Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

:vinke:

Da har jeg siste feriedagen min og endelig tid til å oppdatere meg litt her på KG. Håper du har hatt en fin sommer så langt! :jepp:

Leit å høre om situasjonen med Lånekassen, håper virkelig det ordner seg for dere... Er fryktelig kjedelig å sitte i en sånn økonomisk mølje...

Og det med å låne penger av foreldre kan jeg si meg helt enig i - det er det desidert verste jeg vet!

Gratulerer med vogn!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vogn :hoppe:

Kjedelig situasjon med lånekassen da, håper det ordner seg. Skal du ha permisjon fra studiene når den lille blir født eller? Jeg skal studere i permisjonen tenkte jeg men veit jo ikke hvor gjennomførbart det er da, men satser på at det skal gå bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da har jeg siste feriedagen min og endelig tid til å oppdatere meg litt her på KG. Håper du har hatt en fin sommer så langt! :jepp:

Leit å høre om situasjonen med Lånekassen, håper virkelig det ordner seg for dere... Er fryktelig kjedelig å sitte i en sånn økonomisk mølje...

Og det med å låne penger av foreldre kan jeg si meg helt enig i - det er det desidert verste jeg vet!

Gratulerer med vogn!!

:klem:

:heiajente: Heisann!

Så kjedelig med siste feriedag og sånt dårlig vær. Hvis du ikke bor nordpå da. Synes det egentlig har vært en dårlig sommer, men jeg har jo fått vært en del med venner, og slappet grundig av i alle fall. Helt til den teite kvelden med Lånekassestyret i alle fall. :sukk:

Uff ja. Pokker så kjedelig det egentlig er. Vi har kommet frem til at hvis jeg bare ikke får støtte, men betalingsutsettelse, så har vi kommet ganske så langt på vei. Jeg har jo fortsatt lønna mi fra sykehjemmet, og siden sambo kommer tilbake på jobb etter ferie nå neste uke, må han nesten belage seg på mye overtid uansett. Det betyr nok fortsatt et ganske stort innhugg i sparepengene våre, men det får så være. Går det for langt, må vi jo bare snakke med foreldrene våre. Vi finner nok ut av det! Jeg får forhåpentligvis støtte igjen i oktober, så det er jo "bare" to måneder det er snakk om. Jeg er glad det ikke ble stort til av ferieplanene våre i år, da. Sånn at vi har en del oppspart fortsatt mener, jeg.

Takktakk! Vognen er fiin!

:klem:

Gratulerer med vogn :hoppe:

Kjedelig situasjon med lånekassen da, håper det ordner seg. Skal du ha permisjon fra studiene når den lille blir født eller? Jeg skal studere i permisjonen tenkte jeg men veit jo ikke hvor gjennomførbart det er da, men satser på at det skal gå bra ;)

Ja, det er innmari kjedelig. For all del. Kun min egen feil, men fantastisk irriterende når jeg ikke var forberedt på det. :sukk: Jeg har også planer om å studere i permisjonstiden! Sånn sett er det jo "greit" å ha termin etter siste eksamen til jul. Håper jeg får startet på'n igjen i januar/februar. :Nikke: Men som du siser, man vet jo aldri hvordan det går. Vi satser også på at det skal gå bra.

Moro med vogn, hva slags ble det?

Gratulerer med vogn :) Hvilket merke ble det?

Slenger meg på de andre og spør hvilken vogn det ble? :)

Brio kombi, teleskopunderstell. Veldig fornøyd! Kjøpte den brukt, men den ser nesten ny ut. Dessuten fikk vi med en sånn lammeskinnspose også. Så totalt for vognen og posen ble det 1500,-. :Nikke::tommelsmil:

Nå får vi kanskje kjøpt en lekegrind til 500,- også! Selv om jeg gjerne skulle ha ventet til alt dette Lånekassenstyret var i orden, så må man nesten slå til på et sånt tilbud synes, jeg. Også får vi heller legge litt mer penger i en ny trille elns. Det ordner seg nok det også. Og det er jo tross alt en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vi vært på ultralyd nr. 4! Og det er fortsatt en gutt ;):babygutt:

Så da blir jeg stadig mer sikker på det i alle fall. :nigo:

Uff, men jeg har klart å bli syk, da. :sukk: Som om jeg ikke hadde nok å stri med. Våknet med stigende feber i natt. Startet på 38,2 og sist måling var på 38,7. Nå vet jeg at det er farlig med høy feber for fosteret, men jeg regner ikke høy feber som noe under 39 egentlig. Og legen synes det gikk helt fint å ta Paracet. Så pillen har igrunn holdt det i sjakk helt frem til nå. Nå maser samboer på meg, så jeg får tusle tilbake til sofaen.

Snakkes plutselig! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Høres ut som du har gjort et kupp når det gjelder vognen! Nå har ikke jeg så stor greie på sånt (enda :lur: ) men synes 1500 hørtes rimelig ut! :jepp:

Så alt tyder på :babygutt: Moro! Tyder jo på at samboeren din har rett da :jepp:

Huff, så kjedelig å bli syk....

Du får ha god bedring!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooood bedring!! :klemmer: Bare hold svineinfluensaen unna du, så går alt bra! :opplyser:

Jo, takktakk! :klemmer:

Det er nok ikke hverken vanlig eller svineinfluensa dette her. Tror nok det er en helt vanlig forkjølelse som kommer av at jeg satt ute uten ytterjakke på litt for lenge egentlig. Bare topp og cardigan er visst ikke nok, til tross for at det fortsatt var juli. :sukk: Meen, et godt vennepar av sambo og meg har akkurat fått konstatert svineinfluensa, da. Og det er igrunn nærme nok. Har ikke så lyst til å bli helt slått ut heller. Nok av ting jeg må gjøre nå fremover, så syk har jeg i alle fall ikke tid til å være.

God bedring :klem:

God bedring :)

Tusen takk, jenter! :klem:

Det går bedre nå! Er så og si feberfri idag, til tross for at jeg bikket over 39 flere ganger igår. Tror ikke Paraceten hjelper så veldig egentlig.. Men litt hjalp den jo i går, da. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Høres ut som du har gjort et kupp når det gjelder vognen! Nå har ikke jeg så stor greie på sånt (enda :lur: ) men synes 1500 hørtes rimelig ut! :jepp:

Så alt tyder på :babygutt: Moro! Tyder jo på at samboeren din har rett da :jepp:

Huff, så kjedelig å bli syk....

Du får ha god bedring!!

:klem:

:heiajente: Heihei!

Ja, det var definitivt et kupp! Vognen er i kjempefin stand, og den posen er en BabyDan, som sikkert kostet et sted mellom 1000-2000 kr ny. Også kan vi heller da legge litt mer penger i en ny trille når den tid kommer. Det kommer jo an på hvor lenge vi orker å dra på den store sportsvogna, evt. om det blir en "barnehagevogn" til å sove i osv. Jaja, det får vi ta når det kommer. :jepp:

Ja, nå blir jeg stadig sikrere på at det er en gutt, ja. Ei venninne av meg ville ikke vite, men jeg var sikker på at det var en jente. Og i natt fikk hun en frisk og fin :babyjente:. :nigo:

Ei annen venninne venter nå i september, og hun har fått vite at det er en jente. Likevel så ser det ut som om hun venter gutt. Hun har ikke lagt på seg i det hele tatt bortsett fra rundt magen. Sånn at hun fortsatt kan bruke hoftebukser i str. 27! :hakeslepp: Også har hun veldig "gutteform" på magen. Men det har kanskje noe med at hun er så høy som det hun er. Legen har i alle fall sagt at det blir ei jente, så da blir det nok det vil jeg tro. Passer jo fint det da. En gutt og to jenter mener jeg. En kamerat av oss ble pappa til en gutt i februar også, så da har det jo jevnet seg helt ut. To av hver!

Uff, ja. Det var en ganske fæl natt i natt, men en ok morgen. Det eneste jeg sliter med nå er igrunn halsen og generelt utmattethet. Og det er igrunn ikke så lurt når jeg har så mye jeg skulle ha gjort. :sukk: Men jaja. Kroppen får nesten komme først uansett, gitt.

Jo, takktakk! Det kommer seg nok nå fremover. Trenger bare litt lenger restitusjonstid antagelig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellan, jeg har jo helt glemt å fortelle noe!

På søndagskveld, før jeg var blitt ordentlig dårlig, kjente vi spark både på utsiden og innsiden! :hoppe::strix:

Og nå kjenner jeg noe hver dag! Altså, både igår og idag. :fnise: Jordmor sa jo at utover nå kom man til å kjenne ganske så mye, så får håpe hun har rett. Det er egentlig litt rart, for det kjennes ikke ut som ordentlig dytt enda. Mer som små bobler som sprekker elns. Veldig vanskelig å forklare. Jeg har ikke kjent det på utsiden mens jeg står oppreist enda, da. Men når jeg ligger flatt på ryggen, kjente sambo det også. :nigo:

Idag var jeg dessuten på kontroll hos jordmor, og der ble hjerteslagene målt til 140-150. Og livmoren min ble målt til 21 cm, så da ligger jeg helt i den øvre delen av det grønne feltet. Så den var stor og fin sa ho. :jepp:

Dessuten var det godt å kunne prate litt om hele Lånekasseproblematikken også. Jordmoryrket er 50% sykepleier og 50% psykolog omtrent, tror jeg. Veldig godt å føle seg forstått i alle fall. Det ordner seg nok uansett vil jeg tro, og det viktigste er jo at jeg passer godt på kroppen min og den lille i magen. :Nikke:

I kveld skal sambo og broren min på Paintball igjen. Jeg tror de bare blir 6 stk, da. Og da er det visst ikke så morsomt som når de er 8+, men jaja. Det blir nok gøy for det antar jeg. Jeg har veldig lyst til å være med selv egentlig, men tror nok jeg skal drøye det i alle fall til januar/februar, gitt. :ler: Alternativt, så er det ingen som tør å skyte på meg, sånn at jeg får fritt spillerom til å ta alle de andre. :ler: Nei, jeg får nesten forsøke å holde meg unna. Trenger ikke ødelegge leken for de andre heller. ;)

Jeg har tenkt til å utarbeide en plan i fht kjemilesing da. Sånn at jeg får gjort kjemi hver dag, timer satt av kun til kjemien osv. Håper jeg får starta allerede nå idag, men jeg vet ikke. Får se an formen litt vil jeg tro.

Snakkes plutselig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det lenge siden jeg har fått oppdatert meg ordentlig rundt skjønner jeg!

Koselig at du har en gutt i magen da :jepp: Kan vel ikke tvile på det nå vel? :fnise:

Jeg håper på å få vite kjønn neste torsdag og sier de at de ser tydelig kjønn, kommer jeg til å gå ut i fra det jeg altså :sjenert:

Koselig med liv da! :D Jeg kjenner noe jeg også, er egentlig ikke i tvil lenger :P

Kan sammenlignes litt med bobler som sprekker ja. Har prøvd å kjenne utenpå, men er vel litt tidlig for meg enda vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at dere kan kjenne liv nå!! :hoppe:

Det tror jeg må være en fantastisk følelse - gleder meg virkelig til det er min tur :rødme:

Oi så mange venner dere har som skal bli/har blitt foreldre! Jeg har bare en veldig nær venninne som har en sønn på ett år og ei som prøver. Er jo litt hyggelig når flere får omtrent samtidig :jepp:

Ha en fin onsdag GlaJenta!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Nå er det lenge siden jeg har fått oppdatert meg ordentlig rundt skjønner jeg!

Koselig at du har en gutt i magen da :jepp: Kan vel ikke tvile på det nå vel? :fnise:

Jeg håper på å få vite kjønn neste torsdag og sier de at de ser tydelig kjønn, kommer jeg til å gå ut i fra det jeg altså :sjenert:

Koselig med liv da! :D Jeg kjenner noe jeg også, er egentlig ikke i tvil lenger :P

Kan sammenlignes litt med bobler som sprekker ja. Har prøvd å kjenne utenpå, men er vel litt tidlig for meg enda vel.

Heisann Cuba! :heiajente:

Nei, nå som han har sagt det to ganger, er det ikke så mye tvil lenger egentlig. Dessuten er det vel litt vanskeligere å "se feil" på kjønn når det er snakk om gutt også tror jeg. Er kanskje litt lettere å ta feil med jente.. Ja, nei. Jeg vet ikke jeg. Ja, det er veldig koselig å kjenne den lille! Men gleder meg til det blir litt mer "ordentlige" dytt, da. Hvis det blir det. :rødme:

Jeg har foranliggende morkake, i alle fall hadde jeg det (aner ikke om den har blitt skjøvet oppover enda eller whatnot), så jeg har jo ikke merket særlige bevegelser før nå egentlig. Men da kjente vi jo plutselig både på utsiden og innsiden! Jeg har fortsatt ikke kjent noe på utsiden når jeg står, da. Jeg må ligge flatt på ryggen for å kjenne det, men det har kanskje noe med magen min å gjøre.. ;) Plutselig så sparker han eller hun til deg på utsiden også, Cuba! :hoppe:

Så moro at dere kan kjenne liv nå!! :hoppe:

Det tror jeg må være en fantastisk følelse - gleder meg virkelig til det er min tur :rødme:

Oi så mange venner dere har som skal bli/har blitt foreldre! Jeg har bare en veldig nær venninne som har en sønn på ett år og ei som prøver. Er jo litt hyggelig når flere får omtrent samtidig :jepp:

Ha en fin onsdag GlaJenta!

:klem:

Ja, det er virkelig koselig å kjenne liv! :strix: Plutselig så sitter du der du også mjau! :hjerte: Det veit jeg!

Egentlig er det skikkelig babyboom for tiden her hos oss! Det er litt merkelig, ettersom alle hevder at det var uplanlagt. :ler: Men nå veit jeg jo bare hva som egentlig har skjedd her hos oss, da. Likevel så klarer jeg ikke helt å forstå at så mange piller slutter å fungere på samme tid heller.. Jaja, men shit au. De er gravide og venter barn alle sammen! Det jeg synes er aller mest koselig, er jo at de flytter tilbake til hjembyen nå som de går i permisjon! :Nikke: Da har jeg jo plutselig enda flere jeg kan trille tur med! Litt trist er det jo at bestevenninna mi nå flytter til hovedstaden for å studere, da. Det hadde vært godt å ha hun her også, men jaja. Det er ikke akkurat langt til Oslo heller ;) Og hun fortjener jo å komme seg litt videre med studier og slikt hun også ;) Ettåringer er jo herlige, da! Bestevenninnen min har en niese på 19 mnd som hun passer ganske ofte, og kjære tid så nydelig hun er! :rødme:

Takktakk! Håper du får en flott torsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Jeg hangler dessverre enda. :sukk: Halsen er helt vilt vond, og allmenntilstanden er igrunn relativt nedsatt. Er så innmari sliten, sånn at jeg ikke får til det jeg vil. Uff.

Det er mulig det ordner seg til et eller annet med Lånekassen! Jeg vet jo ikke, men jeg fikk melding om at saken var komplisert og at de hadde behov for mer tid til saksbehandling. Det betyr jo at det ikke blir blankt avslag i alle fall! Dessuten har vi jo helt glemt at sambo egentlig kan få bortebostipend. Han er jo lærling, og dermed under videregående opplæring. Han går ikke under foreldrenes inntekt lenger, fordi han venter barn. Så da får vi jo forhåpentligvis 3700,- mer inn per mnd. Hvis de ikke vil, så må vi bare gifte oss tror jeg. :ler: Det er jo litt synd også, da. For det er jo en dag jeg har gledet meg masse til å planlegge, men må vi gå så langt, så blir det nok bare i hui og hast vil jeg tro. :sukk: Håper egentlig ikke at det går så langt, da. Det er så vanskelig, for vi er jo ikke samboere med felles barn, enda. Men vi er det jo om noen mnd. Han bor jo like mye borte nå, som det han gjør i desember, så jeg kan ikke helt fortstå det hvis de ikke vil støtte hele året. Jaja, vi satser på at det går fint i alle fall. Det er kun snakk om stipend, da. Han vil ikke påta seg noe lån, og det er forståelig. Vi har igrunn nok med boliglånet og mitt hersens studielån.

I kveld skal vi til svigers å spise. Jeg merker at jeg gruer meg litt også. Jeg er jo så sliten, og sliter med å svelge. Så ikke akkurat den ideelle middagsgjesten for å si det sånn. De drar til Oslo på lørdag, og til Barcelona på søndag, da. Så da blir de nok borte til over bursdagen til sambo. Ikke at det gjør så mye egentlig. De har ikke så stor bursdagstradisjon der egentlig. Det pleier jo å være kake, også får bursdagsbarnet velge hvor man skal gå ut og spise. Det er igrunn det. Jeg lurer på om vi skal få ordnet noen fest her hos oss neste helg, da. Men vet ikke. Det kommer veldig an på formen min egentlig. Sambo liker dårlig når det er mye styr rundt han, men en fest i ny og ne liker han jo.

Også veit jeg ikke om jeg har sagt det før, men jeg skal bli tante igjen! :hoppe: (Jeg tror jeg har skrevet det før egentlig, men jeg tenker jo en del på det.) Klarer de seg, klarer vi oss godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig formen er bedre GlaJenta og at det ikke er svineinfluensan som melder sin ankomst - den må vi sørge for å holde borte!!!

Lånekassen er virkelig vriene å ha med å gjøre... Håper alt ordner seg til slutt, og samboeren din må jo få borteboerstipend, jeg kan jo ikke skjønne noe annet! Det gjorde broren min som lærling iallefall og han hadde hverken samboer eller barn!

Husker ikke om jeg har sagt det før jeg, men: GRATULERER SOM KOMMENDE TANTE!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det :)

Håper det ordner seg med lånekassen altså.. Har du begynt å lese enda da? Jeg har eksamen om en mnd og jeg har ikke fått tid til å lese enda... (så sitter jeg på KG en del da:p)

Hvordan er formen?

Min kjære har vært syk i nesten en uke nå.. Muligens svineinfluensaen.. Men han er snart frisk nå håper vi!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...