Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, wilmama skrev:

Når du ikke engang kan si hva du ikke er fornøyd med eller forklare situasjonen så kan du spare deg for å legge ved slike "skrekk" innlegg. Du er anonym... Jeg tror ikke bjørn tvedt lurker her i forumet og kommer til å "kjenne igjen" situasjonen din. Uansett om han skulle være det er det, så har du rett til å ytre din opplevelse, ikke noe han kan ta deg på der. Selvfølgelig er det viktig hva du ikke ble fornøyd med når dette er et forum der vi er opptatt av andres opplevelser og erfaringer med forskjellige kiruger for å hjelpe oss med å ta et valg. Det kan være mange grunner til at det ikke gikk som du forventet, ikke nødvendigvis 100% kirugen sin feil. Vil tro det er mange misfornøyde pasienter utenfor norge óg. Jeg vet ikke hva du ville oppnå med dette innlegget, om det var å skremme eller faktisk få frem en bekymring hos kirurgen. Vanskelig å ta deg seriøs når du hverken forklarer situasjonen og i tillegg er du anonym... Vil ikke si du bidro til dette forumet som er for å hjelpe andre som vurderer å operere nesen og er avhengig av pålitelige erfaringer. 

Du kan få lov til å mene hva du vil om hva jeg skriver. Jeg kan skjønne at du ønsker mer detaljert informasjon. Men det er ikke det som er poenget mitt. Jeg ønsker ikke at dette skal være et skrekkinnlegg. Det jeg er ute etter er å få dere som har tenkt på å operere nesen til å tenke dere godt om. Det er et alvorlig valg og ta og det kan få fatale konsekvenser. Det var så mye jeg ikke hadde kunnskap om og mye som jeg har erfart i ettertid.  I ettertid så har jeg tenkt at jeg skulle vært fornøyd med den nesen jeg hadde. Det er ikke sikkert at løsningen er å operere seg for at man skal føle seg bedre. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få lov til å mene hva du vil om hva jeg skriver. Jeg kan skjønne at du ønsker mer detaljert informasjon. Men det er ikke det som er poenget mitt. Jeg ønsker ikke at dette skal være et skrekkinnlegg. Det jeg er ute etter er å få dere som har tenkt på å operere nesen til å tenke dere godt om. Det er et alvorlig valg og ta og det kan få fatale konsekvenser. Det var så mye jeg ikke hadde kunnskap om og mye som jeg har erfart i ettertid.  I ettertid så har jeg tenkt at jeg skulle vært fornøyd med den nesen jeg hadde. Det er ikke sikkert at løsningen er å operere seg for at man skal føle seg bedre. 

Anonymkode: b6612...bd5

Det forstå jeg. Men da er det viktig å skille mellom det faktiske arbeidet til kirurgen og dine følelser og meninger til temaet som kom i etterkant

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få lov til å mene hva du vil om hva jeg skriver. Jeg kan skjønne at du ønsker mer detaljert informasjon. Men det er ikke det som er poenget mitt. Jeg ønsker ikke at dette skal være et skrekkinnlegg. Det jeg er ute etter er å få dere som har tenkt på å operere nesen til å tenke dere godt om. Det er et alvorlig valg og ta og det kan få fatale konsekvenser. Det var så mye jeg ikke hadde kunnskap om og mye som jeg har erfart i ettertid.  I ettertid så har jeg tenkt at jeg skulle vært fornøyd med den nesen jeg hadde. Det er ikke sikkert at løsningen er å operere seg for at man skal føle seg bedre. 

Anonymkode: b6612...bd5

Men hva mener du med «fatale» konsekvenser?? 

Og for de av oss som har tenkt til å operere nesen, så er dette er valg man gjerne har tenkt på i flere år. Og ofte så er man så misfornøyd med nesen sin at man går til operasjon med en tanke om at den estetisk sett ikke kan bli verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andrea87 skrev:

Men hva mener du med «fatale» konsekvenser?? 

Og for de av oss som har tenkt til å operere nesen, så er dette er valg man gjerne har tenkt på i flere år. Og ofte så er man så misfornøyd med nesen sin at man går til operasjon med en tanke om at den estetisk sett ikke kan bli verre..

Helt enig! Det virker som denne personen ikke har tenkt igjennom dette valget om å operere nesen. Når den ytrer om både å være uforberedt og ikke lest seg opp nok på denne prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, wilmama skrev:

Helt enig! Det virker som denne personen ikke har tenkt igjennom dette valget om å operere nesen. Når den ytrer om både å være uforberedt og ikke lest seg opp nok på denne prosessen.

Ja.. Og for all del, jeg vil gjerne lese alle erfaringer, både gode og dårlige. Men man bør ihvertfall kunne forklare HVA som var positivt/negativt, og ikke bare skrive at man bør tenke seg godt om. 

Har du vært på konsultasjon hos Tvedt eller Haug? Og har du snakket med noen som har noen særlig erfaring med noen av dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sterkt på denne anonyme uttalelsen nettopp fordi å operere nesen er en så stor og viktig beslutning som man skal vurdere og tenke igjennom nøye. Derfor er det så viktig med pålitelige og genuine erfaringer slik at det blir enklere og mindre skummelt å ta en beslutning. Det er viktig å legge inn forarbeid både når det kommer til selve neseoperasjonen og ikke minst kirurgen. De fleste som er her tenker nok det samme. Derfor setter ikke jeg pris på slike uttalelser som anonym kom med der den ikke kan gi en genuin og pålitelig negativ erfaring. Negative erfaringer er like viktige som positive. Så må man også ha i bakhodet at man får ikke det "perfekte" resultatet som man i utgangspunktet ønsker. Derfor er det viktig å ha en åpen dialog med kirurg der begge parter kan formidle hva som er et ønske, er realistisk og hva som blir ferdig produkt. Det kan oppstå komplikasjoner, og slike erfaringer er også viktige å formidle, men tenk med fornuft og hjelp andre i steden for å skremme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, wilmama skrev:

Det forstå jeg. Men da er det viktig å skille mellom det faktiske arbeidet til kirurgen og dine følelser og meninger til temaet som kom i etterkant

Alle neser er forskjellige og det jeg har lest av kritikker er veldig forskjellig. Vi har forskjellig utgangspunkt og derfor vil også det vi er misfornøyd med bli forskjellig. Derfor ser ikke jeg at det er så viktig og konkret informere om hva akkurat jeg ble misfornøyd med. Fordi det vil variere fra person til person. En ting er det estetiske men det er også viktig å være klar over at man kan få skader på nesen funksjonelt som kan være uopprettelig. Det er ikke bare denne kirurgen jeg har lest negativt om, det er også flere andre norske kirurger. Men det er det som gjør det så vanskelig og velge riktig kirurg. Det er viktig å velge en kirurg som har lav grad av misfornøyde pasienter og lav grad av pasienter som har fått funksjonell skade. Dette er statistikk som for oss ikke er mulig å få innsyn i.

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Andrea87 skrev:

Ja.. Og for all del, jeg vil gjerne lese alle erfaringer, både gode og dårlige. Men man bør ihvertfall kunne forklare HVA som var positivt/negativt, og ikke bare skrive at man bør tenke seg godt om. 

Har du vært på konsultasjon hos Tvedt eller Haug? Og har du snakket med noen som har noen særlig erfaring med noen av dem? 

Tenker akkurat det samme! 

Jeg skal på konsultasjon til Tvedt og Chiu i Mai. Har ikke snakket med noen andre enn her i forumet. Det er ingen i min omgangskrets som har gått igjennom en neseoperasjon, eller ingen som er åpen om det hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle neser er forskjellige og det jeg har lest av kritikker er veldig forskjellig. Vi har forskjellig utgangspunkt og derfor vil også det vi er misfornøyd med bli forskjellig. Derfor ser ikke jeg at det er så viktig og konkret informere om hva akkurat jeg ble misfornøyd med. Fordi det vil variere fra person til person. En ting er det estetiske men det er også viktig å være klar over at man kan få skader på nesen funksjonelt som kan være uopprettelig. Det er ikke bare denne kirurgen jeg har lest negativt om, det er også flere andre norske kirurger. Men det er det som gjør det så vanskelig og velge riktig kirurg. Det er viktig å velge en kirurg som har lav grad av misfornøyde pasienter og lav grad av pasienter som har fått funksjonell skade. Dette er statistikk som for oss ikke er mulig å få innsyn i.

Anonymkode: b6612...bd5

Statistikken er vanskelig å få innsyn i, det vil jeg si meg enig i!👍Derfor vi er avhengig å få samlet så mange mulige og genuine erfaringer slik at vi kan få en viss oversikt over de forskjellige kirurgene.

Endret av wilmama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle neser er forskjellige og det jeg har lest av kritikker er veldig forskjellig. Vi har forskjellig utgangspunkt og derfor vil også det vi er misfornøyd med bli forskjellig. Derfor ser ikke jeg at det er så viktig og konkret informere om hva akkurat jeg ble misfornøyd med. Fordi det vil variere fra person til person. En ting er det estetiske men det er også viktig å være klar over at man kan få skader på nesen funksjonelt som kan være uopprettelig. Det er ikke bare denne kirurgen jeg har lest negativt om, det er også flere andre norske kirurger. Men det er det som gjør det så vanskelig og velge riktig kirurg. Det er viktig å velge en kirurg som har lav grad av misfornøyde pasienter og lav grad av pasienter som har fått funksjonell skade. Dette er statistikk som for oss ikke er mulig å få innsyn i.

Anonymkode: b6612...bd5

Hvor har du lest så mye negativt om han? Jeg har googlet opp og ned på erfaringer på Tvedt, har funnet noen som ikke er fornøyde- men de fleste jeg har lest er fornøyd med hans arbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andrea87 skrev:

Hvor har du lest så mye negativt om han? Jeg har googlet opp og ned på erfaringer på Tvedt, har funnet noen som ikke er fornøyde- men de fleste jeg har lest er fornøyd med hans arbeid..

I forkant av operasjonen fant jeg stort sett bare positivt om han. På legelisten fant jeg to negative vurderinger. Han har også vært mye i media og framstår som en meget faglig dyktig person. Det mener jeg også at han er. I ettertid har jeg gravd litt mer. Her på kvinneguiden har jeg funnet flere negative uttalelser. Men ikke så mange som utdyper seg i detalj. Du må søke på navnet hans og gå inn på hver diskusjon og bare lete til du finner det som står omtalt. Jeg tror at det er mange som ikke tør eller orker og fortelle om sine negative erfaringer med plastisk kirurgi. Jeg har det litt slik nå. Jeg kunne latt være og skrive noe i det hele tatt. Det jeg er ute etter er at dere tenker dere godt igjennom før dere tar et så alvorlig valg. Det er ikke så lett å kunne forestille seg hvordan det er før man har prøvd. For mange vil det gå bra og alt kan være positivt. Mange kan bli middels fornøyd.  For mange kan det bli en veldig traumatisk opplevelse med misnøye i forhold til resultat og/eller at det har oppstått funksjonelle skader. Og man vet ikke på forhånd hvilken gruppe man ender opp i. Det er det som er det skumle. Man har ingen garanti. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forkant av operasjonen fant jeg stort sett bare positivt om han. På legelisten fant jeg to negative vurderinger. Han har også vært mye i media og framstår som en meget faglig dyktig person. Det mener jeg også at han er. I ettertid har jeg gravd litt mer. Her på kvinneguiden har jeg funnet flere negative uttalelser. Men ikke så mange som utdyper seg i detalj. Du må søke på navnet hans og gå inn på hver diskusjon og bare lete til du finner det som står omtalt. Jeg tror at det er mange som ikke tør eller orker og fortelle om sine negative erfaringer med plastisk kirurgi. Jeg har det litt slik nå. Jeg kunne latt være og skrive noe i det hele tatt. Det jeg er ute etter er at dere tenker dere godt igjennom før dere tar et så alvorlig valg. Det er ikke så lett å kunne forestille seg hvordan det er før man har prøvd. For mange vil det gå bra og alt kan være positivt. Mange kan bli middels fornøyd.  For mange kan det bli en veldig traumatisk opplevelse med misnøye i forhold til resultat og/eller at det har oppstått funksjonelle skader. Og man vet ikke på forhånd hvilken gruppe man ender opp i. Det er det som er det skumle. Man har ingen garanti. 

Anonymkode: b6612...bd5

Synes det er supert at du skriver om din erfaring uansett. Men som du sier,- det vil alltid være noen som er misfornøyde uansett hvor dyktig kirurgen er. Men så er det også sånn for mange, at når man ikke klarer å leve med den nesa man har, er man villig til å ta den sjansen og håpe det beste.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Andrea87 skrev:

Har du forresten klaget til han?

Ja jeg snakket med han om det flere ganger. Men det var ikke så lett. Ga litt opp på et tidspunkt fordi det var ikke noe gehør og ikke mulig å få noen god dialog rundt det. Det er en god stund siden nå. Orket ikke mer og prøvde og akseptere situasjonen slik den var. Ikke ønsket jeg at det skulle bli en konflikt heller. Jeg har lest 3-4 vurderinger som går litt på det samme hvordan en pasient blir møtt ved misnøye med det estetiske og/eller funksjonelle skader. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg snakket med han om det flere ganger. Men det var ikke så lett. Ga litt opp på et tidspunkt fordi det var ikke noe gehør og ikke mulig å få noen god dialog rundt det. Det er en god stund siden nå. Orket ikke mer og prøvde og akseptere situasjonen slik den var. Ikke ønsket jeg at det skulle bli en konflikt heller. Jeg har lest 3-4 vurderinger som går litt på det samme hvordan en pasient blir møtt ved misnøye med det estetiske og/eller funksjonelle skader. 

Anonymkode: b6612...bd5

Ok. Vurderer du å operere på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Andrea87 skrev:

Ok. Vurderer du å operere på nytt?

Ikke med den samme kirurgen. Det tør jeg ikke. Jeg har blitt så skremt at det skal mye til før jeg orker å operere på nytt. Det er en påkjenning for kroppen også, operasjon og alt som skal heles i månedsvis etterpå. Hvis jeg skal operere på nytt så må det være en av verdens beste kirurger. Og det er egentlig bare en drøm fordi det har jeg ikke penger til. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det flere som skal operere seg i nær framtid? Under 1 mnd igjen for meg 😱 Spent på hele prosessen. Hvertfall etter å ha lest kommentarer over ^ Men har en god følelse på kirurg (Kenneth), og at jeg får et resultat jeg er fornøyd med (men nei, man vet aldri). Er derimot veldig nysgjerrig på de første ukene etter operasjonen. Skal gjøre det uten at altfor mange vet, og drar tilbake på jobb 14 dager etterpå. Lurer på om den fortsatt er megahoven da? 🙈🐽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Er det flere som skal operere seg i nær framtid? Under 1 mnd igjen for meg 😱 Spent på hele prosessen. Hvertfall etter å ha lest kommentarer over ^ Men har en god følelse på kirurg (Kenneth), og at jeg får et resultat jeg er fornøyd med (men nei, man vet aldri). Er derimot veldig nysgjerrig på de første ukene etter operasjonen. Skal gjøre det uten at altfor mange vet, og drar tilbake på jobb 14 dager etterpå. Lurer på om den fortsatt er megahoven da? 🙈🐽

Jeg Skal opereres hos Chiu til uka, og på jobb uken etter! Er det mye som skal fikses på nesen din?😊

Anonymkode: 4d8c0...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Skal opereres hos Chiu til uka, og på jobb uken etter! Er det mye som skal fikses på nesen din?😊

Anonymkode: 4d8c0...c84

Åh spennende! Masse lykke til 🤗 Kan du si noe om hvordan det var og prosessen etterpå her? Har du sagt det til mange? Jeg skal fjerne hump, gjøre den «smalere», samt korrigere tupp slik at den passer sammen med resten av endringene. Det så ikke ut som de kjempestore endringene på 3D bildene, men hører nå at det er en del 😅 Hva med deg? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Litt-gjest skrev:

Åh spennende! Masse lykke til 🤗 Kan du si noe om hvordan det var og prosessen etterpå her? Har du sagt det til mange? Jeg skal fjerne hump, gjøre den «smalere», samt korrigere tupp slik at den passer sammen med resten av endringene. Det så ikke ut som de kjempestore endringene på 3D bildene, men hører nå at det er en del 😅 Hva med deg? ☺️

Hei! Jeg fikset nøykatig det samme hos Kenneth. Utrolig fornøyd med resultatet- veldig naturlig samtidig som man ser endringen. Var hovent i noen uker men ikke så synlig at du ikke kan dra på jobb. Fikk heller ingen blåmerker og ikke noe vondt(kun ubehag) etter operasjonen. Hadde sett for meg en mye lengre og verre helingstid, så ble positivt overrasket! 

Anonymkode: 18a3b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...