Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Andrea87 skrev:

Var du på konsultasjon hos Morten haug?

Unnskyld, ser du allerede har svart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og ja, jeg har klagd. Han ser at den er skjev men ønsker ikke å gjøre noe med det. Han svarer meg ikke ordentlig når jeg sier at jeg har funksjonelle skader eller om hvordan nesen min har blitt seende ut. Det virker som om han ikke bryr seg eller gidder å fikse opp i saken. Jeg blir nærmest veivet vekk.

 

Anonymkode: 203d1...f8b

Jeg synes at vi som har hatt mislykkede operasjoner burde gå sammen. Hjelpe hverandre og skrive klager. Tvedt gjorde flere inngrep på nesen min som ikke var avtalt på forhånd. Nesen ble hevet, sydd sammen brusk i nesetippen. Jeg var fornøyd med nesen min i front. Jeg har fått depresjon på grunn av dette. Jeg skjønner ikke hva han tenker som kan gjøre noe slik. Han har vist liten interesse og virker ikke engasjert i meg som person. Jeg har hatt to operasjoner. Han snakket ikke med meg etter operasjonene. Han tok ikke ut kompressene dagen etter, han tok ikke av gipsen. Han undersøkte ikke nesen min innvendig før operasjon eller første kontroll etter operasjon. Enda jeg sa at jeg var plaget av tetthet, rennende nese, pipelyd i nesa. Jeg er sjokkert over han.

På konsultasjon hoppet han fort over risiko og komplikasjoner. Jeg mener at han har en plikt til å opplyse om dette. Det burde vært standard. Han burde også si helt konkret hvilke inngrep som skal utføres. Og han burde sørge for at han og pasienten er enige om hva skal gjøres, for å sikre at det estetiske ikke blir forskjellig. Jeg er så skuffet og sint på han. Det er ansiktet mitt det er snakk om. Jeg har betalt så mye penger og forventer profesjonalitet og kvalitet. 

Anonymkode: b6612...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at vi som har hatt mislykkede operasjoner burde gå sammen. Hjelpe hverandre og skrive klager. Tvedt gjorde flere inngrep på nesen min som ikke var avtalt på forhånd. Nesen ble hevet, sydd sammen brusk i nesetippen. Jeg var fornøyd med nesen min i front. Jeg har fått depresjon på grunn av dette. Jeg skjønner ikke hva han tenker som kan gjøre noe slik. Han har vist liten interesse og virker ikke engasjert i meg som person. Jeg har hatt to operasjoner. Han snakket ikke med meg etter operasjonene. Han tok ikke ut kompressene dagen etter, han tok ikke av gipsen. Han undersøkte ikke nesen min innvendig før operasjon eller første kontroll etter operasjon. Enda jeg sa at jeg var plaget av tetthet, rennende nese, pipelyd i nesa. Jeg er sjokkert over han.

På konsultasjon hoppet han fort over risiko og komplikasjoner. Jeg mener at han har en plikt til å opplyse om dette. Det burde vært standard. Han burde også si helt konkret hvilke inngrep som skal utføres. Og han burde sørge for at han og pasienten er enige om hva skal gjøres, for å sikre at det estetiske ikke blir forskjellig. Jeg er så skuffet og sint på han. Det er ansiktet mitt det er snakk om. Jeg har betalt så mye penger og forventer profesjonalitet og kvalitet. 

Anonymkode: b6612...bd5

Jeg er enig. Er nødt til å sykmelde meg pga dette, det har ødelagt livet mitt. Klarer ikke å tenke på noe annet. Fått sosial angst og synes det er vondt bare å møte kjæresten min. Det spiser meg opp, rett og slett. Skulle ønske klinikken visste hvor mye de har ødelagt meg. 

Anonymkode: 203d1...f8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte meg hos Morten for 9 år siden og har siden da vært misfornøyd med nesen. Han er nok en dyktig kirurg (mange som skriver at de er fornøyde), men har lest noen innlegg (legelisten.no) med de samme klagene som mine. Spesielt med tanke på nesetipp. Min nesetipp ble altfor liten og spiss, og nesen er skjev. I tillegg er pustefunksjonen betraktelig nedsatt og har kolaps på høyre side. Jeg har vært redd for å korrigere feilene, men etter flere år har jeg bestemt meg for å gjennomgå en sekundær neseoperasjon. Noen som har erfaring med sekundær neseoperasjon i Norge? Vet at slike operasjoner er mer komplekse enn primær neseplastikk og at ikke mange kirurger i Norge har nok erfaring.  

Har vært på konsultasjon hos Chiu og Westvik. Fikk et veldig godt inntrykk av Chui, da han virket veldig ærlig og realistisk når det gjaldt mine forventninger. Noen som har korrigert tidligere neseplastikk hos Chiu? Hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne delt erfaringer 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, idaaa92 skrev:

Jeg opererte meg hos Morten for 9 år siden og har siden da vært misfornøyd med nesen. Han er nok en dyktig kirurg (mange som skriver at de er fornøyde), men har lest noen innlegg (legelisten.no) med de samme klagene som mine. Spesielt med tanke på nesetipp. Min nesetipp ble altfor liten og spiss, og nesen er skjev. I tillegg er pustefunksjonen betraktelig nedsatt og har kolaps på høyre side. Jeg har vært redd for å korrigere feilene, men etter flere år har jeg bestemt meg for å gjennomgå en sekundær neseoperasjon. Noen som har erfaring med sekundær neseoperasjon i Norge? Vet at slike operasjoner er mer komplekse enn primær neseplastikk og at ikke mange kirurger i Norge har nok erfaring.  

Har vært på konsultasjon hos Chiu og Westvik. Fikk et veldig godt inntrykk av Chui, da han virket veldig ærlig og realistisk når det gjaldt mine forventninger. Noen som har korrigert tidligere neseplastikk hos Chiu? Hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne delt erfaringer 😊

Hva skulle du opprinnelig gjøre med nesen hos Morten Haug da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tippen min er som din høres det ut som. For det første så skulle ikke tippen min røres, det presiserte jeg ganske så bra til ham på konsultasjon. Vi ble enige om at vi KUN skulle heve den noe, men ikke noe mer enn det. Jeg var fornøyd med tippen min, jeg - nå har jeg store komplekser for den. Brusken under huden på tippen synes skikkelig godt, og brusken er også skjev. På den ene siden er den kantete og på den andre siden rundere. Han har også gjort tippen smalere, altså sydd sammen, noe jeg hater. Nesen min ser skikkelig operert ut. Men det verste er de funksjonelle skadene. De kan jeg ikke leve med og skal dra litt rundt på konsultasjoner og forhøre meg litt om hva som kan gjøres for å rette opp i alle feilene Tvedt gjorde... Jeg sitter her og kan ikke FATTE hva Tvedt tenkte da han opererte meg. Jeg sitter igjen med et skikkelig dårlig resultat.

Anonymkode: 203d1...f8b

Gud så kjipt.. Her var det jo også det å løfte tippen hvis det var noe som skulle gjøres med den, altså kun å løfte den. Tippen min er så utrolig stygg nå, og det ser nesten ut som to forskjellige neser fra hver side:/ Sliter så utrolig mye med pustingen at jeg er ofte nødt til å sove med munnen åpen. Gruer meg allerede til å ta dette opp med han, ettersom jeg har operert meg to ganger hos ham. Fatter heller ikke hva han tenkte, og hvert fall når han har folk rundt seg mens han opererer. At ikke de ser at det ser rart ut?

Sliter forresten også med pipelyder fra nesen nå og da..

Endret av Bottega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Andrea87 skrev:

Var du på konsultasjon hos Morten haug?

Nei, jeg var kun hos Bjørn. Angrer veldig mye på at jeg ikke gjorde mer research og dro til flere kirurger. Men Tvedt skulle liksom være en av landets flinkeste på neser, da..

Nå tenker jeg å høre meg med Kenneth Chiu, har lest veldig mye positivt om han og det virker som han er veldig flink til å opplyse pasienten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bottega skrev:

Gud så kjipt.. Her var det jo også det å løfte tippen hvis det var noe som skulle gjøres med den, altså kun å løfte den. Tippen min er så utrolig stygg nå, og det ser nesten ut som to forskjellige neser fra hver side:/ Sliter så utrolig mye med pustingen at jeg er ofte nødt til å sove med munnen åpen. Gruer meg allerede til å ta dette opp med han, ettersom jeg har operert meg to ganger hos ham. Fatter heller ikke hva han tenkte, og hvert fall når han har folk rundt seg mens han opererer. At ikke de ser at det ser rart ut?

Sliter forresten også med pipelyder fra nesen nå og da..

Gjør meg vondt at du har det sånn! Jeg håper det med pustingen er noe som etterhvert går over, mulig du er mye hoven der inne enda? Hos meg var jeg hoven i flere mnd, og nå er jeg hoven fordi jeg har betente nesemuslinger :( Det som hjelper meg er å dryppe økologisk rose hip seed oil inn i nesen noen ganger om dagen, det gjør det mindre betent. Vet ikke hva problemet med pustingen din er, men kanskje det kan hjelpe deg?

Jeg var forresten nettopp på en konsultasjon hos Dr. Westvik på Cosmo Clinic, og hadde jeg visst at det er slik en konsultasjon skal foregå hadde jeg aldri dratt til Akademikliniken! Herregud så mye informasjon om nesen min jeg sitter igjen med - jeg har endelig fått ordentlige svar på hva feilene med nesen min er etter operasjon og hva som kan gjøres for å rette opp i det. Han var utrolig hyggelig og kunnskapsrik, og svarte godt på alle de spørsmålene jeg kom med. Bare atmosfæren i klinikken er en helt annen. Jeg føler han har gitt meg et helt nytt håp i denne ellers håpløse situasjonen. Westvik gjorde en mer grundig undersøkelse av meg og pratet mer med meg enn hva Tvedt har gjort gjennom hele prosessen.. Det sier litt.


Dette får meg også til å tenke på hvor forskrudd Akademiklinikken egentlig er, hvor de går ut og rundt i media og claimer at de er Skandinavias beste klinikk? Det må jo være en eller annen måte å sette en stopper for hvordan de behandler pasienter! Det burde jo ikke være lov. Har nesten lyst til å gå ut i media med dette her når jeg leser om så mange som har opplevd det samme. Men vet ikke om jeg tør å vise ansiktet mitt, heller..

Anonymkode: 203d1...f8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann synes jeg det er trist å lese hvor mange som velger å bruke penger på å endre utseendet sitt, men fortsatt er det ikke bra nok.

I de fleste tilfeller handler det jo kun om dårlig selvbildet, er jo dette som må styrkes. Vi lever i en falsk verden der utseendet og fasader betyr mest.

Har selv vært sammen med en kvinne som ble opphengt i slike ting, til slutt må jeg gi det opp. Det er en sykdom når man starter å ta x-antall operasjoner og injeksjoner fordi man tror det ser bedre ut. Som regel ser det ikke bra ut.

Jobb med psyken, lær å godta deg selv. Hvordan du ser ut som du ble skapt, ikke sammenlign deg med andre; hvordan du skal se ut. Dette klarer man å rette på mentalt med litt jobb, men det er krevende.

Anonymkode: 4f529...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Andrea87 skrev:

Hva skulle du opprinnelig gjøre med nesen hos Morten Haug da?

Jeg fjernet hump, rettet neseskillevegg og endret på tippen. Etter å ha vært på konsultasjon hos andre kirurger har jeg skjønt at det ble fjernet mer brusk enn det som var nødvendig. Dette kan komme av at det var vanlig med mer aggressive inngrep på den tiden. Slik teknikk er, i følge de jeg snakket med, utdatert blant kirurger i dag. 

Uansett, hadde satt pris på om noen vil dele sin erfaring med kirurger i Norge som korrigerer primær neseplastikk😊 det som plager meg mest er tippen og nedsatt pustefunksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør meg vondt at du har det sånn! Jeg håper det med pustingen er noe som etterhvert går over, mulig du er mye hoven der inne enda? Hos meg var jeg hoven i flere mnd, og nå er jeg hoven fordi jeg har betente nesemuslinger :( Det som hjelper meg er å dryppe økologisk rose hip seed oil inn i nesen noen ganger om dagen, det gjør det mindre betent. Vet ikke hva problemet med pustingen din er, men kanskje det kan hjelpe deg?

Jeg var forresten nettopp på en konsultasjon hos Dr. Westvik på Cosmo Clinic, og hadde jeg visst at det er slik en konsultasjon skal foregå hadde jeg aldri dratt til Akademikliniken! Herregud så mye informasjon om nesen min jeg sitter igjen med - jeg har endelig fått ordentlige svar på hva feilene med nesen min er etter operasjon og hva som kan gjøres for å rette opp i det. Han var utrolig hyggelig og kunnskapsrik, og svarte godt på alle de spørsmålene jeg kom med. Bare atmosfæren i klinikken er en helt annen. Jeg føler han har gitt meg et helt nytt håp i denne ellers håpløse situasjonen. Westvik gjorde en mer grundig undersøkelse av meg og pratet mer med meg enn hva Tvedt har gjort gjennom hele prosessen.. Det sier litt.


Dette får meg også til å tenke på hvor forskrudd Akademiklinikken egentlig er, hvor de går ut og rundt i media og claimer at de er Skandinavias beste klinikk? Det må jo være en eller annen måte å sette en stopper for hvordan de behandler pasienter! Det burde jo ikke være lov. Har nesten lyst til å gå ut i media med dette her når jeg leser om så mange som har opplevd det samme. Men vet ikke om jeg tør å vise ansiktet mitt, heller..

Anonymkode: 203d1...f8b

Ja, jeg er nok fortsatt litt hoven! Men jeg ble like mye plaget med pusten etter første operasjon, og der tok det meg 1,5 år for å operere på nytt(altså, dårlig pust i 1,5 år).. Så tviler egentlig at det blir noe særlig bedre. Men kan jo prøve sånn olje!

Ah, spennende! Tror jeg må dra innom han også i tillegg til Chiu. Tok Westvik bilder og hva kunne han gjøre i motsetning til det Tvedt kunne? Blir bare så utrolig overgitt over Akademiklinikken og at Tvedt faktisk ikke kom og så på nesa mi etter noen av operasjonene da jeg fjernet gipsen. Utrolig dårlig. Fikk forresten ironisk nok en mail fra akademikliniken i dag hvor de ønsket at pasientene deres skulle svare på spørsmål, haha.

Har tenkt på media jeg også, men jeg må nok forhøre meg litt med Tvedt og hva han kan gi meg nå i ettertid. Jeg tør overhodet ikke å operere meg enda en gang hos ham, det skjer ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bottega skrev:

Nei, jeg var kun hos Bjørn. Angrer veldig mye på at jeg ikke gjorde mer research og dro til flere kirurger. Men Tvedt skulle liksom være en av landets flinkeste på neser, da..

Nå tenker jeg å høre meg med Kenneth Chiu, har lest veldig mye positivt om han og det virker som han er veldig flink til å opplyse pasienten.

Hvorforhardu ikkevurdert Morten haug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mann synes jeg det er trist å lese hvor mange som velger å bruke penger på å endre utseendet sitt, men fortsatt er det ikke bra nok.

I de fleste tilfeller handler det jo kun om dårlig selvbildet, er jo dette som må styrkes. Vi lever i en falsk verden der utseendet og fasader betyr mest.

Har selv vært sammen med en kvinne som ble opphengt i slike ting, til slutt må jeg gi det opp. Det er en sykdom når man starter å ta x-antall operasjoner og injeksjoner fordi man tror det ser bedre ut. Som regel ser det ikke bra ut.

Jobb med psyken, lær å godta deg selv. Hvordan du ser ut som du ble skapt, ikke sammenlign deg med andre; hvordan du skal se ut. Dette klarer man å rette på mentalt med litt jobb, men det er krevende.

Anonymkode: 4f529...a14

Sånn er det ikke med alle. Noen har hatt komplekser i alle år. Jeg for eksempel er veldig nett og liten, og da passer ikke en lang nese meg. Dette er noe jeg har tenkt på helt siden barneskolen, og ingen har mobbet eller påvirket meg til å se den "feilen". Men nå etter å ha operert meg, så har jo problemene blitt verre ettersom kirurgen har gjort en forferdelig jobb. Da er det ikke bare å jobbe med psyken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Andrea87 skrev:

Hvorforhardu ikkevurdert Morten haug?

Før eller nå? Jeg leste vel aller mest om Tvedt og Haug i denne tråden før jeg valgte å operere meg, og ettersom begge to var skrevet så godt om, så valgte jeg bare Tvedt. Men nå i ettertid vet jeg ikke om jeg skal dra innom han, for jeg leser om flere som ikke synes han er flink med nesetipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjør meg vondt at du har det sånn! Jeg håper det med pustingen er noe som etterhvert går over, mulig du er mye hoven der inne enda? Hos meg var jeg hoven i flere mnd, og nå er jeg hoven fordi jeg har betente nesemuslinger :( Det som hjelper meg er å dryppe økologisk rose hip seed oil inn i nesen noen ganger om dagen, det gjør det mindre betent. Vet ikke hva problemet med pustingen din er, men kanskje det kan hjelpe deg?

Jeg var forresten nettopp på en konsultasjon hos Dr. Westvik på Cosmo Clinic, og hadde jeg visst at det er slik en konsultasjon skal foregå hadde jeg aldri dratt til Akademikliniken! Herregud så mye informasjon om nesen min jeg sitter igjen med - jeg har endelig fått ordentlige svar på hva feilene med nesen min er etter operasjon og hva som kan gjøres for å rette opp i det. Han var utrolig hyggelig og kunnskapsrik, og svarte godt på alle de spørsmålene jeg kom med. Bare atmosfæren i klinikken er en helt annen. Jeg føler han har gitt meg et helt nytt håp i denne ellers håpløse situasjonen. Westvik gjorde en mer grundig undersøkelse av meg og pratet mer med meg enn hva Tvedt har gjort gjennom hele prosessen.. Det sier litt.


Dette får meg også til å tenke på hvor forskrudd Akademiklinikken egentlig er, hvor de går ut og rundt i media og claimer at de er Skandinavias beste klinikk? Det må jo være en eller annen måte å sette en stopper for hvordan de behandler pasienter! Det burde jo ikke være lov. Har nesten lyst til å gå ut i media med dette her når jeg leser om så mange som har opplevd det samme. Men vet ikke om jeg tør å vise ansiktet mitt, heller..

Anonymkode: 203d1...f8b

Så leit å høre at dere har hatt disse erfaringene. Vet virkelig hvordan det er å sitte igjen med et resultat som har skapt problemer. Jeg vurderer også Westvik til å korrigere feil. Satt også igjen med et godt inntrykk av han. Derfor jeg er veldig usikker for hvem jeg vil gå for, han eller Kenneth. Synes ikke det er nok referanser eller anmeldelser når det gjelder sekundær neseoperasjon i Norge. Føler ikke anmeldelser om primær neseplastikk gir meg nok trygghet, da sekundære operasjoner har helt andre forutsetninger og resultatene er mindre forutsigbare.

Leste et innlegg som påsto at Westvik er ledende i Norden når det gjelder neseplastikk, men finner ikke så mange kilder som bekrefter dette. Har derimot lest en nyhetsartikkel hvor han var med i et operasjonsteam i USA som gjennomførte USAs første ansiktstrasplantasjon. 

Endret av idaaa92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Bottega skrev:

Ja, jeg er nok fortsatt litt hoven! Men jeg ble like mye plaget med pusten etter første operasjon, og der tok det meg 1,5 år for å operere på nytt(altså, dårlig pust i 1,5 år).. Så tviler egentlig at det blir noe særlig bedre. Men kan jo prøve sånn olje!

Ah, spennende! Tror jeg må dra innom han også i tillegg til Chiu. Tok Westvik bilder og hva kunne han gjøre i motsetning til det Tvedt kunne? Blir bare så utrolig overgitt over Akademiklinikken og at Tvedt faktisk ikke kom og så på nesa mi etter noen av operasjonene da jeg fjernet gipsen. Utrolig dårlig. Fikk forresten ironisk nok en mail fra akademikliniken i dag hvor de ønsket at pasientene deres skulle svare på spørsmål, haha.

Har tenkt på media jeg også, men jeg må nok forhøre meg litt med Tvedt og hva han kan gi meg nå i ettertid. Jeg tør overhodet ikke å operere meg enda en gang hos ham, det skjer ikke! 

Du vil nok få svar på hvorfor du sliter sånn med pusten når du drar på andre konsultasjoner, jeg fikk i hvert fall svar på hvorfor jeg har slitt med så dårlig pust etter operasjon. Håper det ordner seg for deg :) 

Jeg har også planer om å dra innom Chiu etterhvert, har et helt år på meg til å bestemme meg for hva jeg vil gå for, så skal virkelig tenke gjennom hvor jeg skal operere meg og dra på flere konsultasjoner rundt omkring. Tenker å dra på konsultasjon på Fornebuklinikken også. Nei, Tvedt så ikke på min nese heller, og etter flere mail og møter der jeg har uttrykt min bekymring ang. komplikasjoner bare veiver han meg vekk. Han viser NULL interesse. Lurer på om det er fordi han ikke har nok kunnskap eller at han bare ikke gidder??

Jepp, Westvik tok bilder og skrev ned det vi pratet om og viste meg illustrasjoner av nesen og hvordan den er bygd opp, tegnet litt på det for å vise meg hva som kan gjøres i mitt tilfelle. Jeg har svak brusk i nesen min etter operasjon, så når jeg ved hard innpust (som når jeg trener feks), så klapper neseveggene seg sammen og gjør det vanskelig å puste ordentlig, så han sa han ville bygge nesen opp ved å ta brusk fra neseskilleveggen min og sette de der det trengs for å styrke nesen. Min første prioritet nå er å få rette opp i det funksjonelle i nesen, så det estetiske. Westvik var helt enig og jeg følte han forstod meg godt. Det andre er å minske nesemuslingene mine for de er veldig betente, noe som også har noe å si for luftpassasjen i nesen min. Og så blir det da å rette opp pyramiden av nesen min (altså der benet sitter) da denne er helt asymmetrisk. Jeg forstod i dag grunnen til hvorfor denne er asymmetrisk (har trodd frem til nå at Tvedt fjernet for mye ben på den ene siden ift den andre), men nesebenet har kollapset på den ene siden. Grunnen til dette er fordi sykepleieren på Akademikliniken som skulle fjerne bandasjen skulle vaske nesen min for lim etter teipen, og var veldig hardhendt, husker jeg reagerte veldig på dette. Nesa mi var én uke gammel og hadde ingen styrke i det hele tatt. Da hun dro kluten over nesen hørte jeg det knase i nesebenet mitt :)))) Så ja, derfor er nesen min asymmetrisk. Men akkurat nå er jeg bare glad at det kan rettes opp. Ja, den må knekkes opp på nytt, MEN jeg slipper i hvert fall å måtte bygge opp nesen med ben fra et annet sted på kroppen. Men ja, Westvik vil da egentlig bare rette opp i alle de feilene tvedt gjorde, og rette den opp både funksjonelt og estetisk, men den skal ikke bli noe mindre :) Bare se og føles mer normal ut, haha. 

Lykke til med oppfølgingstime med Tvedt, håper det går bra :) Nei, det er nok veldig lurt!

Anonymkode: 203d1...f8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bottega skrev:

Ja, jeg er nok fortsatt litt hoven! Men jeg ble like mye plaget med pusten etter første operasjon, og der tok det meg 1,5 år for å operere på nytt(altså, dårlig pust i 1,5 år).. Så tviler egentlig at det blir noe særlig bedre. Men kan jo prøve sånn olje!

Ah, spennende! Tror jeg må dra innom han også i tillegg til Chiu. Tok Westvik bilder og hva kunne han gjøre i motsetning til det Tvedt kunne? Blir bare så utrolig overgitt over Akademiklinikken og at Tvedt faktisk ikke kom og så på nesa mi etter noen av operasjonene da jeg fjernet gipsen. Utrolig dårlig. Fikk forresten ironisk nok en mail fra akademikliniken i dag hvor de ønsket at pasientene deres skulle svare på spørsmål, haha.

Har tenkt på media jeg også, men jeg må nok forhøre meg litt med Tvedt og hva han kan gi meg nå i ettertid. Jeg tør overhodet ikke å operere meg enda en gang hos ham, det skjer ikke! 

Vil dere som har hatt mislykkede operasjoner hos Tvedt på Akademikliniken bli med i en intern gruppe? Vi kan hjelpe hverandre i hvordan vi skal forholde oss til dette. De som vil være med kan kontakte meg på melding, så lager vi en felles gruppe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som mann synes jeg det er trist å lese hvor mange som velger å bruke penger på å endre utseendet sitt, men fortsatt er det ikke bra nok.

I de fleste tilfeller handler det jo kun om dårlig selvbildet, er jo dette som må styrkes. Vi lever i en falsk verden der utseendet og fasader betyr mest.

Har selv vært sammen med en kvinne som ble opphengt i slike ting, til slutt må jeg gi det opp. Det er en sykdom når man starter å ta x-antall operasjoner og injeksjoner fordi man tror det ser bedre ut. Som regel ser det ikke bra ut.

Jobb med psyken, lær å godta deg selv. Hvordan du ser ut som du ble skapt, ikke sammenlign deg med andre; hvordan du skal se ut. Dette klarer man å rette på mentalt med litt jobb, men det er krevende.

Anonymkode: 4f529...a14

Jeg er i utgangspunktet ikke uenig med deg, men for meg var en slik operasjon livsomvendende. Nå er ikke jeg en person som er opphengt i kosmetiske inngrep og kroppslig perfeksjon, så det lå en stor skam i å ta den beslutningen. Det er imidlertid en av de beste avgjørelsene jeg har tatt. Tidligere tenkte jeg på nesen min hver eneste dag, turte ikke vise meg i profil og skammet meg hver gang noen pratet om neser og spurte om jeg var etnisk norsk. Det begrenset meg mye i hverdagen, både sosialt og for egen helse. Etter operasjonen tenker jeg ikke over nesen min i det hele tatt. Perfekt er den nok ikke, hva enn det vil si, men den har et helt klassisk og naturlig utseende som ikke gir meg noen bekymringer i hverdagen. Nå kan jeg heller være mer tilstedeværende i samtaler i stedet for å bekymre meg om noen ser meg i profil, og bry meg om det som egentlig betyr noe her i livet i stedet for utseende på nesen min. 

Jeg skjønner at du har din erfaring med en ekskjæreste, men dette er ÉN erfaring. Det kan ikke generaliseres. Jeg er helt enig i at mange trenger helt annen hjelp enn en haug med kosmetiske inngrep, men det er nok en viss uvitenhet som ligger bak uttalelser om at alle trenger det og det er eneste utvei. Det henvises nok her mest til de som ser tydelig operert ut og "aldri får nok" av kosmetiske operasjoner i jakten på perfeksjon. Det er mange som kun begrenser seg til ett kosmetisk inngrep og tilstreber at det skal se naturlig ut, og ikke gjør en større sak ut av det enn nettopp det. 

Nå er det heller ikke rart at en ønsker en reoperasjon dersom første operasjon gikk skeis. Det gjelder vel så mye for medisinske operasjoner. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, kan vi ikke bare la være å gi noe som helst respons til den mannen over som forvillet seg inn i tråden for å fortelle hvor lite han liker plastisk kirurgi? Det hadde vært så synd om en konstruktiv tråd blir ødelagt med avsporinger i den retningen. Over til tema, jeg har vært på konsultasjon hos Westvik og fått et kjempegodt inntrykk av ham. Er det noen her som faktisk har blitt operert av ham? 

Anonymkode: d62dc...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...