Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia ~Aravis~ :goodbye:

Må bare spørre, er dere like vanvittig tørst som jeg? Jeg syns at jeg ikke gjør noe annet enn å drikke hele dagen. Også merker jeg at jeg har blitt tørrere i huden og på leppene, så åpenbart har jeg et enormt væskebehov. Har dere det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miley

Ja jeg drikker mange liter vann om dagen, spesielt rett før jeg legger med. Da er jeg som en svamp. Noe som ikke er like festlig når jeg må opp fire ganger i løpet av natten for å tisse :glare:

Jeg tror det er ganske vanlig, har vært slik i alle svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt tørstere enn vanlig ja. Spesielt om kvelden, typisk nok. Var oppe og tissa tre ganger i natt, og enda super-tissetrengt da jeg stod opp :roll: Det er noe av det minst festlige med å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

jeg kjenner nok også tørstebehovet, men jeg er så plaget med kvalme at jeg ikke takler vann om dagen. Her går det dessverre mye i brus. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Har noen funnet bra måter å bekjempe kvalmen på? Den er stadig stigende hos meg. Er der til alle døgnets tider. Begynner å bli ganske lei av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet noen fullgode løsninger på problemet, men har heller ikke vært kjempekvalm. Det som har fungert her er å spise ofte slik at jeg aldri blir skikkelig sulten. Også har jeg kjøpt ingefær-te men usikker på hvor mye hjelp den har vært til, den er god da :) Ellers har det vært sånn at jo mindre jeg stresser jo mindre kvalm er/blir jeg (særlig om morgenen).

Håper du slipper unna den værste kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen funnet bra måter å bekjempe kvalmen på? Den er stadig stigende hos meg. Er der til alle døgnets tider. Begynner å bli ganske lei av den..

Jeg spiser oftere enn jeg pleier, hver tredje time for tiden, ellers blir jeg ekstra kvalm. For min del hjelper det å være i ro, selv om det begynner å bli kjedelig. Ingefærte hjalp ikke for meg, heller ikke sea-bands, men det er andre som synes det hjelper. Jeg er lei av å føle meg fyllesyk til alle døgnets tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen funnet bra måter å bekjempe kvalmen på? Den er stadig stigende hos meg. Er der til alle døgnets tider. Begynner å bli ganske lei av den..

Hei, jeg har slitt noe veldig med kvalme i snart 4 uker. Legen ba meg kjøpe Postafen 25mg på apoteket, også kalt "sjøsyketabletter". Helt ufarlig for fosteret.

Kvalmen har blitt litt bedre (...). Vet om fler det har funket veldig bra på, så er verdt et forsøk. Koster rundt 90 kr for 10 stk.

Lykke til! Jeg vet veldig godt hvordan du har det, du er ikke alene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen funnet bra måter å bekjempe kvalmen på? Den er stadig stigende hos meg. Er der til alle døgnets tider. Begynner å bli ganske lei av den..

Hei :goodbye:

Her er jeg, med termin 14. sept. Første babyen til meg og mannen:)

Skulle bare svare på det med kvalme. Jeg har slitt masse, vært sykemeldt og slitt me å få i meg mat og drikke uten å kaste opp... men nå har jeg fått akupunktur hos jordmor, og det funker:) :) Fortsatt litt uvel, men kan ikke sammenlignes:) Letta liksom skikkelig opp. Skal ha ny behandling neste uke.

Også har også reisesyketabletter som legen anbefalt hjulpet meg.. så lenge jeg har fått tatt de, og de har rukket å hjelpe før jeg har kastet opp igjen..

Fikk også noe som heter Gaviscon som skulle hjelpe meg å holde på maten, men det smakte så vondt at jeg orker det nesten ikke :tristbla:

Lykke til alle gravide:)

Endret av Molly80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gaviscon sånn mot halsbrann?

Jo, den er mot halsbrann, men kan hjelpe mot brekninger også siden den fungerer ved å legge seg som et lokk på mageinnholdet, så det ikke kommer så lett opp igjen. Fungerer altså best etter måltider, ikke så godt på tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aha... Husker jeg tok sånne på slutten sist. Mange som synes de er så ekle, men jeg synes nesten de var litt gode jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev visst feil.. 24. er terminen min, ikke 14:)

Legen sa til meg ofte så startet oppkast av samme årsak som halsbrann, og at gaviscon skulle legge seg som et lokk over maten og hindre begge deler.. men jeg kaster jo nesten opp av smaken... så det blir heller reisesyketabletter for meg gitt!

Men dette her er i flytende form da, finnes kanskje i tabletter også? Som ikke er så ekle?

Endret av Molly80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Og jeg har hørt at resiesyketabletter skal man ligge unna da de kan være skadelig?

Legen sa jeg kunne få resept på afipran, men jegtakket nei. Jeg liker ikke ta tabletter når jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har hørt at resiesyketabletter skal man ligge unna da de kan være skadelig?

Legen sa jeg kunne få resept på afipran, men jegtakket nei. Jeg liker ikke ta tabletter når jeg er gravid.

Mange som får postafen. Minuset med dem er at mange blir veldig trøtte av de.. men det er ikke skadelig for fosteret sa legen:) Var mer skadelig at jeg ikke klarte å holde å mat, fosteret må jo ha næring:) Men man skal ikke bruke det i lang, lang tid. Men som sagt, ikke skadelig for barnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...