Gjest imli Skrevet 3. mars 2009 #161 Del Skrevet 3. mars 2009 Ser sånn ut gitt.... Men det kommer vel kanskje flere etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 3. mars 2009 #162 Del Skrevet 3. mars 2009 Tja.. det kan jo komme noen fortidlige blandt oss i oktober, som fyller ut listen deres Jeg skal på UL i morgen! Håper å se hjertet. Dere må krysse fingre og tær for at alt er bra med magedinosauren min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 3. mars 2009 #163 Del Skrevet 3. mars 2009 jeg var akkurat inne og såg på terminlisten vår, er vi virkelig bare 4 i september? Neida, jeg har bare ikke skrevet meg på. Terminkalkulatorer gir meg enten 27.sept eller 21.sept, den siste hvis man tar hensyn til en syklus på 21 dager. Er litt usikker ennå på hvor langt jeg ha kommet da, enten er jeg 11+4 eller 10+4. Uansett blir det rettet på UL, og ungen gir jo katten i hvilken dato jeg tror den kommer Men skulle gjerne visst hvilken uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 4. mars 2009 #164 Del Skrevet 4. mars 2009 5 da Lykke til på UL Fugl Fønix Fytti rakker'n så dårlig jeg har sovet i natt! Kommer til å sovne på jobb, stående Har hatt så utrolig vondt i rumpa og ryggen og hver gang jeg skal snu meg så gjør det kjempevondt! Håper det er noe som går over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 4. mars 2009 #165 Del Skrevet 4. mars 2009 Legekontroll idag igjen, og vi klarte ikke finne hjertelyden. Men så kvalm som jeg er, så mente han at det ikke var noe tegn til bekymring, uke 11 er tidlig å høre noe hjertelyd med doppler. Litt skuffa, men nytt forsøk om 2 uker! I mellomtiden er det sofaen som gjelder. Får strikket mye iallefall Ferdig med to bodyer og en lue allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 4. mars 2009 #166 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) I går var jeg på UL, og der var det et lite mirakel på 4.4 cm som turnet villmann. Her er det liv i leiren, og endelig kan jeg senke skuldrene edit: leif Endret 4. mars 2009 av Miley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2009 #167 Del Skrevet 4. mars 2009 Tror nesten jeg har kjent liv allerede... Når jeg ligger helt stille, synes jeg jeg kan kjenne ørsmå bevegelser... Det er i alle fall ingen tvil om at den beveger seg, for til morgen i dag våkna jeg med en skikkelig kul på ene sida av magen, og så var plutselig magen nesten flat igjen. Tror det er liv der inne Men håper på en liten bekreftelse med hjertelyd på neste kontroll (neste fredag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 4. mars 2009 #168 Del Skrevet 4. mars 2009 Åååh så gøy at det er så mange som har kontroller og sånt nå. Da blir vi mange som kan oppdatere fremover. Jeg skal gi beskjed etter UL om det er noe spennende inni der Jeg vil vinne en kake dersom det er en dinosaur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2009 #169 Del Skrevet 4. mars 2009 Hehe, tror jeg trygt kan love deg å bake kake til deg om det blir en dinosaur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 4. mars 2009 #170 Del Skrevet 4. mars 2009 Tror nesten jeg har kjent liv allerede... Når jeg ligger helt stille, synes jeg jeg kan kjenne ørsmå bevegelser... Det er i alle fall ingen tvil om at den beveger seg, for til morgen i dag våkna jeg med en skikkelig kul på ene sida av magen, og så var plutselig magen nesten flat igjen. Tror det er liv der inne Men håper på en liten bekreftelse med hjertelyd på neste kontroll (neste fredag). Beveger seg gjør den nok. Jeg var på UL i går, vare da 11 +1 i følge gyn og ungen turna rundt som en villmann. Lå nesten ikke rolig nok til å få målt den engang. Nå kjenner jeg ikke en ting av de bevegelsene enda, men sist gang kjente jeg det i uke 14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2009 #171 Del Skrevet 4. mars 2009 Regner med det står til liv her også Er ikke bekymra, men gleder meg til litt bekreftelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 5. mars 2009 #172 Del Skrevet 5. mars 2009 Venter folk virkelig til 11-12 uke før de går til første kontroll?? Jeg hadde det allerede i 5. uke jeg, men det var jo fordi jeg allerede hadde time, også tok hun kontrollen da, men jeg hadde aldri klart å vente til 11.-12. uke. Jeg har tenkt litt på om jeg har lyst på tidlig ultralyd, men tror hvertfall ikke jeg tørr før 12 fulgåtte uker, nettopp for hva du sier Dreia og skuffelsen ved en evt tap. Forklar legen din at du er bekymret pga to tidligere SA'er du, så bør han gjør som du vil... Ifølge dei nasjonale retningslinjene skal første svangerskapskontroll vera mellom veke 8 og 12. Første gong hadde eg kontroll då eg trudde eg var ca 11 veker (egentlig var eg visst ca 9 veker), sjølv om legesekretæren egentlig ville setja meg opp endå litt seinare. Det kan godt tenkjast at legen gjer som eg vil, etter det eg har vore gjennom. Men så var det å bestemma seg for kva eg vil, då. Skikkelig Vingle-Petter! Forresten - gratulerer med trulovinga. Bare tenkte å si det angående hcg målinger, at noen blir mer stresset av det. Ikke alle ligger akkurat midt på treet selv om alt er helt fint, og da kan man lett bli hysterisk. Nå er jeg jo ganske hysterisk fra før, siden jeg har mistet før, så derfor bestemte jeg meg for å bare bite tennene sammen og droppe målingene. Hva som er rett for deg vet jeg jo så klart ikke, men tenk litt på det da, du kan bli mer redd av svarene, selv om de egentlig er helt fine. Eg er også ganske hysterisk, så kanskje HCG-måling er ein dårlig idé? Egentlig håpar eg på at legen vil måla HCG-stigning (trur eg ), altså f.eks. fredag og mandag. Men det er kanskje ikkje noko sikrare, det heller? Eg har skikkelige diskusjonar med meg sjølv - maaaange argumenter for og maaaange argumenter mot tidlig UL, HCG-måling etc. - men eg kjem jo ikkje fram til nokon konklusjon om kva eg vil. Stakkar mannen må bli med på diskusjonen omtrent annakvar dag. Må bestemma meg før eg går inn til legen iallfall. Legetime i morgon. Gruar meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 6. mars 2009 #173 Del Skrevet 6. mars 2009 Lykke til med legen dreia! Håper du klarer og bestemme deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2009 #174 Del Skrevet 6. mars 2009 Lykke til Dreia! Legen min følger forresten ikke retningslinjene, jeg får kontroller hver 4. uke, og det har aldri vært noe problem å få tidlig kontroll hos ham. De er forskjellige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. mars 2009 #175 Del Skrevet 6. mars 2009 Mannen har antagelig bestemt det for meg. Han sa at han ville ikkje ha bedt om noko. Så med mindre eg ombestemmer meg på veg til legen, blir det slik. Og vakna kvalm i dag. Typisk! Eg som hadde tenkt å nevna for legen at eg er mindre kvalm enn eg hadde rekna med eg kom til å vera. (Eg blir veldig lett kvalm til vanlig, så då er det vel naturlig at eg blir veldig lett kvalm som gravid? :klø: ) Sikkert berre psykisk i dag - eg har ein tendens til å bli veeeeldig kvalm når eg gruar meg til noko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2009 #176 Del Skrevet 7. mars 2009 14 uker i dag! Og nøyaktig 6 mnd til termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 7. mars 2009 #177 Del Skrevet 7. mars 2009 14 uker! Er det noen av dere som har merket en markant nedgang i korttidshukommelsen forresten? Jeg syns jeg glemmer alt for tida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 7. mars 2009 #178 Del Skrevet 7. mars 2009 Sliter litt med hukommelsen for tida jeg også. I går da jeg gikk fra jobb tok jeg først heisen ned i første, kom på at jeg hadde glemt noe, og måtte dra tilbake igjen. Så gikk jeg ut i gangen, kom igjen på at jeg hadde glemt noe, og gikk tilbake for å hente det. Så kom jeg hjem, og husket at jeg hadde glemt enda en ting, skal innom der og hente i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 7. mars 2009 #179 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja det er akkurat sånn jeg har det. Plutselig stopper jeg på tur fra A til B og lurer, hva skulle jeg nå? Og jeg som alltid har handlet utfra mitt gode minne, må nå ha med handleliste. Skrekk og gru. Kanskje det er prematur ammetåke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2009 #180 Del Skrevet 7. mars 2009 Hehe, samme her. Pre-ammetåke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå