Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I ungdomstiden pleide jeg og venninnegjengen å dra på hytteturer til den ene venninnens familiehytte. En gang skulle en annen venninne av hun som eide hytta også bli med. Vi handlet inn felles mat før avreise, dette var avtalt på forhånd. På slutten av helgen skulle vi regne ut hvor mye hver skulle betale for maten. Da ble denne venninnen av hun som eide hytta skikkelig vrang. Hun hadde ikke brukt av smøret på sine brødskiver eller tatt av osten, så disse varene skulle hun ikke betale for! Vi andre ble litt paff, for det var jo ikke alle som hadde spist av alt av oss andre heller.. men vi hadde jo avtalt å dele matutgiftene. Denne jenta ble skikkelig sur og det endte med at vi måtte trekke fra prisen for ost og smør fra hennes del... :rolleyes:

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle på hyttetur med to jenter som hadde hunder. 7 hunder. (hun ene er hundepasser)

De  tok masse hunde mat (og alkohol til seg),og masse ting som var kun til seg bselv og forventet det skulle jeg  være med å betale for det.

Anonymkode: 0832f...860

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle på hyttetur med to jenter som hadde hunder. 7 hunder. (hun ene er hundepasser)

De  tok masse hunde mat (og alkohol til seg),og masse ting som var kun til seg bselv og forventet det skulle jeg  være med å betale for det.

Anonymkode: 0832f...860

#når vi handlet i matbutikken.

Anonymkode: 0832f...860

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide å blåse litt liv i tråden 😀

Hadde en kompis som alltid ville invitere til filmkveld m/middag. ‘’Jeg stiller med maten, så tar dere med drikke’’. Blir god butikk å servere hjemmelaget pizza med kjøttdeig når du tømmer halve cognacflaska til ene gjesten og vinflaska til den andre hver gang. Ofte hadde han ‘’glemt’’ å kjøpe noen ingredienser så vi måtte ta med det. Filmene var lastet ned. 

 

Svigerfar som ville kjøpe noe på tilbud på andre siden av byen i en liten norsk by (10 min kjøring, men du må gjennom bom begge veier) maste om at vi måtte dra innom der da vi nærmet oss etter 4 t kjøring med 2 små barn i bilen. Tror han sparte 50 kr på billigste Dab-radio. 

 

Var på taco hos en gjerrig slektning med familiene våre. Så lang vei at det ikke var nok mat. ‘’ Si ifra om jeg skal lage mer’’ og ingen tør å si noe da alle vet hvor plaget vedkommende blir av det - fint med pølse på bensinstasjon etterpå 😀. 

 

Var på ferie med samme familie og da skulle det være matpakke og medbrakt drikke i alle parker og på alle turer uansett. Ene dagen høljet regnet ned så jeg kjøpte mat til familien min så vi fikk sitte under tak og spise. Tror de delte en pommes frites på 4.......

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fest for noen helger siden og kjøpte med meg en 1,5 litersflaske brus som blandevann til meg og hun som arrangerte festen. Hun hadde en halvlitersflaske drinkmix og vi blandet da alkohol, drinkmix og brus i drinkene våre. Alkoholen hadde vi hver vår flaske av, men jeg satte igjen min da festen var der og det var nok til ca 2 glass igjen. Tenkte hun skulle få det siden hun var vert.

Dagen etter festen får jeg spørsmål om jeg kan vippse henne for drinkmixen siden flasken ble tom. Minnet henne pent på at halvlitersflasken hennes med drinkmix ble tom, men at flasken med brus jeg hadde med også ble tom, og jeg la igjen sprit til henne. Har ikke hørt fra henne siden.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig tråd :fnise: 

Jeg har ei venninne, hun var en veldig nær venninne før, som er ganske gjerrig. En gang ho hadde vært på ferie ringte ho meg når ho sto i taxfree og lurte på om ho skulle kjøpe en kartong med røyk for meg. Synes jo dette var kjempe snilt gjort! Så fikk jeg melding dagen etterpå om at jeg kunne overføre 550 kr for kartongen. Syntes dette hørtes litt mye ut, så jeg sjekka på nettet hva det koster for en kartong og tror det var 360 kr ca. Så jeg spurte ho da om ikke den kosta 360? Jo klart den gjorde det, men ho skulle da ikke kjøpe det gratis for meg. Sa til ho da at da kunne ho bare glemme det, og at det var dårlig gjort å ikke si noe om det på forhånd. 

Hvert år går jeg også i samme fella, dumsnill som jeg er. Jeg tenker alltid at i år skal vi ikke kjøpe bursdagsgaver til hverandre, så får jeg plutselig melding om at ho tar med gave til meg neste gang vi sees (ho bor et stykke unna), så kjøper jeg til ho, gir ho den når vi møtes, og hveeer gang har ho altså "glemt" min hjemme. Og så hører man ikke noe mer om det. 

Anonymkode: deab1...b42

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gang en venninne som aldri ville betale for noe. Vi dro til Australia sammen en gang, og vi spiste McDonalds hver eneste dag i fem måneder, fordi det var billigst. Noen annen restaurant eller å lage mat selv var utelukket. 

 

Hun fikk også bo i stua mi i tre måneder mens hun lette etter en billig leilighet da vi begynte å studere, samtidig som en annen venninne leide et rom hos meg for 5000 kroner i måneden. Den gjerrige venninna ga meg en tohundrelapp når hun hadde funnet en billig nok leilighet, sammen med en post-it lapp hvor hun takket for at hun fikk bo der.

 

Vi er ikke venner lenger, foråsidetsånn.

Anonymkode: 08c3a...590

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Christiane_W skrev:

Søstera mi og samboeren hennes flyttet til utlandet i fjor sommer og når vi har besøkt dem har de sendt lange lister med ting de ønsker seg fra Norge de har bedt oss ta med.  Det har stort sett vært snakk om særnorske matvarer/godteri de ikke får kjøpt der de bor.  Vi har hatt med ting for sted mellom 500 og 1000 kr de gangene vi har vært på besøk og vi har ikke krevd betalt for disse tingene, det føler vi blir litt smålig.  

For et par uker siden var de hjemme i Norge i forbindelse med at noen venner av dem giftet seg og mannen min spurte om de hadde mulighet til å kjøpe med en noen pakker av en spesiell, lokal skinke, noe de sa ja til.  Dette er første gangen vi har bedt dem om å handle med noe som helst til oss. 

Skinken ble overbrakt da de kom til oss på middag den ene kvelden de var hjemme. Samboeren til søstera mi ga mannen min kvitteringen sammen med posen med skinke og sa at om vi hadde noen Euro foretrakk de det som betaling. Eventuelt kunne han kunne Vippse pengene til en av dem om det var enklere. Det dreide seg om 30€, altså snaut 300 kr.  Om det kommer handleliste neste gang vi skal besøke dem skal de få betale for varene.  I norske kroner. Kontant.😤

Si meg, pleier dere å være gjester i deres hjem (i utlandet)? Og er de gjester i deres hjem når de er i Norge? Jeg tenker at hvis kost og losji dekkes av vertskapet så kreves det ikke penger for utlegg til ting som spises i fellesskap. Heller ikke en hel Serranoskinke (eller hva det nå er) selv om det tar tid å konsumere en hel slik

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Scorpion skrev:

På tide å blåse litt liv i tråden 😀

Hadde en kompis som alltid ville invitere til filmkveld m/middag. ‘’Jeg stiller med maten, så tar dere med drikke’’. Blir god butikk å servere hjemmelaget pizza med kjøttdeig når du tømmer halve cognacflaska til ene gjesten og vinflaska til den andre hver gang. Ofte hadde han ‘’glemt’’ å kjøpe noen ingredienser så vi måtte ta med det. Filmene var lastet ned. 

 

Svigerfar som ville kjøpe noe på tilbud på andre siden av byen i en liten norsk by (10 min kjøring, men du må gjennom bom begge veier) maste om at vi måtte dra innom der da vi nærmet oss etter 4 t kjøring med 2 små barn i bilen. Tror han sparte 50 kr på billigste Dab-radio. 

 

Var på taco hos en gjerrig slektning med familiene våre. Så lang vei at det ikke var nok mat. ‘’ Si ifra om jeg skal lage mer’’ og ingen tør å si noe da alle vet hvor plaget vedkommende blir av det - fint med pølse på bensinstasjon etterpå 😀. 

 

Var på ferie med samme familie og da skulle det være matpakke og medbrakt drikke i alle parker og på alle turer uansett. Ene dagen høljet regnet ned så jeg kjøpte mat til familien min så vi fikk sitte under tak og spise. Tror de delte en pommes frites på 4.......

Det er ikke alle som har budsjett nok for mat til en hel familie på cafe/resturant, husk det! Dessuten kan det hende det bare var drittmat der, og at de er opptatt av å spise sunt?

Anonymkode: 7cfc2...a20

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

På Wednesday, October 04, 2017 den 7.03, AnonymBruker skrev:

Her burde du ha sagt på forhånd at hun måtte betale halvparten av transportutgiftene. Det er utrolig hvor mange som er gjerrige på bensinpenger. Jeg har skrevet tidligere i tråden om ei venninne som ville jeg skulle kjøre langt for at vi skulle besøke ei felles venninne. Jeg sa jeg hadde bensin på tanken men ingen penger til mat siden turen var så lang at den krevde overnatting, og vi ble enige om at hun skulle betale meg halvparten av bensinpengene slik at jeg hadde råd til mat på turen. Vi sjekket hvor mye bensin biltypen jeg hadde brukte på mila og sjekket avstanden for å regne ut en rettferdig sum og alt. Da vi var nesten framme og det var tid for å kjøpe noe å spise fikk jeg beskjed om at hun ikke hadde råd til å betale meg. Det endte med at jeg måtte sitte og se på henne spise på vei-kafeer mens jeg ikke hadde råd til noe. Alt jeg spiste det 1,5 døgnet vi var borte var en sånn «blings» (brødskive) fra bensinstasjonen som jeg akkurat hadde råd til. Fikk ikke noe mat hos venninna vår heller. 

Anonymkode: f90f4...feb

Det var ikke så viktig med transportpenger. Vi var jo bare på tur for moro skyld. 

Bare trist at hun ødela vennskapet for femti kroner.. halvt år etter at hun presset meg til å kjøre henne til bussen i full storm, noe som resulterte i krasj og 6000 kroner i reparasjon. 

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kontormus skrev:

Si meg, pleier dere å være gjester i deres hjem (i utlandet)? Og er de gjester i deres hjem når de er i Norge? Jeg tenker at hvis kost og losji dekkes av vertskapet så kreves det ikke penger for utlegg til ting som spises i fellesskap. Heller ikke en hel Serranoskinke (eller hva det nå er) selv om det tar tid å konsumere en hel slik

Vi bor på hotell og spiser ute når er på besøk der, da de bor trangt og ikke har plass til verken overnattings- eller spisegjester hjemme (noe som ikke er uvanlig der de bor, folk bor gjerne trangt og møtes heller ute på cafe/bar/restaurant).  Vi betaler (selvsagt) hotellrommet vårt selv og når vi er ute å spiser sammen med dem bytter vi på å ta regninga.  Vi føler ikke at vi er deres gjester når vi er der, selv om intensjonen med reisen er besøke dem.

Når de er i Norge bor de hos foreldrene våre og under besøkene blir de (og resten av familien) gjerne bedt til både lunsj og middag rundt i familien i løpet av besøket.  

Vi gidder ikke lage en konflikt/krangel av noen pakker med skinke til noen hundrelapper, men jeg synes jo det er spesielt at de var så "på" å få penger for dem med tanke på hvor mye vi har hatt med til dem uten å kreve penger for det.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 07/07/2017 den 1.10, Fru Uperfekt skrev:

Kanskje for noen, men er selv nøye på at mine ansatte får gjeldende tariff + bonuser

Dine ansatte er heldige :)

Anonymkode: a4e16...3bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*snip*

Anonymkode: 310e1...565

I dette tilfelle er man skikkelig fattig student og nødvendigvis ikke gjerrigknark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre, atten år, så hadde vi russetid. Tre av de på bussen hadde mye penger, en på grunn av arv, en fordi foreldrene hadde vunnet i lotto, den tredje fordi foreldrene var velstående. Vi skulle til kongeparken, men hadde valgt å være i Stavanger en dag før det startet. De tre med penger hadde råd til hotell, og vi to andre måtte sove i bilen. Da jeg dagen vi skulle dra, spurte jeg dem om jeg kunne låne dusjen på et av deres hotellrom før vi dro videre til fest. Men det fikk jeg ikke lov til, for jeg hadde ikke betalt for dette rommet, og hadde heller ikke krav på å dusje der.

Anonymkode: 9fb0b...142

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...