Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske "spesiell" historie å komme med: 

En jeg kjenner hadde bursdag for en stund siden, og han fikk blant annet et gavekort (pålydende 500 kroner) som han kunne bruke hos en stor butikk-kjede. Men det eneste produktet han egentlig ønsket seg derfra koster 399 kroner. Så han ville jo hatt såvidt over hundre kroner igjen på det gavekortet sitt, etter å ha kjøpt det han hadde lyst på... 

Men han har en søster som også hadde lyst på ett eller annet fra den samme butikken. De tingene hun hadde lyst på kostet kanskje 149,90 eller noe sånn. Så de to reiste sammen til nærmeste  butikk i den kjeden, og plukket med seg sakene de ønsket seg. Men det var jo fremdeles cirka femti kroner igjen som måtte betales, etter å ha brukt gavekortet som dekket 500 kroner.  

Da forlangte denne søsteren hans at de vissnok MÅTTE dele disse førti eller femti kroner (eller hva det nå var) på to! Ikke snakk om at hun ville betale hele dette resterende beløpet helt selv, Det var visst fullstendig likegyldig at han allerede hadde betalt for litt over hundre kroner av hennes varer, med det gavekortet sitt... 

Anonymkode: ff04d...e15

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

For noen år tilbake jobbet jeg turnus, og på kveldsvakter hendte det vi kjøpte gatekjøkkenmat eller take out til middag. Skrev felles liste og bestilte det vi skulle ha. En kollega skulle aldri bestille, for hun var ikke sulten eller skulle bare ta seg en brødskive eller noe. Hvis det var igjen noe på tallerkenen til noen av oss andre etter vi hadde spist, spurte hun alltid om hun kunne spise det opp. Ikke bare gjerrig, men også litt grisete, synes jeg. Gnage på en halv kylling som andre hadde spist av...

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
3 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

For noen år tilbake jobbet jeg turnus, og på kveldsvakter hendte det vi kjøpte gatekjøkkenmat eller take out til middag. Skrev felles liste og bestilte det vi skulle ha. En kollega skulle aldri bestille, for hun var ikke sulten eller skulle bare ta seg en brødskive eller noe. Hvis det var igjen noe på tallerkenen til noen av oss andre etter vi hadde spist, spurte hun alltid om hun kunne spise det opp. Ikke bare gjerrig, men også litt grisete, synes jeg. Gnage på en halv kylling som andre hadde spist av...

:fnise::fnise: Ja, da er man gjerrig OG grisete altså. Haha. Er det mulig. Noen mennesker er bare så ...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

:fnise::fnise: Ja, da er man gjerrig OG grisete altså. Haha. Er det mulig. Noen mennesker er bare så ...:fnise:

Fatter ikke hvordan man kan få seg til å gjøre sånn. Man blir jo bare :hakeslepp: og :overrasket:  

:ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Fatter ikke hvordan man kan få seg til å gjøre sånn. Man blir jo bare :hakeslepp: og :overrasket:  

:ler: 

Det verste jeg vet er folk som kaster mat.

Anonymkode: 85359...b80

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
3 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Fatter ikke hvordan man kan få seg til å gjøre sånn. Man blir jo bare :hakeslepp: og :overrasket:  

:ler: 

Haha, jeg kan love deg at jeg ble :hakeslepp:.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg vet er folk som kaster mat.

Anonymkode: 85359...b80

Jeg kaster ikke mat, men å sitte å gnage rester av et kyllinglår andre har spist på, gjør jeg virkelig ikke! 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble invitert på middag hos et vennepar, på slutten av kvelden kommer venninnen min og sier de har dårlig råd, så om vi kan vipse 400 for maten, hadde de blitt glade. Jeg ga henne det i kontanter og vi dro ikke dit igjen. Fikk så høre fra andre i vennekretsen at vi var usosiale fordi vi takket nei til innbydelser hos dem..

Anonymkode: 5e579...88d

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble invitert på middag hos et vennepar, på slutten av kvelden kommer venninnen min og sier de har dårlig råd, så om vi kan vipse 400 for maten, hadde de blitt glade. Jeg ga henne det i kontanter og vi dro ikke dit igjen. Fikk så høre fra andre i vennekretsen at vi var usosiale fordi vi takket nei til innbydelser hos dem..

Anonymkode: 5e579...88d

Nei! Er dette sant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Nei! Er dette sant??

Ja, dessverre, følte meg egentlig som en stor idiot når jeg ga henne pengene, men var så sjokka at jeg ikke fikk sagt alt jeg ville, som  feks HVORFOR inviterer de folk på middager når de mangler penger, for så å be gjestene betale for egen middag?! De var heldigvis ikke såå nære venner uansett. 

Anonymkode: 5e579...88d

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, dessverre, følte meg egentlig som en stor idiot når jeg ga henne pengene, men var så sjokka at jeg ikke fikk sagt alt jeg ville, som  feks HVORFOR inviterer de folk på middager når de mangler penger, for så å be gjestene betale for egen middag?! De var heldigvis ikke såå nære venner uansett. 

Anonymkode: 5e579...88d

Det der. Det er noe av det verste jeg har sett. Uff. Ja,men en blir jo rimelig perpleks,så jeg forstår deg.Og så tenker en i etterrid når en får summet seg: hva f...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble invitert på middag hos et vennepar, på slutten av kvelden kommer venninnen min og sier de har dårlig råd, så om vi kan vipse 400 for maten, hadde de blitt glade. Jeg ga henne det i kontanter og vi dro ikke dit igjen. Fikk så høre fra andre i vennekretsen at vi var usosiale fordi vi takket nei til innbydelser hos dem..

Anonymkode: 5e579...88d

Jeg har hatt dårlig råd i mange år, men det kunne ikke ramle meg inn å kreve gjester for matpenger. Det er jo jeg som inviterer! Og om de kjøpte middag for 800kr (for dere skulle vel bare betale for deres del), så har de kjøpt dyrere middag enn de tydeligvis hadde råd til. Det finnes hundrevis av oppskrifter på rimelig, god mat man fint kan servere i besøk.

Jeg mister nesten troen på folk her!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kantinemannen på skolen må være den mest gjerrige personen jeg har møtt.

Han tar 5 kr for å varme mat i mikroen, 5 kr pr salt og pepper (sånne små røde og blå poser), sukker i te/kaffe koster 7 kr og en brødskive (uten pålegg) koster 15 kr. 

Hardt å være student når han driver kantina og man har glemt mat (jeg har med mat hver dag, for å si det sånn)

Anonymkode: b57c8...b99

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kantinemannen på skolen må være den mest gjerrige personen jeg har møtt.

Han tar 5 kr for å varme mat i mikroen, 5 kr pr salt og pepper (sånne små røde og blå poser), sukker i te/kaffe koster 7 kr og en brødskive (uten pålegg) koster 15 kr. 

Hardt å være student når han driver kantina og man har glemt mat (jeg har med mat hver dag, for å si det sånn)

Anonymkode: b57c8...b99

Han er ikke gjerrig, han driver butikk. Ja, det er dyrt - men han er jo ikke GJERRIG.

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble invitert på middag hos et vennepar, på slutten av kvelden kommer venninnen min og sier de har dårlig råd, så om vi kan vipse 400 for maten, hadde de blitt glade. Jeg ga henne det i kontanter og vi dro ikke dit igjen. Fikk så høre fra andre i vennekretsen at vi var usosiale fordi vi takket nei til innbydelser hos dem..

Anonymkode: 5e579...88d

Det der har jeg også opplevd. En tidligere bekjent som inviterte noen jenter på pizza en fredagskveld. Etter at vi hadde spist opplyste hun oss om at vi måtte betale en viss sum hver for maten :sprettoy: 

Dette er ikke greit med mindre det er avtalt spleiselag på forhånd :nei:

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette ved en anledning, håper det er første og siste gang.

Alle i selskapet koste seg med sjømat, etter å ha vært invitert i god tid i forveien. Når det var på tide å dra hjem, sto verten og regnet ut hva hvert par skulle betale. Trenger vel ikke nevne at alle ble temmelig forbauset, for å si det mildt.

Heldigvis en veldig perifer bekjent.

Anonymkode: 498dd...ee8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gærninger der ute, uansett hvor lite penger jeg kommer til å ha så hadde jeg aldri bedt venner betale for middag hos meg, makan til frekkhet og idioti...

Anonymkode: 5e579...88d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kantinemannen på skolen må være den mest gjerrige personen jeg har møtt.

Han tar 5 kr for å varme mat i mikroen, 5 kr pr salt og pepper (sånne små røde og blå poser), sukker i te/kaffe koster 7 kr og en brødskive (uten pålegg) koster 15 kr. 

Hardt å være student når han driver kantina og man har glemt mat (jeg har med mat hver dag, for å si det sånn)

Anonymkode: b57c8...b99

Jeg tipper han gjør det fordi GJERRIGE og GRISKE studenter rasker med seg disse småposene med salt, pepper og sukker om de er gratis og det er fritt frem for å forsyne seg.  Hadde et par bekjente i studietiden som tok store never av sånt og putta i veska i kantina så de slapp å kjøpe det. 

Anonymkode: 7d6af...b16

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...