Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Andrea87 skrev:

Jeg tror det blir Tvedt, men jeg skal på konsultasjon hos Haug en gang til, bare for å være helt sikker. Jeg har hørt at haug ofte opererer nesen til å bli litt oppstopper-aktig, og jeg vil absolutt ikke ha det. Jeg kler heller er rett nese. Har du fått veldig oppstopper/veldig mye svai? (Noen vil jo ha det)

Har du vært på konsultasjon hos Haug tidligere? Hva sa han til deg? Jeg var også på konsultasjon hos andre kirurger, men det var Haug som ga meg trygghetsfølelse. Jeg har ikke fått en oppstoppernese og det ville jeg jo heller ikke ha. Det er viktig å presisere til kirurgen hva du vil gjøre med nesen din og at du ikke vil ha mye svai. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har vært hos han en gang tidligere. Fikk forsåvidt ett godt inntrykk av han, men det er rundt 6 mnd siden jeg var der, og Tvedt var jeg hos for 1 mnd. siden. Så kan være at jeg heller mot Tvedt fordi det var der jeg var sist, om du skjønner.. 

Men jeg liker godt at Haug er tilgjengelig på telefon etter man har kommet hjem fra operasjon (noe jeg har skjønt at er begrenset med Tvedt). Samtidig har jeg lest  mye om at Haug ikke er så flink med nesetippen, og på meg er det i hovedsak nesetippen som er problemet/nesen stikker for langt ut.. 

Synes det er så vanvittig vanskelig å velge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært på konsultasjon hos Haug tidligere? Hva sa han til deg? Jeg var også på konsultasjon hos andre kirurger, men det var Haug som ga meg trygghetsfølelse. Jeg har ikke fått en oppstoppernese og det ville jeg jo heller ikke ha. Det er viktig å presisere til kirurgen hva du vil gjøre med nesen din og at du ikke vil ha mye svai. 

Anonymkode: 3981d...02b

Gjorde han mye med nesetippen din, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt meg godt gjennom før jeg fullfører en slik operasjon. Leste om folk som advarte her på denne tråden også, men jeg lot ingenting stoppe meg. Hadde en ganske stygg nese, syke komplekser, den ble bedre, men verre innvendig. Kjæresten min sa det lukta bæsj av ånden min, jeg pusser og vasker munnen min.. men så nevnte han det igjen, og han sa det var lukt fra nesen min, det luktet babybæsj sa han. Veldig ekkel lukt. Jeg merker ikke denne lukten selv. 

Har funnet ut at jeg har fått noe kronisk etter neseoperasjon, og er faktisk mange som får det. 

Det legger deg skorper nede i nesen som begynner å lukte, vil ikke si det finnes noen medisiner eller behandling som får det 100% vekk, antageligvis operere igjen? Vet ikke om det heller vil hjelpe. Synes dette var noe dritt.. nesten bedre jeg gikk med en mindre pen nese enn andre enn at det lukter babybæsj av ansiktet mitt. Så jeg må jo nesten holde pusten når vi kysser eller om jeg er blant andre mennesker og snakker, fordi det lukter tydelig. Han har trodd jeg har prompet flere ganger, men nå vet jeg hvorfor han har trodd det.. 🙄 ://... 

tenk dere om før dere fullfører operasjonen.. husker nå ikke hva det heter men googlet ned ”vond lukt fra nesen”..

Flere som har fått slike problemer? Om noen har oppdaget det på dere da..

Er litt over to år siden operasjonen..

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tenkt meg godt gjennom før jeg fullfører en slik operasjon. Leste om folk som advarte her på denne tråden også, men jeg lot ingenting stoppe meg. Hadde en ganske stygg nese, syke komplekser, den ble bedre, men verre innvendig. Kjæresten min sa det lukta bæsj av ånden min, jeg pusser og vasker munnen min.. men så nevnte han det igjen, og han sa det var lukt fra nesen min, det luktet babybæsj sa han. Veldig ekkel lukt. Jeg merker ikke denne lukten selv. 

Har funnet ut at jeg har fått noe kronisk etter neseoperasjon, og er faktisk mange som får det. 

Det legger deg skorper nede i nesen som begynner å lukte, vil ikke si det finnes noen medisiner eller behandling som får det 100% vekk, antageligvis operere igjen? Vet ikke om det heller vil hjelpe. Synes dette var noe dritt.. nesten bedre jeg gikk med en mindre pen nese enn andre enn at det lukter babybæsj av ansiktet mitt. Så jeg må jo nesten holde pusten når vi kysser eller om jeg er blant andre mennesker og snakker, fordi det lukter tydelig. Han har trodd jeg har prompet flere ganger, men nå vet jeg hvorfor han har trodd det.. 🙄 ://... 

tenk dere om før dere fullfører operasjonen.. husker nå ikke hva det heter men googlet ned ”vond lukt fra nesen”..

Flere som har fått slike problemer? Om noen har oppdaget det på dere da..

Er litt over to år siden operasjonen..

Anonymkode: 2f1a8...f78

Oi, dette kan jeg ikke si at jeg har hørt noe om.. Men er nesen din estetisk bedre? Hvem opererte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andrea87 skrev:

Oi, dette kan jeg ikke si at jeg har hørt noe om.. Men er nesen din estetisk bedre? Hvem opererte deg?

Morten Haug. Nesen min ble finere, men det kommer en råtten ekkel bæsjelukt fra nesen. Skal snakke med en lege. Antageligvis må jeg leve med dette resten av livet. Den lukten kommer ikke på grunn av hvem som opererer, det er bare det som kan skje av slike operasjoner. Jeg visste det heller ikke, før kjæresten min begynte å anklage meg for å prompe i senga, å klagde på ånden min, men så sa han det kom fra nesen, så googlet jeg bare ned for å sjekke..

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville tenkt meg godt gjennom før jeg fullfører en slik operasjon. Leste om folk som advarte her på denne tråden også, men jeg lot ingenting stoppe meg. Hadde en ganske stygg nese, syke komplekser, den ble bedre, men verre innvendig. Kjæresten min sa det lukta bæsj av ånden min, jeg pusser og vasker munnen min.. men så nevnte han det igjen, og han sa det var lukt fra nesen min, det luktet babybæsj sa han. Veldig ekkel lukt. Jeg merker ikke denne lukten selv. 

Har funnet ut at jeg har fått noe kronisk etter neseoperasjon, og er faktisk mange som får det. 

Det legger deg skorper nede i nesen som begynner å lukte, vil ikke si det finnes noen medisiner eller behandling som får det 100% vekk, antageligvis operere igjen? Vet ikke om det heller vil hjelpe. Synes dette var noe dritt.. nesten bedre jeg gikk med en mindre pen nese enn andre enn at det lukter babybæsj av ansiktet mitt. Så jeg må jo nesten holde pusten når vi kysser eller om jeg er blant andre mennesker og snakker, fordi det lukter tydelig. Han har trodd jeg har prompet flere ganger, men nå vet jeg hvorfor han har trodd det.. 🙄 ://... 

tenk dere om før dere fullfører operasjonen.. husker nå ikke hva det heter men googlet ned ”vond lukt fra nesen”..

Flere som har fått slike problemer? Om noen har oppdaget det på dere da..

Er litt over to år siden operasjonen..

Anonymkode: 2f1a8...f78

Sorry men det der høres bare helt ekstremt usannsynlig ut

Anonymkode: 5d74e...5bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morten Haug. Nesen min ble finere, men det kommer en råtten ekkel bæsjelukt fra nesen. Skal snakke med en lege. Antageligvis må jeg leve med dette resten av livet. Den lukten kommer ikke på grunn av hvem som opererer, det er bare det som kan skje av slike operasjoner. Jeg visste det heller ikke, før kjæresten min begynte å anklage meg for å prompe i senga, å klagde på ånden min, men så sa han det kom fra nesen, så googlet jeg bare ned for å sjekke..

Anonymkode: 2f1a8...f78

Uff, det høres litt komisk ut sånn som du skriver det- men synes synd på deg. Du burde få sjekket det hos en lege, vet at polypper kan lukta, så det kan jo kanskje være det..? 

Hva fikset du på nesen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Andrea87 skrev:

Gjorde han mye med nesetippen din, forresten?

Ja, endret nesetippen en del. Gjorde den smalere, mer symmetrisk og løftet den bittelitt. Jeg ble fornøyd :) Men utrolig viktig å kommunisere og fortelle kirugen hva du forventer og ønsker.  

2 timer siden, Andrea87 skrev:

Oi, dette kan jeg ikke si at jeg har hørt noe om.. Men er nesen din estetisk bedre? Hvem opererte deg?

Jeg tror ikke vedkommende du siterer er oppriktig, det er bare en som troller. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men det der høres bare helt ekstremt usannsynlig ut

Anonymkode: 5d74e...5bb

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, endret nesetippen en del. Gjorde den smalere, mer symmetrisk og løftet den bittelitt. Jeg ble fornøyd :) Men utrolig viktig å kommunisere og fortelle kirugen hva du forventer og ønsker.  

Jeg tror ikke vedkommende du siterer er oppriktig, det er bare en som troller. 

Anonymkode: 3981d...02b

Det er ikke trolling. Kan godt finne ut hva det heter. Har til og med skrivd her inne tidligere før operasjonen. 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men det der høres bare helt ekstremt usannsynlig ut

Anonymkode: 5d74e...5bb

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, endret nesetippen en del. Gjorde den smalere, mer symmetrisk og løftet den bittelitt. Jeg ble fornøyd :) Men utrolig viktig å kommunisere og fortelle kirugen hva du forventer og ønsker.  

Jeg tror ikke vedkommende du siterer er oppriktig, det er bare en som troller. 

Anonymkode: 3981d...02b

Det er ikke trolling. Kan godt finne ut hva det heter. Har til og med skrivd her inne tidligere før operasjonen. 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ozena heter det. 

flere som har fått det etter neseplastikk. har ikke hørt om noen som har fått det av andre grunner. har faktisk ikke visst at jeg hadde det selv en gang før nå nylig.

3CAC806E-F933-454F-9183-708EBC5FC9B1.png

50452728-51F9-42CA-B4DF-BEEC4DC19FFE.png

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Andrea87 skrev:

Uff, det høres litt komisk ut sånn som du skriver det- men synes synd på deg. Du burde få sjekket det hos en lege, vet at polypper kan lukta, så det kan jo kanskje være det..? 

Hva fikset du på nesen din?

Haha.. ja er veldig kjipt.. nesetipp, løftet nesen, smalet den litt

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Andrea87 skrev:

Oi, dette kan jeg ikke si at jeg har hørt noe om.. Men er nesen din estetisk bedre? Hvem opererte deg?

Pustet bedre før operasjon. Ble trangere etter operasjonen. Angrer vel litt. Bedre å ha en nese å puste med :)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 6.42, Agave skrev:

Da ligger jeg her i blå kjole og blomstrer. Kanylen er på plass og jeg skal inn til operasjon om 3 timer. Jeg skal fjerne humpen, løfte nesen og definere tippen. Gleder meg så sykt til å bli ferdig å kunne frigjøre all denne energien og tankekraften til noe mer produktivt. Jeg har ventet 4år på denne revisjonen. 

Hvordan går det med deg?

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går det med deg?

Anonymkode: 3981d...02b

Ligger i senga med is. Ganske blå. Nesen ser liiiiten ut til tross for at den er veldig hoven. Skal ta ut silikon støttene imorgen, gleder meg til å puste bedre. Men dag 3 imorgen, da vet jeg hvertfall at jeg er på peaken av hevelse. Tippen er veldig løftet, men jeg vet av erfaring at tippen dropper noen mm de første ukene og da tror jeg den blir helt perfekt! Veldig vanskelig å gjøre seg opp noen mening når den er så hoven og casten er over neseryggen. Den skal av den 29. Sååå spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Agave skrev:

Ligger i senga med is. Ganske blå. Nesen ser liiiiten ut til tross for at den er veldig hoven. Skal ta ut silikon støttene imorgen, gleder meg til å puste bedre. Men dag 3 imorgen, da vet jeg hvertfall at jeg er på peaken av hevelse. Tippen er veldig løftet, men jeg vet av erfaring at tippen dropper noen mm de første ukene og da tror jeg den blir helt perfekt! Veldig vanskelig å gjøre seg opp noen mening når den er så hoven og casten er over neseryggen. Den skal av den 29. Sååå spent!

Hvor opererte du deg? Og hva gjorde du med nesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil svare på hvor lenge dere var såpass hovne at det syntes godt?? Skal gjøre en del på nesetippen. Jeg skal operere i slutten av juni, så på jobb i midten av august.. Det jeg faktisk er mest nervøs for er at alle kollegaene mine skal se at jeg har operert.. 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Andrea87 skrev:

Noen som vil svare på hvor lenge dere var såpass hovne at det syntes godt?? Skal gjøre en del på nesetippen. Jeg skal operere i slutten av juni, så på jobb i midten av august.. Det jeg faktisk er mest nervøs for er at alle kollegaene mine skal se at jeg har operert.. 🙁

Det er dette jeg er mest redd for selv - men har fått feedback på at om du har 1,5-2 uker så er det ingen som vil se forskjell ☺️ Men antar at det kommer an på hudtykkelsen din osv. Man er jo hoven i flere måneder såvidt jeg har skjønt - bare ikke i like stor grad som i starten 🤔 Du skal til Morten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 8.52, Agave skrev:

Ligger i senga med is. Ganske blå. Nesen ser liiiiten ut til tross for at den er veldig hoven. Skal ta ut silikon støttene imorgen, gleder meg til å puste bedre. Men dag 3 imorgen, da vet jeg hvertfall at jeg er på peaken av hevelse. Tippen er veldig løftet, men jeg vet av erfaring at tippen dropper noen mm de første ukene og da tror jeg den blir helt perfekt! Veldig vanskelig å gjøre seg opp noen mening når den er så hoven og casten er over neseryggen. Den skal av den 29. Sååå spent!

Håper alt står bra til med deg! Kjempespennende å høre om prosessen 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...