Gå til innhold

Uoffisiell julekalender


Bellatrix

Anbefalte innlegg

En god pose te i løs vekt, ingefærnøtter (evt hjemmebakt), eller eller... Jeg opererer ikke med priser på gavene mine, en perfekt gave kan koste fra 30 til 500 kroner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smykke

Håndkrem

Cd

En god vin

En god bok

Hjemmelaget julekaker

Fotoalbum

Kinobillett

Liten ostekurv m/frukt

Lekre stearinlys fra spesialbutikk

Kokebok

Duk

Skjerf

Gavekort på favorittklesbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personavhengig.

Til ei venninne var en god te i løsvekt, og bok et godt forslag (sammen med en lapp med "bruksanvisning", trekk en god kopp te, krabb under pleddet og kos deg med boka) Men til andre hadde det vært bom (f.eks meg som ikke drikker te...)

Til noen er bodylotiongreier toppers, til andre er det også bom (igjen, meg selv, som sikkert har 4-5 bodylotioner i skapet, og felles for dem alle, ingen av dem har JEG kjøpt...)

Ehh, er det meg som er den vanskelige tro? Nei, vet ikke jeg... for jeg hadde satt stor pris på boka... og en dusjsåpe heller enn ørten bodylotioner.

Til ei venninnegave ville jeg nok tatt utgangspunkt i hvem hun er... slett ikke alle gaver passer til alle venninner.

Et år ga jeg julenåler til et par stykker. De selger dem på aseco, til en drøy hundrelapp, de er veldig fine synes i alle fall jeg. Det kan være mitt bidrag i denne tråden i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må handle de siste julegavene og litt julegodis. Men nå skal jo jeg feire hos svigers, så da begrenser det seg hva som er nødvendig av juleforberedelser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet skal pyntes og bordet .. ellers er jeg omtrent ferdig.

Har også gjort unna det aller meste av handlingen - må bare fylle opp med poteter, brød, juice og sånt - og lage årets delfiakake .. men det blir lille julaften tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt. Jeg skal vaske, pynte, handle julegaver, lage marsipan og ha alt klart til klokken er 17.00 lille julaften. Da får jeg nemlig gjester. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Alt annet enn gavehandling og lefesbaking. Dvs vaske og pynte litt (ingen enorm jobb, da vi ikke gidder å ta mer en "vanlig helgevask") og kanskje bake litt pepperkaker om vi får lyst. Og juletrehuggetur selvfølgelig! :) Og så tar vi vel en skikkelig "matinnhandlingsbutikktur", så vi får fylt opp kjøleskapet.

Siden vi skal bort på middag fra og med juleaften til langt ut i romjulen, så er det liksom ikke de helt store forberedelsene som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, en god del... Vaske rundt badet (ferdig med kjøkkenet), gaveutlevering, "fredagsvask" lillejulaften, pynting av hus og tre, koke kjøttpålegg, bake brød og rundstykker (ferdig å bake småkaker og lefser), lage salater og handle julemat. Men dette er forberedelser for siste del av adventa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe juletre og pynte det (lille julaften). Bake kaken som vi har til dessert julaften. Kjøpe julegave til søsteren min. Ta en siste golvvask (det gjøre jeg lille julaften). Kjøre ut julegaver. Tror det er det hele.

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh, ganske så mye. Har fortsatt igjen endel julegaver - både handling og utlevering, må rydde og vaske hus, handle juletre, pynte i huset, handle inn mat til selskap 2. juledag og generelt fylle opp med mat. Og skal bake ett slag til med kaker.

Satse på å få unna endel i morgen, så skal jeg bare kose meg de siste dagene før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage ferdig resten av gavene, pakke inn både dem og alle de kjøpte, og så levere poser med gaver både her og der. Vaske og rydde litt, men ikke så mye, vi bor i lånt hytte som ble nedvasket før vi tok over, så en helgevask får holde. Også må jeg finne ut av hvor mange dager det blir måltider her, og hva vi skal spise da, og så handle inn til det.

Ja og så må jeg minne mannen på å finne fram fine skjorter så jeg får strøket dem for ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pakke inn 4 smågaver og se Tre nøtter til Askepott, ellers er alt ferdig :) Skal kanskje bake en kake også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...