Gå til innhold

Exhale - pust, pust!


Exhale

Anbefalte innlegg

Nei det er jammen ikke rart de eggene blir gretne! :fnise:

Kvalme høres jo ut som et lovende tegn da... :) Venter du til IKM med å teste eller er du for nysgjerrig (som meg... :sjenert:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk fortalt Exhale :fnise:

Hadde EL igår jeg, så vi har :humpe: masse!! Thihhii, håper det klaffer snart nå altså!

Kvalme er godt tegn..hehe.. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg greier å vente med å teste? Selvsagt ikke. Jeg tok en billigstrips i dag tidlig, og den var usannsynlig negativ. Så de helt store forhåpningene har jeg ikke.. kjennes som om mensen kommer snart også. Rart - jeg føler med toskete hvis jeg er for negativ og bent frem patetisk hvis jeg er for positiv! Sa jeg føler meg frem i midten et sted.

Kvalmen var ganske sterk i går, men har ikke kjent så mye til den i dag. Litt før middag bare. Jeg tror jeg reagerer på progesteronet i kroppen min etter alle årene på p-pillen...

Jeg er så glad på vegne av Kirin og Klematis som begge er gravide! Hvis skjebnen vil så kanskje jeg joiner dere.. Og Lille Ekorn - du kommer vel med du også? Jeg ser du jobber bra ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg er gravid, tok enda en billigtest på fredag morgen (10 eller 11 dpo), og den var negativ. Har de siste dagene ikke vært plaget med noen form for symptomer egentlig, annet enn høy kroppstemperatur (som alltid) og et noe varierende humør... Er mentalt forberedt på en lang lutealfase slik som i forrige syklus uten at et trenger å bety at jeg er gravid. Tester igjen på tirsdag hvis ikke mensen har kommet før. Foreløping ingen tegn til spotting eller synkende temperatur i dag 12 eller 13 dpo (jeg som trodde at jeg hadde 12 dagers lutealfaser.. det ser ikke ut til å stemme lenger..).

Har satt meg opp på IKM april-listen, og statser på å yte maks neste syklus! Selv om jeg hadde planlagt å hoppe over PP på 2 sykluser, så har jeg regnet ut at jeg kan ha PP i neste syklus likevel, fordi denne syklusen ser ut til å bli laaang. Neste IKM blir ca midt i april, så hvis det blir klaff på neste syklus så er det mulig det blir nyttårsbarn 2010! :fnise:

Endret av Exhale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De billigstripsene er jo veldig spar med å avgi streker, så slaget er ikke tapt, men er jo greit å innstille seg på mensen, så blir man ikke like skuffet om den kommer. Men nå er det bare to dager til tirsdag! :)

Sender en liten dose helt ferskt støv :strix:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaget er nok tapt.. Mandag tok jeg morgentemperaturen, og den hadde sunket med 0,4 grader fra dagen før til 36,8.. da var det bare å legge et par tamponger i veska og dra på jobb og vente.. og i løpet av mandagen kom TR, som forventet. Nå er det onsdag, og jeg har fordøyet den umiddelbare skuffelsen og begynner å bli klar for ny PP... :gjeiper:

Har bestemt meg for å være den optimale prøver denne PP, og i tillegg se hva jeg kan få gjort med huden min. Har allerede kuttet ut kaffe. Folat og vitaminer skal jeg fortsette å ta. Sjokolade kan heretter kun inntas en gang i uken (også mørk - tror huden min reagerer på den), Vitex er bestilt fra Danmark, og jeg har tenkt å starte på akupunktur (først og fremst for å stabilisere hormonnivåene, men jeg kommer jo til å fortelle akupunktøren at jeg er prøver også). Grapefruktjuice skal inntas i store mengder fra syklusdag 12 og til EL er over. :sengekos: skal foregå hver dag rundt EL (minst!) og ikke annenhver. Jeg skal bli prøver-champion! Nemlig!

Dessuten har jeg bestemt meg for å ta en "trøstebehandling" hver PP som mislykkes - enten frisør, massasje eller ansiktsbehandling. Jeg begynner nå, med frisørtime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Imponerende plan! :Nikke: Håper du har det bra og er godt i gang med (pr)øvingen igjen!

Legger igjen litt støv jeg også: :strix:

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støv - det trengs!

Jeg er godt i gang med min prøver-champion PP, PP 4, den det skal klaffe i. Nemlig!

Mørk sjokolade og kaffe har jeg ikke klart å holde meg helt unna, men ut over det har jeg holdt med rimelig godt til planen. Akkurat nå er jeg i gang med å bake et super-prøver-brød; dansk rugbrød med surdeig, som inneholder masse mandler og sesamfrø (har hørt at begge deler er bra for fruktbarheten). Her skal intet være uprøvd!

Til uken har jeg først time til akupunktur, fant frem til en behandler i Oslo som har spesialisert seg på fruktbarhet og som behandler med en kombinasjon av akupunktur, homeopati og fotsoneterapi. Det blir spennende! Også virker hun utrolig grei og sympatisk. Det er dyrt, men forhåpentligvis verdt pengene.

Jeg startet på Vitex ca. 3 syklusdag (samme dag som den kom i posten), og jeg tror den har hatt effekt. I forgårs fikk jeg nemlig tegn på at EL var på vei - svake stikninger i siden og EL-slim - og det på syklusdag 12! I de fire syklusene jeg har hatt siden pilleslutt har jeg hatt EL på da 22 eller 23 i samtlige. I dag er det syklusdag 14, og EL har ikke vært ennå (temperaturen har ikke gått opp), men jeg regner med temperaturøkning en gang mellom i morgen og onsdag. Det betyr full innsats i sengehalmen i noen dager nå!

En annen endring som jeg tror skyldes Vitex er høyere kroppstemperatur i follikelfasen. Jeg har i denne syklusen ligger jevnt på 36,8 grader i stedet for 36,6 og 36,7, som i tidligere sykluser. Vet ikke om dette betyr noe som helst, men jeg har notert meg det. Lurer på om temperaturøkningen etter EL blir lavere enn den pleier?

I dag var temperaturen 36,7 grader - og det er mulig dette er temperaturdippen på EL-dagen (jeg pleier å ha en slik). Hvis det er riktig, vil teperaturen ha gått opp i morgen til et sted mellom 36,9 og 37,1 grader, tipper jeg. Men jeg kjenner kun en mild stikning i eggstokken, noe som taler mot at EL er i dag (og kanskje heller vil komme i løpet av de nærmeste dagene).

Dette ble mye syklus-snakk, men jeg er nå en gang prøver og mer opptatt av syklus enn gjennomsnittet av befolkningen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj - viktiger nyheter: For mye c-vitamin kan forhindre graviditet! Denne informasjonen kom jeg over ved en tilfeldighet. På amerikanske nettsteder anbefaler de ungjenter som har hatt ubeskyttet sex å ta 4 mg. c-vitamin over noen dager som en form for "naturlig" angrepille.. Og gjett hva jeg har gjort? Jeg har tatt opptil 3 mg. c-vitamin daglig i flere år..

Mitt inntak av c-vitamnin har holdt meg frisk og i toppform i årevis, men trolig altså vært delaktig i å hindre at jeg har bltt gravid på det halve året vi har vært prøvere..

Grunne til at C-vitamin kan forhindre graviditet, er at det gjør livmorsekretet surt og dreper sædceller.

Nå blir det stopp i inntaket av c-vitamin, og jeg er midtveis i en diger kopp base-te for å forsøke å redde denne PP fra å gå tapt i min vanvittige c-vitamin-tabbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til Exhale :klemmer:

Og du; kunne jeg fått navnet på den akupunktøren i Oslo? jeg har nemlig gått og tenkt på å gå til en selv, men ikke funnet noen som er spesialister på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt selvskryt; min fertility awareness er jammen ikke så verst! I dag var temperaturen 37 grader, og EL var i går! jeg er litt imponert over meg selv, siden EL kom en uke før den pleier denne gangen.

Ellers håper jeg bare at mitt overdrevne inntak av c-vitamin ikke skal ødelegge for denne PP-en. Jeg kuttet ut inntaket i dag, tar nå kun et multivitamin med 200 mg. c-vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel... var bombesikker på at EL hadde vært, men nå ble jeg usikker.. 36,8 i temp. i dag (som jeg antar er 3 DPO), hvis jeg allerede har hatt EL, så må dette være en såkalt "fallback" - enten det, eller så har jeg ikke hatt EL. Merkelig da med alle de andre symptomene!

Kanskje kan akupunktøren i morgen hjelpe meg til å tolke dette? Helt ærlig så aner jeg ikke hva en slik behandler kan finne ut om kroppen. Men jeg er optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var spennende hos akupunktøren! Jeg likte behandlingsformen veldig godt - nesten deilig å ligge stille med alle nålene i meg, og etterpå kjentes det som om jeg nettopp hadde våknet fra en god natts søvn..

Men før jeg fikk alle nålene i meg spurte behandleren masse spørsmål om alt mellom himmel og jord. Jeg forklarte at jeg ikke visste om jeg hadde hatt EL ennå, men at det var en viss mulighet for det, og for at befruktning hadde skjedd. Det gjorde at behandleren forklarte at hun ville la være å sette nåler i enkelte punkter som hun ellers ville satt. Deretter kjente hun på pulsene mine. Hun sa hun kjente en sterk milt-puls, og at det betød stor milt-aktivitet, noe som kunne være et tegn på graviditet. Hun sa likevel at jeg måtte ta det med en klype salt og ikke få for store forhåpninger, for hun hadde aldri kjent på pulsene mine før, og det kunne være at det var vanlig for meg med sterk milt-puls. Men spennende, da! Neste time er over påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rusler og går i DPO-land... Ute har det kommet snø, og det er jeg skrekkelig lite fornøyd med. Jeg gleder meg sånn til vår!

Når det gjelder DPO-land, så er jeg fortsatt ikke helt sikker på at jeg er der, egentlig. Kroppstemperaturen er som før det jeg trodde var EL - rundt 36,7 eller 36,8 grader. Deilig å slippe hetetokt-følelsen og all frysingen, da. Og jeg er ikke særlig irritabel heller. Så mye taler for at EL ikke har vært. Men; jeg har murringer og tyngdefølelse i livmoren, og synes at luktesansen har blitt merkverdig god.. Dette har jeg lagt merke til selv om jeg med vilje har latt være å gå på symptomjakt. I går var jeg dessuten temmelig kvalm, og kvalmen var sterkere enn den har vært i tidligere lutealfaser. Ingen kvalme i dag. Sure oppstøt både i dag og i går. Denne syklusen er rar, det er bare å konstatere.

Endret av Exhale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spennende her da. ;) Har FF ikke satt EL på deg? Regner med du bruker FF siden du temper...? Hvis EL kan ha vært den 22 så er du da 6 DPO nå?

Det du nevner, med at du bare såvidt hadde stikninger i eggstokken skjedde med meg også da jeg tok vitex - og jeg pleier å kjenne det veldig godt.

Anyway - god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var morgentemperaturen 36,9 grader, så kanskje EL var i går? Blir spennende å se om temperaturen holder seg oppe denne gangen. Hvis EL var i går, så blir det EL på syklusdag 20, som likevel er før jeg har hatt EL tidligere. Litt usikker på timingen på :sengekos: hvis EL var i går - fredag kveld var vi i aktivitet, men ikke i går kveld - også fikk jeg lurt meg til en runde like etter at jeg hadde tempet og oppdaget temperaturstingingen i dag tidlig :rodme: Ingen særlig følelse i eggstokkområdene i går, og heller ikke noe EL-slim, så jeg synes det er litt rart om EL var i går, egentlig.

Kjenner fortsatt en følelse av tyngde i livmoren, og noe som minner om kiling eller lett stikking. Prøver for øvrig å tenke minst mulig på syklus og mest mulig på alt annet så - så tar vi det som det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra håpefull start til engstelig og negativ avslutning.. en vanlig PP, med andre ord. Tror ikke jeg er gravid. Negativ test i går til morgenen, som blir 12 DPO hvis jeg hadde EL på første antatte dato. Tror ikke engang jeg har hatt EL. Temperaturene bekrefter det ikke, og FF har ikke satt kryss for meg. Er da altså muligens på syklusdag 26 uten å ha hatt EL. Jeg som håpet at syklusene mine hadde begynt å stabilisere seg. Huff.

Kjenner jeg allerede begynner å bli lei av å prøve, etter bare et halvt år i gamet. Redd for at det aldri vil klaffe. Engstelig for at vil må holde på lenge. Skamfull for at jeg er så utålmodig og sart. Besatt av å lese om symptomer og kjenne etter egne, selv om jeg prøver å la være. Paralysert. Litt tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klemmer: Er nok helt vanlige tanker du har, men ikke noe hyggeligere av den grunn. Jeg klarte til og med å begynne å tenke sånn et halvt år FØR vi begynte å prøve ;)

Drysser litt babystøv :strix: og krysser fingrene og :duskedame: for at spiren sitter snart!

Ha en god og fruktbar påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: hei hei

Titter innom og hilser på :)

Tror det er helt vanlig å få litt negativ tankegang av å være prøver egentlig ?

Jeg kan bare være innom KG sånn av og til, ellers blir det alt for mye fokus på prøvingen.

Alt i alt kan man ikke påvirke det å bli gravid så veldi mye mer enn ved å ha regelmessig :humpe: , være sunn og frisk og gjerne ta litt vitaminer.. :)

Det skjer når det skjer.

Satser på vi blir :gravid: i løp av året hele gjengen her inne :fnise:

:goodbye:

Endret av drømmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...