Gå til innhold

Uoffisiell julekalender


Bellatrix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sier som det er, at jeg bare kjøper gave innen familien og så gir jeg en hilsen til bursdagen i stedet for, det liker jeg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier tusen takk - og at jeg desverre ikke var klar over at vi skulle kjøpe gaver til hverandre, så jeg har ikke noe å gi tilbake...

pleier å avtale med venninner om vi kjøper eller ikke... har to venninner jeg skal kjøpe til i år - og har avtalt å droppe gaver til hverandres barn, da barna har alt de trenger og litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker så meget, og gir en flaske vin i retur. Sier som det er at gaven kom overraskende på, og håper at de synes en flaske vin er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg takker, og sier sikkert noe om at det var uventet. Men hvis dette er på lille julaften eller noe, så er jeg ikke den som stresser med å måtte finne noe tilbake. Er det derimot litt i god tid, tar jeg det som et tegn på at giveren forventer/ønsker noe tilbake. Giveren vil selvfølgelig bli invitert inn på hjemmelagede kaker/kaffe og sånn da.

Jeg har selv gitt gaver til folk uten å avtale, og da forventer jeg selvfølgelig ikke noe tilbake. Jeg velger jo å gi fordi jeg syns det er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig glad for sånne overraskelser. Synes det er koselig når noen har tenkt på meg. Jeg pleier å kjøpe inn noen konfektesker som jeg pakker inn og har klare til sånne tilfeller. Men hvis gaven kommer i god tid, så tar jeg nok en ekstra bytur for å kjøpe noe fint tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan selv finne på å gi en liten oppmerksomhet til folk til jul selv om vi ikke har avtalt det :sjenert: Forventer selvfølgelig ikke noe til bake da :) Gir fordi jeg synes det er stor stas å gi bort gaver. De gangene jeg har fått julegave fra uventet hold har jeg vel gitt en oppmerksomhet tilbake også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg, men er ærlig og sier at jeg ikke har kjøpt noe tilbake. Hvis sånt skjer, tar jeg heller med meg en vinflaske eller noe kake og går på besøk i romjula til den det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gave eller to i hus som kan gid i slike tilfeller, ferdig innpakket uten merkelapp... Ikke så ofte det blir bruk for dem, for jeg avtaler somregel hvem jeg bytter gave med, men det ble sånn etter et tilfelle hvor ingenting var avtalt, så jeg hadde en ting i tilfelle, som ikke ble brukt, men ble liggende til neste slike anledning som oppsto, og det er greit å ha noe liggende da, synes jeg.

Men er det fortsatt litt tid til jul sier jeg gjerne at jeg ikke har fått kjøpt noe enda, så finner jeg noe som passer bedre, siden sånne "på vent gaver" er veldig genrelle da. Men, passer det jeg har liggende, så kan jeg godt si at "ikke helt ferdig å pakke inn enda, bare vent litt da, så skal jeg gjøre ferdig." (Har den siste tiden før jul uansett pakkepapir, merkelapper og bånd, og gaver i ulike ferdigstillingsgrad på spisestuebordet, så en fra eller til vil ingen kunne merke at ikke var helt planlagt...For jeg har hatt litt pakkekaos, spesielt i år, og gjett om tre av gavene ligger på kjøkkenbenken i Bergen, mens jeg er på Toten? Det var til dyr da, så det er ikke noen krise... (Men hvorfor ligger de på KJØLLENbenken? Om mannen hadde latt dem ligge der de lå i pakkekaoset i spisestuebord-området, hadde de nok blitt pakket inn og blitt med...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gave eller to i hus som kan gid i slike tilfeller, ferdig innpakket uten merkelapp... Ikke så ofte det blir bruk for dem, for jeg avtaler somregel hvem jeg bytter gave med, men det ble sånn etter et tilfelle hvor ingenting var avtalt, så jeg hadde en ting i tilfelle, som ikke ble brukt, men ble liggende til neste slike anledning som oppsto, og det er greit å ha noe liggende da, synes jeg.

Sånn har jeg også det.

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21. desember

Hvordan skal dere pynte juletreet i år?

Det var ennå ikke lagt ut noen oppgave i dag, så da gjorde jeg det. Håper ikke denne er brukt ennå. Jeg har ikke vært med alle dagene i år. Jentungen er syk, lungebetennelse. Det ble ikke noen gøy start på skoleferien nei.

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare selv. Jeg skal først ha på lys, og min gamle stjerne i toppen. Stjernen er nå 20 år gammel tror jeg. Deretter henger jeg opp alle røde kuler og all pynten som Gullet har laget på barnehagen og skolen i løpet av alle årene. Dette liker ikke tenåringen selvfølgelig, men se om jeg bryr meg :sjarmor: Så må vi ha litt glitter og norske flagg.

Sånn tror jeg treet kommer til å bli. For egentlig er det Gullet som pynter det hvert år. Jeg setter på lysene og hun pynter treet etterpå. Sånn har det vært i 10 år, og hun koser seg med oppgaven. Og når hun er ferdig og snur ryggen til, så går jeg og sniker og henger opp det som hun har laget...

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tre, men svigermors tre blir lesset ned med all pynt de har. Man kan ikke se treet for bare pynt! :ler: Det er en meget standhaftig svigerinne som insisterer på at all pynten skal på, og da blir det slik! Ikke direkte lekkert, men tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss blir treet pyntet i rødt, gull og hvitt, og lys. Basisen er røde og gull-kuler samt "perle"kjeder i samme farger fra IKEA, ellers kommer det til litt mer ordentlig/særegent hvert år. Årets bidrag er gammeldagse fugler med klype og en heklet engel (jeg rakk visst å få ferdig bare en).

Ungene har eget tre for første gang i år, et plastikktre som er pyntet med lys, gullkuler og røde kuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse lys, litt glitter og krystallenker i tillegg til blå og sølv kuler - Veldig pent - og nå står det ferdig med :gave: under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kuler i rødt og sølv, englehår og lys.

Jeg har kattunge i hus, og gruer egentlig til hele juletreet, så langt i dag har den knust to blomsterpotter, og jeg kan ikke tenke meg at treet får stå i fred. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Stjerne på toppen og masse lys, og fargene på pynten er i gull, rødt og glass. :) Gleder meg til å pynte tre!!! :hoppe: Dvs, først må vi få kjøpte et tre å pynte... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...