Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Faren min er typen som ikke forstår hvorfor noen betaler 19 kroner for en kopp svart kaffe når man kan få et helt glass med First Price pulverkaffe for samme prisen.. sånn er han med det meste. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, hotellpute09 skrev:

Faren min er typen som ikke forstår hvorfor noen betaler 19 kroner for en kopp svart kaffe når man kan få et helt glass med First Price pulverkaffe for samme prisen.. sånn er han med det meste. 

 

 

Han er rett og slett en "kvantitet foran kvalitet"-person, med andre ord :fnise: 

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tdm900 skrev:

Det er ikke gjerrigknark, det er fornuftig å gjøre så det ikke forsøpler naturen😊👍

Når sant skal sies så plukker jeg en del søppel også, ikke bare panten! Så det er jo litt miljøvennlig.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, hotellpute09 skrev:

Faren min er typen som ikke forstår hvorfor noen betaler 19 kroner for en kopp svart kaffe når man kan få et helt glass med First Price pulverkaffe for samme prisen.. sånn er han med det meste. 

 

 

Nei da må han sitte hjemme å drikke kaffe og aldri finne på å gå på reastaurant eller kafe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg veit om kjøpte drikke billig av en annen og sa hun skulle ha de selv på samme fest, Men ble oppdaget at hun selv solgte dem videre, dyrere enn i butikken. Der har man igjen for å være grei. 

 

Anonymkode: ca49f...a42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Zoey skrev:

Mine bidrag:

En bekjent fikk en beltestol vi hadde til overs. Pent brukt og vi skulle ikke ha noe for det. 

Jeg fikk beskjed om hvilket tlf nr jeg kunne vippse bensinpenger til, for at de hentet setet. 

 

Og nyansatt og rett fra skolebenken i stort firma. Mange kollegaer er på alder med mine foreldre. Vi spiste sammen i kantinen. Ene var veldig på å kunne ordne kaffe til meg og ham når vi hadde spist. Kaffe kostet 5 kr. Jeg synes det var hyggelig av ham å hente, og han var veldig på skulle ha den femmeren. Rett skal være rett. 

Men etter tre uker fant jeg ut at kaffe hører med gratis til de som kjøpte varm lunsj, som jeg gjorde hver dag. Han hadde jobbet der i mange år... Følte meg teit, lurt og mislikte ham resten av tiden vi jobbet sammen. 

Haha, den første her er jo genial :fnise: 

Håper ikke du vippset han noen penger? 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, den første her er jo genial :fnise: 

Håper ikke du vippset han noen penger? 

Anonymkode: f90f4...feb

 Nei, jeg svarte med et blunk at jeg gir den bort gratis.. jeg betaler ikke for bortkjøring av avfall, for i så fall har jeg mer enn bare en stol som skal på skrotten. Husker ikke direkte formuleringen min, men det var med. Og jeg hørt ikke noe mer enn takk da stolen ble henta :) De bor under en mil unna. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På gamlejobben min var det gratis brød i kantinen, og man betalte bare for pålegget. Jeg vet om minst to middelaldrende menn som pleide å forsyne seg med 6-7 skiver ekstra hver dag, som de tok med seg hjem, og som skrøt av at de slapp å kjøpe brød for det fikk de jo gratis på jobben... Dette var da mannfolk med 800 000 + i lønn... 

Anonymkode: db1c6...b82

Var de enslige? For 6-7 skiver brød holder jo ikke til en familie som behøver matpakker :P 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På gamlejobben min var det gratis brød i kantinen, og man betalte bare for pålegget. Jeg vet om minst to middelaldrende menn som pleide å forsyne seg med 6-7 skiver ekstra hver dag, som de tok med seg hjem, og som skrøt av at de slapp å kjøpe brød for det fikk de jo gratis på jobben... Dette var da mannfolk med 800 000 + i lønn... 

Anonymkode: db1c6...b82

På jobben min har vi kantine med buffet , men man må betale på en maskin før man forsyner seg, maskinen gir en kvittering som man må vise til en kantineansatt i en sluse før man forlater kantineområdet. Så noen av gutta i de øverste etasjene (dvs. de med høyest lønn), har funnet på et genialt rotasjonssysten. Når én er ferdig kommer han opp med kvitteringen, og nestemann går ned i kantina med samme kittering. Slik kan samme kvittering få både fem og seks runder i kantina.

Anonymkode: ff8e1...28a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Zoey skrev:

Mine bidrag:

En bekjent fikk en beltestol vi hadde til overs. Pent brukt og vi skulle ikke ha noe for det. 

Jeg fikk beskjed om hvilket tlf nr jeg kunne vippse bensinpenger til, for at de hentet setet. 

 

Og nyansatt og rett fra skolebenken i stort firma. Mange kollegaer er på alder med mine foreldre. Vi spiste sammen i kantinen. Ene var veldig på å kunne ordne kaffe til meg og ham når vi hadde spist. Kaffe kostet 5 kr. Jeg synes det var hyggelig av ham å hente, og han var veldig på skulle ha den femmeren. Rett skal være rett. 

Men etter tre uker fant jeg ut at kaffe hører med gratis til de som kjøpte varm lunsj, som jeg gjorde hver dag. Han hadde jobbet der i mange år... Følte meg teit, lurt og mislikte ham resten av tiden vi jobbet sammen. 

Da skulle du bedt han gi deg pengene tilbake

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Honey Dew skrev:

Da skulle du bedt han gi deg pengene tilbake

I dag, så. Men rett fra skolebenken og nyansatt i prøvetid vs en senior ansatt på alder med min far... Og en sum under hundrelappen så sa jeg ikke et kvekk. Turte ikke. Men jeg blir sint den dag i dag når jeg tenker på det. Han også kjøpte varmt mat, gikk og hentet to gratis kaffe og krevde inn kaffepenger av meg. Gniere er en egen rase. :P

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden :hjerte::hjerte: Den får meg til å føle meg så deilig normal.:fnise: 

Anonymkode: ef47f...346

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På jobben min har vi kantine med buffet , men man må betale på en maskin før man forsyner seg, maskinen gir en kvittering som man må vise til en kantineansatt i en sluse før man forlater kantineområdet. Så noen av gutta i de øverste etasjene (dvs. de med høyest lønn), har funnet på et genialt rotasjonssysten. Når én er ferdig kommer han opp med kvitteringen, og nestemann går ned i kantina med samme kittering. Slik kan samme kvittering få både fem og seks runder i kantina.

Anonymkode: ff8e1...28a

Har ikke de ansatte i kantinen noen mulighet til å "registrere" disse kvitteringene på en eller annen måte, nettopp for å unngå slik svindel? :ac:

Anonymkode: ff04d...e15

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke de ansatte i kantinen noen mulighet til å "registrere" disse kvitteringene på en eller annen måte, nettopp for å unngå slik svindel? :ac:

Anonymkode: ff04d...e15

Kvitteringen er bare en lapp hvor det dato, klokkeskett og hva man har betalt for (brødmat, kald buffet, varm buffet osv). Jeg tror det vil koste mer penger og energi å bytte system, enn de taper på denne svindelen. Dessuten er det lagt opp slik at du (én person) kan forsyne seg flere ganger, og det blir jo vanskelig om en kvittering kun skal gjelde én gang.

Anonymkode: ff8e1...28a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.3.2009 den 11.36, Gjest Gjest skrev:

 

 

jeg er litt sånn..er veldig prisbevisst i hverdagen da jeg ikke har stort til overs .man sparer mye totalt med og kjøpe litt first price produkter osv.ofte halv pris i forhold til det som står i hylla ved siden av.

når man har det sånn i det daglige,og man får feriepenger etc vil man unne seg litt.reiser man da bort så unner man seg ett ordentlig hotell og litt sånn.

blir ett veldig godt brekk ifra hverdagen.

Jeg er alenemorog Gjør det samme som dere.Har kun råd å reise en gang i året og sparer ellers.

Anonymkode: b4959...da3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var de enslige? For 6-7 skiver brød holder jo ikke til en familie som behøver matpakker :P 

Anonymkode: f90f4...feb

Som nevnt: middelaldrende menn. Altså med voksne og utflyttede barn. Vi er to voksne, og bruker ikke 6-7 skiver tilsammen engang hjemme. 

Anonymkode: db1c6...b82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk tråd! Jeg burde riktig nok sparkes for å ha brukt samtlige (litt for lange) pauser siste uka på å lese meg gjennom, men det vare verdt! Føler meg merkelig normal og oppegående etter dette lesestoffet!

Har selvsagt møtt noen sjarmører opp gjennom tidene jeg også:

Vi var sikkert tyve stykker som var ute å spiste en av de siste dagene på utveksling. Bestilte masse retter som vi delte alle sammen (altså mindre enn en vanlig rett per hode fordi restuaranten var kjent for å ha så store porsjoner), og vi bestilte mugger med øl på deling. Alle spiste og drakk derfor det samme, og vi var allerede før vi dro dit enige om at vi bare delte regninga og at alle skulle ha med kontakter å legge på. Ettersom det var siste gangen vi kom til å være her, så var vi flere som rundet godt opp som takk til de flinke folka på restauranten. Økonomistudenten telte opp, og det var godt med tips når alle hadde betalt. Så gikk vi. Men ei venninne av meg gikk på to, og så derfor, på tur ut, at en av de skotske gutta hadde gått tilbake til bordet (unnskyldningen var at han hadde lagt igjen genseren sin, men det var nok planlagt) og idet hun passerte tømte han all tipsen (tips ble lagt i egen skål) i lomma. Hun ble selvsagt helt sjokkert, og konfronterte ham med at det der ikke var hans penger og ikke innafor. Hans svar? "Jeg trenger dem mer enn kelnerne - jeg har ikke flybillett hjem før om tre dager og jeg må jo spise!" (Kan her legge til at man kunne spise i skolekantinene for under 3 kr per måltid, så så blakk kunne han ikke være.. Da kunne han jo droppa å bli med ut på et måltid som kosta en hundrings eller to da)

Jeg har møtt ham en gang i etterkant av utvekslingsoppholdet, og da sørget jeg for å være sistemann fra bordet når vi var ute å spiste foråsidetsånn.

Anonymkode: fb81e...37a

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎12‎.‎2017 den 20.34, Puny skrev:

Oj. Jeg ser din fjøsnisse og høyner med en fjompenisse som trodde han var så smart og skulle spare bensindrift i nedoverbakke. Skrur av motoren i nedoverbakke og setter giret i fri for å trille. Dette er jo livsfarlig for rattet låser seg når bilen bare triller uten at motoren er i gang. Holdt seriøst på å drepe meg! 

Litt off-topic, men hadde et par kamerater som gikk på en slik smell. De tauet en gammel Mazda uten førerkort og fikk panikk når de så en vekterbil - derfor dro passasjeren i bilen som ble tauet ut nøkkelen av tenningen i fart (for å ikke bli fersket for å kjøre uten førerkort), rattet gikk i lås og de havnet inn i hagen til en eldre, kvinnelig pensjonist. Det gikk bra til slutt dog, ingen ble straffet og det ble bare en god historie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...