatt 5 studiepoeng til! Men.. Jeg tror ikke kommer til å klare å ta en konte på de eksamene "mine" nå til høsten. Jeg har ikke lest godt nok i løpet av året, og føler meg ikke klar! Fagene på ingeniørfag er det jo over et år siden jeg har lest på, og heller ikke da særlig mye. Det eneste jeg kan se for meg må være kjemi. Der hadde vi todelt, og på mappeinnleveringen fikk jeg jo B, så karakteren på skriftlig kjemi må ikke være supergod. Bare jeg består. Men.. Nå er jo kjemi et lesestoff ut av all mass, og for et press jeg kommer til å føle! :sukk: Så det "beste" hadde vært om jeg kunne ha tatt "matematikk på allmennlærerutdannelsen" eller lignende. Matte på det nivået kan jeg jo ganske godt, og krever ikke så mye å lese seg opp på. Men jeg vet ikke om jeg får lov til å konte på et fag jeg ikke har hatt før. Hvis det ikke går, må jeg jo vente helt til desember med å ta eksamen, og da nærmer termindatoen seg faretruende! Tror du at de ser noe medmenneskelig i dette hos Lånekassen, Miam? Hadde jeg bare sluppet å betale ned lånet nå, hadde jo det hjulpet kjempemye. Vi har jo oppsparte midler vi kan ta av, og samboer jobber jo mye, men vi kommer nok til å kjenne at vi ikke har det lånet, ja. At det skulle være mulig å havne her nå?!

Kunne jeg ikke bare ha lest meg opp på ett fag til?! Så hadde det hele vært unngått.. Hadde jeg bare visst hva jeg ville før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes ikke godt ut altså! Synes så synd i dere :(

Jeg hadde i allefall sendt en mail til en eller annen, som du tror kan fikse på dette. Også kan du jo forhøre deg om du kan få melde deg opp i et eller annet "enkelt" fag, som for eksempel de mattegreine du snakker om, eller et kurs eller noe. Der må jo være mange mindre fag som gir 5 poeng? Jeg har ikke så god greie på dette merker jeg.. Vet ikke om jeg kan være til noen særlig hjelp :sukk:

Skjønner godt at dette passer utrolig dårlig nå! Det er jo tross alt ganske mye penger dette samlede lånet, alt hjelper liksom på når man er student, og når man i tillegg skal ha barn :) Det er jo bra at samboeren din jobber mye da, og at dere har spart litt. Kan ikke du ringe til skolen imorgen da, å forklare problemet? De er jo bare mennesker de som sitter der også :) Kan hende de er mer behjelpelig enn vi tror! Jeg ville i allefall gitt det er forsøk :jepp:

Good klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, dette hørtes ikke godt ut altså! Synes så synd i dere :(

Jeg hadde i allefall sendt en mail til en eller annen, som du tror kan fikse på dette. Også kan du jo forhøre deg om du kan få melde deg opp i et eller annet "enkelt" fag, som for eksempel de mattegreine du snakker om, eller et kurs eller noe. Der må jo være mange mindre fag som gir 5 poeng? Jeg har ikke så god greie på dette merker jeg.. Vet ikke om jeg kan være til noen særlig hjelp :sukk:

Skjønner godt at dette passer utrolig dårlig nå! Det er jo tross alt ganske mye penger dette samlede lånet, alt hjelper liksom på når man er student, og når man i tillegg skal ha barn :) Det er jo bra at samboeren din jobber mye da, og at dere har spart litt. Kan ikke du ringe til skolen imorgen da, å forklare problemet? De er jo bare mennesker de som sitter der også :) Kan hende de er mer behjelpelig enn vi tror! Jeg ville i allefall gitt det er forsøk :jepp:

Good klem til deg! :klemmer:

Det som igrunn er mest irriterende, er at det helt og holdent er min egen feil. Det er jo ingen andre å skylde på, og ja. Nei. Det er teit.

Jeg har sendt en mail til lånekassen i alle fall. Der er det jo 4 virkedagers svartid, så da får jeg jo svar innen onsdag i alle fall. Jeg har kikka litt rundt på nettet, og jeg kan konte på fagene fra ingeniør i alle fall. Der er oppmeldingsfristen 26. august, og eksamen 14. 15. og 16. september. Det betyr vel at, om jeg står denne gangen (:sukk:) så får Lånekassen beskjed i oktober. Og dermed er det jo ordnet. Kjemi er dessuten 10 stp. Det "beste" hadde jo vært om jeg kunne tatt et "lett" fag, men det vet jeg ikke om jeg rå lov til. Melder meg derfor ikke om til eksamen før jeg har snakket med en rådgiver eller to på skolen. Vet ikke om jeg får tak i dem nå, da. Men kan jo håpe på at de har kontortid i morgen.

Ja. Har virkelig ikke behov for 6400 mindre å rutte med, samt 3000 mer i utgifter per måned. Herreminhatt så mye overtid stakkars sambo må jobbe da. For all del. Vi har jo da en endel oppspart, og jeg antar at så fort Lånekassen ser seg villige til å gi meg støtte igjen, så får jeg hele beløpet utbetalt da. Så da går vi jo i "pluss" igjen. Bare jeg ikke sliter meg helt ut i løpet av tiden på en måte. Jeg skulle jo jobbe litt også, for å opparbeide meg litt mer i foreldrepenger. Jaja, driter i det nå for å si det mildt. Jeg får finne frem kjemibøkene i morgen, og så ta det derfra rett og slett. Blir nok noen harde uker frem til 14-16. september nå, ja. Men da kommer jeg ajour igjen i alle fall.

Snakkes i morgen! :klemmer:

Huff, jeg har desverre ingen gode råd og komme med, men jeg håper det ordner seg for dere :klem:

Tusen takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hjemme hos foreldrene mine og hentet de gamle bøkene mine! Jeg er litt mer optimistisk idag, må jeg innrømme. Jeg har jo faktisk gjort kjempemye i både kjemi og i Javaprogrammering! Det eneste jeg lurer på nå, er jo om jeg burde ta et eller to fag opp. Hva skjer hvis jeg stryker på det ene jeg tar opp på en måte. Da må jeg jo gå helt til desember før jeg får noe utbetalt. Da blir det noen ynkelige julegaver i år for å si det sånn.. Java er 5 stp, og kjemi er 10. Men kjemi heter egentlig Kjemi og miljø, og på miljødelen fikk jeg B. Så den karakteren blir jo da slått sammen med den B'en jeg allerede har. Så fremt jeg står da. Problemet mitt er vel egentlig at jeg føler nok at jeg kan kjemi best. Jeg hadde nok stått hvis jeg bare hadde tatt den eksamenen forrige gang, men fordi det da skjedde så fryktelig mye, gjorde dumme meg det ikke. :sukk: Likevel, så er det så og si ingen hjelpemidler tillatt på denne eksamenen. I Java har jeg lov til å ha med meg alt jeg vil. Altså, alle skriftlige hjelpemidler jeg kan få tak i! Så hvis jeg får låne permene til de som faktisk kan det, og så programmere alt jeg orker nå frem til september, sier det seg selv at jeg mest sannsynlig kommer til å stå i det faget. Håper jeg. Læreboken i kjemi er på norsk, læreboken i objektorientert programmering er på engelsk. Uff. Det er jo ikke verre enn at jeg forsøker meg på begge to heller. Men nå skal jeg jo egentlig starte på et annet studie fra høsten av, så dette kommer jo på toppen av det hele. (Jeg må jo prioritere de gamle fagene, dessverre, men bare jeg møter i forelesningene i de nye, er vel mye gjort vil jeg tro.) Uff. Skulle ønske jeg bare kunne legge meg ned for å sove, også var alt fikset når jeg våknet opp igjen.

Heldigvis tar sambo dette her med knusende ro. Jeg skjønner ikke hvordan han klarer det. Jeg freaker jo ut enda, selv om jeg innerst inne vet at det kommer til å gå bra, men likevel. Uforutsette ting som dette vipper meg helt og holdent av pinnen altså. :sukk: Håper fortsatt på å få lov til å ta et "lett fag", da. Men jeg tror ikke det er lov til å konte på noe jeg ikke har hatt før. Og alle andre "nye" fag, har ikke eksamen før til jul. Jeg har også tenkt på nettstudie da! Men, det koster jo penger. Og det er penger jeg ikke har.. Ex. phil/ex. fac. er jo forholdsvis "enkle" eksamener, men det er mye lesning og mye skriving! Hadde jeg bare kunne melde meg opp i konteeksamen på norsk grammatikk for ungdomsstrinnet e.l. hadde det vært så mye lettere. Hele 8 stp får man for det også. :sukk: Skal sende en mail til diverse rådgivere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg trøtt nå! :ler: Jeg er jo vant til å bli litt mer trøtt på kvelden nå enn det jeg har vært før, men jeg må innrømme at jeg ikke sov så mange timer i natt. En veldig lite koselig natt egentlig. Jeg har fått opp håpet litt da! Jeg skal høre med de gamle klassekameratene mine om jeg kan få låne deres gamle permer i objektprogrammering, også få litt "studiehjelp" i kjemien. Altså. Kjemi kan jeg klare å gjøre meg eksamensklar på egenhånd, men jeg vet at jeg har venninner som er flinkere enn meg. Jeg må prøve å få til leksekvelder sammen med dem. Dessuten har jeg bestemt meg for å sette av minst 2-3 timer konkret eksamenslesning hver dag fremover. Altså i tillegg til det vanlige pensumet. Jeg håper at det burde holde! + enkelte dager med bare meg og kjemiboka på biblioteket. Også har jeg funnet en flott nettside på uibs sider: :jepp: Så det er faktisk litt lys i enden av tunnelen nå, ja. Jeg har heller ikke fått en nedbetalingsplan fra Lånekassen, så det kan jo hende at jeg rekker å ta disse eksamene før de får somlet seg til å beregne og lage denne planen også. :nigo: Håper jeg i alle fall. I verste fall blir det "bare" august og september. Håper jeg.. Uff. Lurer på om jeg skal ha en ny ticker, jeg. Nedtelling til disse konteeksamene er ferdige. :sukk:

Ikke har jeg turt å fortelle det hjemme heller. Jeg vet at mamma og pappa vil hjelpe oss ut økonomisk hvis vi spør, men nå har jeg vært så og si økonomisk uavhengig siden jeg var 16, og liker dårlig å dra dit for å låne penger. For all del. Blir det kritisk og vi ikke har mer igjen, så er det klart at jeg ikke er så stolt at jeg ikke da kommer krypende. Men jeg vet jo at de egentlig har nok med sitt. Jaja, vi får håpe det ikke går så langt. Igjen. Det er jo "bare" snakk om et par måneder.

Ooh! Også skal jeg bli tante igjen! :ler: Egentlig er det hele tragikomisk, men litt koselig er det jo også. Det er ganske tidlig da, jeg tror hun er ca 9 uker på søndag, så terminen er i mars. Det er den samme søsteren til sambo som har han lille på 8 mnd fra før. Det hele er som sagt litt tragisk også. De har nylig flyttet til en ny leilighet, hvor leien er dobbelt så høy som der de bodde før. (6000,- uten noe inkl.). Samboeren hennes jobber lite, men skal mest sannsynlig slutte nå for å begynne på skolen. Han skal gå på skolen, mens hun er hjemme med nevøen vår, for de fikk ikke barnehageplass til han. Likevel skal også hun melde seg opp som student (bare hun tar 60 stp, og ikke havner den samme mølja som meg..), men hun skal ikke møte på skolen. Det skal han. Så da skal de egentlig klare seg på to studielån. Dette er også andre året til de begge to, og jeg tror ikke noen av dem tok eksamener hverken til jul eller nå på vårparten. :sukk: Så ja. Litt tragisk er det jo. Men flere barn skal de visst ha. Jaja. Men så tenker jeg. Går det bra for dem, går det i alle fall bra med oss! :Nikke: Så jeg må ikke henge så mye med hodet bare fordi veien ble litt mer kronglete enn jeg først hadde antatt. Jeg får bare ta imot det som en utfordring, og bli stolt av meg selv når jeg får ting på fote igjen. :Nikke: Nå skal jeg starte på et kapittel i kjemiboka og så se en episode av Supernatural tenkte jeg. Det er mulig det blir en litt tidlig kveld også. Livet går ikke under heller, man må bare revurdere enkelte standarder. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...