Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en taktikk alle over 60 bruker så og si. Jeg jobber i butikk og de sniker til seg gratis bæreposer som bare det. 

Anonymkode: 72087...e15

 Men hva bruker de egenrlig alle disse børeposene på da? :P

Anonymkode: ff04d...e15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var på utenlandsferie. For å kose oss. Vi hadde leid oss inn på et bra hotell. Hadde kun frokosten der. Vi liker å oppsøke restaranter,  for matopplevelse. Vi er ferdig med tiden at vi leide leilighet med kjøkken. Det blir gjerne slik når du har flere barn med deg.

Vi koste oss. 3 dagen går vi rett på et " vennepar " fra vår by. Det riktige er at vi omgås felles venner.

Vi avtalte å møtes om kvelden for å spise middag, osv. De spurte hva vi hadde tenkt først.  Vi skulle ta noe å drikke i en flott bar ved spiseresturanten. Ja de viste om stedet. Så møter vi opp. Pyntet og fin for kvelden.  Nei, de skulle ikke inn på noe bar. De skulle rett til maten. Vi bøyde oss. Vi begynte å se på forretter. Hva? Skal dere ha forrett? Det skulle de ikke ha. Rett på maten. Kelner spør om de ville vente med hoverett  til vi fikk vår. Det ville de. Den forretten ble ubehagelig. Er den god? Kan jeg ta en reke for å kjenne? Satt hun og gnålte.  Vi ville ha vin... nei hun skulle ha vann med is, han fikk en øl. De bestilte da hovedrett, faktisk langt dyrere enn vår.  Så begynte vi å se på dessert. Nei, det skulle de ikke ha. Vi bestilte også kaffe. De takket nei til kaffe. Blir så rar i magen...Kelner spør en gang til...sikker? Den er gratis for spisegjester...jo vi kan ta en da. Så var det regningen. Kelner hadde slått sammen en. Da begynte det.nei, hun skulle ha egen. Det var litt sent,så kan dere gjøre opp dere imellom spør kelner. Nå var min mann svart i øynene. Helt ok, jeg betaler sier han. Da begynte de å lete frem stedets valuta og telte penger. De diskuterte seg imellom. Pengene fløy rundt. For mye..for lite. Min mann la det han skulle betale i en skål, sammen med tips. Han synes kelnere som yter, og er avhengig av tips, skal få det. Da begynte hun å grave i penger og var fra seg.. så mye tips? Og tok noen av pengene. Hun tok fra tipsen. Så de fikk billig middag. Etterpå gikk jeg og min mann på en bar, koselig musikk. De gikk til sitt hotell.

For et mareritt til folk. Neste dag skulle vi møtes på stranden. Kan vi ligge her? Og brettet ut sine håndklær. Nei, jeg skal ha seng. Ferdig snakket. Vi unike de resten av turen. I ettertid har jeg hørt de er kjent for gjerrigheten. Bla de takker ja til alle invitasjoner, aldri ber de noen. Folk orket ikke mere av de. 

 

 

Anonymkode: 405fe...3ef

Å herre Jesus, noe så forferdelig. Jeg var på ferie med en venninne for mange år tilbake som viste seg å være slik som dette venneparet, og det var helt grusomt. Føler med dere, dette må ha vært en utrolig kjip kveld.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2009 at 3:01 PM, Idnar said:

En jeg jobber med bruker samme matpapiret på matapkken hver dag!

Hvis hun er syk en dag men vet at vi skal få noe å spise, så går hun på jobb den dagen, for så å være syk dagen etter.

En gang hadde vi frokost på jobben, da tok hun med seg alle de små pakkene med syltetøy som var igjen. Hun hadde syltetøy på matpakken den neste måneden :fnise:

På julebordet hadde hun med seg en stor veske med god plass til mye mat!! (var hennes egene ord)

Moren hennes døde nettop og etter begravelsen hadde hun invitert familien på kneipbrødskiver og pålegg (ost og skinke). Men det verste var at hun fortalte meg at hvis moren hadde dødd 3 mnd seinere, så kunne hun spart 1000kr på begravelsen! Så hun angret på at hun ikke hadde bedt legen holde liv i henne litt til!

Hun kommer også på jobb hver dag når det regner ute og klager på at hun er våt på beina, for det er hull i alle skoene hennes! Men nye vil hun ikke ha.

 

Hun har godt over millionen i banken, så hun er langt fra fattig.

 

Hun er ikke flau over dette og forteller gjerne både hva hun har av penger og hva hun har gjort i det siste for å spare et par kroner

Og det er slik man får 1 mill på konto: ved å ALDRI bruke NOEN penger.

Anonymkode: 3ce02...740

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 3/25/2018 at 8:28 PM, AnonymBruker said:

Det er en taktikk alle over 60 bruker så og si. Jeg jobber i butikk og de sniker til seg gratis bæreposer som bare det. 

Anonymkode: 72087...e15

Jeg er under 30, men jeg ber ofte om pose mens jeg betaler når de i kassa ikke spør om jeg vil ha, og jeg ikke husker å be om det selv. Senest for et pse dager siden måtte jeg be om 4 poser fordi jeg hadde handlet for nesten 1000 kr og det falt ikke inn han i kassa å spørre om jeg trengte pose (og jeg kom ikke på å be om det får etter at jeg hadde betalt og så mot alle varene jeg hadde kjøpt).

Ellers kjenner jeg noen som bruker teposer om igjen flere ganger osv, men det er mer fordi de er fattige enn gjerrige :(

Anonymkode: 3ce02...740

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får julegaver fra bestemor som er gratis gaver hun får når hun bruker mye penger på ellos eller abonnerer på et blad.

I går sa hun at hun ikke kunne gi familien julegaver lengre. 

 

Var med en som nektet å ta kollektiv transport, skulle sykle overalt uansett vær. Og jeg prøve å gjøre det med han, helt til jeg datt på isen og slo meg veldig. Han mente jeg var dum økonomisk som brukte penger på buss etter det..

Anonymkode: 09c4f...20e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er under 30, men jeg ber ofte om pose mens jeg betaler når de i kassa ikke spør om jeg vil ha, og jeg ikke husker å be om det selv.

Det hender at jeg også må spørre etter en pose (til), men selvfølgelig tar jeg da fram ei krone og betaler for den.
Jeg vil jo nødig framstå som en motbydelig gjerrigknark og snylter! 

Anonymkode: d29d3...5c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsom tråd:fnise:

Når man ser på det prinsipielle med at gjenytelsen er "forventet" nesten ned til minste krone, får det meg til undre om vi er en nasjon med gjerrigknarker på lik linje med østlige deler av Asia(for å generalisere litt) ?

 

 

 

Anonymkode: 2ef56...40a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Vi var på utenlandsferie. For å kose oss. Vi hadde leid oss inn på et bra hotell. Hadde kun frokosten der. Vi liker å oppsøke restaranter,  for matopplevelse. Vi er ferdig med tiden at vi leide leilighet med kjøkken. Det blir gjerne slik når du har flere barn med deg.

Vi koste oss. 3 dagen går vi rett på et " vennepar " fra vår by. Det riktige er at vi omgås felles venner.

Vi avtalte å møtes om kvelden for å spise middag, osv. De spurte hva vi hadde tenkt først.  Vi skulle ta noe å drikke i en flott bar ved spiseresturanten. Ja de viste om stedet. Så møter vi opp. Pyntet og fin for kvelden.  Nei, de skulle ikke inn på noe bar. De skulle rett til maten. Vi bøyde oss. Vi begynte å se på forretter. Hva? Skal dere ha forrett? Det skulle de ikke ha. Rett på maten. Kelner spør om de ville vente med hoverett  til vi fikk vår. Det ville de. Den forretten ble ubehagelig. Er den god? Kan jeg ta en reke for å kjenne? Satt hun og gnålte.  Vi ville ha vin... nei hun skulle ha vann med is, han fikk en øl. De bestilte da hovedrett, faktisk langt dyrere enn vår.  Så begynte vi å se på dessert. Nei, det skulle de ikke ha. Vi bestilte også kaffe. De takket nei til kaffe. Blir så rar i magen...Kelner spør en gang til...sikker? Den er gratis for spisegjester...jo vi kan ta en da. Så var det regningen. Kelner hadde slått sammen en. Da begynte det.nei, hun skulle ha egen. Det var litt sent,så kan dere gjøre opp dere imellom spør kelner. Nå var min mann svart i øynene. Helt ok, jeg betaler sier han. Da begynte de å lete frem stedets valuta og telte penger. De diskuterte seg imellom. Pengene fløy rundt. For mye..for lite. Min mann la det han skulle betale i en skål, sammen med tips. Han synes kelnere som yter, og er avhengig av tips, skal få det. Da begynte hun å grave i penger og var fra seg.. så mye tips? Og tok noen av pengene. Hun tok fra tipsen. Så de fikk billig middag. Etterpå gikk jeg og min mann på en bar, koselig musikk. De gikk til sitt hotell.

For et mareritt til folk. Neste dag skulle vi møtes på stranden. Kan vi ligge her? Og brettet ut sine håndklær. Nei, jeg skal ha seng. Ferdig snakket. Vi unike de resten av turen. I ettertid har jeg hørt de er kjent for gjerrigheten. Bla de takker ja til alle invitasjoner, aldri ber de noen. Folk orket ikke mere av de. 

 

 

Anonymkode: 405fe...3ef

De hadde nok mindre penger enn dere. Kanskje ikke så god match som ferievenner da. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste nyttårsmiddag hjemme hos et vennepar. Vi handla inn masse god mat som vi spleiset på. Koste oss og overnattet der. Frokost dagen etterpå: "vi må ha deres halvdel av betalingen for rundstykkene, for de kjøpte vi utenom." 

De har langt bedre råd enn oss :huh:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

De hadde nok mindre penger enn dere. Kanskje ikke så god match som ferievenner da. 

Nei, de hadde mere penger enn oss. Det vet jeg

Anonymkode: 405fe...3ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de hadde mere penger enn oss. Det vet jeg

Anonymkode: 405fe...3ef

Ok det kan godt være. Men mye tyder på det motsatte. Hvis de har penger å bruke så er jeg enig i at oppførselen var merkelig - og stemningsdrepende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Jeg husker en gang noen hadde invitert inn til vin- og sjokoladesmaking. Det var snakk om mye flott vin og masse deilig sjokolade, så jeg sa jo ikke akkurat nei takk. De indikerte at hver gjest kunne spytte inn litt mot kostnadene for å kjøpe inn så mye flott vin. Det var i og for seg greit nok for meg. Jeg er en person som gjerne inviterer til omfattende middager med masse vin som jeg lett betaler for uten å forvente noe, men jeg vet at andre har sin måte å gjøre ting på, så jeg tenkte ikke noe mer over det. 

Ikke før jeg ankom, og så regningen per person og antall gjester som var invitert. De hadde ikke bare tatt litt betalt for å redusere kostnaden til et overkommelig nivå. Neida, de hadde nok inntekter til å betale for alle kostnadene, selv drikke og spise gratis, og jammen hadde de også et overskudd til å fullfinansiere den dyreste flasken, den de aldri åpnet og delte, fordi den skulle de gjemme på. :frkk:

Jeg sa ingenting, betalte min andel av deres alkoholforbruk, og sa pent nei takk da neste invitasjon kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra det forretningslivet og: 

Jeg jobber som konsulent i eget firma - og opplevde at en kunde nektet å betale full pris fordi jeg er utlending :P Jeg var i hans øyne mindre verdt enn en innfødt, og han gjorde det kun for å beskytte landet sitt, så det var ingenting i mot meg og mitt arbeide, for det var han stråååålende fornøyd med og ville tegne langvarig kontrakt på tjenester (til redusert pris selvfølgelig, min utlendinghet går jo ikke over) 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jeg har en fra det forretningslivet og: 

Jeg jobber som konsulent i eget firma - og opplevde at en kunde nektet å betale full pris fordi jeg er utlending :P Jeg var i hans øyne mindre verdt enn en innfødt, og han gjorde det kun for å beskytte landet sitt, så det var ingenting i mot meg og mitt arbeide, for det var han stråååålende fornøyd med og ville tegne langvarig kontrakt på tjenester (til redusert pris selvfølgelig, min utlendinghet går jo ikke over) 

Jeg er (bortimot) stum av sjokk!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jeg har en fra det forretningslivet og: 

Jeg jobber som konsulent i eget firma - og opplevde at en kunde nektet å betale full pris fordi jeg er utlending :P Jeg var i hans øyne mindre verdt enn en innfødt, og han gjorde det kun for å beskytte landet sitt, så det var ingenting i mot meg og mitt arbeide, for det var han stråååålende fornøyd med og ville tegne langvarig kontrakt på tjenester (til redusert pris selvfølgelig, min utlendinghet går jo ikke over) 

Han er ikke gjerrig, han er rasist. 

Anonymkode: 3a1c3...9e6

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke gjerrig, han er rasist. 

Anonymkode: 3a1c3...9e6

Ja, det var egentlig et godt poeng. Det handler sikkert ikke så mye om gjerrighet. 

Edit: Nå opplevde jeg det strengt tatt mest som gjerrighet der og da, litt som han ikke var villig til å betale det det faktisk koster. Jeg er hvit/vestlig, og dermed har jeg aldri opplevd "ubehageligheter" og dermed var ikke rasisme det første som falt meg inn - mer "din gjerrige faen".. 

Endret av Hu i byen
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som alltid klager over at hun har dårlig råd. Hun er over 30 og studerer og jobber i en liten helgestilling. Ikke fordi hun ikke har tid til å jobbe mer pga. studiene eller fordi hun ikke får mer jobb, men fordi hun ikke gidder. Hun reiser mye, går ut på byen osv, likevel hører vi hele tiden at hun «har minus på kontoen» og «foreldrene måtte handle mat til henne for hun er helt blakk» osv. Dum som jeg er har jeg ved et par anledninger gitt henne noen hundrelapper til mat, siden hun alltid gjør et så stort poeng ut av hvor «fattig» hun er. Fant så ut at hun sparer hele studielånet, så mine bidrag til mat har egentlig vært bidrag til hennes boligsparing...

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, de hadde mere penger enn oss. Det vet jeg

Anonymkode: 405fe...3ef

Naturligvis.
De som er gjerrige har mer penger enn dem med normalt forbruk. Helt logisk det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...