Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var yngre, atten år, så hadde vi russetid. Tre av de på bussen hadde mye penger, en på grunn av arv, en fordi foreldrene hadde vunnet i lotto, den tredje fordi foreldrene var velstående. Vi skulle til kongeparken, men hadde valgt å være i Stavanger en dag før det startet. De tre med penger hadde råd til hotell, og vi to andre måtte sove i bilen. Da jeg dagen vi skulle dra, spurte jeg dem om jeg kunne låne dusjen på et av deres hotellrom før vi dro videre til fest. Men det fikk jeg ikke lov til, for jeg hadde ikke betalt for dette rommet, og hadde heller ikke krav på å dusje der.

Anonymkode: 9fb0b...142

😮😡

Seriøst..jeg misliker virkeli gjerrigknarker...

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En til om slektninger:

 

Skulle reise til utlandet og feire en slektning som fylte rundt. 3 andre slektninger ville ha meg til å kjøpe cognac på Tax-Free som skulle være gave fra dem. Ja, jeg gidder å drasse på 3 ekstra flasker cognac en hel dag for at dere ikke har planlagt bedre...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra studietiden.

Var en god barndoms gjeng fra "bygda" som bodde å studerte sammen i Bergen. En til to helger i mnd når vi ikke dro på fylla hadde vi en tradisjon med å lage mat se film og spill data etter en liten joint(jaja huff så gale). Hadde ofte venner/klassekamerater innom men falt oss ikke inn å ta betalt for noe. Jeg henta 3-4 kg kjøtt egg osv fra gården, ene kompisen min hadde bil så han kjørte over alt, han tredje ordna alltid noe å røyke på og han siste jeg bodde med hadde greit med cash så han spanderte alltid på byen å brygga øl til oss. 

Ene helgen vi diska opp det tradisjonelle "festmåltidet" hadde vi glemt øl så vi ringte "lars" en klassekamerat fra bergen som nesten var fast inventar hos oss å sa han måtte ta med en 6er med øl. Var som vanlig en kjekk kveld men når "lars" skulle gå lurte han på hvordan det ble med betaling for 6eren. Klikka totalt for han ene jeg bodde med, vet ikke hvor mange tusen "lars" hadde blitt spandert på i løpet av året. 

 

Anonymkode: 46467...cf4

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎2017‎-‎12‎-‎01 den 12.46, Scorpion skrev:

En til om slektninger:

 

Skulle reise til utlandet og feire en slektning som fylte rundt. 3 andre slektninger ville ha meg til å kjøpe cognac på Tax-Free som skulle være gave fra dem. Ja, jeg gidder å drasse på 3 ekstra flasker cognac en hel dag for at dere ikke har planlagt bedre...

Her var det da ingen som var gjerrige...? Bare du som ikke gadd hjelpe noen. :P 

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Broren min er kjent for å være temmelig gjerrig. Den julen jeg var 19 og broren min 22 hadde vi avtalt å spleise på julegave til mamma. Hun ønsket seg sånne glassnisser fra Hadeland Glassverk. Etter avtalen kjøpte jeg da to nisser, kostet ca 600-700kr tilsammen. Rett før jul fikk jeg en SMS fra broren min, der han skrev at han ikke skulle være med på gaven til mamma likevel. Jeg var fattig student og ble nokså forskrekket. På julaften var jeg litt spent på hva han hadde kjøpt til mamma i stedet. Det viste jeg å være en marsipangris.

Anonymkode: edef3...b55

Broren min kjøper ikke engang gaver. Helt greit at en ikke kjøper til søsken og foreldre, men f.eks. onkelbarn synes jeg han burde kjøpe gaver til ved bursdag og jul... så her kjøper jeg de gavene for ham, og skriver "hilsen Onkel Sindre" på dem... 

Anonymkode: 0d7b9...e29

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2017 den 9.52, Scorpion skrev:

*snip*✂️

Var på ferie med samme familie og da skulle det være matpakke og medbrakt drikke i alle parker og på alle turer uansett. Ene dagen høljet regnet ned så jeg kjøpte mat til familien min så vi fikk sitte under tak og spise. Tror de delte en pommes frites på 4.......

Minner meg om da vi reiste på ferie med et vennepar for et par år siden.  Til lunsj ville de stikke innom en dagligvarebutikk og kjøpe sandwich, salat e.l. og spise i nærmeste park e.l.  Når det ble middagstid var det McDonalds, KFC etc. som gjaldt.  Ettersom byen vi var i er kjent som et "matmekka" og spesielt mannen min er svært matinteressert var det uaktuelt for oss å ikke innta noen måltider på noen skikkelige, lokale spisesteder.  Vi endte med å dele oss noen måltider, de ga seg ikke.  

Det skal sies at maten på de aller fleste lokale restaurantene, med unntak av de i turistområdene, ikke kostet noe særlig mer enn den gjorde hos fastfoodkjedene.  Men paret vi reiste sammen med er skikkelig sære i matveien og skeptiske til å prøve nye ting. I tillegg er de ganske gjerrige.  Hovedargumentet de hadde mot å bli med oss på lokale restauranter var at det ville jo være surt om de ikke likte maten de bestilte, det ville jo være bortkastede penger.  Det var det bedre å "safe" med amerikansk fastfood og vakuumpakkede sandwicher fra super'n.   Det var jo kjipt at vi på en ukes ferie spiste to-tre måltider sammen og resten hver for oss, siden noe av grunnen til at vi reiste sammen var at vi liker hverandres selskap.  Og nei, de har ikke dårlig råd.

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Christiane_W skrev:

Minner meg om da vi reiste på ferie med et vennepar for et par år siden.  Til lunsj ville de stikke innom en dagligvarebutikk og kjøpe sandwich, salat e.l. og spise i nærmeste park e.l.  Når det ble middagstid var det McDonalds, KFC etc. som gjaldt.  Ettersom byen vi var i er kjent som et "matmekka" og spesielt mannen min er svært matinteressert var det uaktuelt for oss å ikke innta noen måltider på noen skikkelige, lokale spisesteder.  Vi endte med å dele oss noen måltider, de ga seg ikke.  

Det skal sies at maten på de aller fleste lokale restaurantene, med unntak av de i turistområdene, ikke kostet noe særlig mer enn den gjorde hos fastfoodkjedene.  Men paret vi reiste sammen med er skikkelig sære i matveien og skeptiske til å prøve nye ting. I tillegg er de ganske gjerrige.  Hovedargumentet de hadde mot å bli med oss på lokale restauranter var at det ville jo være surt om de ikke likte maten de bestilte, det ville jo være bortkastede penger.  Det var det bedre å "safe" med amerikansk fastfood og vakuumpakkede sandwicher fra super'n.   Det var jo kjipt at vi på en ukes ferie spiste to-tre måltider sammen og resten hver for oss, siden noe av grunnen til at vi reiste sammen var at vi liker hverandres selskap.  Og nei, de har ikke dårlig råd.

 

Åh, jeg hater å reise sammen med folk som ikke vil ha skikkelig mat, men insisterer på å handle brød og pålegg på super'n og spise på hotellrommet. For meg er maten halve opplevelsen ved å reise utenlands. 

Anonymkode: c6132...2f3

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur med jentegjengen til et typisk partysted i Hellas. Det tok en stund før vi merket det faktisk, men etter hvert oppdaget vi at den ene i gjengen kun kjøpte et måltid om dagen (middag). Til alle andre måltider «orket hun ikke noe», men forsynte seg med våre rester når vi var ferdige. Var jo enorme posjoner så selv om vi delte retter ble det alltid rester. Vi begynte etter hvert å tilby oss å dele en rett med henne, men det ville hun så klart ikke for da måtte hun ta del i regningen. Det tiltet for meg på slutten av ferien da vi hadde kjøpt mat på McDonalds og hun hadde spist opp maten min (som jeg ikke var ferdig med) mens jeg var en tur på butikken. Hun sparte MYE penger på 14 dager! 

Samme jente hadde også en vane  for å dukke opp på vors med spørsmål om å «kjøpe en vinflaske, tar ut penger til deg etterpå», men når det blir tid for å dra på byen forsvinner hun. 

Nei, vi har ikke så mye kontakt lenger.

Anonymkode: 3f34e...9ce

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som av og til kommer på besøk en helg hos samboeren min og meg. Er som oftest han selv som inviterer seg på besøk, og bidrar sjeldent med utgifter til eventuelle middager. Ikke hjelper han til med å lage den heller! Vil han ha brus kjøper han alltid en liten flaske for å slippe og dele med oss andre. Han har dog ofte med seg en chipspose i besøket, men dersom jeg allerede har handlet inn dette er det min som blir spist og han tar med seg "sin" når han reiser igjen. Han tar den også med seg dersom den er halvspist. 

Samboeren min og jeg synest det er så latterlig at vi har begynt å "lure" han til å gjøre opp for seg på en måte uten at han legger merke til det. Er vi ute og tar taxi hjem lar vi i det minste han ta taxi-regninga, selv om han mener den burde deles likt på alle 3. Skulle det være en øl eller to igjen fra gårsdagens vors tar han også dette med seg hjem igjen. Skjønner ikke hvordan folk kan være så frekke å invitere seg selv på besøk hos andre og oppføre seg på den måten!

Sist han var på besøk fortalte han også om at han skulle kjøpe seg ski på salg og at det hadde vært en feil i kassen slik at han hadde betalt 150,- for mye. Dette fant han ikke ut før dagen etterpå, og tror dere ikke han reiste tilbake til butikken for å få de pengene igjen?! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, misssssnorway said:

Har en kompis som av og til kommer på besøk en helg hos samboeren min og meg. Er som oftest han selv som inviterer seg på besøk, og bidrar sjeldent med utgifter til eventuelle middager. Ikke hjelper han til med å lage den heller! Vil han ha brus kjøper han alltid en liten flaske for å slippe og dele med oss andre. Han har dog ofte med seg en chipspose i besøket, men dersom jeg allerede har handlet inn dette er det min som blir spist og han tar med seg "sin" når han reiser igjen. Han tar den også med seg dersom den er halvspist. 

Samboeren min og jeg synest det er så latterlig at vi har begynt å "lure" han til å gjøre opp for seg på en måte uten at han legger merke til det. Er vi ute og tar taxi hjem lar vi i det minste han ta taxi-regninga, selv om han mener den burde deles likt på alle 3. Skulle det være en øl eller to igjen fra gårsdagens vors tar han også dette med seg hjem igjen. Skjønner ikke hvordan folk kan være så frekke å invitere seg selv på besøk hos andre og oppføre seg på den måten!

Sist han var på besøk fortalte han også om at han skulle kjøpe seg ski på salg og at det hadde vært en feil i kassen slik at han hadde betalt 150,- for mye. Dette fant han ikke ut før dagen etterpå, og tror dere ikke han reiste tilbake til butikken for å få de pengene igjen?! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette hadde jeg også gjort...

Anonymkode: 0d7b9...e29

Går da opp i opp med bensinutgifter og bom vil jeg tro. Hadde det vært 1000 kr så ja, men når man allerede har spart 50% på kjøpet hadde jeg ikke giddet å bruke energi på å få igjen de resterende 150 kr. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har en venninne som aldri har med seg vin på fester eller vors, og stadig spørr om vi kan dele en flaske mot at hun betaler tilbake etterpå. Dette skjer selvfølgelig aldri! Den samme venninnen prøver også alltid å få såve over for og slippe å betale nattakst hjem. Forige gang hun var på besøk ventet hun bevisst på at siste nattbuss var gått for å enten få såve hos meg (slik at jeg kunne kjøre henne hjem dagen etter) eller for å tigge skyss hos noen andre i besøket. Endte med at hun siste i besøket mitt tilbydde seg å kjøre henne til gangavstand til leiligheten, selv om hun ikke skulle den retningen i det hele tatt. 

- En jeg delte kollektiv med i Australia var også av det gjerrige slaget, hvor hun hadde som mål å spare alt av lån slik at hun kunne betale det tilbake når hun reiste tilbake til Norge. Hvorfor man skal studere i Australia uten å gidde å oppleve noe, det vet jeg ikke, men uansett. Hun hadde fått tilsendt Sørlandschips fra foreldrene, og jeg hadde kjøpt Holliday Dipp på Sjømannskirken, og vi hadde avtalt å ha filmkveld der vi skulle kose oss med norsk snacks. Jeg nevnte tilfeldigis at jeg hadde vanlig australsk chips også liggende på rommet, og hun kom frem til at vi heller skulle spise den slik at hun kunne ha Sørlandschipsen senere! Så ble til at jeg spantet hele filmkvelden. 

En annen gang bestemte jeg og en annen oss for å bestille take-away og lurte på om hun ville være med fordi leveransen ble billigere. Det ville hun ikke fordi hun ikke ville ha pizza etc. akkurat da. Det gikk derimot ikke lenge før hun spurte om vi var forsynt og tok av restene som vi hadde tenkt å ha til lunsj dagen etter. Vi ble begge så satt ut at vi ikke sa noe. 

Hun i var også av den typen som brukte én sminke-serviett i flere dager, til dess at det ikke var flere rene hjørner igjen på den. Ellers var hun også den som rotet gjennom alt de andre i kolletivet ville kaste pga for høy vekt på baggasjen da vi skulle flytte hjem, og tok med seg alt hun kunne av ting med verdi. 

Anonymkode: cdb94...bad

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, misssssnorway said:

Går da opp i opp med bensinutgifter og bom vil jeg tro. Hadde det vært 1000 kr så ja, men når man allerede har spart 50% på kjøpet hadde jeg ikke giddet å bruke energi på å få igjen de resterende 150 kr. 

Det avhenger jo av hvor man bor. Jeg bor rett i "gryta" og har 2 minutter med bil (ingen bom) til alle store butikker. 

Anonymkode: 0d7b9...e29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2017 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Måtte bake kaker til en dugnad. En venninne spurte om vi skulle bake sammen siden begge måtte bake kaker til dugnaden. Koselig det da! Jeg serverte vin og middag den kvelden. Venninnen min hadde selv med det hun trengte for å bake sine to kaker. Mannen min måtte kjøre henne hjem pga hun hadde jo drukket litt vin. Dagen etter fikk jeg SMS om at hun  hadde glemt to egg og at hun derfor kom innom for å hente de i løpet av dagen. Ble litt satt ut kan du si... 

Anonymkode: ce148...783

Haha! Minner meg om min tidligere venninne som alltid kom på vorspiel hos meg. Jeg disket alltid opp med snacks og småtterier. Hun hadde aldri med noe. Hun ville alltid gå innom huset sitt på vei til byen, for å ta med tomflaskene/ølboksene sine hjem slik at hun fikk pantet dem. En gang måtte vi løpe for å rekke bussen. Da ba hun meg gi henne 6 kroner for flaskepanten, siden hun ikke rakk å gå hjem med flaskene sine før vi dro ut...

Anonymkode: 5e89e...534

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2017 den 10.03, BlendaSensitive skrev:

Her var det da ingen som var gjerrige...? Bare du som ikke gadd hjelpe noen. :P 

De var i hvert fall ubetenksomme og late. Tre flasker med drikkevarer tar plass, veier en del og kan dessuten lett knuses. Jeg hadde også blitt irritert hvis jeg hadde blitt bedt om å fikse noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2016 den 23.14, Stringfellow1 skrev:

jeg kjenner også en som velger å gjøre det på denne måten.

han har vel en slags "hypotese" om at hvis han fyller bilen helt full, så blir jo bilen tyngre på grunn av dette. Mange flere liter med drivstoff veier jo litt. Dermed bruker jo bilen mer drivstoff også, nettopp fordi bilen hans er tyngre. Så han påstår at det skal lønne seg å kjøpe litt og litt drivstoff av gangen mye oftere - i stedet for å fylle tanken helt opp færre ganger. :P

men drivstoff-prisene kan jo variere da. Dermed kan det fort bli noen kroner dyrere, dersom prisene går oppover. I tillegg kjøper han kanskje en pølse i brød, noen boller, eller noe drikke - når han først er på en bensin-stasjon. Så dette kan fort bli ett tapsprosjekt, ja.

Nå er det ikke alltid jeg gjør dette, men dersom jeg nesten er tom for bensin og ser at prisene er veldig høye, så fyller jeg bare halv tank. Men fyller fullt når prisene er lave da. Kan jo fort variere med 3-4 kroner literen i løpet av en uke og det er surt å ha helt full tank når prisene er lave. 

Må sies at jeg uansett kjører forbi pumpene daglig og ikke har kjøpt bensinstasjonspølse utenom på bilferie på mange år. Putter kortet i pumpa og er ikke inne på stasjonen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...