Gå til innhold

Uoffisiell julekalender


Bellatrix

Anbefalte innlegg

Vi har juletre "light" i år. Skulle egentlig ikke ha noe ettersom jula i år bare blir rar alikevel, men så var vi i skogen i dag og "hugget" et minitre. Det er en gran, som er ca 25 cm høy og har en stamme på en halv cm i diameter. Treet står foreløpig i et glass med vann på kjøkkenbenken. Men den ender nok opp med noen røde sløyfer på seg. Litt pinglete greiner for å henge kuler på :ler: Tenker jeg putter det i en blomsterpotte og har noe mose rundt for å støtte opp.

Blir så fint atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år reiser vi hjem til min mor i jula, og har derfor ikke tre selv. Mamma har ikke hatt juletre på mange år, bortsett fra et lite tre hun kjøpte på rema, som har fiberlys som skifter i mange farger. Blodharry! :fnise: Men det er litt kult også da, mannen elsker det, fiber er hans favoritt-ting i verden. Men det trenger definitivt ikke pynt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter med (blanke!!!!) lys, og har lys i toppstjerna også. Pynten ellers går hovedsakelig i rødt og gull (kuler og kulelenker). Har ikke glitter, det synes jeg er stygt :forvirret: Har også noen engler av halm, kongler, sløyfer, og "iskrystaller". Det viktigste er pyntet som eldste ungen har laga :) (minste er for liten til å lage sånt ;) ). Det må opp hvert år :) Det blir nok lekkert, det pleier det å bli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ny oppgave? Da prøver jeg meg. ;)

Hvordan blir din julaften i år?

Svarer selv: Ettermiddagen skal tilbringes hos svigermor. Der spiser vi grøt samtidig som vi ser Tante Pose. Sølvguttene er svigermors favoritt. Senere samles vi rundt bordet for å fortære årets pinnekjøtt + litt dessert til de som orker det. Vi avslutter med høytidlig gaveåpning.

Formiddagen skal jeg tilbringe i sofaen, under pleddet, sammen med Askepott! Åh, som jeg gleder meg! Da er det umulig for andre å oppnå kontakt med denne jenta. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire julaften hjemme hos oss med både mine og hans foreldre og søsken. På dagen blir nok de søte små med pappa på god jul-runde til diverse slekt og forhåpentligvis drar svigers i kirka slik at vi får ro til å forberede middagen. TV med alle de kjente og kjære får nok ture og gå.

Jeg må innrømme at jeg ser fram til det hele er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter deilig julefrokost blir det nok formiddagskos sammen med barna, med julestrømpe og nrk med Askepott og Reisen til julestjernen :) Jeg lager mat, og vi spiser ribba i 5-tiden, med riskrem til dessert. Etter opprydding av middag setter vi sjokolade på bordet, og koser oss med pakkeåpning.

Når ungene har lagt seg regner jeg med at jeg synker inn i armkroken til mannen, med en liten likør og noe hyggelig på tv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jobbe før middagen blir fortært hos svigerbestemor :) etter det bilr det gaveåpning. Etter det er det julekaffe kos svigers og enda flere gaver som skal åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kan ta turen og levere gaver og hilse på en gammel onkel og tante fra morgenen av, og så skal jeg slappe av til det er på tide å feire julaften sammen med en del av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hos svigermor.

Helt hvordan dagen forløper vet jeg ikke... Opp ganske tidelig tenker jeg, lillegutt vet jo ikke forskjell på dagene. Og mamma'n hans vil se siste episode av julekalenderen på tv... Så skal vi vel se tre nøtter til Askepott, det VIL jeg se ja!

Tipper det blir en god julefrokost, og så er det vel på tide å lese juleheftene.

Etter at pinnekjøttet er fortært skal vi gå rundt juletreet, og deretter åpne pakkehavet. Jeg mistenker at jeg får åpne MANGE gaver, vesle Harald, som sikkert har sovnet innen denne seansen, har fått svært mange gaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre ingenting :danse: Stå opp, spise julefrokost, se på tegnefilmer, kose meg. Senere skal vi til søsteren min og feire julaften. Det gleder jeg meg til, å gå til ferdig dekket bord for én gangs skyld. Det er jeg som har laget desserten da, den tar jeg med. Skal ut å kjøre maraton med julegavene lille julaften så jeg slipper ut på julaften.

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppgave for 23. desember.

Hvilke forventninger har dere til mellomjulen? Mange familietreff, mye stress på jobb, eller mye alenetid?

Selv har vi liten familie. Det blir en familiemiddag, så er det unnagjort. Men i år har vi invitert venner til middag 2 ganger, og vi er invitert bort 2 ganger. DA er jo julen nesten ferdig fant jeg ut :lol: Så de dagene som er igjen må jeg være hjemme å gjøre ingenting, for jeg er litt avhengig av å slappe av innimellom :Nikke:

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hos min søster, svoger og to tenåringer. Formiddagen blir vel mest kos foran tv'n. Askepott er jo et must den dagen. Min svoger er kokk julaften. Så jeg kan bare sette meg til bords og få servert nydelig julemat. Og utover kvelden blir det utdeling og åpning av gaver. I det hele en stille og rolig julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på besøk til svigers alle tre juledagene, ellers blir det stille og rolig hjemme. Nyttår skal vi også feire i fred og ro sammen med pusen vår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst skal jeg ha ferie, noe som betyr late morgener med mange kaffekopper før dagen i det hele tatt starter.

Så skal jeg litt rundt til familie og venner, slappe av, se tv, lese...rett og slett nyte å ha fri. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt julebesøk reiser 2. eller 3. juledag, og da er vi vel godt inn i romjula. Mannen skal jobbe litt, ellers har vi få og ingen planer. Forhåpentligvis blir det mye skigåing og utekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire julaften borte, men skal overnatte hjemme og være her til 2.dag. Da reiser vi noen timer og skal være hos min familie. Regner med å slappe av med god mat, familie og venner:) Både jeg og samboer har fri hele jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 24. synes jeg skal brukes til å ønske hverandre god jul. :nisselue:

Så riktig god jul alle sammen - og takk til alle dere som sørget for at vi fikk skikkelig KG-julekalender likevel (og en ekstra en til Bella - som satte i gang)

:nisse:

Håper dere alle får en deilig og avslappende jul.

:gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...