Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Gåsemor : så heldig du er :)

Miley: Hvordan var det på kontroll i dag?

Jeg fikk høre hjertet i dag! :) Så jeg er i alle fall førnøgd med min kontroll :biggrin:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så stille her

:overrasket: Stille her? :klø: Her har det faktisk blitt skravla meir enn i min første terminklubb (mars/april). Der har dei komme til 6 sider nå, og det er snart føding på gang! :ler: Bra for meg, for då slepp eg å sjå mange oppdateringar som påminnelsar om kva som kunne vore. For eg klarar liksom ikkje la vera å lesa der heller... :sjenert:

Her har eg ikkje begynt å telja ned til dei 12 vekene ennå eingong. Det er jo evigheter til. :roll: Dei som er først ute, har vel allerede vore på ordinær UL før eg er på 12 veker? :dåne:

Eg har bestilt meg jordmor (men ventar på skriv om fellestime), men har fått meg tidlig time til legen neste fredag. Hadde den argumentasjonen klar for kvifor eg burde få time før den vanlige sjekken rundt 11-12 veker, men trengte berre å seia at eg hadde mista to gonger før og såklart var bekymra, så sette dama opp time til meg utan at eg trengte be. :nigo: Lurer på om eg skal høyra om mulighet for måling av HCG-nivå. :klø: UL før veke 12 er eg usikker på om eg har lyst på (eg er Vingle-Petter! :dåne: ), så eg trur ikkje eg spør legen om det iallfall. Foreslår han henvisning, takkar eg neppe nei, men eg er redd for ein stor nedtur om eg mistar etter å ha sett eit bankande hjerte, derfor blir det neppe til at eg ber om det sjølv. ;)

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Jeg vil også være her, jeg vil også være her :vinke:

Foreløpig termin er 24. oktober :)

Mannen sier at han har "snåsamannet" seg fram til at det blir en jente. Selv tror jeg det blir en pteradoctyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker i dag :hoppe:

Greit at vi er flinke til å skravle da! Skal bli spennende å se om vi slår min terminklubb fra i fjor :fnise:

Jeg begynner egentlig å få jentefølelse nå. Men om det er ønsketenkning eller magefølelse, vet jeg ikke ;)

Hva er en pteradoctyl? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Det er en dinosaur. Den fløy rundt og spiste ting. Helst fisk. Forklarer hvorfor jeg er veldig gira på fisk for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble jeg herlig bortskjemt og fikk frokost på senga :nigo:

Håper de neste ukene går kjapt Dreia :klem: Kjekt å komme så kjapt inn til legen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddelu jenter!!!

Nå er jeg tilbake i moderlandet etter en herlig uke med min kjære i Tallinn... :) Masse deilig mat, spa og kvalitetstid!! 30 årsdagen min endte med han på kne med ring og roser... :rødme: Veldig koselig!!!!

Godt å se at alt er bra med dere, særlig deg Unknown, som virkelig klarte å gjøre meg bekymra før jeg dro!! :klemmer:

Jeg er nå 8+3 (Det går SÅÅÅ sakte!!!). Fortalte det til foreldrene våre før vi dro, og når vi var borte nå fikk jeg ultralydmms fra svogeren og svigerinnen min, og da klarte jeg ikke annet med å svare dem med at vi håpte vi kunne sende sånt bilde til dem 7. mai, så da måtte jo den andre svigerinnen min og broren min også få vite det... :) Jeg skal fortelle det til bestevenninnen min imorra, også venter jeg med resten av venninnegjengen så lenge jeg klarer, for det er flere der som har problemer med å bli gravide, så da har ikke jeg lyst til å sitte der fnisende og med roser i kinna før det begynner å synes, eller jeg ikke klarer å "snike meg unna" alkoholinntak lenger...

Jeg vil også være her, jeg vil også være her :vinke:

Foreløpig termin er 24. oktober :)

Mannen sier at han har "snåsamannet" seg fram til at det blir en jente. Selv tror jeg det blir en pteradoctyl.

Velkommen Fugl Fønix!!!

He he, tidligere har vi vært inne på her at det kunne bli en frossen laks, nå har vi fått en mulig dinosaur, gleder meg til å lese om hva mer vi klarer å drømme oss frem til iløpet av de neste månedene... :fnise: Også krysser jeg fingrene for at drømmene ikke går i oppfyllelse og at det bare blir en liten jente eller gutt!!

Eg har bestilt meg jordmor (men ventar på skriv om fellestime), men har fått meg tidlig time til legen neste fredag. Hadde den argumentasjonen klar for kvifor eg burde få time før den vanlige sjekken rundt 11-12 veker, men trengte berre å seia at eg hadde mista to gonger før og såklart var bekymra, så sette dama opp time til meg utan at eg trengte be. :nigo: Lurer på om eg skal høyra om mulighet for måling av HCG-nivå. :klø: UL før veke 12 er eg usikker på om eg har lyst på (eg er Vingle-Petter! :dåne: ), så eg trur ikkje eg spør legen om det iallfall. Foreslår han henvisning, takkar eg neppe nei, men eg er redd for ein stor nedtur om eg mistar etter å ha sett eit bankande hjerte, derfor blir det neppe til at eg ber om det sjølv. ;)

Venter folk virkelig til 11-12 uke før de går til første kontroll?? Jeg hadde det allerede i 5. uke jeg, men det var jo fordi jeg allerede hadde time, også tok hun kontrollen da, men jeg hadde aldri klart å vente til 11.-12. uke. Jeg har tenkt litt på om jeg har lyst på tidlig ultralyd, men tror hvertfall ikke jeg tørr før 12 fulgåtte uker, nettopp for hva du sier Dreia og skuffelsen ved en evt tap. Forklar legen din at du er bekymret pga to tidligere SA'er du, så bør han gjør som du vil...

Nå skal jeg se reprisen av Frustrerte fruer... God lørdagskveld alle sammen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Hvilke gravidsider er dere inne på og anbefaler? Synes det er så mange, og har ikke hverken tid eller ork til å sette meg inn i alle for å se hvilke som er bra... (Håper noen andre har gjort drittarbeidet så jeg slipper... :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Jeg har vel ikke sett på så mange sånne sider, det er jo www.snart-mamma.com, og www.barnimagen.no. som jeg har vært inne på å sett lett.

Har vel inntrykk av at snartmamma er mer for prøvere enn de som faktisk har blitt gravide, men det er min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, Flode, og gratulerer med forlovelse! :hjerte:

Jeg er litt på barnimagen.com, men må si jeg føler meg mest hjemme på KG ;) Anbefaler i alle fall IKKE Babyverden, der er det masse spydige og frekke folk på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelse Flode! Høres ut som dere hadde en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Gratulerer med forlovelse da Flode, så koselig!

..og det var ikke meningen og gjøre deg begymret...

Jeg holder meg mest her på KG jeg..har vært innom og registrert meg litt her og der andre steder også, men liker meg best her :)

Er innom babyverden.no en gang i uka for å lese sånn uke for uke, men har ikke fått sjekket ut forumet deres enda.. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt lommelegens uke for uke. Den er detaljert og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja gratulerer så mye Flode, glemte helt å skrive det i sted :sjenert:

Hørtes ut som en helt topp ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flode

:klemmer: Tusen takk jenter!!!

Selve frieriet var veldig overraskene, og selv om jeg håpte litt, klarte han å holde planene sine helt hemmelig... :) Jeg kunne tenkt meg å gifte meg før barnet kommer, men så har jeg "lagt inn krav" om oppussing av huset før oktober, og regner meg at det blir nok jobb og utgifter der... Så inntil videre sier vi at bryllupet er 17.mai 2011 med den begunnelsen at alle allerede er pyntet, og vi kan servere pølser og lollipop... Så langt er folk fornøyd med det svaret... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley
:overrasket: Stille her? :klø: Her har det faktisk blitt skravla meir enn i min første terminklubb (mars/april). Der har dei komme til 6 sider nå, og det er snart føding på gang! :ler: Bra for meg, for då slepp eg å sjå mange oppdateringar som påminnelsar om kva som kunne vore. For eg klarar liksom ikkje la vera å lesa der heller... :sjenert:

Her har eg ikkje begynt å telja ned til dei 12 vekene ennå eingong. Det er jo evigheter til. :roll: Dei som er først ute, har vel allerede vore på ordinær UL før eg er på 12 veker? :dåne:

Eg har bestilt meg jordmor (men ventar på skriv om fellestime), men har fått meg tidlig time til legen neste fredag. Hadde den argumentasjonen klar for kvifor eg burde få time før den vanlige sjekken rundt 11-12 veker, men trengte berre å seia at eg hadde mista to gonger før og såklart var bekymra, så sette dama opp time til meg utan at eg trengte be. :nigo: Lurer på om eg skal høyra om mulighet for måling av HCG-nivå. :klø: UL før veke 12 er eg usikker på om eg har lyst på (eg er Vingle-Petter! :dåne: ), så eg trur ikkje eg spør legen om det iallfall. Foreslår han henvisning, takkar eg neppe nei, men eg er redd for ein stor nedtur om eg mistar etter å ha sett eit bankande hjerte, derfor blir det neppe til at eg ber om det sjølv. ;)

Bare tenkte å si det angående hcg målinger, at noen blir mer stresset av det. Ikke alle ligger akkurat midt på treet selv om alt er helt fint, og da kan man lett bli hysterisk.

Nå er jeg jo ganske hysterisk fra før, siden jeg har mistet før, så derfor bestemte jeg meg for å bare bite tennene sammen og droppe målingene.

Hva som er rett for deg vet jeg jo så klart ikke, men tenk litt på det da, du kan bli mer redd av svarene, selv om de egentlig er helt fine.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...