Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ei studievenninne som jeg hadde arbeidspraksis med, og det var et stykke å kjøre for begge av oss. Jeg lånte min kjærestes bil, så da så min studievenninne sitt snitt til å sitte på. Problemet var bare at hun bodde inne i byen, innenfor bomringen, og min kjøretur til praksisplassen ble dobbelt så lang dersom jeg måtte innom byen. Men grei som jeg var, hentet jeg henne der de første dagene. De neste ukene regnet hun bare med at jeg skulle hente henne, og avsluttet hver dag med å si: "Da kommer du Kl xx i morgen og henter meg?" Etterhvert irriterte denne holdningen meg mer og mer, og fikk meg endelig til å foreslå at hun kunne ta bussen. Nei, det kunne hun ikke, for ingen busser kom fram tidsnok til arbeidspraksisen, og hun nektet å ta en tidligere buss. Så enden på visa var at hun gikk på en annen buss, slik at jeg kunne hente henne på busstoppet i stedet. Greit nok, såpass kunne jeg gjøre. Men så ble det snøstorm, og alle bussene var forsinket. Jeg sto mellom enten å måtte vente på henne som var forsinket med bussen, eller å komme tidsnok til arbeidspraksisen. Jeg valgte det siste, og hun måtte selv ordne buss videre dit. Hun kom forsinker til arbeidspraksisen, og passet på å si til alle andre at jeg ikke hadde giddet å hente henne den dagen. Som om det var mitt ansvar å få henne på jobb.

Andre ganger spurte hun meg om jeg ikke skulle hit eller dit, bare fordi hun hadde ærender der selv. Som oftest ville hun "sitte på" samme dag, hjalp lite om jeg ikke skulle hit eller dit DEN dagen. Endte med at jeg ble sjåfør for henne mye mer enn jeg selv ønsket, dumsnill som jeg var. Å ta bussen når man bor midt i byen - det var for vanskelig.

Ellers var hun så fryktelig gjerrig på å kjøpe klær og sko til seg selv. Hun kunne sjekske leeenge på en topp til 300 kr på butikken, og argumentere for og imot om hun skulle ha den eller ei. Hun brukte så mye tid i klesbutikker uten å faktisk kjøpe noe, så vi endte nesten alltid med å måtte spise på et spisested. Da bladde hun gjerne opp 300 kr for et måltid. Og etterpå var det sukking og huffing over den toppen hun hadde SÅ lyst på, men som hun ikke hadde råd til å kjøpe. Hun endte alltid opp med å bruke pengene på mat og drikke, i stedet for den tingen hun SÅ ønsket seg. 

Bryllupet hennes var et skikkelig budsjettbryllup, noe jeg egentlig ikke har noe imot. Men alle løsninger var så billige som overhodet mulig, og vi gjestene ble bedt om å ta med flasker med sprit/vin/øl som de kunne ha "i baren" (= et bord som alle flaskene skulle stå på). Disse flaskene ble ikke åpnet før etter at jeg hadde dratt, så vet ikke hva det ble til med det. Og heldigvis MÅ jeg ikke ha alkohol i bryllup heller, så jeg holdt meg til brusen man kunne ta av.

Tror egentlig ikke denne studievenninne min mente noe vondt med noe, men jeg merket at hun gjorde alt for å utnytte vennligheten min. Ble til at jeg lot vennskapet gli ut i sanden, og så ble det med det.

Anonymkode: afa23...8b2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg inviterte meg meg noen venner til en langhelg på hytta mi. Jeg sto for alt av øl og brennevin gratis for hele vennegjengen (ble noen kasser, ja!), kjøpte kjøtt for over 1200 kr. og kjørte bil opp (selvsagt uten å kreve noe av passasjererne) En av vennene mine skulle lage middag en av dagene, og laget lapskaus. Da jeg kom hjem etter å ha kjørt denne vennen hjem til døra tikket det inn en forespørsel via Vipps hvor denne vennen ba om 165 kr. for min andel av lapskausen :fnise: 

Han fikk ikke noen penger av meg, for å si det sånn! :P 

Anonymkode: f90f4...feb

Var det ikke du som kjøpte kjøtt??   Skulle denne vennen ha 165 kr for poteter og gulrøtter da eller?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mystix skrev:

Var det ikke du som kjøpte kjøtt??   Skulle denne vennen ha 165 kr for poteter og gulrøtter da eller?

Jeg disket opp med (dyr) middag en annen dag, så denne vennen kjøpte kjøtt til lapskausen selv ;) Og fikk mesteparten av utgiftene refundert av resten av vennegjengen, antar jeg :P 

Og denne regningen kom etter at jeg hadde både hentet han hjemme og kjørt han til døra gjennom bomringen over 4 mil unna der hvor jeg bor, helt gratis :ler: 

Han var heldigvis enig i at jeg burde slippe å betale for denne lapskausen, men jeg antar at resten av vennegjengen ikke slapp like billig unna ;) 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som alltid mener det holder å kjøre en bil om vi skal på langtur, det blir alltid min bil og hun tilbyr ikke å spleise på bensin/bompenger. 

Anonymkode: 72087...e15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 7.7.2017 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Har ei venninne som alltid mener det holder å kjøre en bil om vi skal på langtur, det blir alltid min bil og hun tilbyr ikke å spleise på bensin/bompenger. 

Anonymkode: 72087...e15

Og du da? Hva mener/sier du? 

Anonymkode: e6ff4...677

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet i et firma som var tidlig ute med å bruke iPhone som jobbtelefoner.

Men, folk fikk aldri helt siste utgave, det var forbeholdt sjefen sjøl. Og når noen sluttet så kjøpte sjefen deres telefoner fra firmaet for en sllkk og ingenting før han gav barna sine de telefonene.

Så der hadde sjefens barn og kone alltid tipp topp iPhone innkjøpt for firmaets midler, brukt litt og videresolgt til sjefen :P

 

Anonymkode: 496bf...b35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jentekveld i går med tre venninner. Hadde selv kjøpt godteri og snacks, og "forventer" ikke at noen andre skal ta med noe, men selv tar jeg alltid med noe på sånne kvelder. Den ene venninna mi tok med seg en halvspist sjokolade (det var sånn 6 ruter igjen), som hun bare satt og spiste på selv:tongue: Syntes det var utrolig spesielt. Og jaaa, dette minner meg om Ronja og godtesnop-episoden :fnise:

Anonymkode: 4c1e8...d1f

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.4.2017 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Har en vennine som vant 5 millioner i lotto. Hun brukte alle pengene på å kjøpe hus og ny bil og ingenting på å spandere på venner. En sydentur hadde vært på sin plass mener jeg. 



 

Anonymkode: 10bc0...7f6

Nice try

Anonymkode: dcece...635

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært i Sverige en gang med ei venninne. Jeg kjørte, med min bil. 

På hjemturen stoppet vi på en bensinstasjon for å tanke. Jeg fylte så mye jeg hadde råd til. Var vgs-elev,  så hadde ikke så god råd da. Uansett, hun gikk inn og spurte om jeg ville ha noe å drikke. Sa ja takk. Hun sa at da kan jeg låne femti kroner av henne, men at jeg måtte betale tilbake dagen etter.. ble litt paff, og sa bare ok.

Uansett, dagen etter fikk jeg jobb (jobbet som tilkallingsvikar ) og fikk ikke mulighet til å dra innom henne. Hun ble dritforbanna :P endte mmedat jeg måtte spørre ei felles venninne om hun kunne gå bortom henne med det. 

Har ikke snakket med henne siden. 

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært i Sverige en gang med ei venninne. Jeg kjørte, med min bil. 

På hjemturen stoppet vi på en bensinstasjon for å tanke. Jeg fylte så mye jeg hadde råd til. Var vgs-elev,  så hadde ikke så god råd da. Uansett, hun gikk inn og spurte om jeg ville ha noe å drikke. Sa ja takk. Hun sa at da kan jeg låne femti kroner av henne, men at jeg måtte betale tilbake dagen etter.. ble litt paff, og sa bare ok.

Uansett, dagen etter fikk jeg jobb (jobbet som tilkallingsvikar ) og fikk ikke mulighet til å dra innom henne. Hun ble dritforbanna :P endte mmedat jeg måtte spørre ei felles venninne om hun kunne gå bortom henne med det. 

Har ikke snakket med henne siden. 

Anonymkode: 41750...04f

Er dere venner idag?

Anonymkode: 63151...ffb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere venner idag?

Anonymkode: 63151...ffb

Er ikke det opplagt ut ifra den siste setningen i innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært i Sverige en gang med ei venninne. Jeg kjørte, med min bil. 

På hjemturen stoppet vi på en bensinstasjon for å tanke. Jeg fylte så mye jeg hadde råd til. Var vgs-elev,  så hadde ikke så god råd da. Uansett, hun gikk inn og spurte om jeg ville ha noe å drikke. Sa ja takk. Hun sa at da kan jeg låne femti kroner av henne, men at jeg måtte betale tilbake dagen etter.. ble litt paff, og sa bare ok.

Uansett, dagen etter fikk jeg jobb (jobbet som tilkallingsvikar ) og fikk ikke mulighet til å dra innom henne. Hun ble dritforbanna :P endte mmedat jeg måtte spørre ei felles venninne om hun kunne gå bortom henne med det. 

Har ikke snakket med henne siden. 

Anonymkode: 41750...04f

Da hadde jeg krevd halvparten av bensinpengene.

Anonymkode: 8e3a2...aee

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, padawan skrev:

Er ikke det opplagt ut ifra den siste setningen i innlegget?

Ha ha ha, du har helt rett 😂

Anonymkode: 63151...ffb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært i Sverige en gang med ei venninne. Jeg kjørte, med min bil. 

På hjemturen stoppet vi på en bensinstasjon for å tanke. Jeg fylte så mye jeg hadde råd til. Var vgs-elev,  så hadde ikke så god råd da. Uansett, hun gikk inn og spurte om jeg ville ha noe å drikke. Sa ja takk. Hun sa at da kan jeg låne femti kroner av henne, men at jeg måtte betale tilbake dagen etter.. ble litt paff, og sa bare ok.

Uansett, dagen etter fikk jeg jobb (jobbet som tilkallingsvikar ) og fikk ikke mulighet til å dra innom henne. Hun ble dritforbanna :P endte mmedat jeg måtte spørre ei felles venninne om hun kunne gå bortom henne med det. 

Har ikke snakket med henne siden. 

Anonymkode: 41750...04f

Her burde du ha sagt på forhånd at hun måtte betale halvparten av transportutgiftene. Det er utrolig hvor mange som er gjerrige på bensinpenger. Jeg har skrevet tidligere i tråden om ei venninne som ville jeg skulle kjøre langt for at vi skulle besøke ei felles venninne. Jeg sa jeg hadde bensin på tanken men ingen penger til mat siden turen var så lang at den krevde overnatting, og vi ble enige om at hun skulle betale meg halvparten av bensinpengene slik at jeg hadde råd til mat på turen. Vi sjekket hvor mye bensin biltypen jeg hadde brukte på mila og sjekket avstanden for å regne ut en rettferdig sum og alt. Da vi var nesten framme og det var tid for å kjøpe noe å spise fikk jeg beskjed om at hun ikke hadde råd til å betale meg. Det endte med at jeg måtte sitte og se på henne spise på vei-kafeer mens jeg ikke hadde råd til noe. Alt jeg spiste det 1,5 døgnet vi var borte var en sånn «blings» (brødskive) fra bensinstasjonen som jeg akkurat hadde råd til. Fikk ikke noe mat hos venninna vår heller. 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...
På 4.10.2017 den 7.03, AnonymBruker skrev:

Her burde du ha sagt på forhånd at hun måtte betale halvparten av transportutgiftene. Det er utrolig hvor mange som er gjerrige på bensinpenger. Jeg har skrevet tidligere i tråden om ei venninne som ville jeg skulle kjøre langt for at vi skulle besøke ei felles venninne. Jeg sa jeg hadde bensin på tanken men ingen penger til mat siden turen var så lang at den krevde overnatting, og vi ble enige om at hun skulle betale meg halvparten av bensinpengene slik at jeg hadde råd til mat på turen. Vi sjekket hvor mye bensin biltypen jeg hadde brukte på mila og sjekket avstanden for å regne ut en rettferdig sum og alt. Da vi var nesten framme og det var tid for å kjøpe noe å spise fikk jeg beskjed om at hun ikke hadde råd til å betale meg. Det endte med at jeg måtte sitte og se på henne spise på vei-kafeer mens jeg ikke hadde råd til noe. Alt jeg spiste det 1,5 døgnet vi var borte var en sånn «blings» (brødskive) fra bensinstasjonen som jeg akkurat hadde råd til. Fikk ikke noe mat hos venninna vår heller. 

Anonymkode: f90f4...feb

Lå dere over hos en venninne UTEN å bli tilbudt mat?? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 7.18, penny_ skrev:

Fy faen... da hadde jeg kjørt hjem igjen ved første veikro i protest. Uten venninnen.

Ja, jeg burde kanskje ha gjort det men da hadde jeg jo vært ei venninne fattigere :P (noe jeg er nå uansett siden hun flyttet til en annen kant av landet :P) Men jeg må si jeg stusset litt over at hun «ikke hadde penger» til å dele på bensinutgiftene da jeg satt der og så henne stappe i seg diverse på ei veikro. 

 

4 timer siden, Mystix skrev:

Lå dere over hos en venninne UTEN å bli tilbudt mat?? 

Ja. Og det er første og eneste gangen jeg har opplevd noe slikt. Hun delte en frossenpizza til middag med kjæresten sin. Tror hun satte fram en bolle med potetgull utpå kvelden, men hun hadde jo fest så det var mange å dele den på :P Ikke fikk vi så mye som ei brødskive til frokost en gang. Veldig snålt, egentlig. 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...