Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Då listar eg meg veldig forsiktig inn her. Eg er ikkje kjempeoptimistisk for at dette skal gå bra, men nok til å leggja igjen spor her. :skya: Det er iallfall meir enn eg turde gjera i juli/august-klubben. ;)

Foreløpig termin er 25. eller 26. oktober, alt etter om ein reknar svangerskapet til 40+2 eller 40+3.

Håpar på å få vera med på mykje :skravle: fram mot hausten. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Velkommen Dreia:D:D

Da har jeg vært hos jordmor i uka som var.. Jeg trodde kanksje hun kom til å sjekke blodtrykk og diverse, men hun ga meg kun informasjon. Jeg er veldig usikker på hva som skal gjøres på de ulike kontrollene siden det er første gang for meg!

Men på grunn av at jeg har endometriose, og kjempe redd for at det skal være noe cyster som skal være i veien for noe der inne så har jeg bestilt meg en privat ul neste uke. Dette er kun for å berolige meg selv pga endomteriosen, cystene og operajsonen jeg hadde for en god stund siden.. Håper det kan hjelpe meg til å roe meg med tanke på at det kan gå galt selvom jeg vet at det ikke er noen større risiko for oss med den sykdommen. Men å bli gravid på første pp hadde jeg aldri trodd:)

Hva slags symptomer var det dere hadde i uke 7?

Jeg er idag uke 7 + 2, og føler kun tretthet, stikkinger i livmorområde på kveldene og ømme bryst:) Noen sier vel at man skal vær glad man ikke kjenner noe og det kommer tidsnok uansett!

:skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :lillesky:

Er alt bra med dere?

Her står alt bra til!! 6+5 idag, og synes det går forferdelig tregt... :kari: Men, må bare være glad for hver dag som går, der alt er bra!! :danse: I neste uke reiser Flodemannen og jeg på kjærlighetstur til Tallinn. En herlig liten flukt fra hverdagen der vi bare skal nyte hverandre og gjøre akkurat det vi vil... :hjerter_rundt: Har ikke fått sumla meg til å bestille turen enda, men men, det ser ut til å være såpass med hoteller der at det ikke blir noe problem... :)

Har gudskjelov ikke så mange symptomer; brystene har endret helt form, og Flodemannen lurte på igår hvor stor ungen kom til å være når den ble født for han mente den måtte være på størrelse med en voksen mann for å få de brystvortene i munnen... :legrine: Første gang noensinne brystene mine har en størrelse der det faktisk går ann å skryte av de... Er også litt kvalm på ettermiddagen, men hvis jeg er flink til å spise regelmessig og ordentlig går det fint. Er også ganske sliten, men det kan også være fordi jeg har permisjon fra senvaktene mine nå, så da jobber jeg bare dagtid. Har jobba turnus i 10 år, så det å stå opp tidlig hver morgen er en stooor overgang... :sleeping:

Hyggelig å se at vi blir flere og flere. Krysser fingra for at alle sammen får bli med hele veien til september/oktober!!!

Fikk forresten ordentlig dårlig samvittighet her om dagen; var på kafe med ei venninne som har prøvd nå i nesten ett år. Veit hu sliter litt med tanken på det, og når hu spurte om vi hadde begynt å prøve sa jeg ja til dette, men ikke noe mer. Siden Flodemannen og jeg har bestemt at vi ikke skulle si det til flere, var jeg tro mot han, men følte derfor at jeg jøg til venninna mi når jeg lot henne sitte der å lære meg alle kjerringrådene og triksene hun hadde lest seg frem til siste året. Hun sa hun var glad for at vi hadde begynt å prøve og at hun ville være glad selv om vi fikk det til før dem, men jeg veit det vil være vondt for henne. Hun er en av mine nærmeste venninner, men samtidig vil jeg ikke fortelle det til henne før jeg eks forteller det til mamma og pappa, svigers, søsken og et par andre venninner. Tror egentlig ikke jeg ønsker å fortelle det til "den delen av venninnengjengen" før bursdagsfesten til ei anna venninne i slutten av mars som også er uke 13 for meg (forhåpentligvis!!!). Sliter litt med det der, men kanskje dette er et viktig steg i riktig retning for å lære meg å sette meg selv og mitt forann alle andre og den dårlige samvittigheten... :gjeiper:

Håper dere får en fin start på uka alle sammen!!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nok alt gått galt denne gang. Begynte å blø litt lørdagsettermiddag, og det ga seg ikke. Tok seg opp i løpet av kvelden i går. Og i natt har det aller meste kommet ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Nå folkens, har jeg endelig fått time med jordmor! :)

Tenkte jeg måtte ringe for å høre hvordan det stod til med den jordmortimen, og jammen hadde de glemt den..overaskelse liksom.. :sjokkert:

Men da har i alle fall jeg fått time til 2. svangerskapskontroll onsdag 25. februar :)

Gleder meg allerede..Skal tro hva som skal sjekkes!

Må man ha med urinprøve forresten? Noen som vet? :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, så spennende!!!! :hoppe: Jeg kunne også tenke meg å vite hva som skal skje på de forskjellige kontrollene... Men har forstått at det er forskjellig fra den ene legen/jordmoren til den andre da... Jeg fikk beskjed om å ta med urinprøve på alle kontrollene mine, så regner med det inkl jordmor...? Du kan jo bare la den ligge i veska til hun evt spør om den... Er det vanlig å ha med mannen på disse kontrollene eller bare på ultralyden? Glad han ikke var på den første da... :fnise:

Idag har jeg forresten fortalt det til mamma og pappa. Mamma begynte selvfølgelig å grine gledestårer, mens pappa visste ikke hvordan han sku reagere så han kom med den fjasete kommentaren når han hørte at det bare var 7 uker: Dere kunne jo venta med å si det til egget hadde festa seg hvertfall... :skratte: Tosk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Da putter jeg ett glass i vesken..

Jeg har ikke planer om å ta med darlingen..men har har ikke interissert seg noe særlig for de kontrollene heller..kan ikke tenke meg at det er noe spesielt givende for han å være der, eller? jeg forteller jo alt uansett :)

Men hadde han spurt om å få være med, så hadde han fått det!

Så morsomt å fortelle det! :) Å for en morsom pappa!

Har dere sagt det til mange? eller er det bare foreldrene deres?

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på nettdoktor.no:

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedse...apskontroll.php

Det er kanskje morsomere for de kommende fedrene etterhvert som de også kan se og høre at det er noe på gang... Det eneste min hører nå er klaging over ømme pupper, oppblåst mage og kjefting sia jeg ikke har helt kontroll over tempramentet mitt om dagen... :plystre: Så jeg kan forstå at han trekker seg litt unna... :gjeiper:

Jeg har måtte fortalt sjefen + to andre pga endring i jobbsituasjonen min. Burde sikkert sagt det til foreldre først, men men... Vi får ikke besøkt svigers før etter Tallinturen (reiser søndag), så de + søsken blir inkl når vi kommer hjem igjen. Da nærmer jeg meg uke 9, så da kan de få vite det, selv om det fortsatt er lenge til den magiske 12 ukers grensa... Unknown og Imli: Tenk at dere så godt som er der nå... :blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...