Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Litt-gjest said:

Er det flere som skal operere seg i nær framtid? Under 1 mnd igjen for meg 😱 Spent på hele prosessen. Hvertfall etter å ha lest kommentarer over ^ Men har en god følelse på kirurg (Kenneth), og at jeg får et resultat jeg er fornøyd med (men nei, man vet aldri). Er derimot veldig nysgjerrig på de første ukene etter operasjonen. Skal gjøre det uten at altfor mange vet, og drar tilbake på jobb 14 dager etterpå. Lurer på om den fortsatt er megahoven da? 🙈🐽

Jeg skal under kniven om 9 dager. Ingen vet, kun samboeren. Men jeg skal gjøre det alene. Hevelse kommer ann på hudtypen din og hvor mye kirurgen skal gjøre. Skal tilbake på jobb etter 3 uker selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Åh spennende! Masse lykke til 🤗 Kan du si noe om hvordan det var og prosessen etterpå her? Har du sagt det til mange? Jeg skal fjerne hump, gjøre den «smalere», samt korrigere tupp slik at den passer sammen med resten av endringene. Det så ikke ut som de kjempestore endringene på 3D bildene, men hører nå at det er en del 😅 Hva med deg? ☺️

Jeg skal også fjerne hump og gjøre nesen smalere 😅 Syntes jeg så ut som en annen person på 3D bildene, men om nesen blir som på bildene så blir jeg utrolig fornøyd! Har ikke hørt noe negativt om Kenneth Chiu heldigvis, kanskje fordi han ikke har holdt på i så mange år? Han virker hvertfall veldig flink og profesjonell. Skal oppdatere her inne etter operasjonen! Gleder og gruer meg samtidig! 😂

Anonymkode: 4d8c0...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg fikset nøykatig det samme hos Kenneth. Utrolig fornøyd med resultatet- veldig naturlig samtidig som man ser endringen. Var hovent i noen uker men ikke så synlig at du ikke kan dra på jobb. Fikk heller ingen blåmerker og ikke noe vondt(kun ubehag) etter operasjonen. Hadde sett for meg en mye lengre og verre helingstid, så ble positivt overrasket! 

Anonymkode: 18a3b...a78

Så bra at du er fornøyd! Kjenner at jeg ble litt roligere med avgjørelsen min av å lese dette 🤗 Ser også for meg en lang og knotete helingsprosess, som jo kan skje, men fint å vite at det ikke MÅ bli sånn. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Agave skrev:

Jeg skal under kniven om 9 dager. Ingen vet, kun samboeren. Men jeg skal gjøre det alene. Hevelse kommer ann på hudtypen din og hvor mye kirurgen skal gjøre. Skal tilbake på jobb etter 3 uker selv. 

Spennende! Skal du også til Kenneth? Masse lykke til ☺️ Gi gjerne beskjed hvordan det gikk - sånn til oss andre som skal gjennom det samme 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal også fjerne hump og gjøre nesen smalere 😅 Syntes jeg så ut som en annen person på 3D bildene, men om nesen blir som på bildene så blir jeg utrolig fornøyd! Har ikke hørt noe negativt om Kenneth Chiu heldigvis, kanskje fordi han ikke har holdt på i så mange år? Han virker hvertfall veldig flink og profesjonell. Skal oppdatere her inne etter operasjonen! Gleder og gruer meg samtidig! 😂

Anonymkode: 4d8c0...c84

Kjenner til følelsene - går litt opp og ned her også! Men tror det er normalt at man føler det slik ☺️ Fikk også et veldig godt inntrykk av Kenneth, så tror at der er et godt valg - hvertfall for meg. Masse lykke til med operasjonen! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte hos Tvedt. Jeg har ikke en enkel nese å fikse, men fikk operert den litt kortere. Ingen ser forskjell, ikke en gang egen familie som ikke vet om operasjonen. Det er flere ting jeg gjerne skulle endret, men det går ikke på min nese. 

Operasjonsdsgen gikk fint, de er hyggelige de som jobber der. 

Men inntrykket av Tvedt er at han er veldig travel, og har mange pasienter. Han kom inn til meg i ca 2 minutter før operasjonen og tok bilder. Siden det har jeg ikke hatt noe kontakt med han. Trodde han skulle følge opp etter operasjonen for å se resultatet, høre om jeg var fornøyd osv. Det kostet tross alt 65000. 

Uansett gjorde han vel det han kunne ift min nese, men selve oppfølgingen er jeg ikke fornøyd med. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte hos Tvedt. Jeg har ikke en enkel nese å fikse, men fikk operert den litt kortere. Ingen ser forskjell, ikke en gang egen familie som ikke vet om operasjonen. Det er flere ting jeg gjerne skulle endret, men det går ikke på min nese. 

Operasjonsdsgen gikk fint, de er hyggelige de som jobber der. 

Men inntrykket av Tvedt er at han er veldig travel, og har mange pasienter. Han kom inn til meg i ca 2 minutter før operasjonen og tok bilder. Siden det har jeg ikke hatt noe kontakt med han. Trodde han skulle følge opp etter operasjonen for å se resultatet, høre om jeg var fornøyd osv. Det kostet tross alt 65000. 

Uansett gjorde han vel det han kunne ift min nese, men selve oppfølgingen er jeg ikke fornøyd med. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Ser du godt forskjell selv da? 

Jeg skal også operere en lang nese, med stor nesetipp.. Spent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Andrea87 skrev:

Ser du godt forskjell selv da? 

Jeg skal også operere en lang nese, med stor nesetipp.. Spent..

Når opererte du? Og hadde du mye hevelse i smerter og hevelse i ettertid? Unnskyld for mye spørsmål.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Andrea87 skrev:

Når opererte du? Og hadde du mye hevelse i smerter og hevelse i ettertid? Unnskyld for mye spørsmål.. 🙈

Jeg ser litt forskjell, ikke mye. Skulle så gjerne ha endret litt mer! 

Jeg opererte for et år siden. Det var ikke vondt! Hadde lest meg opp om tips, så jeg var godt forberedt. Det verste var å ikke kunne puste med nesa. Med en gang bandasjen var av kunne jeg gå rundt ute, uten at noen ville lagt merke til hevelsen. Men jeg så den selv, selvom det ikke var mye. Noen får hevelser i hele ansiktet, blåmerker ol, jeg fikk ikke dette. 

Mine tips er å ha en god lepomade, leppene blir tørre! Ha hodet hevet hele tiden, også når du sover. Ikke bøye hodet ned når du tar på sko. Sugerør til å drikke av, da det kan være vanskelig å drikke av glass. Noen sliter med å tygge, så ha lett-tyggelig mat tilgjengelig. Det var det jeg kom på nå. 

Vil bare legge til at jeg fikk en psykisk knekk i løpet av den første uken. Hadde hørt at det kunne skje, men jeg var ikke forberedt på at det skulle skje meg! Jeg var helt fra meg og angret på hva jeg hadde gjort. Jeg hadde bandasje så jeg så jo ikke resultatet.  Jeg gråt mye og det var jævlig rett og slett! Så vær forberedt på at det kan skje, og at det er normalt! 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser litt forskjell, ikke mye. Skulle så gjerne ha endret litt mer! 

Jeg opererte for et år siden. Det var ikke vondt! Hadde lest meg opp om tips, så jeg var godt forberedt. Det verste var å ikke kunne puste med nesa. Med en gang bandasjen var av kunne jeg gå rundt ute, uten at noen ville lagt merke til hevelsen. Men jeg så den selv, selvom det ikke var mye. Noen får hevelser i hele ansiktet, blåmerker ol, jeg fikk ikke dette. 

Mine tips er å ha en god lepomade, leppene blir tørre! Ha hodet hevet hele tiden, også når du sover. Ikke bøye hodet ned når du tar på sko. Sugerør til å drikke av, da det kan være vanskelig å drikke av glass. Noen sliter med å tygge, så ha lett-tyggelig mat tilgjengelig. Det var det jeg kom på nå. 

Vil bare legge til at jeg fikk en psykisk knekk i løpet av den første uken. Hadde hørt at det kunne skje, men jeg var ikke forberedt på at det skulle skje meg! Jeg var helt fra meg og angret på hva jeg hadde gjort. Jeg hadde bandasje så jeg så jo ikke resultatet.  Jeg gråt mye og det var jævlig rett og slett! Så vær forberedt på at det kan skje, og at det er normalt! 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Tusen takk for svar og tips. Hva var det du endret/ønsket å endre på nesen din? Så skrev du at nesen din ikke var enkel, hva legger du i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Du kan få lov til å mene hva du vil om hva jeg skriver. Jeg kan skjønne at du ønsker mer detaljert informasjon. Men det er ikke det som er poenget mitt. Jeg ønsker ikke at dette skal være et skrekkinnlegg. Det jeg er ute etter er å få dere som har tenkt på å operere nesen til å tenke dere godt om. Det er et alvorlig valg og ta og det kan få fatale konsekvenser. Det var så mye jeg ikke hadde kunnskap om og mye som jeg har erfart i ettertid.  I ettertid så har jeg tenkt at jeg skulle vært fornøyd med den nesen jeg hadde. Det er ikke sikkert at løsningen er å operere seg for at man skal føle seg bedre. 

Anonymkode: b6612...bd5

Jeg forstår heller ikke hva du mener med "fatale konsekvenser". I utgangspunktet er det svært liten risiko for komplikasjoner i forbindelse med neseoperasjoner. Den største risikoen er det estetiske aspektet. Så lenge man har realistiske forventninger vil heller ikke dette utgjøre en stor risk. Jeg synes det er viktig at en kosmetisk operasjon baserer seg på et gjennomtenkt valg, i tillegg til at jeg mener at det bør være reelle problemer som ligger til grunn og ikke et ønske om perfeksjon. Samtidig forventer jeg at innspill i diskusjonen er saklige og velbegrunnede i stedet for skremselspropaganda med bastante påstander uten at dette blir utdypet noe videre. 

Når det er sagt ble jeg operert for fem år siden av Morten Haug. Jeg var først og fremst ute etter å ha en nese jeg kunne leve med. Jeg opplevde han som lite pasientfokusert og mest opptatt av hva som skulle gjøres med nesen, men til tross for det ble jeg godt ivaretatt både før og etter operasjonen. I etterkant av operasjonen tilbød han kontrolltimer et gitt antall måneder senere, samt at han var tilgjengelig på SMS i perioden rett etter inngrepet. Blant annet fikk jeg en lett albue mot nesen kort tid etter inngrepet og begynte å blø litt neseblod. Han svarte meg samme kvelden på SMS og betrygget situasjonen. Etter at jeg opplevde problemer med nesetetthet ønsket han meg hjertelig velkommen til gratis kontrolltime flere år senere på den nye klinikken han nå jobber på. Han undersøkte og vurderte at det ikke var noe tydelig sammenheng med neseanatomien og at det nok hadde en annen årsak. Denne vurderingen kunne jeg også ha fått av en annen lege, men jeg ønsket gjerne at han skulle undersøke nesen fordi han hadde kjennskap til det aktuelle inngrepet.

Den eneste ettertanken jeg har hatt er at jeg egentlig aldri har vært en person som hadde trodd at jeg ville ty til en kosmetisk operasjon. Derfor har jeg gjennom hele prosessen vært litt ambivalent. Samtidig har operasjonen bedret livskvaliteten min betraktelig. Nesen min gikk fra å være daglig på minnet mitt til noe jeg ikke tenker over lenger. Det er veldig deilig og jeg kan heller fokusere på andre ting i livet mitt som er viktigere. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår heller ikke hva du mener med "fatale konsekvenser". I utgangspunktet er det svært liten risiko for komplikasjoner i forbindelse med neseoperasjoner. Den største risikoen er det estetiske aspektet. Så lenge man har realistiske forventninger vil heller ikke dette utgjøre en stor risk. Jeg synes det er viktig at en kosmetisk operasjon baserer seg på et gjennomtenkt valg, i tillegg til at jeg mener at det bør være reelle problemer som ligger til grunn og ikke et ønske om perfeksjon. Samtidig forventer jeg at innspill i diskusjonen er saklige og velbegrunnede i stedet for skremselspropaganda med bastante påstander uten at dette blir utdypet noe videre. 

Når det er sagt ble jeg operert for fem år siden av Morten Haug. Jeg var først og fremst ute etter å ha en nese jeg kunne leve med. Jeg opplevde han som lite pasientfokusert og mest opptatt av hva som skulle gjøres med nesen, men til tross for det ble jeg godt ivaretatt både før og etter operasjonen. I etterkant av operasjonen tilbød han kontrolltimer et gitt antall måneder senere, samt at han var tilgjengelig på SMS i perioden rett etter inngrepet. Blant annet fikk jeg en lett albue mot nesen kort tid etter inngrepet og begynte å blø litt neseblod. Han svarte meg samme kvelden på SMS og betrygget situasjonen. Etter at jeg opplevde problemer med nesetetthet ønsket han meg hjertelig velkommen til gratis kontrolltime flere år senere på den nye klinikken han nå jobber på. Han undersøkte og vurderte at det ikke var noe tydelig sammenheng med neseanatomien og at det nok hadde en annen årsak. Denne vurderingen kunne jeg også ha fått av en annen lege, men jeg ønsket gjerne at han skulle undersøke nesen fordi han hadde kjennskap til det aktuelle inngrepet.

Den eneste ettertanken jeg har hatt er at jeg egentlig aldri har vært en person som hadde trodd at jeg ville ty til en kosmetisk operasjon. Derfor har jeg gjennom hele prosessen vært litt ambivalent. Samtidig har operasjonen bedret livskvaliteten min betraktelig. Nesen min gikk fra å være daglig på minnet mitt til noe jeg ikke tenker over lenger. Det er veldig deilig og jeg kan heller fokusere på andre ting i livet mitt som er viktigere. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Det du beskriver her er akkurat sånn jeg ser på det. Vil ha en nese jeg kan leve med, er ikke ute etter perfeksjon. Kan jeg spørre hva du fikset på din nese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Andrea87 skrev:

Det du beskriver her er akkurat sånn jeg ser på det. Vil ha en nese jeg kan leve med, er ikke ute etter perfeksjon. Kan jeg spørre hva du fikset på din nese?

Klart! Jeg fikk filt neseryggen og sydd sammen brusken i nesetippen. Det var et relativt enkelt inngrep som kirurgen virket veldig komfortabel med. Det er så klart vanskelig å vite hvordan resultatet blir før omtrent et år etter operasjonen har gått. I mitt tilfelle var kirurgen litt usikker på hvordan nesetippen ville bli seende ut da denne har en tendens til å "droppe" en stund etter inngrepet. Samtidig var det aldri snakk om at han var bekymret for å få til inngrepet eller at det ville bli en stor forskjell ut ifra det jeg fikk sett på 3D-simulatoren. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart! Jeg fikk filt neseryggen og sydd sammen brusken i nesetippen. Det var et relativt enkelt inngrep som kirurgen virket veldig komfortabel med. Det er så klart vanskelig å vite hvordan resultatet blir før omtrent et år etter operasjonen har gått. I mitt tilfelle var kirurgen litt usikker på hvordan nesetippen ville bli seende ut da denne har en tendens til å "droppe" en stund etter inngrepet. Samtidig var det aldri snakk om at han var bekymret for å få til inngrepet eller at det ville bli en stor forskjell ut ifra det jeg fikk sett på 3D-simulatoren. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Har bare et spørsmål vedrørende det du skriver om å sy sammen brusken i nesetippen. Hvorfor gjøres dette og ble nesetippen din mye forandret? Har nesetippen forandret seg over tid? Hvor lenge siden er det du opererte deg? 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 0.23, Andrea87 skrev:

Ser du godt forskjell selv da? 

Jeg skal også operere en lang nese, med stor nesetipp.. Spent..

Hva mener du med lang nese? At den står langt ut i luften eller at den er lang oppover fra mellom øyenbryna og ned til munnen?

Anonymkode: 73802...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart! Jeg fikk filt neseryggen og sydd sammen brusken i nesetippen. Det var et relativt enkelt inngrep som kirurgen virket veldig komfortabel med. Det er så klart vanskelig å vite hvordan resultatet blir før omtrent et år etter operasjonen har gått. I mitt tilfelle var kirurgen litt usikker på hvordan nesetippen ville bli seende ut da denne har en tendens til å "droppe" en stund etter inngrepet. Samtidig var det aldri snakk om at han var bekymret for å få til inngrepet eller at det ville bli en stor forskjell ut ifra det jeg fikk sett på 3D-simulatoren. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Filte du ned neseryggen fordi du hadde rett og lang nese? Og ble neseryggen rett etterpå eller ble den buet?

Anonymkode: 73802...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er ikke lang fra øynene og ned til munnen, men den stikker for langt ut i profil. I tillegg er tippen ganske rund og lite feminin.. Er redd jeg har for vanskelig nese å fikse.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nimo-klinikken hvor Morten Haug nå jobber, bruker han ikke lenger maskin for 3D-simulering. Hadde tenkt til å dra på konsultasjon dit også, men synes det er merkelig at han ikke bruker dette lenger, han gjorde det jo tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt for disse 3D bildene kan være ganske misvisende. Spesielt i front er de ikke brukbare. Dette er en svakhet med 3D bilder. I mitt tilfelle ble fronten helt forskjellig. Det var mye på grunn av 3D bildene at jeg valgte og operere meg. Jeg så fin ut på bildene og trodde at resultatet skulle bli tilnærmet lik. Men det ble det altså ikke. Føler meg litt lurt. Ofte kan det være 3D bildene som blir avgjørende om man velger å operere seg eller ikke.  Det er mye bedre at kirurgen viser på faktiske bilder og forklarer detaljert hva han har tenkt og gjøre, og at kirurg og pasient har en god dialog og blir enig om ønsket resultat.  Jeg har i ettertid snakket med en kirurg som har valgt og ikke bruke 3D bilder fordi de ikke er gode nok. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2019 den 18.18, wilmaest skrev:

Ca 2 uker. Bare hyggelig😁

Takk! Ja er spent på hvordan det ser ut når gipsen kommer av. Er hvertfall super fornøyd med Akademikliniken hittil, veldig proffe og hyggelige og jeg hadde en god opplevelse av operasjonen👌🏻

Veldig spent på hvordan det går med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...