Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Uff, dagen idag har vært skikkelig opp-og-ned-dag altså. Startet ok med jordmortime. Alt fint med bebis i magen, mål og slikt tenkte jeg at jeg skulle komme tilbake til litt senere. Men jeg har klart å gå opp 0,5kg da. :ler: Det har sikkert noe med at jeg har litt ekstra å ta av, og det gjør meg igrunn ingenting. Kiloene kommer tidsnok uansett vil jeg tro. Jeg fikk til og med tatt de resterende blodprøvene mine idag, så nå er jeg helt ajour sånn sett også. Glad. Så skulle jeg egentlig på skolen, men jeg har to innføringer som skal være ferdige til mandag og den ene må jeg levere i papirutgave (ork!), så da tenkte jeg at jeg skulle skrive den ferdig på biblioteket og så kjøre bort på skolen for å få levert idag. Vi har studiedag på mandag pga innleveringene, så da behøver jeg egentlig ikke å dra inn. Så satt jeg på biblioteket og skrev i et et par-tre timer for å bli ferdig. Ble ferdig, og ble fornøyd. Måtte lagre på minnepenn, siden biblioteket ikke vil at man skal lagre noe på PCene der nede. Så klikket hele PCn og alt ble formatert til merkelige symboler! Hele oppgaven ble rett og slett ødelagt! Faen. Ikke noe glad lenger. Samtidig som jeg blir mer og mer fortvilet over den tapte oppgaven min, kommer det en mann og setter seg ved siden av meg. Det er igrunn helt ok. Men, så begynner han å printe ut mailene sine. ALLE SAMMEN! :kjempesinna: Så der sitter jeg, fortvilet og desperat, også må jeg høre på at han printer ut et par hundre sider.. :sukk: Så da pakket jeg sammen, bannet og dro. Så har jeg gått fire skritt, åpner himmelen seg, og regnet fosser ned. Det virket som om noen helte bøttevis av vann over hodet mitt. Så da trasket jeg nedover da, i Converse-ikke-vanntette-sko, mot bilen. Enda mindre glad. Nesten sur og lei, faktisk. Så bar det ned til byen for å kjøpe Napoleonskake til pappa som har bursdag. Jeg skal dessuten bake en sjokoladekake også. Den delen gikk faktisk helt fint. Fant parkeringsplass, de hadde flere kaker igjen, ja. Det gikk veldig bra. Så sluttet det nesten å regne, jeg kjørte til butikken for å kjøpe ingredienser til kaken, og så dro jeg hjem. Fortsatt litt grinete pga oppgaven som jeg nå må skrive på nytt, men likevel. Så åpner jeg postkassen, og hva ligger der? Jo! Brev fra NAV, brev fra legen og brev fra politiet! Og da snudde det. :nigo:

Jeg bestemte meg for at hvis det var en legeattest, så skulle jeg bare sette meg ned og skrive den oppgaven på nytt igjen. Uten å mukke. For da er det så ufattelig mye annet som går i orden. Og gjett hva legen har gitt meg da? EN KJEMPEATTEST! Han skrev til og med at kvalmen og problemene var årsaken til at jeg meldte meg av eksamene!! Brevet fra NAV gitt ut på at jeg kommer til å få engangsstønaden i midten av september, og ja. Det er ikke lenge til i det hele tatt, ca 2 uker tenker jeg! Og fra politiet lå attesten som jeg har ventet i flere uker på. Nei, nå skal jeg jammen meg ikke klage på noe på en lang stund fremover altså. Bare Lånekassen synes det er godt nok med den legeattesten, da. Men jeg kan ikke skjønne annet egentlig. Så nå blir det jul her i huset også! :hoppe:

Lenger oppdatering kommer etterpå. Nå må jeg bare sette igang for å få ferdig den hersens oppgaven igjen.

:klemmer: til dere alle! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare slenge inn, at det er ufattelig mye enklere å skrive oppgave når man ikke har tusen andre ting i hodet samtidig. Denne legeattesten gjorde meg så mye lettere til sinns, altså. Tenke seg til, nå er jeg snart ferdig igjen! Og nå har jeg skrevet nesten 3 sider allerede! Juhu! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som o mdu fikk dne helt gode starten på dagen, men godt at den bedret seg kjempe mye da! Skjønner virkleig hvor fælt det er når en har jobbet med en oppgave og man skal skrive den ut og så klikker alt sammen. Satt du på skolen og skrev denne eller? For på høgskolen så har de en del dataproblemer synes jeg, og det burde de jo kunne klare å fikse når de har en IT-fyr som går rundt der samt flere It-lærere..

Og så bra at du fikk attesten og brevet fra NAV da :) Er ikke lenge igjen til midten av september og du sitter der med engangsstønaden din :)

Lykke til med kakebaking, og håper du får en flott dag videre i besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som o mdu fikk dne helt gode starten på dagen, men godt at den bedret seg kjempe mye da! Skjønner virkleig hvor fælt det er når en har jobbet med en oppgave og man skal skrive den ut og så klikker alt sammen. Satt du på skolen og skrev denne eller? For på høgskolen så har de en del dataproblemer synes jeg, og det burde de jo kunne klare å fikse når de har en IT-fyr som går rundt der samt flere It-lærere..

Og så bra at du fikk attesten og brevet fra NAV da :) Er ikke lenge igjen til midten av september og du sitter der med engangsstønaden din :)

Lykke til med kakebaking, og håper du får en flott dag videre i besøk :)

Nei, det var ikke akkurat den beste starten for å si det sånn, men jaja. Den bedret seg jo betraktelig da! Nei, satt på biblioteket i byen, jeg. Det var på vei fra jordmor på en måte, så da satt jeg meg likeså greit der. Men er enig i at det er en delproblemer på skolen også! Likevel så kan man jo alltids lagre ting på hjemmeområdet der, da. Hvis man først er der mener, jeg. Og nå er det vel egentlig mine egne minnepenner som har svikta. Jaja, shit au. Nå er oppgaven levert på Fronter, og printet ut slik at læreren kan få den skriftlig på mandag. Litt kjedelig å ta den turen bare for å levere en oppgave, men sånn er nå det. Kanskje jeg skal sette meg på skolen og lese litt også. Det tar jeg til mandag uansett. Har egentlig litt planer med ei høygravid venninne også. Hun har termin om 13 dager faktisk, så nå kan det egentlig skje når som helst. Er litt koselig å ha litt annet å tenke på for hennes del også, ettersom hun bare går hjemme og venter nå, så jeg tar kontakt så fort jeg har tid egentlig. Å sånn som jeg gleder meg til jenta hennes kommer også da! :strix:

Jada, både engangsstønaden og attesten dukket opp. Eller. Brevet om at jeg får engangsstønaden snart og attesten i alle fall. Eneste jeg lurer litt på nå, er om jeg skal kjøpe meg ny PC eller ikke. Den jeg sitter på nå, er egentlig bærbar, men har blitt stasjonær etter at skjermen delvis knakk på den. Den stasjonære er 3 1/2 år gammel, og trenger litt nye deler for å fungere, så jeg vet ikke helt hvor vits i det er å kjøpe nye ting til den. Glagutten mente at jeg bare skulle kjøpe en ny nå, men så er jeg litt sånn ambivalent også. Jeg vet jo ikke om jeg får stipend til tross for legeattesten heller.. :sukk: Men han fikk jo tross alt 11' nå da, og det er jo kun stipend. Nei, jeg vet ikke altså. I tilegg har jeg en liten notebook, men den fungerer egentlig kun som det. Altså til å ta notater på skolen og slikt. Og til det fungerer den veldig fint! Men ikke så veldig bra på nett o.l.

Kaka er ferdig bakt, og står nå til avkjøling før glasuren skal på! Så da blir det kake i kveld i hvertfall. Vi har spleisa på ei ordentlig wok-panne fra Til Bords, en dvd og ei plate med melkesjokolade med Daim. :ler: Da burde han bli fornøyd. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo at jeg skulle oppdatere om hva som skjedde hos jordmor også.

Altså; Total vektoppgang siden svangerskapets start: 0.5 kg

Blodtrykket var 120/75, så ikke for høyt der.

Blodprosenten lå på 12,4, og det var visst bra det og.

Hjerteslagene til den lille lå fortsatt på 140-150, og det er jo helt normalt, det eneste som ikke er "normalt" er vel størrelsen på livmoren min. Der sprenger jeg omtrent skjemaet. :ler: Jeg ligger over det grønne feltet på kortet, men det kan jo egentlig stemme med at jeg tror jeg er ca en uke lenger enn hva den siste ultralyden tilsa. Så da velger jeg å tro det. ;) (Altså, tickeren min)

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, mye som har skjedd med deg i det siste da! Så braa at du fikk de brevene! Håper virkelig det ordner seg nå, det har jo vært litt styr med det der. Så glad på dine vegne :) Grattis med ferdig oppgave også ;)

Hørtes ut som om det gikk bra hos jordmoren også, kjempebra :)

Ha en super kveld! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, mye som har skjedd med deg i det siste da! Så braa at du fikk de brevene! Håper virkelig det ordner seg nå, det har jo vært litt styr med det der. Så glad på dine vegne :) Grattis med ferdig oppgave også ;)

Hørtes ut som om det gikk bra hos jordmoren også, kjempebra :)

Ha en super kveld! :jepp:

Ja, nå er det opp til Lånekassen rett og slett. Jeg kan ikke skjønne at de ikke skal innvilge stipendet nå altså. :regler:

Nå må jeg kaste på meg klærne, hive i meg frokost og komme meg ned til fysiomannen igjen. Har time der halv ni! Så skal jeg kjøre til skolen for å levere en oppgave samt politiattesten, så kjøre tilbake til byen for å møte ei høygravid venninne til kaffe. ;)

Skal få gjort en innlevering til idag har jeg satt meg fore. Den har frist om to uker, men kjære tid så deilig det skal være å ligge litt foran!

Snakkes kanskje litt senere i kveld. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Håper du får en flott dag sammen med venninna di, og at du får kommet deg godt igang med oppgaven din :)

Den dagen var virkelig bra! Oppgaven ble ferdig skrevet, og vannet hennes gikk den kvelden! Så nå skal jeg på besøk dit med en bleiekake faktisk. Sånn ellers rekker jeg ikke å oppdatere stort, men litt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess! Lenge siden jeg har oppdatert. Igjen. Uff.

Skolen går bra, selv om stabelen av antall innleveringer nå begynner å bli ganske så høy. De jeg har levert har alle blitt godkjente i alle fall. Det er jo det viktigste. Har igrunn kun fått positive tilbakemeldinger også. Vi har vært på to ekskursjoner, og det har igrunn slitt meg ganske så ut. Men jeg har fått vært med i alle fall! Det er jo det viktigste.

Venninna mi har da altså fått ei flott jente på 4050gr og hun var 51 cm lang så vidt jeg husker. Et ordentlig sjarmtroll. Gleder meg til å se ho nå snart.

Fysioterapien hjelper så smått føler jeg. Det gjør sjelden vondt å gå rolig, og det er jo veldig fint. Sykemeldingene gjelder av en eller annen grunn kun i 14 dager av gangen, så jeg må til legen igjen i morgen fredag, ettersom jeg ikke får lov til å løfte, bære, stelle eller egentlig gjøre noe som helst på jobben. Men syk er jeg jo ikke. Jeg kan med andre ord ikke jobbe ordentlig igjen før permisjonen starter. Jeg har jo forsøkt meg på aktiv sykemelding, men jeg klarer jo ikke å gå hjem, så jeg vet ikke helt om jeg nesten håper på full sykemelding eller ikke. Jeg har jo prøvd i alle fall. Om jeg da skal ha svangerskapspenger pga at sykehjemmet ikke kan tilrettelegge eller sykepenger vet jeg egentlig ikke heller. Legen vet nok dette bedre enn meg, så jeg får nok svar i morgen.

Magen vokser, og jeg trives. Tenk; Nå er jeg inni 3. trimester og greier! Det begynner virkelig å nærme seg nå altså! Snart er det jul også! :nigo:

Magebilder tatt med webcam akkurat nå:

post-23721-1253206798_thumb.jpg

post-23721-1253206805_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med magebilder! :)

Nei, det er jammen ikke lenge igjen til jul. Må begynne å tenke julegaver snart :vetikke:

Men du får jo verdens beste julegave :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! For en fin mage! :jepp: Den har jammen vokst :) Tipper det er en praktfull gutt inni der!

Så hyggelig med venninnen din :) Dere får jo nesten like gamle unger, det er jo sikkert artig da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med magebilder! :)

Nei, det er jammen ikke lenge igjen til jul. Må begynne å tenke julegaver snart :vetikke:

Men du får jo verdens beste julegave :babygutt:

Ja, fant ut at magen har jo endret seg ganske betraktelig siden sist magebilde. ;) Jeg håper jeg får unnagjort noen flere bursdags-/julegaver i løpet av neste helg også. Og da begynner jeg å nærme meg nesten ferdig. Mamma har tatt seg en dag fri i oktober slik at vi kan handle de gavene vi pleier å handle sammen i år også. Det er en del barn og sånn, så vi pleier å svi av en hel ettermiddag på Lekeplaneten før jul hvert år. :ler:

Ååååh! For en fin mage! :jepp: Den har jammen vokst :) Tipper det er en praktfull gutt inni der!

Så hyggelig med venninnen din :) Dere får jo nesten like gamle unger, det er jo sikkert artig da! :)

Ja.. :rødme: Det er nok en finfin gutt inni der! En skikkelig fotballsparker også vil jeg tro! For her er det ikke mange organer som slipper billig unna for tiden. Det merkeligste er vel at han klarer å hoppe på blære og bokse i ribbena samtidig omtrent. Men jaja. Snaaart ferdig nå!

Det er nesten litt skummelt dette med jevngamle unger i kretsen vår. Jeg kjenner så utrolig mange som har fått nå i løpet av året, og som venter i begynnelsen av 2010, at jeg tror ikke lekekamerater kommer til å bli et problem. Vi fyller jo nesten en barnehageavdeling! ;) Men av de nærmeste så er det en født i februar, en i august og hun nå i september. Og av de er det en gutt og to jenter. (Også har jo Imli fått gutt nr. 2 også da) :Nikke:

Wow! Artig å se :)

Ja, jeg vokser og vokser. Tror nok vekta ikke er så blid med meg neste gang nå da. Men hvem vet? Kanskje kiloene faller av et annet sted på kroppen. :ler:

Så fine magebilder :)

Og du er jo i uke 29 alt du!

Ikke lenge til vi kan dra på trilletur sammen da? :lur:

Ja! Nå går det unna altså! Plutselig så står jeg på trappa di vettu. :lur: Men, skal bli deilig å bli ferdig snart også egentlig. Har akkurat bikket inn i 3. trimester omtrent, og jeg er lei. Det er jo ikke så bra kanskje. Det er jo tross alt noen uker igjen.. Men jaja. Nå går det fort fremover vil jeg tro. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå går i alle fall de neste 4 ukene unna så det suser i alle fall!

Til mandag skal vi på forskningsdagene på skolen. Dvs. masse foredrag og slikt, samt gratis lunch. Dette er obligatorisk, og man skal skrive en mappeoppgave om det i etterkant. Det er greit. På tirsdag skal gruppen min møtes på skolen for å gjøre ferdig en annen mappeoppgave, og forhåpentligvis blir vi ferdig på tirsdag. Onsdag er det kun praksisforum, hvor man møter praksislærerne vi skal ha i de ulike barnehagene rundt omkring. Også blir det prat om når og hvor vi skal møtes og slikt. Spennende og lærerikt! Dessuten kommer tiden til å fly. På torsdag har vi siste forelesning, dvs den eneste denne uken, i RLE. Dette er det eneste som ikke kommer til å "fly avgårde" tidsmessig. Hun er så ustrukturert og gjør fagstoffet ganske så kjedelig dessverre. Men det er bare 3 timer og så er det ferdig. På fredag er det studiedag.

På fredagskveld skal jeg mest sannsynlig på innflytningsvors hos ei venninne. På lørdag skal hele familien på Harrytur til Sverige, så jeg kan ikke bli lenge på fredag. Vi tar to biler, slik at Glagutten og jeg får egen bil. Planen er å kjøpe bilsete, festeanordning, badebalje osv. Muligens også lekegrind. Så fremt engangsstønaden har fått rotet seg inn på konto i alle fall. Den skulle ha vært inne i går, så den kommer nok på mandag vil jeg tro. Men når man er i Sverige, kan man jo kjøpe litt annet også. Bl.a. kjøttvarer og slikt. Med egen bil gjør det jo ikke noe at vi kjøper ting som tar litt plass. Jeg håper også at jeg får kjøpt et par gaver i tax-freen også. Det lønner seg jo å kjøpe sminke og parfyme der i alle fall. På lørdagskveld er jeg invitert i bursdagsfest hos ei annen venninne. Om jeg orker å være der så lenge vet jeg neimen ikke, men vi drar herfra med båten kl. 07, så vi er nok hjemme ikke så altfor sent. Søndag er avslapning. Så er det uke 40, og jeg har høstferie! Det er mulig at lillebroren til sambo kommer hit fra torsdag til søndag den uka, siden svigers drar til Paris (igjen..) den helgen. Han er litt liten til å være hjemme alene så lenge synes, jeg. Han er 10. Men selv om det er litt styr, så er han veldig rolig av seg. Så det går nok fint vil jeg tro. Deretter venter uke 41 og 42 med praksis! Da skal jeg jobbe i barnehage i 10 hele dager! Heldigvis skal jeg bare henge i rumpa på praksislæreren for å se hva hun gjør for noe osv. Jeg skal jo ikke bære noe som helst, også har jeg havnet på 0-3årsavdeling. Men, det er jo andre som går gravide med bekkenløsning som har barn selv de må løfte på, så litt fleksibelt må det jo være. Litt synd at jeg ikke får herjet litt som jeg vanligvis ville ha gjort, men jeg får ta det igjen på våren istedet. Da skal jeg være der i 4 uker istedet. (Hva jeg skal gjøre med mitt eget barn de dagene vet jeg neimen ikke, men tenker litt på mulig dagmamma.. Det er jo bare 20 dager totalt, men det blir jo lange dager. Vi får se hva vi får til.) Det ordner seg nok det også.

Så neste gang jeg skal møte på skolen er den 19. oktober, og da er jeg hele 33+2 uker på vei. Så jadda. Og da går det egentlig slag i slag hele veien til jul også. Det er jo mappeoppgaver, og ikke minst eksamen! Så er det julepynting i november for sambo og baking for meg, så er det eksamen og så er jeg mamma. :rødme: :hoppe: Plutselig! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som skjer fremover hos deg ja :jepp:

En dag står du plutselig utafor døra her ja :fnise: Skal tro om ikke vi vet om hverandre fra før, er jo ikke så store byen dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy om dere (imli og glajenta) kjenner hverandre fra før da, uten å vite om det! Hadde vært såå moro :fnise:

Gratulerer med nr 2 forresten Imli!

Høres ut som om du har mye å henge fingrene i framover da, men det er jo litt gøy også da, tiden går i allefall knallfort :) Håper du får det kjekt på utplassering da, det blir det sikkert. En venninne av meg går jo det samme som du, og de koser seg SÅNN på barnehagene de er på, søte ungene :rødme:

Nå må jeg stikke, har boller som skal i komfyren! Yum :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har litt av noen fulle dager og uker fremover.. Og snkk om hvordan tiden flyr! Det var jo ikke lenge siden du startet denne boka, og nå er du i uke 29 allerede!!

Og så blir det nok kjekt når du og imli skal gå på trilleturer sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...