Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vurderte ikke Haug, enkelt og greit fordi jeg vil operere i Oslo. Hadde han holdt til her, kan det godt hende at jeg ville tatt en konsultasjon hos ham, men jeg ser det er litt delte erfaringer med ham. Egentlig tenkte jeg å bare gå til Tvedt, men etter å ha vært der og ikke minst gjort litt mer research i etterkant, fant jeg ut at det ville være lurt å gå til en annen før jeg tok et endelig valg.

Anonymkode: d62dc...cd9

Men uansett om det er delte erfaringer om han (mest positive jeg har lest da), så er det ihvertfall erfaringer. Synes ikke jeg har lest omtrent om noen som har operert hos westvik..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Andrea87 skrev:

Men uansett om det er delte erfaringer om han (mest positive jeg har lest da), så er det ihvertfall erfaringer. Synes ikke jeg har lest omtrent om noen som har operert hos westvik..? 

Nei, du har rett i det. For min del sto det mellom Tvedt og Westvik, så jeg valgte Westvik fordi han har erfaring fra USA (litt flere spennende tilfeller å operere der, antar jeg) og fordi både han og hele klinikken ga et mye bedre og mer solid inntrykk enn Tvedt. 

Anonymkode: d62dc...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nabokjerringa skrev:

Litt farge i ansiktet går fint, er mer smerter jeg bekymrer meg for 😬

Du skal ikke utsette ansiktet for sol. Da vil du få et veldig stygt arr😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Du skal ikke utsette ansiktet for sol. Da vil du få et veldig stygt arr😊

Ikke bare det, men man er mye mer mottakelig for solskader på huden på nesen også! Man blir rådet til å holde seg unna soling i 3-6 mnd, og må smøre seg godt med solfaktor ila den perioden😊 

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Hei! Skulle gjerne kommet i kontakt med deg. Jeg har spørsmål om neseoperasjonen. 

Anonymkode: b6612...bd5

Hva lurer du på? 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabokjerringa
6 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Du skal ikke utsette ansiktet for sol. Da vil du få et veldig stygt arr😊

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare det, men man er mye mer mottakelig for solskader på huden på nesen også! Man blir rådet til å holde seg unna soling i 3-6 mnd, og må smøre seg godt med solfaktor ila den perioden😊 

Anonymkode: 203d1...f8b

Tusen takk for råd! Vi skal på ferie i Norge så ser ikke for meg at sol blir et problem 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har operert nesen som har små barn? Jeg har en sønn på 1,5 år, og vil gjerne ha erfaringer/innspill på hva dere tenker om å operere nesen ift. fare for at barnet kan komme borti nesen el. Man skal jo unngå slag ol. i 3-6 måneder.. Er veldig nervøs for at han skal veive borti nesen og ødlegge noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabokjerringa
1 time siden, Andrea87 skrev:

Er det noen som har operert nesen som har små barn? Jeg har en sønn på 1,5 år, og vil gjerne ha erfaringer/innspill på hva dere tenker om å operere nesen ift. fare for at barnet kan komme borti nesen el. Man skal jo unngå slag ol. i 3-6 måneder.. Er veldig nervøs for at han skal veive borti nesen og ødlegge noe.. 

Dette lurer jeg også på! Har ei på snart 2 år som er veldig mammadalt.. Redd for å få en albue i nesen. Og spent på hvor lite/mye jeg klarer å ta meg av henne selv etter den første uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nabokjerringa skrev:

Dette lurer jeg også på! Har ei på snart 2 år som er veldig mammadalt.. Redd for å få en albue i nesen. Og spent på hvor lite/mye jeg klarer å ta meg av henne selv etter den første uka.

Spurte du kirurgen din om dette på konsultasjonen? Jeg glemte nemlig det. Har du eventuelt lest noe ift. dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig operert hos Dr.Westvik. Er faktisk ikke så blå i ansiktet, er bare litt under øynene. Nesen drypper litt blod, men utenom det går faktisk fint! Hvis noen har noen spørsmål kan jeg fint svare🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Da er jeg ferdig operert hos Dr.Westvik. Er faktisk ikke så blå i ansiktet, er bare litt under øynene. Nesen drypper litt blod, men utenom det går faktisk fint! Hvis noen har noen spørsmål kan jeg fint svare🤗

Så godt å være ferdig med operasjon. Min er om 14 dager. Hva skulle du fikse på nesen din? Drypper blodet bakover i svelget, eller ut foran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabokjerringa
52 minutter siden, Andrea87 skrev:

Spurte du kirurgen din om dette på konsultasjonen? Jeg glemte nemlig det. Har du eventuelt lest noe ift. dette?

Han sa at jeg den første uka må regne med å ikke kunne gjøre noe særlig selv, fordi jeg ikke skal løfte henne og ikke kan bøye meg noe særlig fremover. Men han mente at fra uke 2 så kan jeg ta meg av henne som normalt, bare være veldig forsiktig så jeg ikke får noen slag mot nesen.. Men det er jo noe annet å høre andres erfaringer, så veldig spent på om noen med små barn har operert og vil fortelle..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Så godt å være ferdig med operasjon. Min er om 14 dager. Hva skulle du fikse på nesen din? Drypper blodet bakover i svelget, eller ut foran?

Skulle fjerne hump, rette opp nesen og forme tippen.  Det drypper ut foran, hele tiden. Det drypte bakover i svelget tidligere i dag, da kastet jeg opp flere ganger. Utrolig  ubehagelig..Kjenner det blir godt å få vekk casten på nesen😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Skulle fjerne hump, rette opp nesen og forme tippen.  Det drypper ut foran, hele tiden. Det drypte bakover i svelget tidligere i dag, da kastet jeg opp flere ganger. Utrolig  ubehagelig..Kjenner det blir godt å få vekk casten på nesen😪 

Så ekkelt😩 Hvordan er formen din i dag da? Mye smerter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Skulle fjerne hump, rette opp nesen og forme tippen.  Det drypper ut foran, hele tiden. Det drypte bakover i svelget tidligere i dag, da kastet jeg opp flere ganger. Utrolig  ubehagelig..Kjenner det blir godt å få vekk casten på nesen😪 

Jeg kastet opp av de betennelsesdempende pillene jeg skulle ta, det tålte ikke magen min. Kuttet dem ut, og kastet ikke opp etter det. 

den første uka er verst! Bare å holde ut :) 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andrea87 skrev:

Så ekkelt😩 Hvordan er formen din i dag da? Mye smerter?

 

Formen er bedre i dag, men drypper en del fra nesen, og jeg er utrolig hoven under øynene og i pannen. Samboeren min sier jeg ligner på en enhjørning😂 Har ikke smerter, bare kjenner på ubehag heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Da er jeg ferdig operert hos Dr.Westvik. Er faktisk ikke så blå i ansiktet, er bare litt under øynene. Nesen drypper litt blod, men utenom det går faktisk fint! Hvis noen har noen spørsmål kan jeg fint svare🤗

Regner med at du skyller nesen med en sånn «neti pot», der du skyller saltvann i ene neseboret og så kommer alt gromset ut i andre neseboret? Isåfall, hvordan føles det? Fikk beskjed om dette på konsultasjon, og tenker at det må svi skikkelig😳 Vet jo hvor ekkelt det er å få saltvann i nesen når man bader i syden....haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, helo18 skrev:

Regner med at du skyller nesen med en sånn «neti pot», der du skyller saltvann i ene neseboret og så kommer alt gromset ut i andre neseboret? Isåfall, hvordan føles det? Fikk beskjed om dette på konsultasjon, og tenker at det må svi skikkelig😳 Vet jo hvor ekkelt det er å få saltvann i nesen når man bader i syden....haha. 

Svir ikke! Men litt ekkelt når man kjenner blodklumper som renner ned i halsen, haha. Men det er virkelig ikke så ille. Gjør ikke vondt. Jeg fikk en stor sprøyte jeg fylte med saltvann jeg brukte den første tiden. Så brukte jeg neti pot når jeg ikke var så tung i hodet. 

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å skylle med saltvann, er det vel også viktig å rense litt med Q-tips i åpningen av neseborene? Er det noe annet spesielt må bør gjøre ift. å «pleie» nesen/ansiktet etter operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andrea87 skrev:

I tillegg til å skylle med saltvann, er det vel også viktig å rense litt med Q-tips i åpningen av neseborene? Er det noe annet spesielt må bør gjøre ift. å «pleie» nesen/ansiktet etter operasjonen?

Ja, rens på innsiden av nesen med vaselin :) Og ikke ta på nesen. Er vel 6 uker før nesen tåler mer, jeg brukte ikke sminke ila de 6 ukene engang, var så redd for å gjøre noe galt haha. Og briller skal man heller ikke bruke på 6 uker min. Jeg brukte ikke det på flere mnd :P Bare lette solbriller en gang i blant. Bruk gjerne hatt når du er ute i solen :) Og smør deg godt med solfaktor, spesielt der arret/arrene er. Tror ikke det er anbefalt å gjøre noe mer enn som så :) Bare husk på å være forsiktig og ta det med ro! Neseolje anbefaler jeg å bruke etter et par mnd, jeg var plaget med veldig tørre slimhinner en stund. Er sikkert ikke sånn for alle, men for sikkerhetsskyld! Kjøpte sesamolje på spray på apoteket.

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...