Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

:vinke:

Inne og hilser på :) Har lest litt i dagboken din, og det er veldig moro å følge med noen som er omtrent likt i løypa som meg selv. Flott mage du har forresten :) Min har også vokst endel, men akkurat nå er den i et mellomstadie der den ser litt feit ut og litt gravid ut ;) Gleder meg til det bare er gravidmage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger igjen et lite spor! :)

Pene :gravid: magen :rødme:

Navn er ikke enkelt nei. Fikk litt å tenke på da du nevnte det med det mest populære navnene. :klø: Vi har egentlig allerede valgt navn vi. :rødme:

Blir dobbeltnavn uansett om det blir jente eller gutt.

Om det blir jente skal hun ha min mormors navn som mellomnavn, Margrethe. Vet det ikke er det peneste navnet, men vil gjerne gi mormor den oppmerksomheten. Hun døde det året jeg ble født.

Håper alt er bra med deg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at regn er koselig, deilig å plundre med diverse ting inne da :jepp:

MEN; jeg har ferie snart og da kan det godt bli fint igjen!!

Men kjenner jeg gleder meg litt til høsten når man kan sitte inne i varmen og drikke kakao og tenne lys og bare kose seg :rødme:

Sånn sett er jeg så glad jeg bor i et land hvor vi har 4 årstider!!

Flink du er som strikker, jeg kan ikke det jeg. Eneste jeg har strikka i mitt liv er noe dårlige skjerfgreier på barneskolen. Kanskje jeg skulle fått strikkedronninga selv (min bestemor :ler: ) til å lære meg?

Ja, nå synes jeg egentlig at det begynner å bli nok, da. Det har jo blitt ganske kaldt også! Og det liker jeg dårlig. Jeg gleder meg også til å sitte inne til høsten. :Nikke: Her i Norge, i alle fall på min kant av landet, så er årstidene ganske lange alle sammen også. :jepp: Samboer som egentlig kommer nordfra, synes jo at vi ikke har noen vår, da. Han mener at det hopper rett fra snødekt bakke til blomstrende busker og grønne trær. Sånn er det ikke altså! Men logisk nok, så er sommeren noe lenger her. Vet ikke om jeg hadde orket 7-8 måneder med vinter i løpet av året. Selv om jeg er veldig glad i snø og lek ute på vinterstid.

Ja, strikking er egentlig ganske moro! Og det finnes faktisk litt forskjellig mønstre o.l. til oss også. Ikke bare typiske "strikkegensere". :Nikke: Men jeg har ikke kommet lenger enn en lue og et skjerf da. Har planer om å brodere babyteppe.

Babyteppe

Så jeg håper jeg får det snart, sånn at jeg rekker å bli ferdig med det.. :sjenert: Strikker nok noe raskere enn jeg broderer, ja. Det er jo kjempekoselig med besteforeldre som strikker, da! Jeg har ingen besteforeldre igjen, jeg, så jeg får ikke et hav av strikketøy fra den kanten som en del andre får. Men, sambo har en ivrig strikke-bestemor, da. Og svigermor er veldig glad i å sy, så der kommer det nok noen lappetepper o.l. etterhvert. :nigo: Har også en tante som har lovet meg et lappeteppe. Egentlig startet hun på et til seg selv, men jeg tror nok det ender opp som vognteppe istedet, ja. :fnise:

:klem:

Så flott mage du har fått deg :)

Skjønner at navn ikke er bare bare å komme frem til.. Husker når søstrene mine skulle finne navn når de ventet barn for 6-7 år siden, og det var ikke bare enkelt.. Men de klarte nå å komme frem til navn til slutt da, hadde bestemt det før prinsessene kom til verden, og de passet dem perfekt :)

Jeg er ikke såå glad i magen helt enda. Den er ikke sånn ordentlig hard enda, men når den er sånn som på bildet, må jo alle drive å ta på den hele tiden. Jeg har igrunn ikke likt at folk skal ta meg på magen sånn ellers heller, men jaja. Føler meg mer gravid enn feit nå da. :ler: Og det er jo godt. Herreminhatt, jeg er jo tross alt snart halvveis!

Det er nok som oftest også sånn, at har man bestemt seg, så passer jo navnet uansett antagelig. Likevel vil vi nok ha ett eller to alternativer, ja. Får vi vite det er en gutt, så må vi finne ett jentenavn til sånn i tilfelle. Er det ei jente, må vi finne i alle fall to jentenavn som vi begge er fornøyd med. Har jo lest litt i den navneboka, vettu. Og der fant vi; Analius! :hakeslepp: Hvem i alle sine dager er det som døper barnet sitt for det, da? :vetikke: Nei, navn er definitivt vanskelig, ja.

Så koselig med 6-7 år gamle nieser, da Småkjekset! :klemmer:

Så gøy å høre at alt står bra til og å se at magen vokser :)

:klemmer: fra Soffy!

Ja, her står alt bra til! :nigo:

:klem: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Inne og hilser på :) Har lest litt i dagboken din, og det er veldig moro å følge med noen som er omtrent likt i løypa som meg selv. Flott mage du har forresten :) Min har også vokst endel, men akkurat nå er den i et mellomstadie der den ser litt feit ut og litt gravid ut ;) Gleder meg til det bare er gravidmage.

:heiajente: Heisann illa!

Koselig at du titter innom her, da. :) Jeg synes også egentlig at jeg fortsatt er sånn i "mellomland". Den har jo vokst ganske mye, men har ikke blitt ordentlig "gravidhard" enda. Jeg hadde jo litt ekstra på magen fra før, men jaja. Min mage blir vel hard den også kan jeg tenke, meg. Hvis jeg har på meg klær som skjuler magen, så er det ingen som kan se at jeg er gravid. Bare småfeit. :ler: Men med mammabukse og en topp som fremhever magepartiet, er det igrunn ikke så vanskelig å se det.

Har du begynt med mammaklær enda, eller? Jeg kan jo egentlig bruke vanlige bukser og sånn også enda, jeg. Men da ser jeg som sagt relativt småfeit ut. :fnise: Tror jeg kommer til å bli drittlei av disse mammaklærne etterhvert, da. Også gidder jeg ikke kjøpe masse av det heller. Nå har jeg 3 langbukser, 2 shorts, én capri og et skjørt. Synes ikke jeg kan kjøpe så mye mer heller. Jeg skal jo tross alt bare bruke det nå frem til desember. (Og forhåpentligvis flere ganger senere, da. Men ikke sånn at det er nødvendig å ha fremme i skapet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et lite spor! :)

Pene :gravid: magen :rødme:

Navn er ikke enkelt nei. Fikk litt å tenke på da du nevnte det med det mest populære navnene. :klø: Vi har egentlig allerede valgt navn vi. :rødme:

Blir dobbeltnavn uansett om det blir jente eller gutt.

Om det blir jente skal hun ha min mormors navn som mellomnavn, Margrethe. Vet det ikke er det peneste navnet, men vil gjerne gi mormor den oppmerksomheten. Hun døde det året jeg ble født.

Håper alt er bra med deg!! :klemmer:

Det er koselig med meldinger i dagboken! Takktakk, :sjenert:. Den er fin sånn når man ikke tar på den synes jeg da. :ler: Men, den tid kommer sikkert fort nok uansett. :ler:

Ja, navn er virkelig en utfordring! Men det er jo kjempefint om dere allerede har valgt navn, da! Og om det er på "topp 10", så gjør jo ikke det så mye det heller da. Det betyr jo bare at dere har valgt et fint navn, som også andre synes er fint. :Nikke: Koselig med oppkallinger synes jeg. Mulig vi oppkaller etter min bestefar hvis det blir gutt, men da kan vi ikke "innrømme" at det er oppkalling. Bestefar har hele tiden vært imot oppkalling, så da blir det jo litt dumt. Men navnet er fint, internasjonalt, godt norsk og godt etablert i språket. Samt at det passer både en liten baby, en tolvåring, en 35-åring og 85-åring. Men så har det seg sånn at bestefar døde nå i januar, og jeg ble gravid i mars. Så sånn sett hadde det jo kanskje også vært en fin gest tenker, jeg. Samboer synes også det navnet er veldig fint, så ja. Men han mener ikke at det er oppkalling hvis det ikke er det som er meningen da. :ler: Da er det bare tilfeldigvis to stykker med samme navn. ;) Mødre synes vel sånt er generelt mer koselig uansett, og jeg er sikker på at mormoren din hadde satt stor pris på etterkommere som bærer hennes navn videre. Men alle navn er igrunn ikke laget til å bli båret videre heller synes jeg. Jeg hadde en oldefar med 5 fornavn! Så det blir nok oppkalling etter han uansett hvis det blir gutt kan jeg tenke, meg. Men det ene navnet var Julius, og for meg er jo det en apekatt i Kristiansand.. Så da blir det i alle fall ikke det. ;)

Margrethe synes jeg er et fint navn, jeg! Jeg kjenner ei på min egen alder som heter det, også har sambo en kusine på snart 2 år som fikk navnet Pernille Margrethe. Synes også det er et navn med litt "svung" over det. God tyngde i navnet på en måte. Hun på min alder har forresten tre søsken. Han eldste Carl Fredrik, neste er Christian Magnus, så Margrethe og den yngste Maud. Lurer på hvor de har hentet inspirasjon fra, jeg.. :ler: Men dette er fire, flotte mennesker, så jeg forbinder disse navnene med noe bra og fint. Det er jo egentlig personen som skaper navnet, ikke omvendt.

Her står alt bra til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, jeg får se om jeg rekker full oppdatering nå, da. Eller om jeg må fortsette etterpå.

I alle fall. For et par dager siden, så møtte jeg to venninner jeg ikke har sett på mange, mange måneder. Hun ene er gravid, i syvende måned og har termin i september. :nigo: Så hun er igrunn bra stor nå. Vi satt og drakk litt kaffe og bare pratet egentlig. Så gikk vi i butikker osv, og pratet litt til. :ler: Fikk tatt igjen ganske mye da! Så får vi en melding fra en felles venninne av oss alle, om at hun ikke kommer på fest likevel, for hun har fått en hjerteinfarkt (eller anfall) og ligger på overvåkningen på sykehuset! :sjokkert: Hun har hatt en del hjerteoperasjoner tidligere, og dette var ikke det første "anfallet", men skummelt er det lell. Så vi bestemte oss for å ta en tur til sykehuset, da. Når vi kom dit, var det igrunn ganske så koselig. "Pasienten" var ved godt mot, og hun fleipet mer med det egentlig. Hun kan jo prosedyrene såpass godt, at hun visste jo at det var i gjære når det skjedde. Likevel tror jeg ikke at jeg hadde klart å holde hodet så kaldt, gitt. Jaja, alt gikk fint med ho i alle fall. Men sykehuset ville gjerne ha hun over natten til observasjon. Så vi satt der vel 2 timer ca, før vi egentlig ble kastet ut. :ler: Dvs. de skulle fylle opp sengene rundt, og da ble vi nok noe i veien. Så, da vi tuslet ut av sykehuset sånn i halv ni-tiden, kom vi på at vi egentlig var ganske sultne. Vi hadde jo ikke spist siden den soft-isen i byen mange timer tidligere. Men, vi orket på en måte ikke akkurat restaurant heller. Håpet på at sub-way var åpen, men den stengte akkurat i det vi kom omtrent. Så da ble det McDonalds istedet! Og der tror jeg ikke jeg har vært på et halvår elns. Men det var jo godt, da. Godt med litt sånn mat en gang i mellom synes, jeg. Så ble klokken litt over ni, og vi satte snuten hjemover. Men så ringer ei annen venninne og spør om vi vil komme og se på den nye to-mannsboligen typen hennes har kjøpt seg. Så vi drar dit istedet. Der blir det mye rominspeksjon og enda mer prat. Det endte opp med at når jeg kjørte de andre venninnene hjem, så hadde vi vært sammen i over 12 timer! :ler: Men, veldig godt å se dem igjen!

Igår hadde jeg egentlig ingen planer. Ei annen på avdelingen på jobben, lurte på om vi kunne bytte helg, og det gikk jo fint. Så jeg har frihelg denne helgen. I går kom mamma og pappa hjem fra ferie, og mer enn det gikk egentlig ikke planene ut på. Så sånn ca halv fire, da sambo og jeg var på vei ut av døren, dukker det opp et vennepar av oss. Vi står og prater, og de klarer å fortelle at dåpen til sønnen til en god venn av oss er i morgen. (Altså, idag!) Og vi har jo ikke kjøpt noe dåpsgave. Samt at de skulle grille, og lurte på om vi ville bli med på kvelden. Så jeg hastet da av sted til byen for å finne en dåpsgave. (Fant en fin sparebøsse formet som en traktor). Så var det hjem til mamma og pappa, for å motta en haug med gaver. Fikk masse flott babytøy o.l. samt en god parfyme og mye mer. På kvelden så var da hos dette paret, og det var en ganske vellykket kveld synes jeg. Mye magetafsing utover kvelden, da. Men veldig vellykket. Dessuten fikk vi to par sokker og en t-skjorte til den lille. På t-skjorten stod det Rascal, og så ordbokbetydningen av ordet. :ler: Den var rett og slett genial. :Nikke:

Sånn. Så nå har jeg jo enda dårligere tid enn det jeg hadde istad for å gjøre meg klar til denne dåpen da. Vi skal jo ikke i selskapet etterpå, men synes vi skal ta turen til kirken for det. Dessuten må vi jo få gitt disse gavene, da.

Etterpå så skal jeg hjem til mamma og pappa, og så skal mamma og jeg i kjelleren for å finne frem babytøy og leker. Greit å finne det frem og legge det litt lettere tilgjengelig allerede nå synes jeg. Dessuten så får vi jo snart besøk av nevøen vår på 8 måneder også. :hoppe: Greit å ha noe han kan "leke" med da. Greit å være forberedt! Gleder meg til å se igjen alle lekene også egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger igjen et lite spor! :)

Pene :gravid: magen :rødme:

Navn er ikke enkelt nei. Fikk litt å tenke på da du nevnte det med det mest populære navnene. :klø: Vi har egentlig allerede valgt navn vi. :rødme:

Blir dobbeltnavn uansett om det blir jente eller gutt.

Om det blir jente skal hun ha min mormors navn som mellomnavn, Margrethe. Vet det ikke er det peneste navnet, men vil gjerne gi mormor den oppmerksomheten. Hun døde det året jeg ble født.

Håper alt er bra med deg!! :klemmer:

Den eldste niesen min ahr det som mellom navn også :) Mamma heter Grete, så da er hun litt oppkalt etter henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Heihei!

Gurimalla så langt du er kommet nå! Tiden går alt for fort :sjokkert:

Så koselig med så mye fine babyklær da også gamle leker! Åh, det er noe av det kjekkeste jeg vet, å gå på mørkeloftet å se på gamle bøker, puslespill og leker.. Minner! :)

Høres ut som du har kosa deg skikkelig siste dagene! Gøy med besøk og sånn, håper du har det fint! :)

Vi får skrives senere, jeg tenkte jeg bare skulle oppdatere meg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig herlig å være med niesene mine, da får jeg jo prøvd meg litt før jeg en gang skal ha barn selv :)

Husker fremdeles første gangen jeg skulle passe dem som om det var i går :) Og nå skal de begynne på skolen alt! Tiden går så fort, så til den gang jeg og samboeren skal ha barn skal jeg huske å kjøpe et skikkelig godt kamera slik at jeg får tatt myyye bilder :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så fin mage! :D Gleder meg til å se sånn ut selv :)

Sofie synes jeg er veldig fint, det betyr forresten visdom.

Ester synes jeg er fint, David, Magnus, Johanna..

Og Margrete synes faktisk jeg også er veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heiajente: Heisann illa!

Koselig at du titter innom her, da. :) Jeg synes også egentlig at jeg fortsatt er sånn i "mellomland". Den har jo vokst ganske mye, men har ikke blitt ordentlig "gravidhard" enda. Jeg hadde jo litt ekstra på magen fra før, men jaja. Min mage blir vel hard den også kan jeg tenke, meg. Hvis jeg har på meg klær som skjuler magen, så er det ingen som kan se at jeg er gravid. Bare småfeit. :ler: Men med mammabukse og en topp som fremhever magepartiet, er det igrunn ikke så vanskelig å se det.

Har du begynt med mammaklær enda, eller? Jeg kan jo egentlig bruke vanlige bukser og sånn også enda, jeg. Men da ser jeg som sagt relativt småfeit ut. :fnise: Tror jeg kommer til å bli drittlei av disse mammaklærne etterhvert, da. Også gidder jeg ikke kjøpe masse av det heller. Nå har jeg 3 langbukser, 2 shorts, én capri og et skjørt. Synes ikke jeg kan kjøpe så mye mer heller. Jeg skal jo tross alt bare bruke det nå frem til desember. (Og forhåpentligvis flere ganger senere, da. Men ikke sånn at det er nødvendig å ha fremme i skapet).

Jeg har ikke vært så aktiv her inne tidligere, men synes det er så koselig å følge med - og spesielt på de som har termin omtrent samtidig med meg selv. Når det gjelder magen, så passer beskrivelsen din egentlig ganske godt på meg også ;) Jeg har også litt mage fra før, så sikkert derfor den ikke har sånn klassisk "gravidmage" utseende ennå, men jeg tror det er like rundt hjørnet ;) Jeg har foreløpig kjøpt en mammabukse - den ligger i skapet ennå, men jeg tror jeg skal våge å ha den på meg snart :fnise: Jeg må nok gå til innkjøp av litt flere plagg også - det høres ut som at du har fått kjøpt masse. Vi kommer nok til å bli lit småleie av dem etterhvert ja, men det finnes heldigvis mye fint :) Når skal du på ultralyd? Og vil dere vite hva det blir? Du har sikkert skrevet det tidligere i dagboken din, men jeg hadde ikke tid til å lese etter nå :sjenert: Vi skal på UL på mandag og jeg (grue)gleder meg veldig - mest gleder meg selvsagt, men det blir veldig spennende :) Vi vil gjerne vite hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste niesen min ahr det som mellom navn også :) Mamma heter Grete, så da er hun litt oppkalt etter henne :)

Så koselig gjort da! At det første barnebarnet ble oppkalt etter moren din. :Nikke:

:goodbye:

Heihei!

Gurimalla så langt du er kommet nå! Tiden går alt for fort :sjokkert:

Så koselig med så mye fine babyklær da også gamle leker! Åh, det er noe av det kjekkeste jeg vet, å gå på mørkeloftet å se på gamle bøker, puslespill og leker.. Minner! :)

Høres ut som du har kosa deg skikkelig siste dagene! Gøy med besøk og sånn, håper du har det fint! :)

Vi får skrives senere, jeg tenkte jeg bare skulle oppdatere meg litt ;)

Ja! Tida flyr når man har det moro. (Eller har ferie for den saks skyld.) Babyklærne har mamma fått vasket og ordnet opp i allerede. Skal nok ikke ha alt heller, men noe kan nok brukes. Det var en del strikketøy o.l. oppi der, som er kjempekoselig å ha synes jeg. Er veldig glad i å finne de gamle lekene mine også! Også har mamma spart på nesten alt av skolegreier fra broren min og jeg var små. :ler: Så det er jo hundrevis av kladdebøker o.l. der nede også. Det synes jeg jo at hun kan kaste nå da. Kan spare på "de fineste" også kaste resten. Har igrunn ikke så stor affeksjonsverdi lenger synes, jeg. Men det er jo tiltak å få gjort det, da. :sukk:

Nå har jeg virkelig fått kjørt meg, ja! :Nikke: Det er ikke bare bare heller da. Det er moro når det skjer mye, men jeg blir så fort sliten for tida. Blir jo helt slått ut omtrent, og det er jo ikke så bra heller. Må spare litt energi til jobben i helgen også. Men bortsett fra utmattelse til tider, er alt strålende! Magen vokser, og snart er det ultralyd igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig herlig å være med niesene mine, da får jeg jo prøvd meg litt før jeg en gang skal ha barn selv :)

Husker fremdeles første gangen jeg skulle passe dem som om det var i går :) Og nå skal de begynne på skolen alt! Tiden går så fort, så til den gang jeg og samboeren skal ha barn skal jeg huske å kjøpe et skikkelig godt kamera slik at jeg får tatt myyye bilder :) :)

Det er så moro å leke synes, jeg. :sjenert: Det er vel derfor de fleste av vennene mine mener at jeg velger den riktige studieveien nå som førskolelærer.. :fnise: Må innrømme at jeg ikke gleder meg så veldig til spedbarnstiden egentlig. Gleder meg til barnet blir litt større, og kan leke med mammaen sin, jeg! :Nikke: Men, jeg har også planer om å lage en sånn bildebok, da. Jeg skal forsøke å få tatt ett bilde hver eneste dag i løpet av det første leveåret, og så lage collager inni den boka. :nigo: Jeg håper jeg klarer å få skvist inn tid til det i alle fall. Broren min har speilreflekskamera, men mitt "vanlige" digitalkamera fungerer nok det også. Gleder meg til sånne ting, jeg! :hoppe:

Åh så fin mage! :D Gleder meg til å se sånn ut selv :)

Sofie synes jeg er veldig fint, det betyr forresten visdom.

Ester synes jeg er fint, David, Magnus, Johanna..

Og Margrete synes faktisk jeg også er veldig fint :)

Plutselig så sitter du der du også, babord! :fnise: Men jeg håper du får velge det litt mer "selv" når det blir, da. Det blir nok, om mulig, enda bedre da!

Sofie er et fint navn. Datteren til den ene venninna mi heter Aurora Sofie, men nå har nå en gang vår pusejente fått navnet Miss Sophie. Synes ikke vi kan få en datter som da blir "oppkalt" etter katten vår. Ester er jeg ikke så veldig glad i, men igjen. Det er jo barnet som skaper navnet. :Nikke: David og Magnus liker jeg veldig godt, men det gjør ikke sambo. Johanna var også egentlig et veldig fint navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært så aktiv her inne tidligere, men synes det er så koselig å følge med - og spesielt på de som har termin omtrent samtidig med meg selv. Når det gjelder magen, så passer beskrivelsen din egentlig ganske godt på meg også ;) Jeg har også litt mage fra før, så sikkert derfor den ikke har sånn klassisk "gravidmage" utseende ennå, men jeg tror det er like rundt hjørnet ;) Jeg har foreløpig kjøpt en mammabukse - den ligger i skapet ennå, men jeg tror jeg skal våge å ha den på meg snart :fnise: Jeg må nok gå til innkjøp av litt flere plagg også - det høres ut som at du har fått kjøpt masse. Vi kommer nok til å bli lit småleie av dem etterhvert ja, men det finnes heldigvis mye fint :) Når skal du på ultralyd? Og vil dere vite hva det blir? Du har sikkert skrevet det tidligere i dagboken din, men jeg hadde ikke tid til å lese etter nå :sjenert: Vi skal på UL på mandag og jeg (grue)gleder meg veldig - mest gleder meg selvsagt, men det blir veldig spennende :) Vi vil gjerne vite hva det blir.

Ja, jeg har også et ekstra godt øye til de kommende desembermammaene føler, jeg. Barnet kan jo fort komme både 14 dager før og 14 dager etter termin. (Satser virkelig ikke på å gå 14 dager over termindatoen da.)

I mammaklær tror jeg alle får skikkelig "gravidmage", jeg. :ler: Blir jo skikkelig rund med en gang! Nå har magen min begynt å bli ganske så hard egentlig, og jeg føler meg faktisk litt gravid også når jeg sitter!

Vi var på ultralyd den 2. juli, men pga at det egentlig var litt tidlig (etter menstermin så var jeg da 17+5, hodet målte derimot til 16+4), foranliggende morkake og litt annet, fikk vi ny time nå mandag 20. juli. Så da skal vi jo samme dag! Jeg håper jo da at jeg er 20+3 og ikke 19+2, da. Men man vet jo aldri. De vokser jo i rykk og napp de små i magen, så jeg synes det er litt unøyaktig når man blir flyttet frem og tilbake hele tiden. Men barnet kommer nok ikke før h*n er klar for å komme uansett tenker, jeg. Vi fikk jo konstatert at alt stod bra til i magen da, og h*n hoppet og spratt rundt der inne. Vi vil gjerne vite kjønn vi også. Synes det er så vanskelig å forholde seg til at alt skal være kjønnsnøytralt! Blir jo bare hvitt, sort og grått omtrent. (Har kjøpt litt brunt og oransje, også da. :Nikke:). Sambo mente han hadde sett noen ganske maskuline knær, da. Så det sier seg selv hva han tror det er. :ler:

Får vi ikke vite det nå på mandag, kommer vi til å bestille en privat ultralyd tror, jeg. Så nysgjerrige er vi! Bare det er et stk friskt barn i desember, så blir jeg fornøyd da. Det er jo det aller viktigste, tross alt.

Har du noen magefølelse av hva det blir, eller? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår begynte vi å deformere soverommet, vårt. Eller rettere sagt; Jeg begynte på ommøbleringen. :sukk: Mamma og jeg dro til Jysk for å kjøpe sånn vakuumposer, og så på Europris for å kjøpe plastkasser (salg nå forresten! 31 literskasser m/ lokk for ca 33,-). Så begynte vi å pakke ned alle pensumbøkene fra i fjor (og tidligere år), samt mye annet rart jeg hadde klart å få inn på soverommet. Så kom broren min innom for å demontere og bære det kjempesvære skrivebordet mitt ned i kjelleren.

Så nå står den stasjonære PC'n med alt av utstyr på gulvet, mens det er stort sett en del rot på resten av soverommet. Det blir jo gjerne sånn når man ikke har kjøpt de møblene som rotet skal være oppi. (Les: Oppbevaringsmøbler fra Ikea). Men rommet som sådan tror jeg at jeg skal klare å få ryddet i løpet av dagen. Må bare starte på en måte. Håper at vi får til Ikeaturen om ikke så lenge også. Sånn at rommet i alle fall er klart til studiestart i august. Skal også kjøpe sprinkelseng o.l. der, men skal jo bruke vugge de første månedene, så sengen kommer til å bli flyttet flatpakket ned i kjellerboden etter kjøp tror jeg. Jeg vil bare ha unna alle de "store" kjøpene så tidlig som mulig.

Hellan. Også har jeg blitt helt bitt av "bryllupsbasillen". :sjokkert::hakeslepp: Og nå har vi jo i alle fall ikke råd til noe bryllup! :sukk: Jeg er så teit, altså. Et par måneder før jeg ble gravid, laget jeg en mappe på PC'n som het bryllup. Jeg tenkte jeg ville planlegge sånn ca kostnader osv, sånn at vi visste sånn ca hvor mye vi måtte legge unna o.l. Men nå er jo situasjonen vår en helt annen sånn plutselig. Jeg vil gjerne ha et flott, og middels stort bryllup. Altså ikke bruke så mye penger på "dill", og forsøke å lage det meste selv. Alt fra fotograf, blomsteroppsatser, invitasjoner og takkekort. Derfor er det jo også greit å ha good tid til planlegging og gjennomføring. Et par av "kjepphestene" er at jeg vil ha råd til å invitere så mange jeg vil, (Familien alene blir ca 80 mennesker) og jeg vil ha åpen bar. Spørsmålet med denne baren, er jo om jeg må ha noen til å stå i baren, eller om alle disse menneskene kan klare å lage sine egne drinker. Jeg ville tro at det siste går fint, men man vet jo aldri. Dessuten er det dette med overnatting. Vi bor jo på østlandet, mens omtrent hele slekten til sambo kommer fra Nordland og Troms. Min kusine gifter seg nå i august, og de har forhandlet seg frem til gunstige priser på et av byens hoteller. Om de da har lagt ut noen kroner for dette eller hva, det vet jeg ikke. Ææ! Jeg er for å kjøpe brukt kjole, evt. leie (noe jeg tror er like dyrt som å kjøpe brukt). Trenger ikke så mye styr ellers heller. Vanlig frisørtime for å sette opp håret evt. få et par av venninnene mine som er frisører om å gjøre det privat for en liten slant. Tror ikke det kommer til å bli den dyreste posten. Jeg har også tenkt over at man kanskje kan bestille hovedrett og dessert, for så å få noen til å lage forrettene privat f.eks. Har jo heller ikke behov for noen fancy dessert. Kan godt være sorbet med mørk gourmétsjokolade. Altså, laget selv. Da gjenstår jo kun hovedretten til ca 250,- per pers. (Det er jo ikke allverdens!). Reise skal vi jo ikke ha, ettersom vi både har en liten en og ettersom sambo ikke flyr. (Jeg har ikke lyst på bryllupsreise med tog eller bil..). Heller da en helg i hovedstaden med revy eller stand-up altså. Og det trenger man ikke å ta i forbindelse med bryllupet heller. :ler:

Uffameg, jeg har til og med funnet noen flotte (og relativt billige ringer!). Haha, sambo hadde nok fått litt hetta hvis han hadde visst hvor mye jeg ha "planlagt" altså. :ler: En annen ting som plutselig slo meg, var at kanskje vi kan ha samlet dåp- og bryllupsfeiring? Altså. At vi døper barnet på en søndag når h*n er ca 3-4 måneder, men ikke har noen stor feiring. Kun den nærmeste familien som går ut og spiser f.eks. Altså, et veldig liten dåp uten de største utgiftene. Og så gifter vi oss på sommeren, når barnet er 6-7 mnd, og "slår sammen" feiringene. Sånn at familien ikke føler seg "snytt" for en fest. Og bryllup er jo en større greie enn en dåp, sånn egentlig. Dessuten er den da på en lørdag, med kirke, middag, kaffe og kaker samt fest på kvelden. Et mye mer helhetlig opplegg. Så det er jo flere som kan komme i et bryllup enn i en dåp en ettermiddag på en søndag.

Nei, uff. Vi får se hva som skjer. Vet ikke helt hvordan jeg skal få tatt opp dette med sambo uten å skremme han sanseløs heller. :ler: Han har nok ikke så mye imot å gifte seg, men han liker ikke store selskaper. I alle fall ikke hvis han må si noe høyt foran dem, eller på en eller annen måte står i sentrum. Og etter at jeg har tenkt og tenkt, lurt og fundert. Så tenker jeg. Neh, kanskje vi bare skal stikke en tur ned på tinghuset for å gifte oss? Så er det gjort sånn helt i det stille istedet. Det er virkelig ikke lett altså. Jeg vet at sambo kommer til å synes at den siste planen er den beste, men så vet han at jeg gjerne vil ha et kirkebryllup også. :sukk: Nei, dette ble langt og rart. Jaja, jeg merker at jeg er mer klar for å bli fru enn jeg trodde jeg var, da. Og både sambo og jeg er jo ganske klare på at man gjør ikke noe større sammen enn det å få barn uansett, så hvorfor ikke bare gifte seg også? Man får jo dessuten mange flere juridiske rettigheter, og vi lever jo sammen som i ekteskap sånn egentlig. :sukk:

Jaja. Får se om jeg tør å innlemme sambo i alle disse tankene mine, eller ikke. Kanskje jeg burde vente til han går i ferie istedet? :ler:

Over til noe helt annet! Svigerinnen min og nevøen kommer til byen idag! :hoppe: Flyet lander i kveld kl. 17.20, så om vi får se dem allerede i kveld eller i morgen vet jeg jo ikke. Vi får se hva som skjer der også egentlig.

Jaja, snakkes plutselig! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så moro å leke synes, jeg. :sjenert: Det er vel derfor de fleste av vennene mine mener at jeg velger den riktige studieveien nå som førskolelærer.. :fnise: Må innrømme at jeg ikke gleder meg så veldig til spedbarnstiden egentlig. Gleder meg til barnet blir litt større, og kan leke med mammaen sin, jeg! :Nikke: Men, jeg har også planer om å lage en sånn bildebok, da. Jeg skal forsøke å få tatt ett bilde hver eneste dag i løpet av det første leveåret, og så lage collager inni den boka. :nigo: Jeg håper jeg klarer å få skvist inn tid til det i alle fall. Broren min har speilreflekskamera, men mitt "vanlige" digitalkamera fungerer nok det også. Gleder meg til sånne ting, jeg! :hoppe:

Hehe, da høres det ut som om du komemr til å stortrives som førskolelærer :) Gleder meg kjempe mye til jeg er ferdig allemnnlærer om to år, hvis at går etter planen, så håper jeg får en eller annen stilling da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, da høres det ut som om du komemr til å stortrives som førskolelærer :) Gleder meg kjempe mye til jeg er ferdig allemnnlærer om to år, hvis at går etter planen, så håper jeg får en eller annen stilling da :)

Jeg håper det i alle fall!

Du får nok en litt annen stilling når du er ferdig på skolen enn det du har nå vil jeg tro :) Uansett, så har jeg lest at det bare er ca 40% av utdannede lærere som underviser. Resten befinner seg rundt omkring i næringslivet og diverse. Så en jobb får du nok uansett. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så sitter du der du også, babord! :fnise: Men jeg håper du får velge det litt mer "selv" når det blir, da. Det blir nok, om mulig, enda bedre da!

Sofie er et fint navn. Datteren til den ene venninna mi heter Aurora Sofie, men nå har nå en gang vår pusejente fått navnet Miss Sophie. Synes ikke vi kan få en datter som da blir "oppkalt" etter katten vår. Ester er jeg ikke så veldig glad i, men igjen. Det er jo barnet som skaper navnet. :Nikke: David og Magnus liker jeg veldig godt, men det gjør ikke sambo. Johanna var også egentlig et veldig fint navn!

:Nikke: Datteren til en venninne av meg heter Live Johanna.

Haha, oppkalt etter katten :fnise: Nei det er nok ingen god idè.

Det er helt sant at dere allerede har gjort 'det aller største' sammen siden dere skal ha barn, og å gifte seg er jo ikke noe større steg... Men hvis kjæresten din allerede er skeptisk til store tilstelninger kan kanskje et bryllup midt oppe i fødsel og dåp bli litt mye? Jeg må vanligvis introdusere store idèer til kjæresten min litt gradvis :sjenert:

Endret av babord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Datteren til en venninne av meg heter Live Johanna.

Haha, oppkalt etter katten :fnise: Nei det er nok ingen god idè.

Det er helt sant at dere allerede har gjort 'det aller største' sammen siden dere skal ha barn, og å gifte seg er jo ikke noe større steg... Men hvis kjæresten din allerede er skeptisk til store tilstelninger kan kanskje et bryllup midt oppe i fødsel og dåp bli litt mye? Jeg må vanligvis introdusere store idèer til kjæresten min litt gradvis :sjenert:

Hehe, å oppkalle etter katten kommer vi nok ikke til å gjøre tror jeg. ;) Nei, han kommer nok ikke til å synes det er noe moro med planleggingen i alle fall. Samboeren min er en sånn type som trenger masse overtalelse for å bli med på noe, for så å bli den siste som drar hjem, fordi det var så moro og vi kom så sent. :ler: Så når det hele står på, tror jeg nok han kommer til å synes det er helt ok. Brudgommens tale må man kanskje kutte ned til et par linjer, hvis han i det hele tatt kommer til å si noe. :fnise: Men sånn er han jo. De som da kommer i et evt. bryllup vet jo det fra før. Fordelen er jo at man blir ferdig med det "meste" på en gang, da. Da har vi gjort det som er i forhold til å "stelle istand" til noe. Da er det jo bare kosen igjen. Hvordan jeg skal klare å i det hele tatt introdusere noe sånt, det aner jeg ikke. Vi har jo pratet om det løst og fast da, på generelt grunnlag. Men akkurat denne idéen med dåp og bryllup samtidig, vet han ikke så mye om. Kan jo sikkert ha en rolig dåp selv om vi ikke gifter oss sommeren etter uansett, da. Men jeg tror det er en del "gammeltanter" som kommer til å føle seg litt utenfor, da dessverre.

Kanskje bare; Vet du hva jeg har sett på idag eller? Forlovelsesringer! Haha, også si det mens han er langt unna mat og drikke.. :hoho:

Nå skal han visst på lan hele helgen uansett. Kanskje jeg skal gi han noe å tenke på i løpet av helgen? Sånn at jeg tilfeldigvis nevner det sånn på fredag? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, forlovelsesringer ja :)

Ja det er kanskje ikke dumt det, så får han en stund borte fra deg til å tenke over det...han trengte litt tid for seg selv til å bli vant til hele baby-konseptet også om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...