Gå til innhold

Exhale - pust, pust!


Exhale

Anbefalte innlegg

Satser på vi blir :gravid: i løp av året hele gjengen her inne :fnise:

Jepp, alle som en!

Siste nytt er at EL trolig var på syklusdag 26 eller 27. Er nå på dag 29. Temperaturen har ihvertfall økt litt nå, og ligget over coverline i 3 dager. FF har satt kryss, og da er det vel ikke så mye å lure på.

Det jeg har lært, er ihvertfall å ikke stole på EL-s alene lenger! Sannsynligvis prøvde kroppen min alt den kunne å slippe et egg rundt syklusdag 12-13, uten å klare det. Jeg hadde EL-s og små stikninger i siden, men temperaturen økte ikke etterpå.. brukte ikke EL-tester da, så vet ikke om de ville gitt utslag.

Fredag kjente jeg stikninger igjen, og tok en EL-test lørdag. Den var positiv! Det samme var den på søndag. Negativ mandag. Små stikninger i siden igjen hele helgen, men denne gangen var det trolig reelt og kroppen slapp egget. Vi får håpe det ikke var for sent for :sengekos: når jeg først oppdaget EL!

Er veldig lei av mine ustabile sykluser, og jeg tror min venstre eggstokk presterer under par. Denne gangen var det den venstre som forsøkte å slippe først uten å klare det, og den høyre som endelig slapp nesten 14 dager senere. Har derfor bestilt time til gyn. undersøkelse etter påske. De har ikke ultralydutstyr der, men kan ihvertfall kjenne på rutinesjekk om alt er i orden og ta blodprøver for å sjekke hormoner. Jeg får evt. be om henvisning for å finne ut om jeg har cyster eller noe annet som gjør at kroppen min er litt på styr.

Går nå på ny inn i det jeg tror er DPO-land.. en vandring i opp- og nedoverbakke, dette med prøving..

Endret av Exhale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PÅ tide å oppdatere her, ser jeg! Det har vært en deilig påske så langt, og jeg har nesten ikke tenkt på prøving i det hele tatt. Gått turer, spist masse god mat, hatt flott vær og det har faktisk blitt noen timer i solsteiken på verandaen.. akkurat slik påsken skal være. Jeg er lei av snø - de andre kan få ha fjellet i fred!

Er vel 8 DPO i dag, og kjenner ingenting spesielt. Litt småkramper i livmoren, men det har jeg begynt å bli vant til nå, det tar jeg ikke lenger som et symptom. En god del melkehvit you-know-what de siste par dagene, og det kan jeg ikke huske fra tidligere sykluser, men det er sikkert bare noe nytt kroppen min har funnet på.

Prøver å slappe av, og har klart det bra denne påsken! Denne PP er det ihvertfall ikke stresshormoner som skal ødelegge for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er GRAVID!

Mistanken startet å snike seg innpå på mandag - alle lukter kjentes så sterke i huset vårt da vi kom hjem fra påskeferie - måtte lufte i hele huset.

Helt siden helgen har jeg hatt en følelse av at det sitter et "rusk" i halsen som gjør meg tørst.

Jeg har derimot ikke hatt noen tendens til PMS i det hele tatt - har vært veldig psykisk stabil til forskjell fra tidligere sykluser. Jeg har heller ikke kjent noe kvalme.

På onsdag var jeg på en lenge joggetur, og følte meg nesten dopet - jeg fløy over bakken og var i kjempeform (forklaring: naturlig bloddoping!)..

Huden min har blitt bedre de siste par ukene - kanskje fordi østrogennivået er høyere enn før?

Likevel bestemte jeg meg for å vente til IKM med å teste.. og etter nye utregninger var IKM i morgen, lørdag. Men i går kveld bestemte jeg meg for å teste i dag tidlig, fordi vi er invitert på fest i kveld. Jeg vil jo ikke drikke alkohol hvis jeg er gravid, tenkte jeg.

Først en billigstrimmel - søvndrukken og klokken 06.00 - jeg forsøkte å slappe av og stelle meg mens jeg ventet på resultatet. Nesten umiddelbart begynte det å komme frem en svak teststrek. Jeg kjente at det gikk kaldt gjennom meg - og så varmt - og kaldt igjen.. Den svake streken var fortsatt svak da det hadde gått 5 minutter, men den var helt definitivt der - like bred som kontrollstreken, men bare halvparten av rødfargen.

Jeg styrtet opp til hubby med nyhetene - vekket ham fem over seks - og han kunne nesten ikke tro det. Vi bestemte oss for å ta en CB digital i tillegg. Det lyste "Gravid" mot oss begge to. Vi begynte begge å gråte, og bare klemte og holdt rundt hverandre leeenge..

Hvordan skal jeg få gjort noe i dag, tro?

Endret av Exhale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERE SÅ MYE

Her må vi :danse::danse: litt og :danser::danser: litt til

og så må vi heie litt :duskedame::duskedame:

Endret av Hønemora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg styrtet opp til hubby med nyhetene - vekket ham fem over seks - og han kunne nesten ikke tro det. Vi bestemte oss for å ta en CB digital i tillegg. Det lyste "Gravid" mot oss begge to. Vi begynte begge å gråte, og bare klemte og holdt rundt hverandre leeenge..

HURRRA!!

gratulerer sååå mye!! :roser:

Jeg blir helt rørt av å tenke på hvordan det må ha vært for dere idag tidlig. ser egentlig for meg litt av det samme scenario om jeg får oppleve dette med mannen :rødme:

lykke til, dette blir en spennende tid for dere fremover :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser::danser:

Gratulerer så mye til dere!!

:bolledeig:

Har testet positivt selv i dag.....!! Vekket mannen ca halv seks tror jeg det var, haha! Klarte ikke å sove lenger siden jeg hadde bestemt meg for å teste i dag tidlig. Jeg hadde det på samme måte som deg, jeg hadde sett en del tegn, men turde ikke tro helt på det. Det føles helt surrealistisk.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene, alle sammen! Og gratulerer til deg også, Celestine, høres ut som om vi har hatt temmelig like opplevelser! Og ja, det er litt å fordøye...

I går hadde jeg masse mensmurringer innimellom. Det gjorde meg litt engstelig, men jeg har jo hørt at det er vanlig når man er gravid, så jeg bestemte meg for å ikke henge meg opp i det. Har kjent det litt i dag også.

I dag kom faktisk morgenkvalmen for fullt. Eller må jeg kalle det nattkvalmen? Jeg våknet i tre-fire tiden i natt og var helt paralyserende kvalm. Tenkte at dersom jeg beveger meg nå, så kaster jeg opp. Det var ikke vanlig kvalme, det føltes som om jeg var kvalm i hele kroppen, på et vis, men at det strålte ut fra magen. På et eller annent vis så sovnet jeg igjen, men våknet med samme kvalmen klokken seks, og så igjen klokken sju. Da bestemte jeg meg for å stå opp og ta en kjeks for å se om det ville hjelpe, og det gjorde det nesten umiddelbart. Lavt blodsukker er ikke greia, tydeligevis :)

Har vært veldig aktiv i dag - lang gåtur og masse hagearbeid - nesten litt demonstrativt, fordi jeg egentlig kjenner en sterk trang til å bare sette meg ned i sofaen og være gravid.. selv om jeg ikke har merket så mye til den berømmelige trettheten. Må ikke la meg bli besatt av tanken på at det kan gå galt, osv. Prøve å leve som normalt - nesten. Men jeg merker at jeg blir lett sliten. Jeg pleier ikke å være den som setter meg ned i stolen mellom gjøremålene - nå har jeg blitt det. Men det er greit.

Svigermor, som er informert om de lykkelige tilstander, sier det trolig blir jente når jeg har blitt kvalm så tidlig som i dag. Lurer på om det er noe i det? :klø:

Lurer på når jeg får termin. Hvis unnfangelsen skjedde søndag 5. april, så setter terminkalkulatorer terminen til 27. desember. Skjedde unnfangelsen 6. april, så blir det 28. desember. Visse sjanser for nyttårsbarnet 2010 :danse:

Endret av Exhale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! :strix:

Tusen, tusen takk.

Symptom etter symptom melder seg. Nytt i dag: Tretthet. Har sovet "formiddag", og lurer nå på om jeg ikke snart må sove middag også.. :ler: Jeg er vanligvis en veldig energirik person, så dette er uvanlig. Men ventet..

Nydelig vær ute i dag, endelig har våren kommet for fullt. Tenk, jeg ble gravid samtidig som hvitveisen kom frem der jeg bor! Jeg elsker hvitveisen, så det passer perfekt. Må ta inn en bukett neste gan jeg lufter hunden.

Jeg er spent på hvordan kommende uke blir på jobben - om jeg kommer til å være kvalm og trøtt slik som i dag. Tenker også litt på når det er passelig å fortelle sjefen om de lykkelig omstendigheter.. jeg vet han vil ta det pent, han er selv en skikkelig familiemann, så der er jeg heldig.

Også i dag våknet jeg tidlig, kvalm og måtte på do. Klokken seks gikk jeg på badet, rusjet inn med en kjeks i hånden, tygget på den og kjente at kvalmen ga seg.. la meg igjen og sov til syv, da klarte jeg ikke å sove lenger. Var i tillegg kvalm igjen og måtte knase enda en kjeks. Merkelig at jeg våkner så tidlig? Våkner jeg av kvalmen, tro?

Middagslur.. eller prøve å komme seg opp av sofaen? Ambivalent. Men forstsatt usedvanlig lykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å høre om symptomene dine! Jeg har ikke hatt så mye av det enda. Bare mer tørst enn vanlig, og litt tendenser til småuggen innimellom. Og *vanvittig* såre pupper, haha! :fnise:

Ser dere har fortalt det til svigermor - vi driver og diskuterer når vi skal fortelle det til hvem. Tror vi kommer til å holde igjen noen uker til, men mannen er litt mer oppsatt på å vente til etter første trimester enn meg. Det er jo LEEEENGE til! :) Har dere fortalt det til flere i familien?

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonen, Honning!

Celestine: Vi fortalte det til nærmeste familie med en gang vi fant det ut selv. De kommer vi til å dele fortsettelsen med, uansett hvordan det måtte gå.

I dag hadde jeg ingen morgenkvalme, og ble nesten litt nervøs av det.. men kvalmen kom utpå dagen i rykk og napp, så den har ikke blitt helt borte. Og jeg reagerte kraftig på røyklukt fra en person ved siden av meg på gaten i dag.

Tok en ny CB (ikke digital) test i dag, og det kom et sterkt kryss frem. Det er et faktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse

Dette var strålende nyheter !! :danser: :danser:

Så spennende at vi skal være gravide samtidig.

Jeg har ikke noen symtomer enda. Føles litt som når jeg får mensen, men ellers ingenting.

Har begynt med litt vitaminer, ellers er det nok ikke helt gått opp for meg enda :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse

Dette var strålende nyheter !! :danser: :danser:

Så spennende at vi skal være gravide samtidig.

Jeg har ikke noen symtomer enda. Føles litt som når jeg får mensen, men ellers ingenting.

Har begynt med litt vitaminer, ellers er det nok ikke helt gått opp for meg enda :)

:klem:

Ja, spennende er det! Jeg føler det også som om mensen er i anmarsj - men vet jo at den ikke er det. Det er bare livmoren som bråker litt! Ikke rart, egentlig, sånn som den blir halt og dradd i disse dager.

Har i dag vært hod legen og fått bekreftet at jeg er gravid og (forhåpentligvis) sunn og frisk. Tok masse prøver (generelle; blodprosent, blodsukker, etc.) og fylte ut graviditetskort. Fikk satt opp ny time til kontroll og GU om 4 uker (da er jeg antatt nesten 9 uker på vei).

Har ikke sovet godt i natt - våknet flere ganger av at jeg var varm, kvalm, og hadde kramper i livmoren. Men tanken på spiren gjør at jeg ikke tar det så tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spennende er det! Jeg føler det også som om mensen er i anmarsj - men vet jo at den ikke er det. Det er bare livmoren som bråker litt! Ikke rart, egentlig, sånn som den blir halt og dradd i disse dager.

Har i dag vært hod legen og fått bekreftet at jeg er gravid og (forhåpentligvis) sunn og frisk. Tok masse prøver (generelle; blodprosent, blodsukker, etc.) og fylte ut graviditetskort. Fikk satt opp ny time til kontroll og GU om 4 uker (da er jeg antatt nesten 9 uker på vei).

Har ikke sovet godt i natt - våknet flere ganger av at jeg var varm, kvalm, og hadde kramper i livmoren. Men tanken på spiren gjør at jeg ikke tar det så tungt!

Spennende med legebesøk! Jeg skal på mandag... Har du tenkt å gå bare til lege eller til jordmor også?

Kjipern at du er så kvalm da... :klem: Men det er verdt det! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende vær! Nesten symptomfri i dag også, bortsett fra puppene, selvfølgelig, som sprenger, og litt stikking i livmorregionen. Ingen kvalme - den har for øvrig holdt seg nesten helt borte de siste dagene. Mensmurringene har også blitt svakere og kommer sjeldnere. Sitter på balkongen fror første gang i år og nyter våren, utsikten og livet. Og fiskekaker, som jeg har fått dilla på.

Inspirert av Kirin, så vil jeg skrive opp hva jeg spiser nå mens jeg er gravid, så jeg har et sterkt incitament til å spise sunt.

Fredag 24. april:

2 skiver dansk nøtterugbrød med makrell i tomet

1 kopp chai te med soyamelk og honning

Gravid-vitamin, omega 3 og hvitløkstablett

1 grønt eple

1 appelsin

2 rugkjeks

1 stykke torsk med bacon, saus, 1 liten potet og masse salat

1/2 proteinsjokolade

taco med fullkornstortillas

4 ruter 70% sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...