Gå til innhold

Exhale - pust, pust!


Exhale

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

.. og der kom det jammen meg et surt oppstøt også! Tenk å bli så glad for noe så kjipt! Jeg er håpløs!

Krysser fingrene hardt for dere! Nå er jeg spent, du må holde oss oppdatert! Lykke til mot IKM, og forhåpentligvis to streker!:) Blir det testing i morgentidlig?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Første gong eg var gravid, kjente eg det klødde veldig nederst i magen, sannsynligvis i livmora. Veldig rar følelse, litt blanding av kitling og kløing. I tillegg til mensmurringar.

Dette er spennande! :popcorn:

Testing i morgon? :jepp:

Ang. ticker: Om du skal ha tickeren i signaturen din, må du gå inn på kontrollpanelet og lima inn linken i signaturen. Det held ikkje å lima han inn i eit innlegg. ;) Men du treng nok ingen prøvar-ticker nå lenger. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppmuntringer og spente innlegg!

Dette er ulidelig spennende. Testet i går på morgenen med test fra "First Response" (apotektest), den var negativ. Men TR glimrer med sitt fravær, jeg spotter ikke engang. Og i dag er temperaturen høyere enn før - 37,2 grader.

FertilityFriend har nå begynt å telle "days above coverline" på denne syklusen og gir meg "good" på "intercourse timing". Dette har aldri kommet opp i FF i tidligere sykluser.

Det er med andre ord enkelte indikasjoner på at jeg er gravid - er nå 2 dager etter IKM/ på IKM (alt etter når EL egentlig var), men den negative testen i går gjør at jeg ikke tror det er så veldig sannsynlig. Kan jo klamre meg til håpet om at det bare var for tidlig å teste.

Jeg tester igjen på lørdag morgen hvis jeg ikke har fått TR til da.

Oj, oj, dette er i det minste en annerledes syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme temperatur som i går - 37,2 grader. Langt over min middeltemp og 0,3 høyere enn temeraturstigningen jeg hadde etter EL. Fryser fælt! Sov med ullsokker i natt. Hadde takvise menstrausjonsaktige kramper til morgene i dag, så ser ikke bort fra at det er TR som har lekt gjemsel en stund, men som kommer i dag eller i morgen.. men fortsatt ingen spotting, noe som er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt kvalm.. men tør likevel ikke håpe på for mye, for forrig syklus var jeg kvalm dagene før TR. Det som er annerledes er egentlig først og fremst at jeg fryser så fælt! Krampene i magen har jeg kjent innimellom hele dagen. Har gått mye på do, men det er helt vanlig for meg, for jeg drikker masse te og vann i løpet av dagen. I kveld har jeg fått en snikende hodepine og en rar smak i munnen.. sitter nå og lurer på om jeg skal ta meg en liten skitur for å la være å sitte og kjenne etter symptomer. Lurer på om jeg klarer å holde meg fra å teste igjen helt til lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her spises det popkorn, gitt!

Noen nyheter, men merkelige sådanne..

Hadde sterke smerter/kramper i magen natt til i går og hadde problemer med å sove. Tok en test til morgenen i går - negativ. Lot den ligge på badet og dro på jobb. Ut over dagen kom krampene fra natten tilbake, og jeg bestemte meg for å ta en tur til legen. 5 dager over IKM, ikke gravid og null tegn til mensen og sterke magesmerter - jeg tenkte det kunne være alt fra blindtarmen til graviditet utenfor livmor. Legen spurte masse spørsmål, tok blodprøver og urinprøve. Legen testet også for graviditet i urin, og testen var som jeg forventet negativ. Han klemte på magen min og det gjorde infernalsk vondt.. Men alle prøvene var altså fine, og jeg ble sendt hjem med beskjed om å ta smertestillende og at det ikke var uvanlig med ustabil syklus etter p-pilleslutt og at når man håpet på å være gravid var det ofte at mensen var forsinket... Hvis smertene tiltok skulle jeg kontakte legevakten, og jeg kunne ta en ny graviditetstest hvis ikke mensen hadde kommet innen en uke.

Da jeg kom hjem, var testen som lå på badet plustelig positiv. Jeg vet jo at det ikke teller, men det gir med et lite håp.. Det var ikke bare en grå skyggestrek - det var en rød litt tynn strek i testvinduet. Hmm.

I natt hadde jeg kramper igjen, ikke så sterke som natt til å går, men likevel slik at jeg våknet et par ganger. I dag er temperaturen 37,3 grader.

Det jeg tror, er at jeg har en cyste på venstre eggstokk som tuller med meg og produserer hormoner - mao. et gult legeme som er litt overachieving! Forvirrende å gå slik på dag 18 DPO når vanlig lutealfase er 12 dager, også sannsynligvis ikke være gravid.. Men; det er jo ikke over før TR synger. Hun lar vente på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lagt to syklusgrafer over hverandre har jeg funnet ut at jeg høyst sannsynlig hadde eggløsning 4 dager etter opprinnelig antatt. Da passer grafen perfekt oppå forrige graf mtp. temeparturnivå og økning. Så da velger jeg å gå ut fra det. Det betyr at jeg er 14 DPO i dag, ikke 18. Slitsomt med disse rare syklusene etter pilleslutt, synes de bør begynne å disiplinere sge litt nå egentlig, det er jo nesten 4 måneder siden pilleslutt. Hvis jeg er 14 DPO i dag så kan det ihvertfall forklare at jeg ikke har fått verken TR eller positiv test ennå... Kanskje det blir test igjen i morgen hvis jeg ikke får temperaturfall eller begynner å spotte - det skjer vanligvis temmelig samtidig - og fortsatt ingen tegn til noen av dem.

Da jeg løp på tredemølla i dag måtte jeg løpe på lav fart fordi ristingen ved høy fart gjorde at jeg fikk intenst vondt i magen.. samme sted som i går. Derfor er ikke cystetankene helt ute av hodet mitt ennå.. Har lest at cyster kan gjøre vondt ved aktivitet. Gikk i badstuen etter trening, og det er vel ikke helt bra for en evt. spire, men jeg har bestemt med for å spise salami og sushi, ta badstu og karbad, drikke rødvin om kvelden og drive hektisk fysisk aktivitet helt frem til den dagen jeg står med en positiv test i hånda! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så kjipt å gå med masse symptomer og smerter uten å finne ut hva det er da! Håper du finner ut av det snart.

Leste at du hadde prøvd eggløsningstester som slo ut hele tiden? Du vet sikkert at test-streken skal være mørkere enn kontroll-streken for at den er positiv?

(Og du bør visstnok ikke bruke Ibux når du prøver å bli gravid.. husker ikke helt hvorfor, men... bare et tips :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Innom og hilser på naboer! Krysser fingrene for at 2009 er året vårt!

Da jeg kom hjem, var testen som lå på badet plustelig positiv. Jeg vet jo at det ikke teller, men det gir med et lite håp.. Det var ikke bare en grå skyggestrek - det var en rød litt tynn strek i testvinduet. Hmm.

Samme skjedde med meg i går! Men så googlet jeg testtypen jeg brukte og fant ut at de var kjent for å gi falske positive svar om man så på testen etter mer enn 10 min. Jeg testet med en som heter AccuTest som jeg har kjøpt fra babyornot.dk

Men etter å ha spurt her inne så fikk jeg høre at det var flere som hadde opplevd dette med andre tester og det hadde vist seg at de faktisk var gravide. Så krysser fingrene for at det er tilfelle med deg! (Og meg selvfølgelig ;))

Lykke til med eventuell test i morgen! Planlegger en da jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag, så er trolig ikke gravid selv om mensen lar vente på seg. Må vel regne med uregelmessig mens en stund etter pilleslutt. Har obsesset så mye med frustrerte og vanskelige tanker denne helgen at jeg i dag har vært nødt til å legge en plan for å overstyre meg selv og ikke overlate for mye til minne innfall og impulser. Planen er som følger:

- Ingen nye graviditetstester før torsdag neste uke, dersom TR ikke har kommet. Hvis negativ tar jeg kontakt med gynekolog samme dag og bestiller time for å finne ut om det er en cyste på eggstokken og hva som evt. kan gjøres med det. Om nødvendig tar jeg kontakt med akupunktør for å få fremkalt menstruasjon.

- Prøvepause til april 2009, som planlaget. På denne tiden håper jeg at syklusene mine stabiliserer seg litt mer. Jeg skal prøve å tenke positive tanker og klargjøre kroppen for ny prøverunde. Vil naturligvis holde oversikt over syklusene mine også for å se om det er noe å lære. På eggløsningsdagene skal vi bruke prevensjon.

- Fremover skal jeg forsøke å slappe mest mulig av og ikke stresse. Det er jo ikke grunn til å få panikk selv om jeg ikke har blitt gravid på 3. PP. Jeg må forsone meg med tanken om at det kan ta litt tid før det klaffer og forsøke å fnne glede og egenverd i andre ting enn det å bli gravid. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negativ test. :klemmer:

Jeg har ikke turt ta test i dag, jeg... :sjenert: Luller meg heller inn i forestillingen om at det var for tidlig å teste i går og at en test i morgen HELT sikkert blir positiv... Så du er ikke den eneste som 'obsesser' (finnes det ikke noe godt norsk ord for dette?)... LOL

Er det forresten en grunn til at det nå blir pause i prøvinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ingen nye graviditetstester før torsdag neste uke, dersom TR ikke har kommet. Hvis negativ tar jeg kontakt med gynekolog samme dag og bestiller time for å finne ut om det er en cyste på eggstokken og hva som evt. kan gjøres med det. Om nødvendig tar jeg kontakt med akupunktør for å få fremkalt menstruasjon.

Dritt 'a gitt! :sur: Så kjipt med sånne ting altså.

Kan godt tenkes at du har en cyste ja, det du beskriver likner veldig på det jeg opplevde da jeg hadde det. Men jeg spottet en del i tillegg husker jeg, og jeg brukte litt tid på å komme meg til legen. Det var virkelig smertefullt en stund. Det jeg fikk av gyn for å fremkalle blødning var Provera (progesteron). Da fikk jeg vanlig mens ca. tre uker etter den blødningen. Min cyste forsvant heldigvis av seg selv, men de sa at man kan ha lett for å få det igjen hvis man først har hatt det.

Håper du finner ut av det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...