Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var innom Subway i ettermiddag.  Foran meg i køen stod en familie på fire (mor, far og to ganske små barn) og et par andre kunder.  De to sistnevnte var i ferd med å bli ekspedert.  Jeg vurderte å gå da jeg så det, for jeg har erfart at å stå bak barnefamilier på Subway kan være et "mareritt", men siden de var to på jobb og det virket som de greide å ta ting unna ble jeg stående i køen.

En ansatt ble ganske raskt ferdig med en kunde og det var barnefamiliens tur.  Først var det mye om og men med hvilke brødtyper de skulle ha.  Deretter hva de faktisk skulle ha av pålegg.  En skulle ha taco, nestemann bare ost, så en ost og skinke og til slutt en taco sub.  Alle skulle varmes.

Den andre ansatte ble ledig og kom for å ekspedere meg i det subene til familien ble satt i ovnen, som var nestemann i køen. De neste minuttene var jeg mer fokusert på min egen bestilling.  Mens jeg var i ferd med å bestemme grønnsaker og dressing på min sub fikk jeg med meg at moren i familien som i utgangspunktet hadde vært før meg i køen (jeg kom til kassa før fordi min sub ikke skulle varmes) ble hissig i det de ble bedt om å velge grønnsaker til sine suber.  De skulle jo hatt tacokjøtt på suben som ble bestilt med bare ost og den ansatte var en idiot som ikke hadde skjønt det.  

Trivelig dame som ble sur for å få det hun bestilte...🙄

Anonymkode: feeef...932

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor er av typen som tar vare på "alt" fordi det kan jo hende hun får bruk for det en gang i fremtiden.  Sist jeg var innom henne nevnte jeg at jeg at jeg skulle kjøpe meg nye innleggssåler i ull.  Farmor forsvant inn i boden før og etter et par minutter dukket hun opp med en pose fylt med gamle innersåler.  Hun gravde frem et par godt brukte innersåler som ut fra størrelsen å dømme hadde tilhørt farfar og ble veldig irritert på meg da jeg takket nei.  Om størrelsen var feil kunne jeg jo bare klippe dem til argumenterte farmor, hun skjønte problemet.  Vel, gamle, godt brukte innersåler sier jeg nei takk til, orker ikke tanken på det bare for å spare en hundrelapp. Æsj!🤢

Anonymkode: feeef...932

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg klarte å legge Subway innlegget i feil tråd, det skulle vært i "Dumme ting kunder sier".:flau:

Anonymkode: feeef...932

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg klarte å legge Subway innlegget i feil tråd, det skulle vært i "Dumme ting kunder sier".:flau:

Anonymkode: feeef...932

Rapporter det heller og be om at det flyttes enn å skrive om det i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Farmor er av typen som tar vare på "alt" fordi det kan jo hende hun får bruk for det en gang i fremtiden.  Sist jeg var innom henne nevnte jeg at jeg at jeg skulle kjøpe meg nye innleggssåler i ull.  Farmor forsvant inn i boden før og etter et par minutter dukket hun opp med en pose fylt med gamle innersåler.  Hun gravde frem et par godt brukte innersåler som ut fra størrelsen å dømme hadde tilhørt farfar og ble veldig irritert på meg da jeg takket nei.  Om størrelsen var feil kunne jeg jo bare klippe dem til argumenterte farmor, hun skjønte problemet.  Vel, gamle, godt brukte innersåler sier jeg nei takk til, orker ikke tanken på det bare for å spare en hundrelapp. Æsj!🤢

Anonymkode: feeef...932

Da hadde jeg bare smilt og takket ja :)

Og kastet det etterpå.

Endret av indianerpila
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper han gjør det fordi GJERRIGE og GRISKE studenter rasker med seg disse småposene med salt, pepper og sukker om de er gratis og det er fritt frem for å forsyne seg.  Hadde et par bekjente i studietiden som tok store never av sånt og putta i veska i kantina så de slapp å kjøpe det. 

Anonymkode: 7d6af...b16

Helt sikkert. Har sett voksne folk i full jobb forsyne seg, "for det er jo så greit å ha". Kantinemannen må faktisk KJØPE INN og BETALE FOR absolutt alt som finnes i den kantinen.

Men han må jo ha relativt god avanse på de brødskivene :laugh:

Anonymkode: cc5ca...c06

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2018 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Kvitteringen er bare en lapp hvor det dato, klokkeskett og hva man har betalt for (brødmat, kald buffet, varm buffet osv). Jeg tror det vil koste mer penger og energi å bytte system, enn de taper på denne svindelen. Dessuten er det lagt opp slik at du (én person) kan forsyne seg flere ganger, og det blir jo vanskelig om en kvittering kun skal gjelde én gang.

Anonymkode: ff8e1...28a

Ser hva du mener, men hvis jeg hadde oppdaget noe sånt, tror jeg faktisk jeg hadde sagt fra til kantinelederen.

Anonymkode: cc5ca...c06

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne i barndommen som spurte om jeg kunne gå hjem på do, for de ville spare på dopapir:fnise:

Anonymkode: 62b4a...6bd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ei venninne i barndommen som spurte om jeg kunne gå hjem på do, for de ville spare på dopapir:fnise:

Anonymkode: 62b4a...6bd

:fart2: Sikker naboen da xx var ung. Har selv fått beskjed om å gå på do hjemme. Samme person klager når xx har overnattingsgjester og de bruker mye dopapir. 

Anonymkode: fba22...8e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur med kollegaer. Det var ikke sånn at vi hadde fast opplegg, men vi hadde kontakt med hverandre underveis og avtalte noen felles middager. Ei av damene i følget spiste konsekvent rett før de felles middagene, og bestilte det billigste de hadde sammen med oss. En gang bestilte vi felles vann på bordet, slik at alle kunne forsyne seg så mye de ville av det, for så og dele summen på alle etterpå. (Tror vi delte noe annet også, men husker ikke helt hva.) Ellers betalte vi hver for oss. Når vi skulle betale, laget denne damen mye styr, og diskuterte heftig med servitøren fordi "hun hadde ikke bestilt noe vann". Det var snakk om ca 10 kroner per pers. Jeg tror hun diskuterte i 10 minutt, før en av oss brøt inn og sa at vi kunne dekke hennes del også. Vi beklaga veldig til servitøren etterpå og ga MYE tips. Vi var veldig flaue.
Det skal sies at denne personen er veldig gjerrig. Forsyner seg alltid voldsomt når det er mat på kontoret,har aldri med noe selv, dusjer på jobb, og serverer billigste type kaffe fra Europris når hun har gjester.

Tar denne som anonym...

Anonymkode: c2f15...09b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på tur med kollegaer. Det var ikke sånn at vi hadde fast opplegg, men vi hadde kontakt med hverandre underveis og avtalte noen felles middager. Ei av damene i følget spiste konsekvent rett før de felles middagene, og bestilte det billigste de hadde sammen med oss. En gang bestilte vi felles vann på bordet, slik at alle kunne forsyne seg så mye de ville av det, for så og dele summen på alle etterpå. (Tror vi delte noe annet også, men husker ikke helt hva.) Ellers betalte vi hver for oss. Når vi skulle betale, laget denne damen mye styr, og diskuterte heftig med servitøren fordi "hun hadde ikke bestilt noe vann". Det var snakk om ca 10 kroner per pers. Jeg tror hun diskuterte i 10 minutt, før en av oss brøt inn og sa at vi kunne dekke hennes del også. Vi beklaga veldig til servitøren etterpå og ga MYE tips. Vi var veldig flaue.
Det skal sies at denne personen er veldig gjerrig. Forsyner seg alltid voldsomt når det er mat på kontoret,har aldri med noe selv, dusjer på jobb, og serverer billigste type kaffe fra Europris når hun har gjester.

Tar denne som anonym...

Anonymkode: c2f15...09b

Er hun en gammel peppermø også ?

Anonymkode: a6a74...7aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er hun en gammel peppermø også ?

Anonymkode: a6a74...7aa

Hun er singel nå, så vidt jeg vet, men har vært gift og har voksne barn. Og hus i Spania... ;)

Anonymkode: c2f15...09b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega betaler alltid sist når vi er ute og spiser.  Det tok en stund før jeg skjønte hvorfor.  Alle betaler sitt inkludert tips. Så sier hun at hun skal betale resten. Stort sett er nesten hele hennes regning dekket inn av all tipsen. Flere har prøvd å si at de mente å tipse.  Da slenger hun en 20-kroning på bordet og sier at det får holde (fra alle. Da er vi gjerne 12-15 stk). Vi har etterhvert lært å legge tipsen på bordet kontant etter at hun har betalt.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til en fyr, vært ungkar hele livet, er ca 70-75 år nå, bor i ei gammel rønne har spinket å spart hele livet, har millioner på bok, de varme klærne han har er arbeidsklær han har fått, sykler rundt å samler flasker, har lappen men ikke bil, haiker, fordi buss koster penger 

Anonymkode: a6a74...7aa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Frostrose said:

En kollega betaler alltid sist når vi er ute og spiser.  Det tok en stund før jeg skjønte hvorfor.  Alle betaler sitt inkludert tips. Så sier hun at hun skal betale resten. Stort sett er nesten hele hennes regning dekket inn av all tipsen. Flere har prøvd å si at de mente å tipse.  Da slenger hun en 20-kroning på bordet og sier at det får holde (fra alle. Da er vi gjerne 12-15 stk). Vi har etterhvert lært å legge tipsen på bordet kontant etter at hun har betalt.

Skjønner ikke hvordan dette går an lenger? Når jeg er ute og spiser og alle betaler sitt med kort, så går jo servitøren rundt, så sier du hva du har spist eller hva du skal betale (isåfall har alle regnet ut selv fra kvitteringen, før servitør kommer med bankterminal)... da kan du jo ikke betale mindre enn det uten at servitøren vet det. Om siste person da sier "jeg skal betale det som er igjen" så sier jo ikke servitøren "åja det blir jo ikkenoe det!" - de vet jo at det andre har rundet opp/tipset og vet vel hvor mye som er igjen av den faktiske regningen og hva personen har spist sånn ca?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoftKitty skrev:

Skjønner ikke hvordan dette går an lenger? Når jeg er ute og spiser og alle betaler sitt med kort, så går jo servitøren rundt, så sier du hva du har spist eller hva du skal betale (isåfall har alle regnet ut selv fra kvitteringen, før servitør kommer med bankterminal)... da kan du jo ikke betale mindre enn det uten at servitøren vet det. Om siste person da sier "jeg skal betale det som er igjen" så sier jo ikke servitøren "åja det blir jo ikkenoe det!" - de vet jo at det andre har rundet opp/tipset og vet vel hvor mye som er igjen av den faktiske regningen og hva personen har spist sånn ca?

Dette er dersom man ber om å få delt regningen. Dersom man ber om hele regningen samlet og deler selv ved bordet kan en gjerrigknark lett bruke tipsen for å betale for sin del av maten. Har opplevd det selv. 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2018 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Vet du hva. I slike tilfeller takker man pent, og gir farmor en klem. Og så kjøper man nye innersåler likevel.

Anonymkode: c0897...b07

Hvorfor det? Greit at man skal være takknemlig og gjerne kan takke fint for tanken, men mange besteforeldre er oppegående nok til å tåle at man er ærlig med dem. Det er heller ikke normalt av den generasjonen å spare på gamle utslitte tåfisunderlag for å gi videre til barnebarna, så her synes jeg bestemoren var mer enn normalt sparsom.

Jeg pleier ikke å være gjerrig men tror kanskje en kollega av meg syntes jeg var veldig gjerrig. Vi ble enige om å bestille pizza til alle og så dele likt. Det var helt greit for alle. Da vi skulle betale regnet vi ut at det ble 93 kr på hver, og siden jeg ikke hadde kontanter på meg, så vippset jeg 93 kroner til ham.  Da lo han litt og kommenterte halvsyrlig foran en annen kollega at "åja, så du betalte 93 kroner ja. Hehe, de andre ga meg like greit en hundrings hver". Jeg ble dritflau og følte meg som den gnienkjerringa, og lo det bare bort med at hadde jeg betalt med kontanter hadde jeg nok sikkert også bare gitt ham en hundrings og gitt blaffen i de 7 kronene. Jeg angrer på at jeg ikke bare vippset ham de 7 kronene etterpå.
 

Anonymkode: 2f308...4ea

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Greit at man skal være takknemlig og gjerne kan takke fint for tanken, men mange besteforeldre er oppegående nok til å tåle at man er ærlig med dem. Det er heller ikke normalt av den generasjonen å spare på gamle utslitte tåfisunderlag for å gi videre til barnebarna, så her synes jeg bestemoren var mer enn normalt sparsom.

Jeg pleier ikke å være gjerrig men tror kanskje en kollega av meg syntes jeg var veldig gjerrig. Vi ble enige om å bestille pizza til alle og så dele likt. Det var helt greit for alle. Da vi skulle betale regnet vi ut at det ble 93 kr på hver, og siden jeg ikke hadde kontanter på meg, så vippset jeg 93 kroner til ham.  Da lo han litt og kommenterte halvsyrlig foran en annen kollega at "åja, så du betalte 93 kroner ja. Hehe, de andre ga meg like greit en hundrings hver". Jeg ble dritflau og følte meg som den gnienkjerringa, og lo det bare bort med at hadde jeg betalt med kontanter hadde jeg nok sikkert også bare gitt ham en hundrings og gitt blaffen i de 7 kronene. Jeg angrer på at jeg ikke bare vippset ham de 7 kronene etterpå.
 

Anonymkode: 2f308...4ea

Det er jo ikke noe poeng i å runde opp når man vippser.

Anonymkode: 8e3a2...aee

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...