Gå til innhold

Exhale - pust, pust!


Exhale

Anbefalte innlegg

Jeg har opprettet en graviditetsdagbok, en flunkende ny skriveplass, men jeg er ikke gravid ennå. Kanskje snart. Det er en fin tid i historien egentlig, i går valgte USA en flunkende ny president som jeg har stor tiltro til, jeg har snart vært ut prøvetiden min i fast jobb som advokatfullmektig, jeg og min mann er nygifte og det er en vakker, mørk høst i Norge.

Sluttet på p-pillen 10. oktober, altså for 28 dager siden, etter omtrent 10 år på p-piller. Jeg har på ingen måte fått oversikt over syklusen min etter det. Vi tar det litt som det kommer fremover, men håper selvsagt at det skal klaffe relativt raskt.

Jeg har i løpet av de siste 28 dagene ikke klart å påvise noen eggløsning, men i går hadde jeg så ufattelig vondt i magen at jeg dro på legevakten. Klarte ikke å reise meg, for da fikk jeg voldsomme kramper i livmorområdet. Hos legen ble det tatt en rekke prøver av meg, og legen fant ut at jeg ikke var gravid, ikke hadde noen betennelser i kroppen og var generelt i god form, bortsett fra litt feber. Feberen var trolig selvpåført på grunn av spenninger i forbindelse med smertene. Enden på visa var at jeg ble sendt hjem med Paralgin Forte og beskjed om at det nok dreide seg om menstruasjonssmerter. Er det virkelig sånn det er å få mensen? Den har ihvertfall ikke kommet i dag. Det blir en spennende tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I helgen har jeg vært bortreist, og glemt alt om temping og slikt. Jeg slites litt mellom et ønske om å ta ting med ro og la naturen gå sin gang, og å legge forholdene best mulig til rette for å bli gravid.. I morgen har jeg tenkt å ta en graviditetstest igjen, selv om jeg egentlig tror at oddsene er dårlige for at jeg er gravid. Men mensen har ikke kommet i løpet av helgen, og selv om jeg vet at det kan ta tid, så har det ihvertfall aldri tatt så lang tid å få tilbake mensen etter p-pillebruk for meg tidligere.

Kanskje denne loggen burde flyttes til prøverdagbøkene? Moderator står fritt til å flytte den hvis det er mest i tråd med reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i går, og er nå i et merkelig ingenmannsland - jeg aner ikke hvor jeg er i syklusen, mensen har ikke kommet, og jeg er ikke gravid (ihvertfall ikke slik at det vises på en test). Kankskje like greit at jeg ikke er gravid akkurat nå, det er fryktelig stressende på jobb for tiden, og det er vel ikke ideelt å bringe en spire inn i en anspent og stresset kropp.

Nå får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på at jeg enten skal få mensen eller teste positivt. Jeg føler med usedvanlig uinteressant i selskap med alle som enten er gravide eller som har sykluser som verdensklokken og medfølgende stålkontroll på temperaturer, tapper og sekreter av ulik slag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg endelig avklaring - TR er her for fullt! Skal si det er annerledes med TR uten p-pillen, dette her er jo virkelig slitsomt, og jeg vurderte faktisk å bli hjemme fra jobb i dag pga. smertene.. men som den pliktoppfyllende advokaten jeg er, så skylte jeg heller ned et par Ibux og dro avgårde.

Føste syklus etter pilleslutt varte altså 39 dager, men jeg håper den neste blir kortere. Jeg har regnet meg tilbake til at de voldsomme magesmertene jeg hadde for litt under 2 uker siden kan ha vært EL-smerter, og hvis det er slik EL føles så vet jeg ihvertfall at jeg kommer til å kjenne det igjen neste gang! Håper imidlertid det vil gå roligere for seg neste gang. Kalkulerer meg til at EL blir ca. 6. desember og TR ca. 20 desember (med 32 dagers syklus, som er omtrent det jeg hadde før jeg startet på p-pillen).

Akkurat nå er jeg bare veldig glad for å ha fått kroppen min tilbake etter mangeårig hormontilførsel, og gleder med til å fortsette prøvingen! Har bestilt EL-tester fra nettet, så neste EL skal definitivt ikke gå meg og mannen hus forbi (noe den forrige trolig gjorde pga. de intense smertene..) :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 8 dager inne i PP2, og satser for fullt på klaff denne syklusen. Har kjøpt EL-tester og kommer til å begynne å teste rundt dag 13 eller 14, tenker jeg. Må ikke gå glipp av EL! Det får heller våge seg at det går med noen EL-tester, da. Det er merkelig, men akkurat nå har jeg en inspirert periode på jobben, og da tenker jeg mindre på prøving, barn og graviditet. Det er sikkert bare bra, for de tankene kan bli ganske besettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det dag 11 i syklusen, og jeg kommer til å starte EL-testing i morgen. Foreløpig lave kroppstemperaturer når jeg måler hver morgen. Ingen murring eller smerter i magen slik jeg hadde ved forrige EL heller, så noe sier meg at EL er et stykke unna. Jeg håper bare denne syklusen blir kortere enn den forrige. Jeg vet at 39 dager i første syklus etter p-pilleslutt ikke er så verst, men hvis denne syklusen også varer 39 dager kommer jeg til å ha IKM rundt nyttår, og gå hele romjula uten å vite og uten å kunne ta seg et glass rødvin til maten.. Men det er tross alt dette vi ønsker oss, og jeg vil heller prøve denne perioden enn å la være, så viktig er det faktisk ikke med rødvin, heller.. og usikkerhet - ja, det får man leve ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Denne måneden trodde jeg nesten at det hadde klaffet, for 5 dager etter EL (påvist med EL-test og med tempstigning på FF) ble jeg kvalm og uvel. 10 dager etter EL stoppet disse symptomene imidlertid plutselig, og jeg begynte nesten umiddelbart å spotte. Kanskje var jeg gravid, men slimhinnen ikke klar for å ta imot det befryktede egget, slik at det ikke satt? Det er min teori. Har hørt at det kan ta litt tid etter p-pilleslutt før slimhinnen lærer å bygge seg skikkelig opp. Nå er mensen her for fullt - på julaften - og kombinert med influensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: og :velkommen: hit blant prøvarane! Håpar du får eit kort besøk her inne. ;)

Eg kjenner godt til dei :kjefte: menssmertene. Dei hadde eg flusst av før eg starta på pilla. Eg har ikkje fått dei i like sterk grad etter p-pilleslutt. Men så har eg så langt berre hatt ein ordentlig mens sidan eg slutta på pilla i juni også, så smertene kjem vel tilbake med tid og stunder. ;)

EL-smertene har forresten variert veldig i styrke hos meg. 2 gonger har det vore vondt (den eine gongen måtte eg ta smertestillande), mens dei 2 gongene eg blei gravid, kjente eg ingenting til EL. Så det er ikkje sikkert du treng Paralgin Forte'n alle syklusane. ;)

Godt nytt år! Me får håpa på 2009. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig oppmuntring, dreia! Første innlegg i dagboken min som ikke er mitt eget, hurra!

Julen gikk sin gang med influensa - den varte faktisk i over en uke, og først nå begynner jeg å kjenne meg helt frisk igjen.. Naturlig nok ble det ingen temping de første dagene av denne syklusen - mon tro hva FF hadde sagt til morgentemp på 39 grader? He, he, da hadde den nok gått helt i stå.

Er i gang med å tempe nå, og har bestilt Donna Saliva fertilitetsmonitor. Fikk ikke helt til disse EL-testene, synes de slo ut over en lav sko.. Får håpe ikke de utslagene var et tegn på PCO. Jeg kan ikke tro at jeg har det, for jeg har ingen av de andre symptomene jeg har lest om. Håper på EL i løpet av neste uke, men hvem vet hva inflensane har gjort med syklusen? Får håpe den blir omtrent som jeg beregner.

Forrige syklus gjorde meg ihvertfall helt sikker på at lutealfasen min er på 12 dager, for det viste FF på begge de to PP-ene jeg har hatt.

Nå skal jeg ha meg en stor kopp kaffe - mens jeg ennå kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnah

tittei og :velkommen: hit! dette var visst en bok jeg har gått glipp av.

oi som denne influensa har plaget oss i jula! og huff så sliten man blir av det :(

ser du også har slitt med lange sykluser etter å ha sluttet med pillen, samme her! er utrolig kjedelig å veeente på at TR (som du jo egentlig ikke liker) skal komme :lete:

Der fikk jeg endelig avklaring - TR er her for fullt! Skal si det er annerledes med TR uten p-pillen, dette her er jo virkelig slitsomt, og jeg vurderte faktisk å bli hjemme fra jobb i dag pga. smertene.. men som den pliktoppfyllende advokaten jeg er, så skylte jeg heller ned et par Ibux og dro avgårde.

måtte bare ta med denne kommentaren din. kunne ikke si meg mer enig! jeg har vært plaget med sterke mens smerter, spesielt da jeg ikke går på pillen. leste for noen mnd tilbake om nattlysolje. dette er piller (ligner tran piller, men mindre) som visstnok skal hjelpe mot pms smerter. så plaget som jeg er måtte jeg bare prøve dette, og jeg tør påstå at de hjulpet meg. om det er tilfeldig vet jeg jo ikke, men jeg sverger nå til disse. det sies at du må ha tatt de en stund før de faktisk "virker", men jeg hadde betraktelig mindre smerter allerde første mens etter at jeg begynte på de! (de skal også hjelpe mot eksem/tørr hud). kanskje disse kan hjelpe deg også?

Ha en fin lørdagskveld :hjerte:

Her blir det en rolig kveld med mannen i mitt liv!

:klemmer: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Hildegard og Linnah! Så koselig at folk titter innom. Takk for gode tips, har nattlysolje i skapet, men har ikke tatt på en stund. Kjøpte det for huden en gang, tror jeg? Lykke til med prøvingen, dere også! Vi får stå sammen i kampen om spirene - noen må vel komme til oss også en dag?

I dag bobler det i magen min, kan det være follikelmodning tro? Kanskje jeg skal få EL på et noenlunde fornuftig tidspunkt denne syklusen? I morgen er det 14 dager siden forrige mens startet, så en snarlig EL er jo ikke helt usannsynlig. Jeg har imidlertid vært dårlig på tempingen denne syklusen, så jeg har egentlig ikke peiling. Men jeg er kvalm også, og innbiller meg at dette må ha noe med endret hormonnivå å gjøre. Masse kviser har jeg også fått denne siste uken, men det tilskriver jeg julekaker og marsipan og intet annet..

Har for øvrig en ambisjon om å kutte kraftig ned på sukkerinntaket i 2009 og forsøke å holde et stabilt blodsukker. Jeg får lett reaktiv hyperglykemi (lavt blodsukker) etter å ha spist noe med mye karbohydrater, og det er temmelig plagsomt. En gang målte jeg blodsukkeret mitt nede i 2,4. Jeg har nå lest litt om hormoner, og det er mye som tyder på at et stabilt blodsukker også er bra for hormonverdiene. Jeg aner jo ikke om det er noe i veien med disse hos meg, men et stabilt blodsukker kan vanskelig gjøre noen skade, tenker jeg.

Skal prøve å lure hubbyen med på litt action i kveld. Kan ikke skade det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da tror jeg EL er over for denne syklusen. Har brukt Donna Saliva som indikator, og det har fungert greit til tross for enkelte komplikasjoner. Fikk fullt utslag på onsdag, så noe på torsdag og ingenting på fredag, men relativt mye igjen i går.. Litt forvirrende, men tror jeg ikke har vært flink nokk til å bruke riktig mengde spytt.. I går tror jeg imidlertid jeg skjønte hvor mye som er passe mye. Temperaturen er imidlertid ikke helt til å forstå, gikk opp natt til torsdag, men så litt ned igjen.. og nå i helgen har jeg ikke målt, for jeg har stått opp mer enn to timer senere enn vanlig.

Har uansett hatt sex både onsdag, fredag og lørdag, så jeg har gjort det jeg kan for å treffe EL om den nå var onsdag, torsdag, fredag eller lørdag... Vi får se.. Dersom IKM kommer, så vil jeg kunne regne meg tilbake 12 dager og se, for lutealfasen begynner jeg å bli ganske trygg på nå.

I dag har jeg en stikkende smerte midt i magen nederst. Håper det er festesmerter, men orker ikke håpe for mye, for da blir jeg bare så skuffet når IKMkommer. Hvis IKM kommer denne gangen kommer vi til å ta enpause fra aktiv prøving til April.. dette for å forsøke å unngå å få baby i julen og for å få med meg enda en lønnsjustering ved nyttår 2009/2010 før permisjonen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare prøve ut min nye ticker!

Lit usikker på datoene, men tar utgangspunkt i EL på syklusdag 22 (altså på onsdag denne uken), da blir IKM mandag om 8 dager.

.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ca. 10 dager etter EL, og det blir spennende å se om TR kommer til uken. Jeg har høy temperatur i dag (37,1), og er trøtt og sliten, men det kan nok vel så godt komme av en tøff arbeidsuke (nesten 60 timer) som av graviditet.. Samme følelse i magen (stikking på midten nede) som forrige syklus, noe som vel ikke akkurat er et godt tegn, men til forskjell fra forrige syklus er jeg ikke kvalm i det hele tatt. Hadde ømme brystvorter under EL og noen dager etter, men de er borte nå.

Deilig med lørdag, har bare ryddet, slappet av, bakt, handlet litt og surfet på nettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for oppmuntring, Kirin!

Selv føler jeg imidlertid at spenningen har lagt seg litt, for i natt fikk jeg typiske menssmerter.. Det er akkurat som om jeg kjenner at livmorslimhinnen bryter sammen inni meg og snart vil komme ut.. Svært uvelkomment. Ingen tegn til spotting ennå, så håpet er vel ikke helt svunnet, men jeg kjenner meg langt mer pessimistist enn i går. Tempen min er fortsatt høy, og jeg har jo sett av mine tidligere sykluser at den dropper ca 0,4 - 0,5 grader to dager før TR kommer, så jeg antar at dette betyr at IKM ikke er i morgen, men på onsdag, og at EL var 2 dager senere enn først antatt. Da kan jeg med andre ord sannsynligvis forvente temperaturdropp i morgen og spotting i morgen kveld. Tok en strimmeltest i dag tidlig som var så hvit som det kunne bli..

Kanskje jeg er litt vel pessimistisk nå, men jeg kjenner meg virkelig på akkurat samme måte som jeg har gjort i dagene før mensen, og når testen heller ikke viser noe utslag så tar jeg det negativt, selv om jeg vet at det kanskje var litt i tidligste laget å teste. Har en CB digital liggende, men vil ikke være patetisk og svi av den før jeg evt. ser at TR ikke kommer innen onsdag er omme.

Litt deppa er jeg i dag, selv om jeg vet at det er toskete. 3 PP etter mange års pillebruk - jeg kan jo ikke akkurat forvente at det skal bli klaff så fort. Dessuten er det mange prøvere som har strevd betraktelig lengre enn meg og som fortsatt holder motet oppe. Jeg tror det er litt forsterkende for meg denne gangen fordi jeg vet at vi ikke skal prøve neste PP, jeg vet da at PP 4 blir i starten av April (lange sykluser). Lenge å vente... Huff, alt dette håpet... Både håpet og skuffelsen blir større for hver PP.. Jeg hadde ærlig talt ikke trodd jeg skulle reagere på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offa! :troest:

Skjønner hva du mener. Selv om man vet at det kan ta lang tid, så håper man jo veldig hver gang, og blir mer skuffet for hver gang det ikke klaffer. :( Men nå er jo heller ikke håpet helt ute før the fat lady sings da... Kryss fingre og ben! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... Litt bedre humør nå, etter en god tur på tredemølla.. det gjør underverker for en bekymret sjel.. Nå har jeg en aldeles finurlig følelse i magen, akkurat som kiling? Som om det sitter noen inni livmoren min og kiler meg! Arg! Kommer jo ikke til for å klø der! Hvis dette er et av de nye påfunnene til TR, så skal hun ha for kreativiteten! Stadig nye rare symptomer som gjør meg usikker på om det er hun eller noe langt hyggeligere som er på vei..

Har ikke begynt å spotte ennå.. klamrer meg fast til håpet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...