Gå til innhold

Uoffisiell julekalender


Bellatrix

Anbefalte innlegg

For første gang gjør jeg ikke noe spesielt, tar bare det papiret jeg har. Ulikt meg, men sånn er det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ikke så forseggjorte pakker fra meg i år. Kjøpte noen ruller glorete julepapir på Europris. Så her går det i både nisser og engler og mange farger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig papir her også... Jeg pleier å gjøre litt ekstra ut av noen av gavene, men vet ikke i år. Kanskje jeg gjør noe ekstra når jeg pakker inn til min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Har bare kjøpt en rull og pakket de inn. Ikke noe spesielt.

Jeg også. Har lagt ekstra arbeid i det et par år, men har ikke oppfattet det som det verken ble lagt merke til eller satt pris på.. Så det blir nok bare "vanlig kjendelig" innpakning for evig framtid er jeg redd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går det med store mengder papir og tape, det er barna som har hovedansvaret for innpakkingen i år. Av den grunn er det billigste sort papir, nøye utvalgt av barna selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin gavepapir og matchende bånd. Vil ikke bruke alt for mye tid og penger på det, men vil heller ikke ha "barnslig" gavepapir med julenisser eller noe liknende. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig papir og bånd - ikke no fancy. Jeg er så dårlig på å pakke inn, at det uansett ser rimelig håpløst ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke mye spesielt - men varierer på papiret så det blir litt mer spennede pakkehaug under treet .. for sist år hadde både søsteren min og mor min kjøpt likt julepapir som meg (alle helt uavhengig av hverandre) - så da var det veldig mange like pakker.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpt papir på Plantasjen tror jeg det var. Kjedelige greier med typisk julemotiv og rødt bånd. Men det er like greit, for jeg er elendig til å pakke inn gaver, så jeg trenger ikke ødelegge fint/ dyrt papir i tillegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min bardom er jeg vant til at en dag like før jul fant mamma frem alle gavene (ja, ikke de til oss da, de som skulle ut av huset) og satte på julemusikk og noe julebakst kom også frem, og kanskje litt julebrus? Så kom det frem julepapir og pakkebånd, merkelapper og tape og saks, og så koooooste vi oss med å pakke inn gaver. Jada, helt vanlig papir, men kooooos.

Som voksen har jeg nok en jobb å gjøre for å kunne skape det samme koselige minnet hos min sønn når det gjelder julegavepakking tror jeg. Papiret er helt ordinært julepapir kjøpt inn på rull. Har tre ulike ruller da, og pleier normalt sett å rullere litt med det jeg får med ulike plasser også (men i år har jeg ikke fått med noe) slik at ting ikke pakkes i papiret fra den butikken det kommer fra, men fra en butikk en annen gave kom fra, etc.

Men i år har det blitt sånn:

Første pulje: Pakket i full, full fart før mottakerene kom inn døra en morgen (ble sendt med mine foreldre hjem etter barnedåpen, så slapp vi sende dem i posten) På dette tidspunkt var den yndige sønn hos sin far, tror jeg.

Andre pulje: Pakket i full, full, full fart mens jeg puttet inn sutten og vippet på vippestolen som en elelrs relativt hylende guttunge satt i, mens jeg gjentok; så snart vi kommer tilbake fra posten, som har sendefrist om veldig, veldig kort tid, så skal jeg være verdens beste mamma for deg, og kose masse med deg og gi deg all den oppmerksomhet du fortjener, bare vær grei med mamma nå, disse å pakkene må bare pakkes inn og sendes avsted på posten, men så snart vi kommer tilbake..... Ikke mye som minner om barndommens kos, julemusikk og sosiale gaveinnpakking der nei...

Altså: Papirmessig som de fleste svarer på, så pakker jeg dem i papir på rull fra Binders. Men HVORDAN jeg foretar innpakkingen: i år har det vært STRESSET.... Personlig har jeg defor innført sendefrist 10. desember neste år, med alarm på mobilen og alt. Seriøst, jeg skal IKKE sitte hjemme en halvtime før sendefristen og sloss med gråpapir og pakketape og de rette pakkene i de rette postforsendelsene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pakker inn i vanlig papir og bånd. Har 4 forskjellige julepapir ruller og har iallefall 7 (!) forskjellige farger på bånd. (har også en båndsnitter slik at båndet blir delt)

Sitter på gulvet, eller ved bordet og sprer julepapir, bånd og merkelapper rundt meg og setter på julemusikk (og samboer som går rundt og mobber meg for alle de forskjellige båndene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke sender julekort selv, sier det seg jo selv at vi får svært få. De vi får blir liggende på kjøkkenbenken bare... (Men hjemme hos mamma og pappa, har de en sånn greie til å henge opp i entreen med julemotiv på, hvor alle kortene blir lagt oppi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...