Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

På 11.3.2019 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Klart! Jeg fikk filt neseryggen og sydd sammen brusken i nesetippen. Det var et relativt enkelt inngrep som kirurgen virket veldig komfortabel med. Det er så klart vanskelig å vite hvordan resultatet blir før omtrent et år etter operasjonen har gått. I mitt tilfelle var kirurgen litt usikker på hvordan nesetippen ville bli seende ut da denne har en tendens til å "droppe" en stund etter inngrepet. Samtidig var det aldri snakk om at han var bekymret for å få til inngrepet eller at det ville bli en stor forskjell ut ifra det jeg fikk sett på 3D-simulatoren. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Hvordan er nesetippen din i dag da? Har den droppet noe slik at den er rett? Og er neseryggen din rett eller buet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.3.2019 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Jeg Skal opereres hos Chiu til uka, og på jobb uken etter! Er det mye som skal fikses på nesen din?😊

Anonymkode: 4d8c0...c84

Hold oss gjerne oppdatert på prosessen! Ettersom jeg skal det samme om kort tid så tar jeg i mot alle tips og erfaringer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Jeg skal også fjerne hump og gjøre nesen smalere 😅 Syntes jeg så ut som en annen person på 3D bildene, men om nesen blir som på bildene så blir jeg utrolig fornøyd! Har ikke hørt noe negativt om Kenneth Chiu heldigvis, kanskje fordi han ikke har holdt på i så mange år? Han virker hvertfall veldig flink og profesjonell. Skal oppdatere her inne etter operasjonen! Gleder og gruer meg samtidig! 😂

Anonymkode: 4d8c0...c84

Hvor mye betalte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Dere som har operert på Aleris, hvor mye betalte dere?😊

Hei! Jeg har ikke operert selv enda, men fått et pristilbud på 57 000kr. Da skal jeg fjerne hump, rette litt på tuppen og gjøre nesen smalere. Dette er for hele operasjonen + oppfølging etterpå. Så kommer det medisinske i tillegg (typ det du kjøper på resept på apotek av smertestillende osv. til etter inngrepet). Hvilken pris har du fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si så mye om hva jeg ikke var fornøyd med. Dette handler ikke bare om jeg var fornøyd eller ikke. Jeg har fått varig skade fysisk og psykisk. Jeg råder deg til å lese deg opp på risikoer og komplikasjoner vedrørende neseoperasjoner. Det er noe av det vanskeligste en kirurg kan utføre. Jeg var for uvitende og var totalt uforberedt på det som møtte meg. Hvis du er så heldig og ha en nese som fungerer godt funksjonelt så hadde jeg tenkt meg godt om. Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Anonymkode: b6612...bd5

Vet du hva? Dette er utrolig provoserende å lese, her advarer du mot en kirurg men kan ikke gå inn på hva du var misfornøyd med, du hjelper ingen med slike svar. Skal du advare mot noen burde du fortelle hvorfor i stedet for å gjenta det samme om og om igjen uten å si EN ting hva kirurgen gjorde feil. 

Jeg opererte nesen min i fjor, hos Morten Haug, fikk ingen pustevansker etter operasjonen og er veldig fornøyd etter operasjonen. 

Anonymkode: 3981d...02b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.3.2019 den 12.38, Agave skrev:

Jeg skal under kniven om 9 dager. Ingen vet, kun samboeren. Men jeg skal gjøre det alene. Hevelse kommer ann på hudtypen din og hvor mye kirurgen skal gjøre. Skal tilbake på jobb etter 3 uker selv. 

Lykke til med operasjonen, håper du får en positiv opplevelse og at du blir fornøyd med resultatet! Jeg opererte nesen i fjor, var kjempenervøs før operasjonen, men den gikk veldig bra, men jeg var blå og hoven ganske lenge, og da hevelsen og blåmerkene hadde gått bort hadde jeg mørke ringer under øynene veldig lenge føltes det ut som 😅Ingen andre som reagerte på de mørke ringene og de syns nok at jeg så ut som meg selv, men selv la jeg merke til de mørkene ringene ganske lenge. Jeg var også på jobb etter 3 uker og det gikk bra. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Hei! Jeg har ikke operert selv enda, men fått et pristilbud på 57 000kr. Da skal jeg fjerne hump, rette litt på tuppen og gjøre nesen smalere. Dette er for hele operasjonen + oppfølging etterpå. Så kommer det medisinske i tillegg (typ det du kjøper på resept på apotek av smertestillende osv. til etter inngrepet). Hvilken pris har du fått?

Har ikke fått noe pris, men leste det sto fra pris 42000kr. Har ikke lest om andre steder som har så lav pris, så ble overrasket. 57 00kr? Er så voldsomt mye😅 akademiklinikken skulle ha 60 000kr, fornebuklinikken skulle ha 46 000kr, så er mye forskjellige priser ute å går😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte hos Tvedt. Jeg har ikke en enkel nese å fikse, men fikk operert den litt kortere. Ingen ser forskjell, ikke en gang egen familie som ikke vet om operasjonen. Det er flere ting jeg gjerne skulle endret, men det går ikke på min nese. 

Operasjonsdsgen gikk fint, de er hyggelige de som jobber der. 

Men inntrykket av Tvedt er at han er veldig travel, og har mange pasienter. Han kom inn til meg i ca 2 minutter før operasjonen og tok bilder. Siden det har jeg ikke hatt noe kontakt med han. Trodde han skulle følge opp etter operasjonen for å se resultatet, høre om jeg var fornøyd osv. Det kostet tross alt 65000. 

Uansett gjorde han vel det han kunne ift min nese, men selve oppfølgingen er jeg ikke fornøyd med. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Jeg fikk hvert fall god oppfølgning hos Morten Haug. Han har ringte meg et par ganger etter operasjonen og var tilgjengelig hvis jeg hadde spørsmål. Fikk telefonnr. slik at jeg kunne kontakte han direkte, så det syns jeg var veldig greit. Skal tilbake igjen dit om noen måneder, han ville se hvordan resultatetet er etter ca. et halvt år. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Den eneste ettertanken jeg har hatt er at jeg egentlig aldri har vært en person som hadde trodd at jeg ville ty til en kosmetisk operasjon. Derfor har jeg gjennom hele prosessen vært litt ambivalent. Samtidig har operasjonen bedret livskvaliteten min betraktelig. Nesen min gikk fra å være daglig på minnet mitt til noe jeg ikke tenker over lenger. Det er veldig deilig og jeg kan heller fokusere på andre ting i livet mitt som er viktigere. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Det var fint å lese innlegget ditt, vi har blitt operert av samme kirurg og jeg har også hatt god erfaring med ham. 

Det siste avsnittet ditt her; jeg kjenner meg igjen. Jeg er nok ikke den personen folk tenker ville utført en neseplastikk og jeg har tenkt litt på det i etterkant og har også motstridende følelser når det gjelder kosmetiske operasjoner. Jeg liker å se naturlig ut, bruker ikke fillers, botox, etc. og har et klassisk utseende, men akkurat nesen plagde meg i flere år og det var en gjennomtenkt avgjørelse... Men, tanken på at jeg faktisk har tatt en plastisk operasjon er merkelig. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager siden operasjon nå, hvordan får man bort alt det tørka blodet i nesen? Det er så ubehagelig😕

Anonymkode: 4d8c0...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 dager siden operasjon nå, hvordan får man bort alt det tørka blodet i nesen? Det er så ubehagelig😕

Anonymkode: 4d8c0...c84

Q-tips og vaselin! :) 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Har ikke fått noe pris, men leste det sto fra pris 42000kr. Har ikke lest om andre steder som har så lav pris, så ble overrasket. 57 00kr? Er så voldsomt mye😅 akademiklinikken skulle ha 60 000kr, fornebuklinikken skulle ha 46 000kr, så er mye forskjellige priser ute å går😅

Er enig i at det var en del høyere enn jeg forventet, trodde kanskje det skulle ligge på 50 000kr (det er også mye da!). Tipper at prisene er basert på om man skal ha åpen eller lukket operasjon, samt hvor mye endringer du skal gjøre.. Aleris har en nedbetalingsplan, og har begynt å spare slik at det ikke skal ta så lang tid å betale tilbake. Regner med at de fleste klinikkene har det. Og 57 000kr er masse, men sammenlignet med hva jeg håper og tror jeg får tilbake så er det penger vel brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var fint å lese innlegget ditt, vi har blitt operert av samme kirurg og jeg har også hatt god erfaring med ham. 

Det siste avsnittet ditt her; jeg kjenner meg igjen. Jeg er nok ikke den personen folk tenker ville utført en neseplastikk og jeg har tenkt litt på det i etterkant og har også motstridende følelser når det gjelder kosmetiske operasjoner. Jeg liker å se naturlig ut, bruker ikke fillers, botox, etc. og har et klassisk utseende, men akkurat nesen plagde meg i flere år og det var en gjennomtenkt avgjørelse... Men, tanken på at jeg faktisk har tatt en plastisk operasjon er merkelig. 

Anonymkode: 3981d...02b

Det er akkurat her jeg også er.. Plages litt med tanken på å faktisk gjøre plastisk kirurgi fordi det er så mye stigma rundt det. Samtidig så håper jeg på samme effekt som h*n som skrev over sa, det er dette jeg håper å oppnå selv: 

Samtidig har operasjonen bedret livskvaliteten min betraktelig. Nesen min gikk fra å være daglig på minnet mitt til noe jeg ikke tenker over lenger. Det er veldig deilig og jeg kan heller fokusere på andre ting i livet mitt som er viktigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 19.19, Andrea87 skrev:

Den er ikke lang fra øynene og ned til munnen, men den stikker for langt ut i profil. I tillegg er tippen ganske rund og lite feminin.. Er redd jeg har for vanskelig nese å fikse.. 

Hvor lang er din da? Jeg har akkurat det samme problemet med at nesen mi stikker for langt ut i lufta (det er den eneste grunnen til at jeg vil operere den), jeg vet at nesa mi er lang, men jeg er bare usikker på om den er så lang at det er verdt å operere den.. 🤔 jeg skulle gjerne lagt ut bilde her for å fått tilbakemeldinger, men det blir vanskelig å slette bilde i ettertid når jeg ønsker å være anonym

Anonymkode: 73802...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Litt-gjest skrev:

Det er akkurat her jeg også er.. Plages litt med tanken på å faktisk gjøre plastisk kirurgi fordi det er så mye stigma rundt det. Samtidig så håper jeg på samme effekt som h*n som skrev over sa, det er dette jeg håper å oppnå selv: 

Samtidig har operasjonen bedret livskvaliteten min betraktelig. Nesen min gikk fra å være daglig på minnet mitt til noe jeg ikke tenker over lenger. Det er veldig deilig og jeg kan heller fokusere på andre ting i livet mitt som er viktigere. 

Det er nok en del stigma rundt det og når man leser om personer som har tatt plastiske operasjoner er det alltid én spesiell type person vi får se, gjerne noe som er besatt av utseendet og som har gått for langt. De viser ikke normale kvinner med et normalt utseende. Jeg syns jo selv at å være naturlig er finest og vil ha et naturlig utseende. Jeg takler ikke falske øyenvipper, mye sminke, fillers og falske lepper, men samtidig har jeg selv tatt kosmetisk operasjon. Det jeg vet med sikkerhet er at jeg ikke kommer til å ta andre plastiske operasjoner, neseoperasjon var det eneste som var aktuelt for meg. Jeg får likevel en merkelig følelse når jeg begynner å reflektere over det jeg har gjort, men det var en gjennomtenkt avgjørelse, en avgjørelse jeg tok og som jeg står for. Det er ikke noe jeg kommer til å fortelle til noe, det er en privat sak, noe jeg gjorde for meg selv.

Hvor skal du operere deg og hvilke endringer skal du gjøre? 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang er din da? Jeg har akkurat det samme problemet med at nesen mi stikker for langt ut i lufta (det er den eneste grunnen til at jeg vil operere den), jeg vet at nesa mi er lang, men jeg er bare usikker på om den er så lang at det er verdt å operere den.. 🤔 jeg skulle gjerne lagt ut bilde her for å fått tilbakemeldinger, men det blir vanskelig å slette bilde i ettertid når jeg ønsker å være anonym

Anonymkode: 73802...d3c

Du kan opprette en ny bruker slik at du kan poste med brukernavn og slette bildet i etterkant? Skjønner godt at du ønsker å være anonym.

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en del stigma rundt det og når man leser om personer som har tatt plastiske operasjoner er det alltid én spesiell type person vi får se, gjerne noe som er besatt av utseendet og som har gått for langt. De viser ikke normale kvinner med et normalt utseende. Jeg syns jo selv at å være naturlig er finest og vil ha et naturlig utseende. Jeg takler ikke falske øyenvipper, mye sminke, fillers og falske lepper, men samtidig har jeg selv tatt kosmetisk operasjon. Det jeg vet med sikkerhet er at jeg ikke kommer til å ta andre plastiske operasjoner, neseoperasjon var det eneste som var aktuelt for meg. Jeg får likevel en merkelig følelse når jeg begynner å reflektere over det jeg har gjort, men det var en gjennomtenkt avgjørelse, en avgjørelse jeg tok og som jeg står for. Det er ikke noe jeg kommer til å fortelle til noe, det er en privat sak, noe jeg gjorde for meg selv.

Hvor skal du operere deg og hvilke endringer skal du gjøre? 

Anonymkode: 3981d...02b

Nettopp! Ønsker ikke et nytt utseende, men nesen har plaget meg så lenge (og jeg har blitt mobbet for den) at jeg tror jeg vil få det bedre om jeg gjør noe med den. Kan jo selvsagt leve med den også, men har avveid dette i laaaang tid nå og er ganske sikker på at en neseoperasjon vil være en god ting for meg. Har kun sagt det til et par venninner, og tenker at det holder med det. Har du fått reaksjoner i etterkant? Var det noen som så at du hadde forandret deg? Og hvilken klinikk gikk du til?

Jeg skal til Aleris hos Kenneth Chiu i april. Skal fjerne hump, gjøre nesten "smalere" og korrigere tupp slik at den står i stil med de andre endringene. Rett og slett gjøre den mer feminin. Er veldig spent og litt redd på samme tid. Man vet jo ikke helt hvordan den vil se ut i etterkant.. Men jeg kjente meg selv godt igjen i 3D bildene, selv med endringene - så tror det blir et godt resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Nettopp! Ønsker ikke et nytt utseende, men nesen har plaget meg så lenge (og jeg har blitt mobbet for den) at jeg tror jeg vil få det bedre om jeg gjør noe med den. Kan jo selvsagt leve med den også, men har avveid dette i laaaang tid nå og er ganske sikker på at en neseoperasjon vil være en god ting for meg. Har kun sagt det til et par venninner, og tenker at det holder med det. Har du fått reaksjoner i etterkant? Var det noen som så at du hadde forandret deg? Og hvilken klinikk gikk du til?

Jeg skal til Aleris hos Kenneth Chiu i april. Skal fjerne hump, gjøre nesten "smalere" og korrigere tupp slik at den står i stil med de andre endringene. Rett og slett gjøre den mer feminin. Er veldig spent og litt redd på samme tid. Man vet jo ikke helt hvordan den vil se ut i etterkant.. Men jeg kjente meg selv godt igjen i 3D bildene, selv med endringene - så tror det blir et godt resultat :)

Jeg skjønner deg godt. Når nesen tar så mye fokus og er noe du tenker på daglig så forstår jeg at du ønsker å gjøre noe med det. Det er så greit å ha denne tråden hvor en kan snakke med andre som er i samme situasjon, en føler seg litt mindre alene, da dette er et tema en ikke ønsker å snakke om med så mange. For meg er det en privat sak og jeg har valgt å bare fortelle det til to personer. Når det gjelder venner så vet jeg helt ærlig ikke om de har lagt merke til noe, de har ihvertfall ikke kommentert det, fikk bare noen kommentarer om at jeg så trøtt ut (noe jeg gjorde med de mørke ringene under øynene 😅) Det er mulig at det er noen som har lagt merke til at nesen har endret seg. 

Jeg opererte meg hos Morten Haug. Vurderte også å operere meg på Aleris hos Chiu, men valget falt på Haug pga. den lange erfaringen han har samt at i tillegg til å være plastisk kirurg er en øre-nese-hals-spesialist. Jeg har hatt god erfaring med denne kirurgen og skal tilbake om noen måneder. Jeg gjorde også nesen smalere, senket neseryggen og gjorde nesetippen mer symmetrisk. På grunn av at jeg gjorde endringer med neseryggen ble jeg veldig blå og hoven og det tok litt tid før jeg så ut som meg selv. Etter tre uker gikk jeg på jobb med et rødt øye og mørke ringer under øynene, men jeg fikk ingen kommentarer om utseendet da. Brukte en del concealer, så kanskje det hjalp litt 😄 Jeg betalte ca. 58 tusen for operasjonen.

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt. Når nesen tar så mye fokus og er noe du tenker på daglig så forstår jeg at du ønsker å gjøre noe med det. Det er så greit å ha denne tråden hvor en kan snakke med andre som er i samme situasjon, en føler seg litt mindre alene, da dette er et tema en ikke ønsker å snakke om med så mange. For meg er det en privat sak og jeg har valgt å bare fortelle det til to personer. Når det gjelder venner så vet jeg helt ærlig ikke om de har lagt merke til noe, de har ihvertfall ikke kommentert det, fikk bare noen kommentarer om at jeg så trøtt ut (noe jeg gjorde med de mørke ringene under øynene 😅) Det er mulig at det er noen som har lagt merke til at nesen har endret seg. 

Jeg opererte meg hos Morten Haug. Vurderte også å operere meg på Aleris hos Chiu, men valget falt på Haug pga. den lange erfaringen han har samt at i tillegg til å være plastisk kirurg er en øre-nese-hals-spesialist. Jeg har hatt god erfaring med denne kirurgen og skal tilbake om noen måneder. Jeg gjorde også nesen smalere, senket neseryggen og gjorde nesetippen mer symmetrisk. På grunn av at jeg gjorde endringer med neseryggen ble jeg veldig blå og hoven og det tok litt tid før jeg så ut som meg selv. Etter tre uker gikk jeg på jobb med et rødt øye og mørke ringer under øynene, men jeg fikk ingen kommentarer om utseendet da. Brukte en del concealer, så kanskje det hjalp litt 😄 Jeg betalte ca. 58 tusen for operasjonen.

Anonymkode: 3981d...02b

Jeg er veldig glad for å kunne dele tanker og bekymringer (og snart erfaringer) med andre - og spesielt anonymt ettersom dette er noe jeg ikke ønsker å diskutere med de rundt meg. Er litt greiere med noen som forstår motivasjonen til å ta en neseoperasjon, eller som allerede har gjort det.

Høres ut som om jeg skal noe av det samme som deg da :) Skal tilbake på jobb 2 uker etterpå så er forberedt på at jeg vil se noe herja ut, men håper at det ikke er snakk om mye. Når opererte du deg? Kan du si noe om hvordan den første uka etter operasjon var? Prøver å forberede meg med å kjøpe inn isposer, nakkestøtte, bomullsdotter bl.a, så tar i mot alle tips 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...